Wpis z mikrobloga

Cześć Mircy. Mam problem. Na wstępie zaznaczę, że w zakresie technologii jestem zielona.
Mój były śledzi mnie zdalnie, co robię, gdzie jestem, dokąd chodzę, z kim, o czym rozmawiam itp. Dokładnie wie, kiedy jestem w domu na przykład (dostaję czasem wiadomości). Aktualnie nie ma go w Polsce, nikt za mną nie łazi, nie wszczepiono mi chipa, etc.
Były to zdolny i przebiegły administrator baz danych, zafascynowany komputerem i wszystkim, co można zainstalować na telefonie.
Korzystam z whatsapp, fb i poczty na telefonie, nie używam niczego innego. Dodam, że rozmawiam wyłącznie przez whatsapp, fb po prostu przeglądam (nie wstawiam postów, zdjęć, rzadko korzystam z messengera).
Nie mam nigdzie ustawionej lokalizacji, regularnie czyszczę konto google (tam też sobie odhaczyłam tę "mapkę"). Moje pytanie brzmi - jak mogę się przed tym zabezpieczyć? Męczy mnie już to. Nie wiem, mam zmienić telefon? Przywrócić mu ustawienia fabryczne? Czy to aplikacje jednak sa w jakiś sposób źródłem informacji dla niego? Numer telefonu mam zmienić? Byłabym wdzięczna za porady, bo już mi witki opadają, a nie mam się kogo zapytać.
#technologia #telefony #whatsapp #informatyka #kiciochpyta #pytanie #logikaniebieskichpaskow #stalker #internet #niewiemjaktootagowac
  • 22
@sozdar: Android ma domyślnie usługę lokalizacji telefonu, niektórzy producenci też dodają takie usługi od siebie, istnieją programy do "odnajdywania" telefonu które ukrywa się w systemie. Najlepiej wgraj nowy system (niektóre takie programy potrafią przeżyć pełne czyszczenie telefonu) i zmień wszystkie swoje hasła- do konta google, facebooka itd. Aha możesz mieć jeszcze keylogera na komputerze zainstalowanego więc tam też czyszczenie by się przydało.