Wpis z mikrobloga

@papier96: S70i, czyli BH International, to w rzeczywistości UH-60M pozbawiony części wyposażenia dedykowanego wyłącznie dla amerykańskich sił zbrojnych. USA blokują transfer niektórych technologii, zachowując przewagę technologiczną na polu walki. Dzięki takiemu "zubożeniu" możliwe jest zawieranie transakcji eksportowych bez zgody Kongresu Stanów Zjednoczonych i dzięki temu możliwe było zlokalizowanie produkcji S70i w Polsce.
  • Odpowiedz
@jesse__pinkman: caracal - max prędkość 324 tak z ciekawości jako że to francuz to na wstecznym ile #!$%@?? ()

poważnie to black jest ładniejszy, caracal trochę z ruskimi mi się kojarzy z wyglądu - wielka masywna maszyna
  • Odpowiedz
@Janusz_Lotnictwa: Wygląda to tak, jakby rząd miał od początku w planie zerwanie rozmów z airbusem, ale by dać coś ludziom na żer, negocjował z sikorskym. Amerykanie głupi nie są i wiedząc, że MON jest przyparty do muru, zaoferowali najuboższy produkt z oferty. Śmigłowiec transportowy.
  • Odpowiedz
@jesse__pinkman: to maja być helikoptery transportowe? Bo jeśli tak to chyba ważny jest zasięg i ilość ładunku/żołnierzy a nie jak szybko #!$%@? w zakrętach? Ktoś może mi wytłumaczyć które parametry są ważne?
  • Odpowiedz
@armandoz: Oczywiście S70i to typowy śmigłowiec transportowy, śmigłowce bojowe pewnie kupimy w oddzielnej procedurze, więc cała dyskusja o jego zdolnościach bojowych jest bezzasadna. Tak jak pisze @Janusz_Lotnictwa systemy obrony pasywnej są tu najistotniejsze.
Poza tym, przyglądając się specyfikacji przetargowej nasuwa się szereg pytań o szczegółowe rozwiązania techniczne. Po co nam śmigłowce tankowane w locie? Ile mamy latających cystern...?
Tak szczerze mówiąc, nie sądzę, aby w przypadku konfliktu na terytorium
  • Odpowiedz