Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 57
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Pro-Xts: Kojarzę, że ktoś kiedyś na wykopie obalił tę teorię, albo była w niej jakaś nieścisłość. Nie pamiętam niestety o co chodziło, ale sam przykład jest świetny :D
  • Odpowiedz
@Pro-Xts: podobno fake:

There is an urban legend that Julius Caesar specified a legal width for chariots at the width of standard gauge this also being the normal width of the two horses used to pull it, causing road ruts at that width, so all later wagons had to have the same width or else risk having one set of wheels suddenly fall into one deep rut but not
  • Odpowiedz
@Pro-Xts: Ja słyszałem co innego - kiedy opracowywano pierwsze koleje, urzędnicy narzucili wymiary torów, chyba 55 cali (nieważne ile tak naprawdę). Inżynierowie wystosowali petycję, żeby poszerzyć do 60 cali, bo ułatwiłoby to konstrukcję. Urzędnicy w swojej łaskawości zgodzili na kompromis- 56,5 cala.
  • Odpowiedz
@Urajah: Jest też błąd wewnątrz samego tekstu, nie trzeba nigdzie linkować;)

Tunel jest tylko odrobinę szerszy niż linia kolejowa, a linia ta, jak już wiecie, ma szerokość dwu końskich tyłków.

Widać tu nieuzasadnione przejście od rozstawu szyn do szerokości wagonu i minimalnej skrajni (co daje szerokość tunelu). A przecież jak spojrzeć na właściwie dowolny pojazd kolejowy, to ma on cienkie nóżki i zaraz potem bardzo szerokie biodra… o wymiarach nie
staa - @Urajah: Jest też błąd wewnątrz samego tekstu, nie trzeba nigdzie linkować;)
 ...

źródło: comment_7P7OhylCJfaGxrD0LP0bKP64gkUPgIrl.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz