Wpis z mikrobloga

Jak jeździć prawidłowo po rondach? Po ostatniej glebie na rondzie (wpis na mikro był), mam panikę przed wjazdem na takowe. Jak mam jechać? Załóżmy, że okrążam rondo. Kolano wypuszczam dla lepszego balansowania? Patrzę daleko w zakręt? Na jedynce czy na dwójce ? Z gazem czy bez? Traktuję to jak każdy ostrzejszy zakręt?
Prawdopodobnie wyglebiłem bo zobaczyłem, że za szybko jadę i zamiast deko przyhamować dałem sprzęgło i odciąłem napęd. Przynajmniej tak mi instruktor mówi. Ja do dziś nie wiem jak to sie stało. Prędkość 10 na godzinę. Nawierzchnia czysta. Pogoda słoneczna. Opony dogrzane.
#motocykle
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@KasparowGaming: zależy od ronda. kolano raczej niepotrzebne jak jedziesz normalnie i powoli. Możesz wystawić, ale pewnie zbytnio różnicy nie poczujesz ;p ciężko dać jedną receptę. Ja raczej staram się robić na 2, bo Vka na jedynce strasznie narywista jest ;p
  • Odpowiedz
@KasparowGaming: Na kursie, miałem wbijane do głowy młotkiem, że na rondzie od wjazdu po zjazd absolutnie stała prędkość - oczywiście małe ronda bo takie duże ze światłami to inna bajka. Małe ronda są często pochyłe od środka na zewnątrz, chyba żeby było ładniej i woda się nie zbierała więc dodatkowy faktor do utraty przyczepności.
  • Odpowiedz
Generalnie motocykle na 1 biegu są zbyt narowiste( ͡° ͜ʖ ͡°). Polecam na 2, no zależy od wielkości, jakoś specjalnie bym się nie przejmował i mimo wszystko dodawał gazu. Kolano nie potrzebne, bo do czego? Chyba nie zamierzasz szurać nim?
  • Odpowiedz
Motocykl w pochyleniu jest stabilny podczas przyspieszania (uogólnienie), więc wszelkie ruchy związane z ujęciem gazu/hamowaniem powinny wiązać się z odprostowaniem motocykla, oczywiście nie jest to tor i nie wszystko da się przewidzieć i zawsze zrobić wszystko książkowo ( ͡° ͜ʖ ͡°) . Im większe pochylenie tym motocykl jest bardziej czuły na tego rodzaju sygnały hamowania/ujęcia gazu. Chodzi o to, że jak masz oponę to na krawędzi opony średnice
  • Odpowiedz
@KasparowGaming: no a poza tym wolniej kolega ma racje. Jedź proporcjonalnie do swoich umiejętności - 30% od tego co myślisz, że umiesz. Przeczytaj sobie książkę motocyklista doskonały, umów się ze znajomymi na tor, wiele, wiele pomoże. Wyciąganie kolana za bardzo nie ma sensu na rondzie, chodzi też o to, aby sztucznie nie zwiększać wychylenia motocykla poprzez błędny balans ciałem.

http://bi.gazeta.pl/im/21/5f/12/z19267361Q,Prawidlowa-pozycja-na-motocyklu.jpg
  • Odpowiedz
@KasparowGaming: no i jeszcze jedna kwestia, nigdy nie wiesz co drodze publicznej się znajduje, może być piasek, może być mała plamka oleju która wyleciała ze starego 1.9 TDI i lecisz, więc jedynym rozwiązaniem jest jazda wolniej :P
  • Odpowiedz
instruktor mówił żeby wypuszczać kolano w łuku bez względu na nasze zamiary. Nie wiem czy tak jest poprawnie ale widziałem wielu motocyklistów, którzy tak robią


@KasparowGaming: zmień instruktora ;) "wielu motocyklistów" robi tak, bo im się wydaje, że to wygląda bardzo pro. ale jeśli robi się to nieumiejętnie to przynosi więcej szkody niż pożytku. kolano i zwis jest przydatne przy dużej sile odśrodkowej bo pozwala ją równoważyć, ale przy wolnej
kabzior - > instruktor mówił żeby wypuszczać kolano w łuku bez względu na nasze zamia...

źródło: comment_jTSPv1H9PEfm1H5FRJDhjeZcP70bW0Jb.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Prawdopodobnie wyglebiłem bo zobaczyłem, że za szybko jadę i zamiast deko przyhamować dałem sprzęgło i odciąłem napęd. Przynajmniej tak mi instruktor mówi. Ja do dziś nie wiem jak to sie stało


@KasparowGaming: Ma rację. Odłączanie silnika w zakręcie na moto to nie jest dobry pomysł.

Schodzenie na kolano sobie na razie daruj. Poćwiczysz po egzaminie :)

To co może się przydać na rondzie przy małych prędkościach to - przeciwsiad i
  • Odpowiedz
@KasparowGaming:

Ronda i ich okolice są brudne, bo jeśli komuś coś cieknie z fury to hamowanie i odśrodkowa powodują często oderwanie się tych kropli właśnie około nomen omen ronda.
Dlatego ronda przejeżdża się na małym złożeniu, na tyle małym że kolana i zwiechy to groteska.

Gx
  • Odpowiedz
@mathix gdzie Ty chcesz na półsprzęgle jeździć? Nie przyjmuję odpowiedzi innej niż bardzo ciasne manewrowanie. Wszędzie indziej jedziesz bez sprzęgła.
  • Odpowiedz
  • 0
@KasparowGaming generalnie, 1 służy do ruszania, jak już pisał @gerard-kowalski i słusznie uzupełnił @4nonim. Rondo to raczej nie miejsce na pierwszy bieg. Czujesz motocykl, bo raczej nie jeżeli instruktor sugeruje balans kolanami. Rondo to podwójna S'ka z niepewnym podłożem, składa się go tam jak najmniej, poprzednio pisałem "wolniej" ale nie sądziłem ze jechałeś 10km/h, tak 20-25 ze stałym gazem, płynnie :), ale to musisz czuć, prędkość przy której
  • Odpowiedz
@fstq: Ale to było bardzo małe rondo dlatego tak mała prędkość. Może również dla mnie wydaje się, że prędkość za duża, a inni bardziej doświadczeni wjeżdzają na to samo rondo 2x szybciej ;).
@Gixaar: @4nonim: Dzięki za rady.
Ps. Gdzie patrzeć gdy mam wysoką wyspę na rondzie? Powiedzmy, że chcę jeździć w koło celem wprawy. Cały czas na "niekończące" się wyjście?
  • Odpowiedz
Ps. Gdzie patrzeć gdy mam wysoką wyspę na rondzie? Powiedzmy, że chcę jeździć w koło celem wprawy. Cały czas na "niekończące" się wyjście?


@KasparowGaming: na wewnętrzną krawędź jezdni najdalej jak się da, tak jak byś chciał zajrzeć "w zakręt". przekręć głowę w lewo i pochyl barki delikatnie w kierunku lusterka (tak jak byś chciał dotknąć nosem lusterka).
tak jak na kursie na ósemce jak robisz nawrotkę wokół słupka to się
  • Odpowiedz
@fotograf_warszawiak: chyba ze jedzie w lewo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@KasparowGaming: przy 10kmh to sprzeglo ci nie polozy moto chyba ze byles w dosyc mocnym zlozeniu. Hamulec to samo, odpowiednio dawkowany mozna uzywac w zakretach, tylko trzeba wiedziec jak balansowac moto zeby go np zatrzymac w luku, jeszcze raz napisze, odpowiednio dawkujac, a dokladnie to bardzo delikatnie.

Ja bym sie bardziej dopatrywal nie bledu w twojej jezdzie a czyms
  • Odpowiedz