Wpis z mikrobloga

@Chippy: Piszę program, który ma za zadanie wyświetlać liczbę 8 bitową w kodzie szesnastkowym. I nie mam pojęcia jak się tutaj coś wyświetla. Oglądałem jakieś filmiki jak ludzie coś robią na atari, ale to nie działa. Mieliśmy tylko coś takiego w przykładowym programie:
...
jsr $ff80
brk
...
to chyba powinno być odpowiedzialne za wyświetlanie, ale nie jestem pewien.
  • Odpowiedz
@Franceshinio: nie znam się na atarowskim asmie ale org to pewnie punkt w pamięci w którym zaczyna się dany kod, więc możesz zostawić $1000 i kod z printowaniem dać na koniec po prostu.
a, i "text" to pointer do miejsca gdzie jest tekst. także jakbyś miał ciągnąć cały kod z codebase64.org to pamiętaj by zmienić "dst" na "text" bądź odwrotnie ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@Chippy: u mnie chyba jest problem gdzies dużo wcześniej. Jak emuluję program w narzuconym z góry emu6502 to w trybie debuggera pokazuje mi pierwsza instrukcje brk 00. Nie mogę nawet zrobić czegoś takiego
ORG $1000
LDA #1
STA $2000
jak uruchomie takie coś w emu6502 z przełącznikiem "-v" do debugowania to dostaje takie coś:
PC:0000 SP:0x0100 A:00 X:00 Y:00 F:__*_____ brk 00
Jednakże program bardziej zaawansowany, nie mam bladego pojęcia jak
  • Odpowiedz