Wpis z mikrobloga

@Rezonator: got it. Co do Heide - słyszałem, że półkostka od nich jest spoko. Ale tutaj (szosa) "szału nie było". Póki co widzę, że na wyjściach z ronda, gdzie byłem w stanie tylną oponą wyjść minimalnym poślizgiem, tak tutaj w zbliżonych warunkach wydaje się być lepiej, ale to pewnie jest też różnica wynikająca z "dwuletnia opona vs dwumiesięczna opona".

Jeden "minus" nowej - nie piszczy, jak traci przyczepność (póki co). W
@Rezonator: wiesz, bt45 kosztuje tyle, ile te obie Pirelli, więc... ;) Z resztą - mój pierwszy sezon, chcę mieć gumę, która po prostu jest lepsza aniżeli moje umiejętności, myślę że do przycierania podnóżków itd. jeszcze daleka droga, żebym mógł docenić takie bt45 :)
@noriad: trochę zle myślisz, trzeba było się doradzić bo opona i hamulce najważniejsze. Miałem kiedyś pirelli scorpion na tyle.. Porażka. 300zł a drewno oponaaa. dopiero na torze można było dogrzać trochę żeby coś trzymała.
@Rezonator: tutaj starałem się najpierw poczytać, co ludzie w necie piszą, i piszą że spoko. Ta opona to ogólnie jakaś nowość, wyszła z myślą o małych moto (250-300), dlatego też mój rozmiar (110/70-17 + 130/70-17) to są największe, jakie można kupić. Wiesz, mam nadzieję, że gorsze od tamtych po prostu nie będą, zwłaszcza jak są zimne, bo jednak dojazd do pracy fajnie gdyby był bez przygód, a tamte, jak były zimne,
@Rezonator: tak, co do prowadzenia, póki co nie odczułem różnicy (ale zrobiłem raptem ~150km). Ale za to jest to 1,3/1,1 cm niżej, przez co zdarza mi się nawet pełną stopą na światłach dotknąć ziemi, przez co jakoś pewniej się na moto czuję. Jedynie mam zagwozdkę co do ciśnienia w oponach, czy trzymać się zalecenia Hondy (2,0 przód / 2,25 tył) czy np. dać troszkę więcej, skoro profil niższy niż zalecany...

A
@noriad: ja do turystyki biję 2.1/2.3 do sportowej jazdy 2.2/2.5
tak mi się jeździ najlepiej.
Powiem Ci, ze jak kończyłem scorpiona to dopiero zaczynał trzymać drogi. Niektóre opony im bardziej są zużyte tym lepszą mieszankę mają /głębiej/. No i wiesz.. na tej za 300zł zrobiłem 8.900km a na bt45 już mam ponad 11typ. Tansza i twardsza opona nie ma trakcji, trudno się nagrzewa. Bt po 15minutach konkretnej jazdy jest tak miękka,
@Rezonator: znowu "wydaje mi się", ale jak w zeszłym tygodniu przyjechałem do pracy (~20 min jazdy) do Pirelli, z tyłu, wydawała mi się cieplejsza, aniżeli Heide. Tzn. była ciepła na szerszym pasku, że tak powiem :)

Wiesz, teraz może mi się różne rzeczy wydawać, bo pewnie każda 3-miesięczna opona jest spoko, zobaczymy za miesiąc-dwa, jak już uda się 1-2k nakręcić na nią :)
@noriad: zedrzesz wartwę ochronną to będziesz wiedzieć co warta jest. najważniejsze to pilnować cIsnienia, przedłuża żywotność opony. Ja sprawdzam co każde tankowanie.
@Rezonator: już oponę przetarłem benzyną ekstrakcyjną, zgodnie z zaleceniem wulkanizatora, mam nadzieję że to pomoże na tyle, że nie położę się na pierwszym większym złożeniu ;)

No i ciśnienie mocno wpływa na właściwości jezdnie, zawsze się o tym przekonuję po dopompowaniu :P
@Rezonator:

Nie miałem BT45, miałem kiedyś 002 ale nie spotkałem się żeby typowo szosowy gumiak robił węźa z powodu nacięć.

Nie spotkałem się też z koncepcją dopompowania gum do ostrej jazdy.

Z drugiej strony Ty do turystyki dobierasz niskie wartości a do sportowej tyle co ja na ulicę (2,5 na obie osie, trochę mniej na upały o ile mi się chce biegać z manometrem)

Interesujące.

Gx