Wpis z mikrobloga

Od dawna zastanawiałem się jak to jest ze zwrotami do Chin i gwarancjami. Widziałem też tu wiele pytań Mirków, którzy bali się zamawiać z Chin w obawie, że zostaną z przyciskiem do papieru zamiast telefonu. A także często zdarza się, że ktoś do mnie pisze z pytaniem ‘Co mam zrobić jeśli...’.

Dlatego postanowiłem opisać tu swoje doświadczenie ze sklepem Banggood, który ma świetny support i gdzie głównie robię chińskie zakupy, mam nadzieję, że komuś może się to przydać.

13.02. Korzystając z promocji na EU Banggood zamówiłem telefon Ulefone Paris, za którego zapłaciłem 111.33$.
Telefon zamówiłem z czystej ciekawości, w planach miałem pobawić się nim kilka dni i potem go sprzedać.
23.02. Otrzymałem telefon, ale miałem go tylko pół dnia, bo chętny znalazł się zanim telefon do mnie przyszedł.
http://www.17track.net/en/track?nums=RS417745260NL

Telefon uważam za ładny i dobry, zwłaszcza jeśli popatrzymy na jego cenę. Dla osoby, która z telefonu korzysta tylko aby go mieć i czasem napisać lub zadzwonić będzie wystarczający.
Mój różowypasek gdy zobaczył powiedział, że go chce, więc:

24.02. Zamówiłem kolejny telefon tym razem za 113.63$.
Został wysłany przez France Express (Colissimo). Gorąco polecam ten typ wysyłki gdyż paczki dochodzą w 3-5 dni, a w Polsce dostarczane są przez DPD.
02.03. Odebrałem przesyłkę od kuriera i rozpocząłem testy, które przebiegły pomyślnie.
03.03. Wieczorem pojawił się poważny problem – mikrofon trzeszczał i piszczał, odbiorca rozmowy nic innego nie słyszał poza tym piszczeniem. Na nagraniach wideo oraz na dyktafonie działo się to samo.
04.03. Napisałem do Banggood na adres cservice@banggood.com i zgłosiłem problem wraz z filmem, na którym było słychać jak działa mikrofon.
05.03. Banggood odpisał, iż przyjmują zgłoszenie i odpiszą za kilka dni.
08.03. Banggood napisał aby spróbować wejść w recovery mode i wyczyścić telefon.
Oczywiście nic to nie dało.
08.03. Napisałem do Banggooda z informacją, iż wyczyszczenie telefonu nic nie dało, problem jest nadal.
10.03. Banggood poprosił o odesłanie telefonu do Chin najtańszą możliwą przesyłką rejestrowaną oraz o wysłanie im zdjęcia paczki, trackingu i rachunku, gdyż zapewnili, że zwrócą 50% kosztów wysyłki. Zapewnili także, że nowy telefon zostanie wysłany przez nich, gdy ten zepsuty do nich dotrze.
11.03. Nadałem telefon listem poleconym priorytetowym przez Pocztę Polską – wyniosło mnie to 29,30zł.
http://www.17track.net/en/track?nums=RR780434679PL

Parę godzin po wysłaniu telefonu do Chin, wypełniłem formularz na stronie PayPal z prośbą o zwrot pieniędzy za odesłanie telefonu do Chin.
13.03. Poinformowałem Banggood o wysyłce telefonu i poprosiłem o wysyłkę telefonu z magazynu EU przez France Express (Colissimo).
14.03. Banggood poprosił o informację ile pieniędzy mają mi zwrócić za wysyłkę telefonu do Chin.
Odpisałem, iż nie chcę zwrotu, bo zależy mi tylko na wysyłce z EU, aby mieć szybko telefon.
Paypal zaakceptował moją prośbę o zwrot za wysyłkę.
15.03. Banggood utworzył zamówienie na telefon.
16.03. Telefon został wysłany.
17.03. Otrzymałem zwrot za odesłanie telefonu z PayPala.
18.03. Odebrałem nowy telefon, mimo iż ten, którego ja odesłałem jeszcze do nich nie dotarł!

Podsumowując
W dwa tygodnie po zgłoszeniu problemu miałem nowy telefon u siebie, za wysyłkę otrzymałem zwrot dzięki PayPalowi. Jestem stratny jedynie na czasie i paru złotych na kopertę.

Jeśli chodzi o sam telefon, to jest to:
http://eu.banggood.com/Wholesale-Warehouse-EU-Warehouse-Ulefone-Paris-5-Inch-2GB-RAM-Android-5_1-MTK6753-64bit-Octa-core-1_3GHz-4G-LTE-Smartphone-wp-Uk-1012778.html

Zdjęcia: http://imgur.com/a/be9lg
Aktualne cena po zbiciu punktami bez givingassitant to ~410zł z wysyłką kurierem.

Moim zdaniem jest to bardzo dobra opcja dla osób, które nie potrzebują kombajnu w kieszeni. Dużo naczytałem się o słabym głośniku – zarówno tym do rozmów, jak i do odtwarzania muzyki czy filmów – jednak jak się okazało, we wszystkich trzech przypadkach głośnik działa dobrze.

Plusy:
+ GPS łapie w parę sekund
+ Metalowe boki
+ szkło 2.5D
+ 2 porty LTE
+ obsługa kart microsd
+ Gorilla Glass 3
+ jak dla mnie wygląd

Minusy:
- Ładowanie max 1A

Telefony są wysyłane z europejską przejściówką i folią na ekran oraz zazwyczaj z gratisami (etui oraz szkło).
Pierwszy przyszedł ze szkłem, etui i foliami.
Drugi tylko z foliami (odesłany).
Trzeci - tak jak pierwszy - z gratisami.

Swoją drogą jestem ciekaw, czy banggood każdego traktuje tak samo i zaufałby każdemu, że w paczce idzie do nich zepsuty przedmiot – możliwe, że na dniach będę miał odpowiedź na to pytanie, bo jeden mirek reklamuje z moją pomocą inny sprzęt.

#banggood #aliexpress #zakupyzchin #itemyzchin #paypal
  • 75
  • Odpowiedz
@Andczej: no to lipton, bo mój też ma ten problem i będę im go odsyłał. Tylko napisali, że wyślą mi nowy, ale co z tego jak też może być zepsuty. Może od razu pisać żeby oddali kase? Albo niech wyślą z chin, bo może w eu mają jakąś kiepską partie, tylko wtedy vat...
  • Odpowiedz
@Maxxtom: Na twoim miejscu brałbym zwrot kasy i dołożyłbym do Redmi 3 i kupił go na ibuygou.
Pamiętaj, że za wysyłkę zwrotną do chin odda ci paypal, jeśli nim płaciłeś.
  • Odpowiedz
@Andczej
Mam prośbę o radę. Padł mi właśnie mikrofon w 5miesięcznym Cubocie x15. Wysylka z EU, placony przez Paypala. Będę jutro pisał do banggoda. Jakieś wskazówki ? Naprawić w Polsce raczej nie ma szansy bo to nie popularny model. Zostaje odeslanie i wymiana/naprawa/zwrot kasy? Ogólnie raczkuje w handlu z majfrendami:/
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@regos napisz na cservice@banggood.com opisz wszystko, dodaj zdjęcia i filmy i czekaj na odpowiedź, co dalej to zależy od tego co napiszą
  • Odpowiedz
@Andczej: Odsyłając telefon musiałeś wypełniać jakieś deklaracje celne? Muszę odesłać swój telefon na naprawę do chin do sklepu ibuygou bo w Polsce go nie naprawią i nie wiem jak to do końca zrobić. Czy delkarować wartość przesyłki na 20usd ( jak kazali w sklepie czy nie). Nie wiem też czy nie powinienem wypełnić delkaracji celnej cn22 albo cn23? Ktoś coś...()
  • Odpowiedz
Odsyłając telefon musiałeś wypełniać jakieś deklaracje celne?


@kone: teoretycznie musisz, ja nigdy nie wypełniałem, a rzeczy do chin już trochę wysyłałem

go nie naprawią i nie wiem jak to do końca zrobić


pakujesz do koperty, dane na koperte, wybierasz czy list polecony priorytetowy czy z deklarowaną wartością - uzupełniasz odpowiedni druk do tego i tyle


Czy delkarować wartość przesyłki na 20usd ( jak kazali w sklepie czy nie)


jeśli będziesz uzupełniać
  • Odpowiedz
@Andczej: Czyli lepiej nie deklarować wartości paczki? W helpdesku piszą mi że niby mam deklarować wartość paczki na 20usd, ale spotkałem się z dwoma wypowiedziami w internecie że odsyłając do ibg tej wartości nie deklarowali.
Rozumiem, że wysyłając całe pudełko z telefonem (bo tak sobie życzą) mam je wsadzić do koperty?

dzięki za pomoc
  • Odpowiedz
@Andczej: No właśnie nie wiem czy wysyłając towar do chin u nich nie trafi na urząd celny. Nigdzie nie mogę znaleźć takich informacji
  • Odpowiedz