Wpis z mikrobloga

Po 5,5roku jeżdżenia starą ale jarą A6 c5 ( swoją drogą jeszcze u mnie ) przyszedł czas na coś młodszego. Mianowicie A4 b8 z 2009r. I 135kkm na blacie, silnik 1.8 Tfsi benzyna. Autko prezentuje się pięknie, środek fajnie doposażony, jest to mój drugi samochód, poprzednią kupiłem sobie na 18 urodziny z silnikiem 2.8 v6 i napędem quattro, napęd świetny, ale dopłacanie za niego cały rok raczej nie jest zbyt logiczne, i przydaje się głównie w deszczu, chociaż za kierownicą czułem się pewniej. Teraz na 23 urodziny sobie zrobiłem prezent. Obydwa samochody dzieli 11lat różnicy, i oto co się zmieniło, w starej co ma 360kkm przebiegu nic nie trzeszczy plastiki naciskasz przekręcasz i nic, w nowej jest twardy i go słychać przy naciskaniu, podczas jazdy trzeszczy w nowej roleta tylna ale to pierdoła do poprawienia. W starej cisza. Więc jakość na korzyść starej.
Silniki Tfsi biorą olej. Moja około 200ml na 1000km wiec w normie, ale osadza się nagar na zaworach itp. Stara bierze 50ml na 1000km, a to temu bo ma drobną nieszczelność pod silnikiem. Nagłośnienie w starej wszystko oryginalne nie żadne bose itp gra czyściej, lepszy bass, nowa bardzo płytko. No i wydaje mi się, że wizualnie szybko się zestarzeje teraz wyglada super ale co będzie za 3-4 lata? Będzie bardziej pospolita, a stara nadal mi się podoba. Co nie zmienia faktu, że cieszę się jak dziecko! Może nie tak jak kiedyś przy pierwszym samochodzie, ale nie mogę się napatrzeć. Kierując czuję się, jak w komputerze, i wydaje mi się ze śnię, skoro kiedyś mogłem tylko pomarzyć o takim samochodzie, a dzisiaj jest już mój. Miałem kupić giuliette ale wnętrza audi nic nie pobije. Zdjęcia porównawcze również w komentarzu.
#chwalesie #pokazauto #carboners #motoryzacja #samochody #audi #a4 #a6 #quattro
MarioMAX - Po 5,5roku jeżdżenia starą ale jarą A6 c5 ( swoją drogą jeszcze u mnie ) p...

źródło: comment_UwTghHI1e6vmE9uzkEByAMk79u7x96Ms.jpg

Pobierz
  • 127
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@Diplo: Nie ma, sprawdziłem VIN, autentyczność książki serwisowej, następnie historiapojazdow.gov.pl następnie dzwoniłem do ASO, potem w okrytym menu w mmi odczytałem czas pracy samochodu i ze wzoru da się oszacować przebieg, ponadto całe zawieszenie jest oryginalne od nowości łącznie z gumami półosiami sprężynami amortyzatorami i wachaczami. Na stacji diagnostycznej całe zawieszenie powyżej 75% gdzie nowe ma OK 80% mechanik również sam stwierdził, że przebieg wyglada na realny, środek oprócz kierownicy
  • Odpowiedz
@estkt: Diesel cena 1.05€, 10k km- spalanie 6.5/100 cena 1.07=6,95€/100 km, 695€ na 10000 km

Benzyna cena 1.25€, 10k km- spalanie 8.5/100 cena 1.25=10.62/100 km, 1062€ na 10000 km

Różnica na 100 km = 36.7€, to oznacza że dopiero po przejechaniu prawie 6k km zaczynasz oszczędzać- koszty serwisowe są tu pominięte.

Może mieszkasz w innym landzie i podatek jest mniejszy, ja mam te dane z urzędu więc są na 100%
  • Odpowiedz
  • 2
@kapuczinho: Bardzo ciężko pracuję odkąd skończyłem 16 lat ;-) oczywiście technikum zrobione obronione, matura zdana i zaocznie studia co tydzień wiec cały czas na pełnych obrotach.
  • Odpowiedz
@Triplesix: NRW, wedlug twoich obliczen i tak czy siak po roku jestem na plusie, bo ja robie okolo 17-20k rocznie, wiec skoro 36 euro na 100km to:

20k dieslem = 1396
20k benzyna = 2124

2124 - 1396 =
  • Odpowiedz
  • 6
@nunu85: Ja nie wiem co wy z tą kierownicą, wszyscy z was to mechanicy, kierownica wytarta milion przebiegu! Przebieg sprawdzony tak, że nie mógł być oszukany, znam się na tym trochę, kierownica to nie wyrocznia. Może i dobrze że jest tylu januszy bo auto za dobre pieniądze kupiłem "bo kierownica" może jeździł tym ktoś bez rąk i miał szorstkie pięty to się wytarlo i już
  • Odpowiedz
@MarioMAX: przeciez ja tego w złej wierze nie piszę.
Ot kierownica, chcesz czy nie, wygląda na wymęczoną.
A co się z nią działo, to ja nie wiem.
Moze to nei wina przebiegu, a jakimś dziwnym trafem pochodzi z innego auta, moze jeszcze coś innego.
  • Odpowiedz
@Triplesix: a mnie zadna ekologia czy dzwiek silnika nie obchodza. jezdza tutaj miliony aut i ja jeden jak sie przesiade na benzyne nic nie zmienie, tylko sobie z portfela bede wywalał pieniadze niepotrzebnie gdy inni dalej beda jezdzili "klekotami" a ja bede pruł sie na forum publicznym o tym jakie plusy ma benzyna a jakie plusy i minusy ma diesel. to ma byc auto, to ma chodzic, to jest maszyna,
  • Odpowiedz
  • 1
@rzep: 7-8 k ? Dostałem wycenę 4K z robocizną wymianą rozrządu uszczelki pod głowica itp. Tylko tłoki przerabiał bym sam, i sam planował głowice, bo mam możliwości. Chyba ze ci rozrząd przeskoczył i rozwalił zawory to inna sytuacja
  • Odpowiedz
@estkt: no widzisz, kwestia nastawienia- ja za 600€ nie dam się przekonać do klekota, jak bym już chciał ekstremalnie oszczędzać to bym odpuścił jedno wyjście do knajpy na miesiąc i te 50€ zaoszczędzone.

Jak Ci pasuje to ja nic do tego nie mam, wcześniej pisałem tylko że jest sporo osób które robią benzynowymi większe przebiegi i tak u mnie jest (Bawaria), taki kult diesla jest w PL, albo tutaj w
  • Odpowiedz
@Triplesix: u mnie tez jest sporo benzyniaków ale w mojej sytuacji benzyna nie jest pod zadnym wzgledem oplacalna. jezdze autem codziennie prawie 100 do 150km, glownie do szkoly, potem do pracy, pobłakam sie jeszcze gdzies, do dziewczyny 40km dalej i wracam do domu. mam ogromny dostep do czesci zamiennych prawie ze za darmo i warsztatu, naprawiam sobie auto w wiekszosci sam lub za pieskie pieniadze wiec nie boje sie zadnych
  • Odpowiedz