Wpis z mikrobloga

@adam-skowyt: Masz wyżej decyzję UOKiK stwierdzającą, że sklep ma prawo określić warunki promocji, czyli na przykład ograniczyć liczbę produktów sprzedawanych jednej osobie. Prawo szczególne nad prawem ogólnym. Czego jeszcze oczekujesz?
  • Odpowiedz
@JanuszAndrzejNowak: @kayleigh1507:

Ja nie zgodzę się z tym co napisał UOKIK. Zresztą trochę mało maślane.

Ja bym się doszukiwał tutaj raczej znamion dumpingu cenowego. Przedsiębiorca nie ma możliwości zakupu towaru w tak dobrej cenie jak lidl. Tak więc dlaczego nie może zatowarować sklepu w LIDLu ? Celem każdego przedsiębiorcy jest maksymalizowanie zysku. Sprzedawanie towaru bez marży zysku poniżej cen jest zwykłym dumpingiem co jest zabronione. Skoro więc LIDL
  • Odpowiedz
Ja bym się doszukiwał tutaj raczej znamion dumpingu cenowego. Przedsiębiorca nie ma możliwości zakupu towaru w tak dobrej cenie jak lidl. Tak więc dlaczego nie może zatowarować sklepu w LIDLu ? Celem każdego przedsiębiorcy jest maksymalizowanie zysku. Sprzedawanie towaru bez marży zysku poniżej cen jest zwykłym dumpingiem co jest zabronione. Skoro więc LIDL ma zysk na tych przecenianych towarach dlaczego nie sprowadzi całego tira albo dwóch do sklepu ? Tylko towaru jest
  • Odpowiedz
co to za różnica czy kupi jeden wszystko za 11 czy 100 róznych klientów za tą samą cene i tak i tak zysk dla sklepu...


@szczekacz666: Bo sklep nie sprzedaje tego dla zysku, tylko żeby przyciągnąć klientów atrakcyjną ofertą. Popularny produkt w niskiej cenie ma cię zachęcić do zakupów właśnie w nim i przekonać, że w sklepie jest tanio - a przy okazji kupisz jeszcze inne rzeczy.

Więc dla sklepu
  • Odpowiedz
@JegoStary: Za dużo Korwina się naczytałeś. Sklep wystawia towar ,żeby go sprzedać i zarobić. Skoro limituje to znaczy ,że nie zarabia a dokłada. Gdybym ja miał sklep i zarabiał na danym towarze a ludzie by się o niego zabijali to bym zamówił 10 tirów i je sprzedał z zyskiem. Jednak LIDL tego nie robi ciekawe dlaczego.
  • Odpowiedz
No ale w takim przypadku to dumping cenowy. Nieuczciwa konkurencja.


@adam-skowyt: Nie, wszystko jest zgodnie z prawem. Dostawca ma prawo sprzedać produkt z niską marżą i to samo ma prawo zrobić Lidl w ramach promocji.

Dumping to sprzedaż poniżej kosztów wytworzenia/zakupu.
  • Odpowiedz
No ale w takim przypadku to dumping cenowy. Nieuczciwa konkurencja.


@adam-skowyt: a kto powiedział, że nie sprzedają tego w cenie zakupu? Co za problem wynegocjować umowę, że dzisiaj kupują dostawę za 0,9 normalnej ceny a kolejne 10 dostaw będzie za 1,01 normalnej ceny?
  • Odpowiedz
@rzep: LIDL ma na celu zarabianie pieniędzy. Skoro wykazują ,że zarabiają na sprzedaży danego towaru to dlaczego nie zamówią od dostawcy kilku tirów z tym produktem i nie sprzedadzą oboje przecież powinni być zadowoleni. Jednak nie robią tego a dostawy są śmiesznie niskie.

Czyli piłka prosta piłka marża nie rekompensuje kosztów sprzedaży. Czyli dumping. Nieuczciwa konkurencja.
  • Odpowiedz
@megawatt: To już podlega pod nieuczciwe zapisy handlowe. Takie umowy są niedozwolone.

Dumping, ujęty jako sprzedaż towarów i usług poniżej kosztów ich wytworzenia lub świadczenia albo ich odsprzedaż poniżej kosztu zakupu w celu eliminowania innych przedsiębiorców, stanowi według ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 16 kwietnia 1993 r.

ps.

Pamiętaj ,że dostęp do rynku ma być równy i każdy podmiot traktowany na równi. Jednak tak nie jest małe sklepy mogą
  • Odpowiedz
@adam-skowyt: ale, że co Ferrero nie może dać upustu (ze swojej marży) dużemu klientowi który chce z wyprzedzeniem zakontraktować dostawy?
Nie sądzisz chyba, że ceny hurtowe to suma kosztów składników i wytworzenia.
  • Odpowiedz