Wpis z mikrobloga

#matematyka #programowanie

jak mozna wygenerowac losowy punkt w kuli o promieniu r i srodku (0,0,0)? nie mam pomyslu jak sie za to zabrac, wymyslilem cos co nie jest bardzo losowe:
1) losowa liczba ze zbioru [0, (r^2)/3] - pierwiastek tej liczby to x, znak losuje bernoullim
2) jw dla y
3) jw dla z LUB z = sqrt(r^2-x^2-y^2)
ale to nie jest zbyt losowe jak dla mnie
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Hipokryta: wlasnie o to mi chodzi - tak to ja moge losowac w nieskonczonosc a chodzi mi o cos bliskiego do stalej zlozonosci, nie chodzi mi nawet dokladnie o jezyk bo jestem w stanie wsyzstko zapisac, chodzi o pomysl
  • Odpowiedz
@encoreleet: pamiętaj o rozkładzie. Losując promień i dwa katy nie bedzie rownej gestosci wylosowanych w objetosci kuli! Najprosciej bedzie losowac w sześcianie i powtarzac losowanie jesli wypada poza kula.
  • Odpowiedz
@gozwei: @Wykopowicz_Ryan: z dwojga zlego wole slabsza losowosc ale stalosc w obliczeniach, bo losowanie punktu w kuli bedzie sie odbywac 128 razy na sekunde wiec nie moze zbytnio opozniac obliczen a majac pecha moge kilka-kilkanascie razy wpasc w petle
  • Odpowiedz
@encoreleet: to zależy co robisz. Jeśli jest to jakieś monte carlo, to bym uważał. Jeśli chcesz być 100% poprawny to musisz losować kąty z odpowiednich rozkładów. Znajdziesz łatwo informacje jakie to powinny być rozkłady i jak takie losowanie zaprogramować.
  • Odpowiedz
@gozwei: szczerze? nie potrzebuje dokladnego rozkladu, robie to w projekcie dla siebie, po prostu chce losowac punkt wokol hitboxa przeciwnika w aimbocie, zeby anticheat nie wykryl aimbota xD wiec jakas losowosc musi byc ale nie musi byc perfecto - po prostu co 2-3 ticki musze meic inny punkt, tyle
  • Odpowiedz
@gozwei: @Wykopowicz_Ryan: z dwojga zlego wole slabsza losowosc ale stalosc w obliczeniach, bo losowanie punktu w kuli bedzie sie odbywac 128 razy na sekunde wiec nie moze zbytnio opozniac obliczen a majac pecha moge kilka-kilkanascie razy wpasc w petle


To może:

1. Losowanie pozycji linii wyznaczającej promień (0,360).
2. Losowanie
  • Odpowiedz
@kalectwo: wlasnie zauwazylem to podczas pierwszych testow, losowe punkty sa tak dziwnie rozmieszczone, a w niektorych pkt nigdy nie dochodzi, czyli co, po prostu x,y,z = rand(0.1,R) i czy naleza do kuli?
  • Odpowiedz