Wpis z mikrobloga

Od dawna zastanawiałem się jak to jest ze zwrotami do Chin i gwarancjami. Widziałem też tu wiele pytań Mirków, którzy bali się zamawiać z Chin w obawie, że zostaną z przyciskiem do papieru zamiast telefonu. A także często zdarza się, że ktoś do mnie pisze z pytaniem ‘Co mam zrobić jeśli...’.

Dlatego postanowiłem opisać tu swoje doświadczenie ze sklepem Banggood, który ma świetny support i gdzie głównie robię chińskie zakupy, mam nadzieję, że komuś może się to przydać.

13.02. Korzystając z promocji na EU Banggood zamówiłem telefon Ulefone Paris, za którego zapłaciłem 111.33$.
Telefon zamówiłem z czystej ciekawości, w planach miałem pobawić się nim kilka dni i potem go sprzedać.
23.02. Otrzymałem telefon, ale miałem go tylko pół dnia, bo chętny znalazł się zanim telefon do mnie przyszedł.
http://www.17track.net/en/track?nums=RS417745260NL

Telefon uważam za ładny i dobry, zwłaszcza jeśli popatrzymy na jego cenę. Dla osoby, która z telefonu korzysta tylko aby go mieć i czasem napisać lub zadzwonić będzie wystarczający.
Mój różowypasek gdy zobaczył powiedział, że go chce, więc:

24.02. Zamówiłem kolejny telefon tym razem za 113.63$.
Został wysłany przez France Express (Colissimo). Gorąco polecam ten typ wysyłki gdyż paczki dochodzą w 3-5 dni, a w Polsce dostarczane są przez DPD.
02.03. Odebrałem przesyłkę od kuriera i rozpocząłem testy, które przebiegły pomyślnie.
03.03. Wieczorem pojawił się poważny problem – mikrofon trzeszczał i piszczał, odbiorca rozmowy nic innego nie słyszał poza tym piszczeniem. Na nagraniach wideo oraz na dyktafonie działo się to samo.
04.03. Napisałem do Banggood na adres cservice@banggood.com i zgłosiłem problem wraz z filmem, na którym było słychać jak działa mikrofon.
05.03. Banggood odpisał, iż przyjmują zgłoszenie i odpiszą za kilka dni.
08.03. Banggood napisał aby spróbować wejść w recovery mode i wyczyścić telefon.
Oczywiście nic to nie dało.
08.03. Napisałem do Banggooda z informacją, iż wyczyszczenie telefonu nic nie dało, problem jest nadal.
10.03. Banggood poprosił o odesłanie telefonu do Chin najtańszą możliwą przesyłką rejestrowaną oraz o wysłanie im zdjęcia paczki, trackingu i rachunku, gdyż zapewnili, że zwrócą 50% kosztów wysyłki. Zapewnili także, że nowy telefon zostanie wysłany przez nich, gdy ten zepsuty do nich dotrze.
11.03. Nadałem telefon listem poleconym priorytetowym przez Pocztę Polską – wyniosło mnie to 29,30zł.
http://www.17track.net/en/track?nums=RR780434679PL

Parę godzin po wysłaniu telefonu do Chin, wypełniłem formularz na stronie PayPal z prośbą o zwrot pieniędzy za odesłanie telefonu do Chin.
13.03. Poinformowałem Banggood o wysyłce telefonu i poprosiłem o wysyłkę telefonu z magazynu EU przez France Express (Colissimo).
14.03. Banggood poprosił o informację ile pieniędzy mają mi zwrócić za wysyłkę telefonu do Chin.
Odpisałem, iż nie chcę zwrotu, bo zależy mi tylko na wysyłce z EU, aby mieć szybko telefon.
Paypal zaakceptował moją prośbę o zwrot za wysyłkę.
15.03. Banggood utworzył zamówienie na telefon.
16.03. Telefon został wysłany.
17.03. Otrzymałem zwrot za odesłanie telefonu z PayPala.
18.03. Odebrałem nowy telefon, mimo iż ten, którego ja odesłałem jeszcze do nich nie dotarł!

Podsumowując
W dwa tygodnie po zgłoszeniu problemu miałem nowy telefon u siebie, za wysyłkę otrzymałem zwrot dzięki PayPalowi. Jestem stratny jedynie na czasie i paru złotych na kopertę.

Jeśli chodzi o sam telefon, to jest to:
http://eu.banggood.com/Wholesale-Warehouse-EU-Warehouse-Ulefone-Paris-5-Inch-2GB-RAM-Android-5_1-MTK6753-64bit-Octa-core-1_3GHz-4G-LTE-Smartphone-wp-Uk-1012778.html

Zdjęcia: http://imgur.com/a/be9lg
Aktualne cena po zbiciu punktami bez givingassitant to ~410zł z wysyłką kurierem.

Moim zdaniem jest to bardzo dobra opcja dla osób, które nie potrzebują kombajnu w kieszeni. Dużo naczytałem się o słabym głośniku – zarówno tym do rozmów, jak i do odtwarzania muzyki czy filmów – jednak jak się okazało, we wszystkich trzech przypadkach głośnik działa dobrze.

Plusy:
+ GPS łapie w parę sekund
+ Metalowe boki
+ szkło 2.5D
+ 2 porty LTE
+ obsługa kart microsd
+ Gorilla Glass 3
+ jak dla mnie wygląd

Minusy:
- Ładowanie max 1A

Telefony są wysyłane z europejską przejściówką i folią na ekran oraz zazwyczaj z gratisami (etui oraz szkło).
Pierwszy przyszedł ze szkłem, etui i foliami.
Drugi tylko z foliami (odesłany).
Trzeci - tak jak pierwszy - z gratisami.

Swoją drogą jestem ciekaw, czy banggood każdego traktuje tak samo i zaufałby każdemu, że w paczce idzie do nich zepsuty przedmiot – możliwe, że na dniach będę miał odpowiedź na to pytanie, bo jeden mirek reklamuje z moją pomocą inny sprzęt.

#banggood #aliexpress #zakupyzchin #itemyzchin #paypal
  • 75
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Paypal chroni 180 dni, i gwarancja ich nie obchodzi, bo nie kupiłeś usługi tylko telefon, a sklep się wywiąże i wyśle telefon. Już widzę te tysiące ludzi którzy odzyskali kasę od XFS za nie wywiązanie się z gwarancji w Polsce,
  • Odpowiedz
3 miesiące temu XFS też oferowało gwarancję we Wrocławiu.
Dalej nie rozumiesz że to taka gwarancja jak sprzedawcy z OLX.
Wytłumascz wyruchanym ludziom dlaczego serwis z Wrocławia prowadzony przez Acida nie chce ich gwarancji respektować. @Andczej:
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@czamarek: ale ja patrzę na to co jest teraz i nie obawiam się (nie bedzie gwarancji to nie)bo support chińskich sklepów jest lepszy niż tych z Europy.

Wiec czekam na lepszą ofertę, dostawa w ~5dni kurierem bez VAT, PayPal, gwara w Polsce.
  • Odpowiedz
Chcesz płacić więcej , to płać, twoja kasa. Ja też pierwszego Xiaomi kupiłem w IBG, pech chciał że nawalił wyświetlacz, naprawa płatna. później poczytałem o tym serwisie i sie okazało że na miejscu naprawiają drobne usterki jak mikrofony, głośniki. ekrany i gniazda USB, Większość to płatne naprawy, z winy użytkownika.
A poważne usterki płyty głównej i tak są wysyłane do Chin.
Dużo lepiej kupić w banggood niż w IBG.
  • Odpowiedz
@Andczej: Dzięki za recenzję i info o całkiem fajnej ofercie na telefon dla różowego. Paris zamówiony za 107$. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z tego co widziałem to android nie jest zbytnio zaśmiecony chińskimi apkami. Czy jest potrzeba bawienia się z custom romami aby normalnie korzystać z telefonu? Użytkownik roota itp. nie potrzebuje.
  • Odpowiedz
@Andczej: czemu listem poleconym a nie paczka? Gdyby paczka zaginęła a banggod nie wyslal zaocznie telefonu to w ramach reklamacji w poczcie polskiej dostalbys... 0zł w regulaminie (przynajmniej kiedys) było info, ze maja to byc tylko dokumenty.
  • Odpowiedz
@Andczej: ja mogę opisać swoje doświadczenia z #jd, które są z goła inne. Ogólnie MASAKRA, kłamią, zwodzą... Mówię o zwrocie towaru. Zamówiłem w połowie stycznia i dalej się p------ę... OMIJAJCIE #jd, beznadziejny support.
  • Odpowiedz
@Andczej: Ja też już trochę temu otrzymałem swojego Paris'a. Mikrofon na razie jest ok, ale mam problem z GPS'em. Telefon gubi fix'a średnio co parę min, dokładność także pozostawia wiele do życzenia (co chwilę zmienia ulicę albo pokazuje że jestem gdzieś w lesie).. Próbowałem zaktualizować ROM, ale nic to nie zmieniło. Z tego co pisałeś wywnioskowałem, że ty nie miałeś takich problemów?
  • Odpowiedz