Wpis z mikrobloga

@Gwinton: Wymieniany był sam łańcuch na oryginalny IWIS (łańcuch w tym silniku ma 2,1m długości ( ͡º ͜ʖ͡º) )+ górny ślizg na jednej głowicy. Reszta była ok. Całość ~550 cbl.

Przy okazji ogarnięte zostały nieszczęsne dla m119 plastikowe smarowniczki łączące szklanki popychaczy, które pękają po czym hydropopychacz bez oleju zaczyna hałasować.
@MercedesBenizPolska: Dla tego silnika łańcuch wbrew pozorom nie jest bezobsługowy, przez jego długość. Łączy obie głowice. Serwisowy przebieg to okolice 200 kkm.

Lewa głowica spóźniała się względem wału o 5 stopni, prawa o 10. Po wymianie wszystkie wałki rozrządu ustawione ładnie bez spóźnienia.
@caferacer: Przeciągałeś łańcuch czy demontowałeś przednią obudowę rozrządu? Ile stopni miał wyciągnięcia? Ja wymieniałem przy 7 stopniach łańcuch, komplet ślizgów + napinacz, z dzisiejszej perspektywy stwierdzam, że lepiej było by wyciągnąć cały silnik i go porządnie uszczelnić. U siebie wymieniłem jeszcze uszczelki dwóch misek olejowych, czujnik ciśnienia oleju, łańcuch pompy olejowej, uszczelki kolektorów i plastikowo-gumowe pierścienie łączące górną i dolną część kolektora ssącego. Przy wymianie rozrządu w m119 można popełnić kilka
m.....n - @caferacer: Przeciągałeś łańcuch czy demontowałeś przednią obudowę rozrządu...

źródło: comment_0nCQAPR5Euvsa5q0SevtzRmUbeIuyqNy.jpg

Pobierz
@m00n: Ślizgi wyglądały w porządku, poza jedną górną prowadnicą która została wymieniona, dlatego zdecydowałem się na wymianę przez przeciągnięcie. Wyciągnięcie na lewej głowicy 5 stopni, na prawej 10. Po kilku jazdach zaobserwowałem zauważalnie szybsze odpalanie. Silnik miał zbyt mocno rozmyte sygnały z wałków i czujnika wału?

U Ciebie na zdjęciu widzę silnik sprzed 92 z porządnymi metalowymi smarowniczkami popychaczy - Ten kto je zamienił w późniejszych modelach na plastikowe z wbijanymi
caferacer - @m00n: Ślizgi wyglądały w porządku, poza jedną górną prowadnicą która zos...

źródło: comment_FkzGQTkukDf0Rjkctu31sTpwmCzIYxyn.jpg

Pobierz
@caferacer: Tak, u siebie mam aluminiowe olejarki jeszcze na szczęście :) Czasem, ktoś sprzedaje silnik na części to możesz poszukać, na ebay-u swojego czasu można było kupić jakieś zamienniki aluminiowe. Czyli średnie wyciągnięcie łańcucha jakieś 7.5 stopnia czyli tak jak u mnie. Czuć różnice po wymianie :) aczkolwiek błędów mi nie wywalało żadnych ale u mnie LH-Jetronic to może nie ogarniać takich rzeczy jeszcze by twój już na wtrysku ME?
@m00n: Model z 94r. Układ wtryskowy to też LH.
Walczę jeszcze z świecącym ASR i ABS. Jakaś zagadka, ABS działa - czyli czujniki od abs w kołach powinny być ok. Czujnik stopu też bo tempomat działa poprawnie. Przepustnica lubi podobno wysypać ten problem. Nie zaglądałem do niej jeszcze ale wydaje się, że pracuje w porządku.

Przycisk od ASR nic nie zmienia.
@caferacer: Wiązka przepustnicy na pewno do sprawdzenia. Czujnik pod pedałem gazu, czujnik lewarka w automatycznej skrzyni biegów i sam komputer sterujący tzw. E-Gas. Każdy jest jakąś częścią składową systemu ASR i każdy ma swój osobny błąd czy to analogowa (dioda) czy cyfrowo (star diagnosis) najciężej zdiagnozować sam moduł E-gas a lubi często paść. Bez podmianki chyba się nie da aczkolwiek jakiś kumaty diagnosta z SD powinien to ogarnąć. Kiedy Ci się
Dzięki za wskazówki : ) Muszę pomierzyć potencjometr pedału gazu i sprawdzić potencjometry w przepustnicy, jest tam jeszcze jakaś krańcówka dla sygnału o zamkniętej przepustnicy. Może jakaś pierdoła nie styka i czegoś nie widzi.

Podobno bardzo łatwo uwalić ten sterownik za dużym napięciem np. jeśli samochód był odpalany z prostownika albo klemami.

Lampki świecą cały czas, od samego odpalenia nigdy nie gasną.

Muszę w końcu podpiąć go pod gniazdo diagnostyczne, może coś
@m00n: Problem rozwiązany ! ! Walczyłem z tym od zakupu. Winny był niedociśnięty moduł ASR, ehh...Te moduły na prawdę twardo się zaklikują w gniazdach. Stuknięcie gumowym młotkiem pomogło ( ͡ ͜ʖ ͡)

Dzięki za litanie z elementami do rozgrzebania, skutecznie zachęciło mnie to do sprawdzenia kolejny raz podstawowych rzeczy.