Wpis z mikrobloga

Po 5,5roku jeżdżenia starą ale jarą A6 c5 ( swoją drogą jeszcze u mnie ) przyszedł czas na coś młodszego. Mianowicie A4 b8 z 2009r. I 135kkm na blacie, silnik 1.8 Tfsi benzyna. Autko prezentuje się pięknie, środek fajnie doposażony, jest to mój drugi samochód, poprzednią kupiłem sobie na 18 urodziny z silnikiem 2.8 v6 i napędem quattro, napęd świetny, ale dopłacanie za niego cały rok raczej nie jest zbyt logiczne, i przydaje się głównie w deszczu, chociaż za kierownicą czułem się pewniej. Teraz na 23 urodziny sobie zrobiłem prezent. Obydwa samochody dzieli 11lat różnicy, i oto co się zmieniło, w starej co ma 360kkm przebiegu nic nie trzeszczy plastiki naciskasz przekręcasz i nic, w nowej jest twardy i go słychać przy naciskaniu, podczas jazdy trzeszczy w nowej roleta tylna ale to pierdoła do poprawienia. W starej cisza. Więc jakość na korzyść starej.
Silniki Tfsi biorą olej. Moja około 200ml na 1000km wiec w normie, ale osadza się nagar na zaworach itp. Stara bierze 50ml na 1000km, a to temu bo ma drobną nieszczelność pod silnikiem. Nagłośnienie w starej wszystko oryginalne nie żadne bose itp gra czyściej, lepszy bass, nowa bardzo płytko. No i wydaje mi się, że wizualnie szybko się zestarzeje teraz wyglada super ale co będzie za 3-4 lata? Będzie bardziej pospolita, a stara nadal mi się podoba. Co nie zmienia faktu, że cieszę się jak dziecko! Może nie tak jak kiedyś przy pierwszym samochodzie, ale nie mogę się napatrzeć. Kierując czuję się, jak w komputerze, i wydaje mi się ze śnię, skoro kiedyś mogłem tylko pomarzyć o takim samochodzie, a dzisiaj jest już mój. Miałem kupić giuliette ale wnętrza audi nic nie pobije. Zdjęcia porównawcze również w komentarzu.
#chwalesie #pokazauto #carboners #motoryzacja #samochody #audi #a4 #a6 #quattro
Pobierz MarioMAX - Po 5,5roku jeżdżenia starą ale jarą A6 c5 ( swoją drogą jeszcze u mnie ) p...
źródło: comment_UwTghHI1e6vmE9uzkEByAMk79u7x96Ms.jpg
  • 127
@blzj: 2.8 dawał radę bardzo, jeździ się nim super, na autostradzie to była rakieta, bo przy około 130km/h ma 2800obr wiec jak naciśniesz gaz to lecisz jak strzała wszyscy za tobą. Jak mieszkasz w górach, albo nieutwardzone nawierzchnie lubisz to warto, ja kiedyś jeździłem po górach więcej, bo i nie odśnieżali mi drogi jak kiedyś i nie raz kogoś wyciągałem, serce rosło jak ktoś chciał na traktor czekać a ja go
@jabukasiga: z tego co się dowiedziałem to kierownica jasnoszara może się szybciej przecierać, czarna by była idealna, przebieg sprawdzony w każdym możliwym miejscu od oryginalnego zawieszenia po ukryte menu w mmi i przeliczenie szacowanego przebiegu ze wzoru, po podpięcie do komputera, po dekodowanie VIN po książkę serwisowa i sprawdzenie na historiapojazdow.gov.pl wiec ja już nie wiem co jeszcze można sprawdzić
@MarioMAX: 1.4 tsi 160hp więc może w 1.8TFSI będzie inaczej ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Co do kierownicy, to niektórzy kierowcy mają tendencje do drapania koła kierownicy (ja mam taką i odkąd mam passerati to kierownica się mocniej nie zniszczyła).

Ja bym wymienił mieszek kierownicy na inny bo ten szary to taki nijaki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@MarioMAX:
Z ciekawości.
Myślałeś w ogóle o całkowitym remoncie poprzedniego samochodu zamiast zakupu nowszego? Jeśli tak, to jaka Ci wychodziła kalkulacja takiego zabiegu? (i jeśli chce Ci się napisać, to co obejmowała?)
@Jin: Ale po co go remontować jak jeździ bez awarii ? Nic się z nią nie stało, tą kupiłem z głupoty bo stała 100m od mojego domu a i tak chciałem coś młodszego i była w miarę pewna, teraz mam dwa za niedługo stara wyląduje na otomoto sprawna w 100% nawet lepsza od tych co są na internecie
@Jin: Ale ona jest jak funkiel nowka, gdybym jechał starą a nową na fotelu pasażera z zamkniętymi oczami to bym się nie skapnął którym jadę. Chociaż dźwięk v6 poznam wszędzie ;-) jednemu Mirkowi już wymieniałem co w tym aucie było robione i w jakim jest teraz stanie dobrym
@MarioMAX:
A, skoro dbałeś na bieżąco, to cofam pytanie. Przyzwyczaiłem się, do podejścia wielu ludzi, żeby samochód zajechać, serwisując tylko to co absolutnie konieczne (a i to najtaniej jak się da) a potem przesiadka w coś nowszego.
Fajne furki - obie. Teraz z innej beczki - będziesz majstrował przy tłokach/pierścieniach tego TFSI, żeby nie brał oleju?
@Jin: obecnie bierze 200ml na 1000 wiec nie. Przy 150kkm chce wymienić napinacz i łańcuch rozrządu. Zobaczymy jak to będzie wtedy wyglądało. Jak spalanie oleju sięgnie do ponad 500ml na 1000km to biorę tłoki i sam sobie przerobię pod inne pierścienie olejowe, mechanik mi to poskłada na nowych uszczelkach itp. Liczyłem się z tym przy zakupie auta, i na taka operacje dostałem tez spory "rabat" przy zakupie
@MarioMAX:
Niezły plan, skoro od małego sam śmigasz na tokarce. Jak będziesz już po tym zabiegu (jeśli w ogóle) to się pochwal na mirko. Fotostory też nie zaszkodzi - to byłby arcyciekawy wpis.
@Jin: Raczej wolał bym to sobie zaprogramować na tokarkę numeryczna bo manualnymi już dawno się nie zajmuję. Jak będzie trzeba to zrobię. Przeróbka tłoków wraz z zestawem pierścieni kosztuje 800zł więc jak będzie trzeba to się będę zastanawiał ile zaoszczędze robiąc to samemu. Ale wątpię aby mechanicy którzy się tym zajmują zrobili mi to lepiej niż ja lubujący się w 0.01mm tolerancjach ;-)