Wpis z mikrobloga

Od dawna zastanawiałem się jak to jest ze zwrotami do Chin i gwarancjami. Widziałem też tu wiele pytań Mirków, którzy bali się zamawiać z Chin w obawie, że zostaną z przyciskiem do papieru zamiast telefonu. A także często zdarza się, że ktoś do mnie pisze z pytaniem ‘Co mam zrobić jeśli...’.

Dlatego postanowiłem opisać tu swoje doświadczenie ze sklepem Banggood, który ma świetny support i gdzie głównie robię chińskie zakupy, mam nadzieję, że komuś może się to przydać.

13.02. Korzystając z promocji na EU Banggood zamówiłem telefon Ulefone Paris, za którego zapłaciłem 111.33$.
Telefon zamówiłem z czystej ciekawości, w planach miałem pobawić się nim kilka dni i potem go sprzedać.
23.02. Otrzymałem telefon, ale miałem go tylko pół dnia, bo chętny znalazł się zanim telefon do mnie przyszedł.
http://www.17track.net/en/track?nums=RS417745260NL

Telefon uważam za ładny i dobry, zwłaszcza jeśli popatrzymy na jego cenę. Dla osoby, która z telefonu korzysta tylko aby go mieć i czasem napisać lub zadzwonić będzie wystarczający.
Mój różowypasek gdy zobaczył powiedział, że go chce, więc:

24.02. Zamówiłem kolejny telefon tym razem za 113.63$.
Został wysłany przez France Express (Colissimo). Gorąco polecam ten typ wysyłki gdyż paczki dochodzą w 3-5 dni, a w Polsce dostarczane są przez DPD.
02.03. Odebrałem przesyłkę od kuriera i rozpocząłem testy, które przebiegły pomyślnie.
03.03. Wieczorem pojawił się poważny problem – mikrofon trzeszczał i piszczał, odbiorca rozmowy nic innego nie słyszał poza tym piszczeniem. Na nagraniach wideo oraz na dyktafonie działo się to samo.
04.03. Napisałem do Banggood na adres cservice@banggood.com i zgłosiłem problem wraz z filmem, na którym było słychać jak działa mikrofon.
05.03. Banggood odpisał, iż przyjmują zgłoszenie i odpiszą za kilka dni.
08.03. Banggood napisał aby spróbować wejść w recovery mode i wyczyścić telefon.
Oczywiście nic to nie dało.
08.03. Napisałem do Banggooda z informacją, iż wyczyszczenie telefonu nic nie dało, problem jest nadal.
10.03. Banggood poprosił o odesłanie telefonu do Chin najtańszą możliwą przesyłką rejestrowaną oraz o wysłanie im zdjęcia paczki, trackingu i rachunku, gdyż zapewnili, że zwrócą 50% kosztów wysyłki. Zapewnili także, że nowy telefon zostanie wysłany przez nich, gdy ten zepsuty do nich dotrze.
11.03. Nadałem telefon listem poleconym priorytetowym przez Pocztę Polską – wyniosło mnie to 29,30zł.
http://www.17track.net/en/track?nums=RR780434679PL

Parę godzin po wysłaniu telefonu do Chin, wypełniłem formularz na stronie PayPal z prośbą o zwrot pieniędzy za odesłanie telefonu do Chin.
13.03. Poinformowałem Banggood o wysyłce telefonu i poprosiłem o wysyłkę telefonu z magazynu EU przez France Express (Colissimo).
14.03. Banggood poprosił o informację ile pieniędzy mają mi zwrócić za wysyłkę telefonu do Chin.
Odpisałem, iż nie chcę zwrotu, bo zależy mi tylko na wysyłce z EU, aby mieć szybko telefon.
Paypal zaakceptował moją prośbę o zwrot za wysyłkę.
15.03. Banggood utworzył zamówienie na telefon.
16.03. Telefon został wysłany.
17.03. Otrzymałem zwrot za odesłanie telefonu z PayPala.
18.03. Odebrałem nowy telefon, mimo iż ten, którego ja odesłałem jeszcze do nich nie dotarł!

Podsumowując
W dwa tygodnie po zgłoszeniu problemu miałem nowy telefon u siebie, za wysyłkę otrzymałem zwrot dzięki PayPalowi. Jestem stratny jedynie na czasie i paru złotych na kopertę.

Jeśli chodzi o sam telefon, to jest to:
http://eu.banggood.com/Wholesale-Warehouse-EU-Warehouse-Ulefone-Paris-5-Inch-2GB-RAM-Android-5_1-MTK6753-64bit-Octa-core-1_3GHz-4G-LTE-Smartphone-wp-Uk-1012778.html

Zdjęcia: http://imgur.com/a/be9lg
Aktualne cena po zbiciu punktami bez givingassitant to ~410zł z wysyłką kurierem.

Moim zdaniem jest to bardzo dobra opcja dla osób, które nie potrzebują kombajnu w kieszeni. Dużo naczytałem się o słabym głośniku – zarówno tym do rozmów, jak i do odtwarzania muzyki czy filmów – jednak jak się okazało, we wszystkich trzech przypadkach głośnik działa dobrze.

Plusy:
+ GPS łapie w parę sekund
+ Metalowe boki
+ szkło 2.5D
+ 2 porty LTE
+ obsługa kart microsd
+ Gorilla Glass 3
+ jak dla mnie wygląd

Minusy:
- Ładowanie max 1A

Telefony są wysyłane z europejską przejściówką i folią na ekran oraz zazwyczaj z gratisami (etui oraz szkło).
Pierwszy przyszedł ze szkłem, etui i foliami.
Drugi tylko z foliami (odesłany).
Trzeci - tak jak pierwszy - z gratisami.

Swoją drogą jestem ciekaw, czy banggood każdego traktuje tak samo i zaufałby każdemu, że w paczce idzie do nich zepsuty przedmiot – możliwe, że na dniach będę miał odpowiedź na to pytanie, bo jeden mirek reklamuje z moją pomocą inny sprzęt.

#banggood #aliexpress #zakupyzchin #itemyzchin #paypal
  • 75
  • Odpowiedz
@MichalQ20: Ty chcesz chyba Redmi 3 prawda?

This warranty and return policy are only available for the sub categories of smartphones and feature phones.

1 Year Warranty
  • Odpowiedz
@Robinxon:

https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/refunded-returns

1. Aktywujesz program zwrotu kosztów
2. Odsyłasz towar najlepiej poleconym
3. Robisz zdjęcia:
- paczki przed wysłaniem zaadresowanej
- potwierdzenia nadania z trackingiem (ta kartka z adresem twoim i chińczyka)
- paczki z trackingiem (jeśli dasz rade na poczcie)
4. Wypełniasz na stronie formularz (3 minuty roboty) i dodajesz fotki
5. Czekasz na odpowiedź
Jeśli zaakceptują to:
6. Zwrot wpada na konto PayPal
  • Odpowiedz
@Andczej: Czyli zlewać takie opcje + tracking dodatkowy niezależnie od sklepu jeśli PayPal czuwa ? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Co do Banggood ta ich opcja znalazłem coś takiego:
"It will take longer to confirm the package is totally lost without the insurance, and sometimes you have to return the faulty product if you ask for refund without the insurance."
  • Odpowiedz
@Andczej: @MichalQ20: Telefon z IBG wychodzi drożej niż gdzie indziej razem z Vatem. Jak nie zapłacisz Vatu to masz 30% w kieszeni. zobacz na http://telchina.pl/ , tam są przedstawiciele wszystkich dużych chińskich sklepów, w tym IBG, Banggood, gearbest, coolicool i inne. Zobaczysz gdzie ludzie kupują telefony. IBG jest wciskany na miuipolski i przez pewnego yutubera, ale jak ktoś potrafi liczyć i porówna oferty to kupi znacznie taniej.
  • Odpowiedz
@czamarek: Dokładnie tak jak mówi @Andczej Cena to nie wszystko. Gdybym chciał najtaniej kupiłbym na alli (około $130) ale liczy się też to co jest później. Jeżeli coś się stanie to mam gwarancie koło domu. Dostawa kurierem w 3 dni i 2 lata gwarancji. Poza tym mam kupon na -$32 i ostatecznie wychodzi około $160
  • Odpowiedz
@MichalQ20: @Andczej: jeszcze kilka miesięcy temu zachwalano tu sklep XiaomiForSale ze względu na gwarancję we Wrocławiu, cena w tym sklepie była o ponad 30% wyższa niż u innych sprawdzonych sprzedawców. Spróbuj skorzystać z tej gwarancji w POlsce. Nie ma, pomimo wcześniejszych zapewnień. Nie ma oficjalnej gwarancji na telefony Xiaomi w PL, mało tego, ich sprzedaż jest w Europie zakazana. Poza tym inne sklepy jak Banggood, gearbest, i podbne normalnie realizuja
  • Odpowiedz
XFS też miało w tym samym serwisie i co?
To tylko gwarancja sprzedawcy, taka jak sprzedawców z allegro.
Może w każdej chwili nie obowiązywać. Dasz głowę że za pół roku po zakupie jeszcze ktoś w Polsce zechce naprawić za darmo twój telefon? Takiej gwarancji nie powinno się brać pod uwagę.
Tak samo naganili wcześniej na zakup w XFS, bo gwarancja w polsce, itp. Co teraz powiesz tym oszukanym ludziom?
@Andczej:
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@czamarek: Nigdy nie wiesz co się może stać, ty sobie nie bierz ja biorę. Po to place paypalem i karta aby jak coś mieć zabezpieczenie gdyby jednak zmienili zdanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz