Wpis z mikrobloga

Jak jeździć prawidłowo po rondach? Po ostatniej glebie na rondzie (wpis na mikro był), mam panikę przed wjazdem na takowe. Jak mam jechać? Załóżmy, że okrążam rondo. Kolano wypuszczam dla lepszego balansowania? Patrzę daleko w zakręt? Na jedynce czy na dwójce ? Z gazem czy bez? Traktuję to jak każdy ostrzejszy zakręt?
Prawdopodobnie wyglebiłem bo zobaczyłem, że za szybko jadę i zamiast deko przyhamować dałem sprzęgło i odciąłem napęd. Przynajmniej tak mi instruktor mówi. Ja do dziś nie wiem jak to sie stało. Prędkość 10 na godzinę. Nawierzchnia czysta. Pogoda słoneczna. Opony dogrzane.
#motocykle
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

"Sweet spot" masz w większości moto w kolicy 5-6k rpm (czyli najlepszy prześwit i jakieś 0,2G przyspieszenia przenoszące ok. 60% masy na tył co zwiększa przyczepność),


@kabzior: no ja to zrozumialem jak jazda ze stala predkoscia w zakrecie obrotow 5-6k rpm, nie czaje o co chodzi z przeswitem, i jak jazda stala da 0.2G ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@sierzchula: to znaczy że podczas zakrętu przyspieszasz dając ciągle i równomiernie gazu zaczynając od ok 5k. Przyspieszenie daje 0,2G które rozkłada masę 4:6 zwiększając nacisk tylnego koła co podnosi przyczepność oraz unosząc tył co zwiększa prześwit
  • Odpowiedz
@kabzior: ok, teraz juz to brzmi jak powinno, aczkwiek dla kazdego moto jest inaczej, nie da sie generalizowac, w zaleznosci od mocy, obrotow, kata zlozenia, odkreca sie manetke z odpowiednia predkoscia jadac przez i wychodzac z zakretu. To juz wysza szkola ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Standardowo motocykl w zlozeniu skreca, przednie kolo zmienia jego tor jazdy, przez co na przednie kolo dziala dodatkowa sila, tak jak w aucie


@sierzchula: No własnie, zależy co to jest tor jazdy.

Jeśli moto porusza się po stałym promieniu to ruch po okręgu w motocyklu (neutralnie sterownym) nie wymaga pracy kierownicą i wynika w zasadzie z rozkładu wektorów tarcia i środka
  • Odpowiedz
@sierzchula: @kabzior: @fstq:
O koledzy- co tu się o------o :D. Nie mój poziom ale poczytać mądrych aż miło. Za dużo informacji na raz. Ale jest duży plus. Uświadomiłem sobie jedną rzecz. Mianowicie zawsze myślałem, że na torze ludzie zwieszają się na moto żeby "pochylić" moto. Dziś uświadomiłem sobie, że jest zupełnie odwrotnie. Zwieszenie się, czy też poprawna dystrybucja masy, pozwala na mniejsze złożenie moto, a tym
  • Odpowiedz
  • 0
@KasparowGaming (zwieszenie ciała + pochylenie motocykla) + dystrybucja masy za pomocą gazu. Zwieszenie idzie w parze z pochyleniem moto, im bardziej się zwiesisz (do granic sensowności) tym mniej pochylisz moto, a to pomaga poprawić przyczepność. Dystrybucja masy gazem zwiększa też przyczepność.
  • Odpowiedz
@KasparowGaming: no robi sie ciekawie co nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°) a przesuniecie masy ciala w bok na moto prawie dobrze zrozumiales. Zalozmy ze moto ma limit przyczepnosci 60 stopni zlozenia, jak przeniesiesz swoj ciezar blizej ziemi, automatycznie wypadkowa polozenia twojej masy i masy motocykla znajdzie sie blizej ziemi i zeby to skorygowac przy stalej predkosci, moto musi sie od ziemi odsunac (wyprostowac), dla uproszenia z
  • Odpowiedz