Aktywne Wpisy

annlupin +24
ciekawe co tam uwas
źródło: annlupin45609
Pobierz
Jednaodpowiedz2 +32
#slubodpierwszegowejrzenia
Kaja = Laweciarz - ona gadatliwa i upierdliwa, on wiecznie hamuje w----a i nie jest miły
Kasia = Inpost - oboje zakompleksieni, nieśmiali, ale chcą chodzić za rękę i się sobie podobają, oboje dziś fajni i przyjemni w odbiorze
Kołcz >Karolina - mówicie co chcecie, ale on wypada o niebo lepiej od tej marudnej, skwaszonej baby. Chłop co prawda beznzesmenuje, ale jest przy tym zabawny, wyluzowany, kreatywny, uśmiechniety i
Kaja = Laweciarz - ona gadatliwa i upierdliwa, on wiecznie hamuje w----a i nie jest miły
Kasia = Inpost - oboje zakompleksieni, nieśmiali, ale chcą chodzić za rękę i się sobie podobają, oboje dziś fajni i przyjemni w odbiorze
Kołcz >Karolina - mówicie co chcecie, ale on wypada o niebo lepiej od tej marudnej, skwaszonej baby. Chłop co prawda beznzesmenuje, ale jest przy tym zabawny, wyluzowany, kreatywny, uśmiechniety i





Pozwolę sobie na streszczenie:
Dane pojemności pakietów używanych w samochodach Tesli wskazują na utratę 5% pojemności po 80 tys. km i utratę 10% po 150 tys. km. Mowa tu o danych dotyczących pojazdów, które od jakiegoś czasu są w użytku, gdzie stosowane ogniwa to 18650. Ogniwa te mają znamionowe napięcie 3,6V.
Od stycznia tego roku Tesla w kooperacji z firmą Panasonic produkuje ogniwa 2170 w Gigafactory, które jeszcze nie wiemy jak się sprawują na dobre. Spekuluje się, że nowe ogniwa mają napięcie 4,2V co pozwala zwiększyć gęstość energii.
Ale da się jeszcze lepiej! Tesla podjęła współpracę z niejakim Jeffem Dahnem - pionierem w temacie baterii litowo-jonowych, zajmującym się nimi od czasu ich wynalezienia. Ich najnowsze dziecko pozwala na zachowanie ponad 95% swojej pojemności po 480 tys. km! (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Ciekawostką w tym wszystkim jest to, że ogniwa stosowane w samochodach i stacjonarnych zasobnikach nie są takie same! Te stosowane w pojazdach są niklowo-kobaltowo-aluminiowe LiNixCoyAlz (krótszy cykl życia i większa gęstość energii), a PowerWall i PowerPack są wyposażone w tlenek niklowo-manganowo-kobaltowy LiNixMnyCozO2 (dłuższy cykl życia i mniejsza gęstość energii). Ma to sens - chcemy żeby samochód dojechał jak najdalej, a mając zasobnik stacjonarny można wstawić tyle na ile przestrzeń pozwala. :)
W załączniku referat Jeffa Dahna, jednak słabo z dźwiękiem.
#tesla #inzynieriamaterialowa #chemia i trochę #elektrotechnika