@Cukru_xp: zależy... bo powodzenia by potem wypuścić to na np konsolę.
No i zależy do jakich gier, używanie javy do ciekawszych gier 3d to jednak trochę mija się z celem, spory narzut jednak ma java, szczególnie pamięciowy i zwyczajnie brakuje niskopoziomowych rzeczy czasem. Mój ulubiony język, ale do większej gry nigdy bym nie użył :P
@Cukru_xp: no w javie można załączać biblioteki natywne, ale nie ma możliwości by bezpośrednio mieszać ze sobą języki, np zwracać coś z c++, porobić coś na tym w javie i oddać, da się niby za to z poziomu C++ odwoływać się do javy ale użwanie javowych obiektów z poziomu natywnego to też nic przyjemnego :D
Więc najczęściej takie libki wykonują jakieś określone zadania, tak że przekazuje się tylko bardzo proste typy,
@Sinti: zależy ile miałbym czasu i jaki cel :P Bo można klasycznie iść z c++, a można też się bawić w jakieś ciekawsze języki jak rust czy go. Albo iść w gotowe silniki, jak Unity czy Lumberyard.
Jak gmae engine jest napisany w Javie to za darmo będę miał multi platformowość za free?
No i zależy do jakich gier, używanie javy do ciekawszych gier 3d to jednak trochę mija się z celem, spory narzut jednak ma java, szczególnie pamięciowy i zwyczajnie brakuje niskopoziomowych rzeczy czasem.
Mój ulubiony język, ale do większej gry nigdy bym nie użył :P
Więc najczęściej takie libki wykonują jakieś określone zadania, tak że przekazuje się tylko bardzo proste typy,
Albo iść w gotowe silniki, jak Unity czy Lumberyard.