Wpis z mikrobloga

@Zioman: serio o to chodzi? Hahahahahahaha, dobre. Ludzie, którzy kupują sobie nóż do CS za 600 euro płaczą, bo oprócz darmowych modów pojawią się też płatne? No co za #!$%@?ństwo - ktoś śmie nie tworzyć dla nich darmowych treści w ramach swojego własnego wolnego czasu?! Skandal, szok, niedowierzanie.

Niech ta cała płaczliwa gówniarzeria strzeli focha - chętnie pogram na multi bez nich.
@Zioman: psst... większość z tych wymienionych modów też była (często nadal jest) płatna, a jakoś nikt ryja o to nie drze. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Zioman: część odniosła sukces już po przejściu na płatne wersje. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Poza tym powtórzę jeszcze jedno: skoro ktoś wkłada dużo pracy w swoim wolnym czasie to chyba raczej powinien mieć prawo zdecydować czy chce pobierać za swoją pracę pieniądze. Płatne mody istniały od zawsze tuż obok darmowych - jedyną różnicą było to, że steam nie oferował opcji handlu nimi. Jeśli ktoś tego nie rozumie,
@rss: w tym, że do twórców modów idą grosze za swoją prace (25% dla nich, reszta Valve/Bethesda). Do tej pory moderzy dobrze radzili sobie bez takich "ulepszaczy". Nexus o wiele lepiej to rozegrał.
@rss: IMHO chodzi głównie o to, że podział zysków ze sprzedaży jest bardzo nie fair w stosunku do moddera, do tego minimalna wypłata to 100USD (czyli trzeba sprzedać za 400). Pojawia się też problem kontroli jakości (za coś w końcu Valve i Bethesda kasę biorą?), kompatybilności, itd. Polecam obejrzenie Content Patch od Total Biscuita na ten temat, w zasadzie wszystko na talerzu podane.
w tym, że do twórców modów idą grosze za swoją prace (25% dla nich, reszta Valve/Bethesda)


@Zioman: psst... Steam jest na tyle dużą platformą, że kupując dowolną grę również oddajesz spory procent do Valve (a w przypadku małych studiów i gier indie jest on nawet większy). Tak to już jest z pośrednikami.

Do tej pory moderzy dobrze radzili sobie bez takich "ulepszaczy".

No i super. Nikt ich do niczego nie zmusza
@Zioman: ja czegoś tu nie rozumiem. Od lat modowcy marzyli o tym, zeby miec mozliwosc spieniezenia w sposob legalny swojej pracy. Dostaja możliwość taka, ze dostaja cos za to, dostaje wydawca (oparte na jego pracy), dostaje valve za wystawienie uslugi i gownoburza. Nikt nie patrzy na to, ze mozna moda dalej dac za darmo, z ustalona cena, albo DOBROWOLNYM datkiem. Takze nie ma obowiazku tam wystawiac. Wiec o co chodzi? A
@rss: Ja tam nie mam nic przeciwko płatnym modom, o ile będą wysokiej jakości i będzie dostępna pomoc techniczna lub możliwość zwrotu w razie problemów. Natomiast #!$%@? mnie żydostwo bethesdy i valve, bo twórca moda dostaje tylko 25% zysków (bethesda 45, a valve reszte).