Aktywne Wpisy
UlanaGraszka +35
Pierwszy, dłuższy wyjazd w #bieszczady z bombelkiem. Wiek taki, że ulubioną zabawkopamiątką jest kamyk #dzieci
donttalktome +548
Mówię do koleżanki z pracy ile pisowcy #!$%@? pieniędzy przez Red is Bad, a ta mi odpowiada "no i co, ci będą robić to samo". Normalnie tylko podejść i #!$%@?ć lepę w pysk.
#sejm #polityka #bekazpisu #bekazpodludzi
#sejm #polityka #bekazpisu #bekazpodludzi
I zawołam jeszcze @ZaufanaTrzeciaStrona może rozwiną temat.
Open
er 2017, czyli jak nasza prywatność poszła się j***ć. Na nasze własne życzenie.**
eraDzisiaj szef w pracy zwrócił moją uwagę na pewną infografikę, którą załączam do niniejszego wpisu.
Co ona pokazuje?
- przedział wiekowy uczestników open
- liczbę uczestników open`era w tym podział na:
* kobiety starające się o dziecko,
* klientów Lidla i Biedronki,
* osoby dbające o zdrowie,
* mniejszości seksualne
* operatorów sieci komórkowych
i kilka innych....
Nie będę pisał w jaki sposób technicznie odbywa się zbieranie tych danych bo nie ma sensu, ale wyobraźcie sobie, że każda jedna aplikacja w naszych smartfonach udostępnia z pozoru mało istotne informacje. Z pozoru. Bo suma tych z pozoru błahych i nie istotnych, daje firmom kompletny profil naszej osoby, naszej historii, uzależnień, pragnień, życia, zakupów (pozdrawiam AndroidPayowców!), miejsc, do których lubi chodzić, miejsca, w którym najdłużej przebywamy (tak... adres taki tajny...). Wszystko.
Tego nie da się cofnąć. To postępuje. Będą wiedzieć coraz więcej. W każdej sekundzie wiedzą coraz więcej. I nie przestaną wyciągać i wpychać nam wszystkiego. A może kiedyś użyją przeciwko nam. Strona, która chwali się tymi statystykami specjalizuje się w takich "badaniach", gromadzeniem tych danych, przetwarzaniem i... sprzedawaniem reklamodawcom (w końcu nie robi tego charytatywnie). Czy ich o to winić? No skąd. Mają możliwość zakupu tych danych, chcą je sprzedać - bo jest popyt.
POPYT.
I nie wpadać w paranoję. Już za późno. Zmiana na Nokie 3210 nic nie da.
pozdrawiam cieplutko.
Źródło infografiki wraz z szerszym opisem o tutaj:
Selectivv
@niebezpiecznik-pl: jednego nie rozumiem - w jaki sposób firma reklamowa łączy dane o lokalizacji (rozumiem że chodzi o adres MAC) z unikalnym profilem reklamowym urządzenia? Z jednej strony dostaje informację, że osoba
Najsprytniejsze jest podanie darmowego WiFi, wtedy parowanie jest sprawą drugorzędną, bo możemy je zrobić wprost. Wiele osób ma włączone automatyczne wyszukiwanie otwartych WiFi, część podpina się świadomie bo za friko dają. Jeśli nie uda się tą drogą, to