Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko231
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wykopowy_prawnik

wykopowy_prawnik

Dołączył 10 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 174
  • Znaleziska 63
  • Mikroblog 111
  • Obserwujący 26
  • Obserwowane 1

10

O co chodzi z wyborami Pierwszego Prezesa SN?

O co chodzi z wyborami Pierwszego Prezesa SN?

Postaram się tradycyjnie wyłożyć wykopom w prostych słowach. 1. Kim jest Pierwszy Prezes SN? Jest to konstytucyjnie umocowany organ, szef Sądu Najwyższego. SN ma kilka izb, a każda ma swojego Prezesa. Dlatego "Pierwszy Prezes" - to jest ten...

wykopowy_prawnik
z
wykop.pl
dodany: 21.05.2020, 21:33:40
  • 6
  • #
    polska
  • #
    sady
  • #
    sn
  • #
    sadownictwo
matt881
matt881
11.05.2020, 14:16:13
  • 2
Cześć, powiedzcie mi czy ktoś z Was ma doświadczenie lub historię z odzyskaniem lub zadośćuczynieniem za stracone nieruchomości po 1945?
Mój pradziadek miał przed wojną pola uprawne, 20h. Był przymusowo wcielony do armii niemieckiej, następnie po wojnie zostały mu odebrane jego prawowite ziemie (za rzekomą kolaborację). Pradziadek już nie żyje, żyje jego syn, wnukowie (jeden z nich jest moim ojcem). Na ten moment nie wiem nic poza tym kto jest obecnym właścicielem tych
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.05.2020, 14:53:45
  • 1
@matt881:

1. Jest szansa.
2. Od ustalenia listy spadkobierców. Wszyscy muszą się podpisać pod pełnomocnictwem dla jednej osoby (najlepiej prawnika, który będzie reprezentował). W czyim posiadaniu jest obecnie to z reguły bez znaczenia, chyba, że w Waszym. :) Ziemie (przedmiot roszczenia) trzeba zidentyfikować.
3. J/w, występują wszyscy uprawnieni przez jednego pełnomocnika. Często w toku się to komplikuje, bo jak komuś w trakcie się umrze to trzeba zbierać pełnomocnictwa od spadkobierców.
4. To prawda,
  • Odpowiedz

1035

Dlaczego udostępnianie danych Poczcie jest takie niebezpieczne?

Dlaczego udostępnianie danych Poczcie jest takie niebezpieczne?

Postaram się w telegraficznym skrócie i w zrozumiałym języku napisać dlaczego przekazywanie Waszych danych osobowych w formie niezabezpieczonego pliku txt jest tak niebezpieczne. Sam długo myślałem, że "wzięcie kredytu na kogoś" to jakaś totalna fikcja.

wykopowy_prawnik
z
wykop.pl
dodany: 24.04.2020, 10:51:27
  • 120
  • #
    polska
  • #
    koronawirus

11

Jak zachować się w przypadku zatrzymania przez Policję?

Jak zachować się w przypadku zatrzymania przez Policję?

Najlepszy, skuteczny poradnik.

wykopowy_prawnik
z
wykop.pl
dodany: 16.04.2020, 15:04:11
  • 6
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19

2819

Słynna inspektor sanitarna ze Słubic może stracić stanowisko.

Słynna inspektor sanitarna ze Słubic może stracić stanowisko.

Zachowanie Państwowej Powiatowej Inspektor Sanitarnej w Słubicach Jadwigi Caban-Korbas jest nieakceptowalne. Lubuski Wojewódzki Inspektor Sanitarny zwrócił się do starosty powiatowego o natychmiastowe odwołanie jej z zajmowanego stanowiska - poinformował w czwartek Generalny Inspektorat Sanitarny

Takiseprzecietniak
z
tokfm.pl
dodany: 05.03.2020, 11:46:01
  • 320
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 05.03.2020, 12:39:41
  • 372
Gdzieś z 10 lat biegam zawodowo po różnych urzędach i powiem, że pani z filmiku niespecjalnie odbiega od tego z czym się nierzadko spotykam na co dzień. Jak ludzie słyszą "Sanepid" to mają przed oczami coś w rodzaju amerykańskiego CDC, nowoczesne technologie, wiedzę i procedury. A prawda jest taka jak na załączonym filmiku. To jest właśnie to państwo z kartonu, o którym mówił podsłuchany Sienkiewicz.
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 05.03.2020, 12:55:39
  • 118
@Jariii: Skarbówka, ZUS i sądy to właśnie jeszcze pół biedy. Można powiedzieć, że tam nie ma dramatu, bo ciągłe afery wymuszają pewien jednak dryl. Ale jak weźmiesz pod lupę PiP, Sanepid, urzędy pracy, jakieś okręgowe inspektoraty czegoś tam i całą tą gignatyczną sieć urzędów małych i dużych (o których istnieniu większość Polaków nawet nie ma pojęcia) to tam jest nieraz taki beton i niekompetencja, że aż się płakać chce.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 05.03.2020, 13:01:33
  • 13
@Jariii: No i taka aferka doprowadzi do tego, że coś się tam ruszy, będą jakieś przetasowania, być może nawet ktoś straci stołek. Powoli, ale coś się zmienia. Za to weź pod lupę jakiś Powiatowy Inspektorat Czegośtam w Karpaczu. Media się tym nie interesują, rząd nie robi z nimi nic. Siedzą sobie na etatach od 30 lat, doszkalali się ostatni raz w 87', a jak przychodzi ten długo oczekiwany kryzys to
balbezaur
balbezaur
26.02.2020, 12:43:38
  • 0
#prawo #wynajem #mieszkanie

Czy umowa najmu która była zawarta na czas określony po dacie zakończenia zostaje automatycznie rozwiązana czy przechodzi na czas nieokreślony?
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 26.02.2020, 12:47:12
  • 1
Przechodzi na czas nieoznaczony, o ile dalej mieszkasz, a właściciel nie zgłasza sprzeciwu. Wyjątek jest jeżeli masz w umowie wprost wyłączoną możliwość milczącego przedłużenia.

Art. 674. Jeżeli po upływie terminu oznaczonego w umowie albo w wypowiedzeniu najemca używa nadal rzeczy za zgodą wynajmującego, poczytuje się w razie wątpliwości, że najem został przedłużony na czas nie oznaczony.
  • Odpowiedz
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 26.02.2020, 12:50:45
  • 1
@bacaa90: Nie, jest dokładnie na odwrót. Przechodzi na czas nieoznaczony, chyba, że umowa wprost stanowi inaczej.
  • Odpowiedz
waldinio
waldinio
waldinio
26.02.2020, 08:12:27
  • 3
Ktoś wie ile razy można składać odwołanie do KIO?

Firma która pierwotnie wygrała przetarg na OZE w gminie okazała się oszustem, przedstawili podrobione dokumenty, wprowadziła w błąd zamawiającego, odrzucili ich ofertę i wykluczyli ofertę z postępowania.

Firma ta już chyba 20 razy się odwoływała do KIO. Przecież tak można robić w nieskończoność???

#pytanie #oze #kiciochpyta #prawo #pompaciepla #fotowoltaika
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 26.02.2020, 08:18:19
  • 0
Jak cały czas są uchybienia to w nieskończoność. Przystąp do postępowania z prawnikiem to to zatrzymasz dobrym pismem.
  • Odpowiedz
Limonene
Limonene
25.02.2020, 11:27:04
  • 0
#prawo #mieszkanie
Mireczki, może pomożecie.
Znany jest mi fakt, że umowy najmu na czas określony nie da się rozwiązać. Ale co w momencie, kiedy właściciel sprzeda mieszkanie?
Mieszkamy w najmowanym mieszkaniu od prawie 3 lat, umowę mamy do końca czerwca i nie planowaliśmy jej przedłużać. Wczoraj dotychczasowy właściciel sprzedał mieszkanie deweloperowi. Co w takiej sytuacji z umową? Musi zostać taka jaka była, czy mogą nam podnieść czynsz*? Chcą
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 25.02.2020, 11:44:01
  • 0
Jak to lokal mieszkalny to umowa zostaje taka sama, łącznie z czynszem. Co do energii to możesz wziąć na siebie i wypowiedzieć umowę zakładowi po wyprowadzce.
  • Odpowiedz
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 25.02.2020, 11:47:03
  • 0
@Ravez__: Nie, tu z mocy prawa nabywca wstępuje w miejsce zbywcy. Niczego dodatkowego nie trzeba robić.
  • Odpowiedz
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 25.02.2020, 11:48:14
  • 1
@Limonene: Pójdź. Nie zgadzaj się na podpisywanie czegokolwiek co Ci nie pasuje, nie musisz tego robić. Tylko energię wziąłbym na siebie, bo z tym mogą być problemy (możesz mieć przerwy w dostawie).
  • Odpowiedz
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 25.02.2020, 11:51:16
  • 1
@Limonene: Odpisz im bardzo grzecznie jakie Ty masz dogodne terminy, ew. że zapraszasz do siebie. To ich sprawa czy sobie to uporządkują, nie Twoja.
  • Odpowiedz
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 25.02.2020, 12:37:38
  • 2
@Limonene: Jemu chodzi o to, że wypowiedzieć można o ile umowa określa konkretne przypadki wypowiedzenia. I tak jest, ale określenie konkretnych przypadków oznacza sprecyzowanie o jakie konkretnie sytuacje chodzi. Jeżeli w umowie jest sam okres wypowiedzenia i tyle to taki zapis jest nieważny. Jeżeli nie ma nic o okresie wypowiedzenia to nie można wypowiedzieć w ogóle i taka umowa przechodzi na nabywcę nieruchomości.

Inna sprawa, że nawet jak okres wypowiedzenia
  • Odpowiedz
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 17.02.2020, 12:50:26
  • 2
Hej Mirki, ciekawi mnie jak się rozkładają poglądy polityczne na Wykopie. Rozstrzygnijmy to teraz, ponowimy za miesiąc. #wykopowasondaprezydencka

Na kogo oddasz głos w nadchodzących wyborach prezydenckich?

  • Robert Biedroń 11.4% (5)
  • Małgorzata Kidawa-Błońska 15.9% (7)
  • Władysław Kosiniak-Kamysz 11.4% (5)
  • Szymon Hołownia 13.6% (6)
  • Andrzej Duda 13.6% (6)
  • Krzysztof Bosak 34.1% (15)

Oddanych głosów: 44

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
17.02.2020, 12:53:48
  • 0
Tutaj opcja dla tych, co nie zagłosują w ogóle.
  • Odpowiedz

744

O co chodzi z tymi podpisami do KRS?

O co chodzi z tymi podpisami do KRS?

Postaram się wyłożyć w prostych słowach o co chodzi z tą KRS, bo szum medialny straszny i nikt nic nie wie, a to bardzo proste.

wykopowy_prawnik
z
wykop.pl
dodany: 15.02.2020, 16:18:19
  • 153
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    krs
  • #
    podpisy
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 19:14:02
  • 53
@Maciejos00: To jest bez znaczenia. Znaczenie ma, że TVP promuje fałszywy przekaz, że to niby kontrowersyjne, trudne, wywołuje spory między prawnikami itd. G... prawda. To jest proste i oczywiste jak budowa cepa.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 19:20:44
  • 95
Samo wycofanie oświadczeni woli musi być skuteczne i problem oraz dbałość o to jest po stronie wycofującego.


@t_e_o_m_o: Ziomuś Ci sędziowie oświadczyli, że wycofują poparcie swojemu pełnomocnikowi, Markowi Nawackiemu zanim on te listy zaniósł do Marszałka, dodatkowo przesyłając kopię tego oświadczenia wszystkim co mieli podejmować w sprawie decyzję (Marszałkowi, Sejmowi itd.).

Jak niby mieliby być bardziej staranni, pikietę pod gabinetem Marszałka urządzić?

Sorry, ale Twój post brzmi właśnie jak
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 19:39:19
  • 86
@Utylizacja: Dzięki. Właśnie planuję od czasu do czasu wrzucać takie proste analizy, co by wykopy wiedziały jak gadanie polityków i tzw. ekspertów ma się do podstawowych regulacji. Przeredagowałbym też to ładniejszym językiem i wrzucił więcej źródeł, ale wykop blokuje edycję. Następną wrzucę na pokazywarkę lub jakiego bloga.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 19:52:37
  • 38
@conto: No witam Pana, jak tam poparcie zmalało urosło?
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 19:59:34
  • 31
@spammaster: Tam jest dużo wątpliwości, ale wybrałem tą co aż wali po oczach. Jakbym wszystkie powypisywał to wykopy by się zakopały w szczegółach. Najważniejsze jest, że:
1. sędzia Nawacki był pełnomocnikiem grupy 25 sędziów,
2. część tych sędziów oświadczyła, że cofają poparcie,
3. wycofanie poparcia dotarło do Marszałka zanim dostał listy od Nawackiego lub co najmniej z tymi listami.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 20:11:06
  • 26
@spammaster: Dotarły.

W 2019 roku czworo sędziów z Olsztyna ujawniło, że cofnęło swoje poparcie Nawackiemu jeszcze przed złożeniem przez niego listy w Sejmie. Zażądali wykreślenia ich nazwisk. To sędziowie: Joanna Urlińska, Anna Pałasz, Katarzyna Zabuska i Krzysztof Bieńkowski. Nawacki nie przekazał jednak ich oświadczeń w Sejmie, więc wysłali je sami do Sejmu faksem. Odpowiedzi nie dostali.
Po złożeniu przez Nawackiego list w Sejmie poparcie wycofała też piąta sędzia Katarzyna Jerka. Zdążyła przed
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 21:11:20
  • 22
@Edek_Niemiec: Ziomeczku napisz mi proszę niby jak ktokolwiek (sędziowie, opozycja) miałaby te listy zaskarżyć skoro do zeszłego tygodnia były one tajne i nikt nie mógł ich zobaczyć?
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 21:19:18
  • 4
@witulo: Moim zdaniem mógł tak zrobić. Skoro wniosek składa "grupa 25 sędziów" to on może być częścią tej grupy. Nie widzę przepisu, który by tego zabraniał, chociaż jest to wątpliwe etycznie.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 21:21:48
  • 15
@mastalegasta: Czasami mam serio wrażenie, że Wam za to płacą lub to jest jakaś choroba. Co jest złego w prostym, logicznym wykładaniu przepisów? Za niemal każdym razem jak wypowiada się ekspert PiS bardziej niż analizę przypomina to kłapanie dziobem.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 21:24:32
  • 4
@Patres: Tam jest to rozwiązane w ten sposób, że:
1. jest sobie grupa 25 sędziów, jeden z nich zbiera podpisy,
2. ten co zbiera staje się pełnomocnikiem tej grupy,
3. grupa występuje razem jako jedno ciało, które ma prawo przedstawić określonego kandydata.

W sprawie kandydatury Nowackiego pełnomocnikiem został
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 21:37:21
  • 4
@Patres: Nie wdając się w szczegóły to generalnie dobrze to rozumiesz.

Opozycyjni sędziowie w ogóle nie startowali. Do końca nie wiadomo było czy w ogóle uda się obsadzić KRS bo nikt nie chciał podpisywać tych list. PiS przerwał bowiem kadencję KRS, która była określona konstytucją. Nowa ustawa zdaniem 99% prawników w Polsce jest z konstytucją niezgodna i nikt nie chciał w tym brać udziału.

Ostatecznie więc kilku sędziów, którzy są
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 21:45:10
  • 7
@Polanin: Nie, nie sankcjonujemy. Dalej twierdzimy, że KRS zostało powołane nielegalnie, a teraz dodatkowo, że PiS nie stosuje się do własnej ustawy. Typowo w procesie prawnicy to ujmują "z ostrożności procesowej, na wypadek gdyby jednak przyjąć, że (...) to podnoszę, że (...)".
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 22:09:50
  • 6
@GajowyBoruta: Dla mnie, jako prawnika, ten komentarz jest bełkotliwy. Przepisy o oświadczeniu woli jak najbardziej stosuje się w prawie publicznym, dosyć często. Pierwsza z brzegu uchwała NSA, I OPS 4/11:

Pisemne zgłoszenie przez funkcjonariusza wystąpienia ze służby, na podstawie art. 60 ust. 3 ustawy z dnia 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu (Dz. U. Nr 74, poz. 676 ze zm.), jest oświadczeniem woli, do którego
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 22:20:04
  • 8
@GajowyBoruta: Czasami błędy procedury powodują nieważność całego postępowania, czasami nie (wtedy sędziowie orzekają, że wprawdzie były błędy, ale np. wyrok odpowiada prawu). Tutaj błąd jest elementarny, bo brak podpisów oznacza, że nie ma grupy 25 sędziów (podmiotu, który może w ogóle kogokolwiek zgłaszać). Więc musi to prowadzić do nieważności całego postępowania.

PiS argumentował też np. że skoro prezydent podpisał nominacje to nie można już wracać do procedury, ale to już
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 22:25:13
  • 1
@kumullus: Ja nie chcę tutaj grać roli wyroczni, ale m.zd. to jest akurat ok. Można samego siebie poprzeć, chociaż jest to wątpliwe etycznie.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
15.02.2020, 23:58:55
  • 7
@vitek6: To wynika z tego kim jest w ogóle pełnomocnik. Pełnomocnik to osoba mająca pełnomocnictwo do wykonywania czynności prawnych w czyimś imieniu. Jak np. rejestrujesz samochód i chcesz określone numery rejestracyjne to adresatem żądania jest gmina, a nie Twój kolega, który Ciebie zastępuje. Innymi słowy, pełnomocnik to tak jakby "przedłużenie" Twojej woli.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik
Autor
16.02.2020, 00:10:04
  • 1
@vitek6: Mylisz się. M.zd. to oznacza dokładnie to, że dostarczyli Marszałkowi, albo co najmniej to, że Marszałek powinien zapytać się składającego listy poparcia o co kaman z tym wycofaniem podpisów w sprawie czego dostał fax.

832

Europejski Bank Centralny od dziś drukuje euro na skup długów korporacji

Pokaż treści 18+

Europejski Bank Centralny od dziś drukuje euro na skup długów korporacji

Europejski Bank Centralny za swieżo wydrukowane euro kupił dziś obligacje m.in. następujących firm: Anheuser-Busch; Telefonica, Siemens, Assicurazioni Generali, Telecom Italia, Renault. Działania te to nic innego jak okradanie użytkowników waluty w celu dofinansowywania wybranych prywatnych firm.

konto usunięte
z
bloomberg.com
dodany: 08.06.2016, 15:31:12
  • 142
  • #
    europa
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    socjalizm
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 09.06.2016, 12:09:38
  • -1
To forma tzw. operacji otwartego rynku mającego na celu utrzymanie płynności pieniądza. Polecam najpierw trochę dokształcić się w ekonomii, a dopiero potem siać zamęt.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

277

Wydawcy programów prawniczych publikują wyroki TK

Wydawcy programów prawniczych publikują wyroki TK

Orzeczenie TK z 9 marca znajduje się w systemie Lex i ma status orzeczenia opublikowanego w zbiorze urzędowym wydawanym przez Trybunał Konstytucyjny - informuje Wolters Kluwer. Podobnie ma być w bazie Legalis.

nina_hagen
z
lex.pl
dodany: 11.04.2016, 18:21:54
  • 132
  • #
    #polityka
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    ciekawostki
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 22:42:08
  • 20
Sporo osób nie rozumie o co tu chodzi. 99% prawników w pracy korzysta z dwóch baz: LEXa i Legalisa. Wrzucenie do nich nieopublikowanych przez rząd orzeczeń nie spowoduje, że sądy będą się na nie bezpośrednio powoływać - to niezgodne z prawem. Sędzia może jednak (i ma obowiązek) stosować Konstytucję i może wykorzystać argumentację TK w ten sposób, że "przyjmie ją za własną".
  • 24
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 22:59:11
  • 19
@Tamerlan: Z Konstytucją. Nie można stosować orzeczeń TK, które nie zostały opublikowane w odpowiednim promulgatorze. Nie ma jednak przeszkód, aby sądy każdorazowo wydawały wyrok zgodny z "opinią TK". W praktyce to tak wygląda, że jak TK orzecze utratę mocy przez jakiś przepis to ten jest odpowiednio oznaczony w LEX-ie. Teraz będzie ta różnica, że przepis nie będzie oznaczony jako nieobowiązujący, ale będzie przypis, że jest takie a takie orzeczenie, ale
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:09:04
  • 1
@Tamerlan: art. 190 Konstytucji RP.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:14:40
  • 15
@olafo: Oczywiście, że może odmówić. Może np. stwierdzić, że zachodzi kolizja pomiędzy tym przepisem a konstytucją i wobec tego stosuje konstytucję. To się nazywa wykładnią systemową.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:23:22
  • 2
@Tamerlan: ust. 3.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:29:28
  • 2
@Tamerlan: Nie, co do tego nie ma sporu. Spór dotyczy czy rząd ma obowiązek ogłaszania wyroków. Za to nikt nie podważa tego, że wyrok nie wchodzi w życie jeśli nie jest ogłoszony w odpowiednim promulgatorze. To fundamenty naszej kultury prawnej.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:30:56
  • 1
@olafo: Tu nie chodzi o wyłączenie przepisu ze stosowania tylko o dekodowanie norm prawnych. Norma to nie to samo co przepis.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:37:45
  • 0
@Tamerlan: To chodzi o zwykłe skutki jak przy ogłaszaniu każdego wyroku. Przepisy są derogowane dopiero z momentem publikacji.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:41:00
  • 3
@olafo: Jeśli ma wątpliwości, i tak się zwykle działo. Sędzia jednak nie jest związany żadną dyrektywą wykładni ograniczającą jego rozpoznanie do przepisów określonej rangi. Może orzec jak mu się podoba, a konstytucję może i ma obowiązek stosować bezpośrednio.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:46:47
  • 8
@olafo: Nie, z tych samych. Jeśli np. jutro rząd wprowadzi do KK przepis zakladający obowiązek tortur i publicznego biczowania za jazdę na rowerze po pijaku to sędzie może spokojnie odmówić wydania wyroku ze względu na kolizję z normami konstytucyjnymi. Nie ma obowiązku zadawania pytania do TK.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 11.04.2016, 23:49:37
  • 5
@Tamerlan: Mówimy o powoływaniu się na orzeczenia jako samoistnym argumencie do niestosowania danych przepisów. Mówimy przecież o przypisach pod przepisami w LEX-ie.

425

Z platformy za 10,5 miliona zlotych w ciągu 7 miesięcy skorzystało 78 osób

Z platformy za 10,5 miliona zlotych w ciągu 7 miesięcy skorzystało 78 osób

Załatwianie spraw przez internet nie jest w Polsce ani popularne ani całkiem wygodne. Mimo to projekty związane z e-administracją wchłaniają miliony. NIK opublikował kolejny raport na ten temat.

Willy666
z
di.com.pl
dodany: 06.04.2016, 14:54:17
  • 64
  • #
    polska
  • #
    cyfryzacja
  • #
    urzedy
  • #
    nik
  • #
    eadministracja
  • #
    administracja
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 06.04.2016, 23:01:17
  • 49
Te wszystkie e-platformy są tragiczne nieintuicyjne. Milion kolumn i wierszy, napaćkane tekstu, kreatory z 87 krokami. Człowiek już woli podskoczyć do urzędu niż siedzieć dwie godziny przed ekranem i zastanawiać się czy właściwie wyklikał sprawę.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

195

Zmodyfikuj Steam Controller! Valve udostępnia za darmo pliki CAD

Zmodyfikuj Steam Controller! Valve udostępnia za darmo pliki CAD

Steam Controller, czyli autorski kontroler od Valve, nie spełnił do tej pory pokładanych w nim...

konto usunięte
z
conowego.pl
dodany: 28.03.2016, 08:59:56
  • 100
  • #
    technologia
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 28.03.2016, 17:45:16
  • 11
Mam od jakiegoś czasu i jak dla mnie jest świetny. Do gier ze steama - idealny. Gra się na nim na tyle dobrze, że np. w RPG-ach porzuciłem na jego rzecz mysz + klawiaturę.

Największą jego zaletą jest to, że działa. Tak po prostu. Bez czytania setek for, wgrywania żadnego m00ded-community-firw4re0.213.beta.x itd. Rozpakowałem, uruchomiłem steama, wybrałem najpopularniejszy config do gry i tyle. Można śmigać.
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 28.03.2016, 21:05:29
  • -6
@coolface: A co ja się mam pierdzielić z padami od konsol, które raz działają raz nie, jak mogę wydać 3 stówki i dostanę urządzenie, które po prostu działa zawsze?

To jest trudne do zrozumienia dla studenta, dla którego 300 zł to "hurr durr, dymajo, nie dam tyle nawet jak się Elan Musk z tyłu osobiście podpisze markerem".
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 28.03.2016, 23:19:09
  • -5
@coolface: Twoje pisanie, że przypomina mema, w którym gość pisze, że "os to narzędzie, oszczędzaj ram gdziekolwiek jesteś". :P

Można, ale po co?

Z kontrolerem od x360 są problemy, z tym od steama nie ma żadnych. Nie wszystkie gry mają wsparcie dla padów, a pad od steama wspiera wszystkie gry z powodzeniem zastępując mysz i klawiaturę. I nie trzeba nic przy tym robić, bo każda gra ze steama ma społecznościowe

596

Wciskanie Windowsa 10 niezgodne z europejskimi przepisami o ochronie...

Wciskanie Windowsa 10 niezgodne z europejskimi przepisami o ochronie...

Microsoft nie informuje użytkowników, że aktualizacja do nowego systemu odbywa się automatycznie. Takie działanie może zagrozić danym użytkowników. A eksperci alarmują, że uzyskanie odszkodowania może być niemożliwe.

qbastyx
z
serwisy.gazetaprawna.pl
dodany: 25.03.2016, 13:24:45
  • 234
  • #
    technologia
  • #
    swiat
  • #
    europa
  • #
    prawo
  • #
    polska
  • #
    windows
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 26.03.2016, 02:03:40
  • 5
Nie wiem skąd tacy prawnicy się biorą. Ich wypowiedzi są szkodliwe i absurdalne. Podgrzewają emocje, a nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Jeśli spojrzeć na to chłodnym okiem to Microsoft nie łamie prawa. Całą procedurę użytkownik parokrotnie zatwierdza, pierwszy raz już przy instalacji systemu. To jest jasne niczym słońce nad Peru. Nie ma co szukać sensacji.

"Rozwiązanie" jest tylko jedno: nowelizacja prawa. Wtedy takie praktyki, być może, ustaną. I nie wiem czy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 26.03.2016, 02:21:38
  • 18
@jaggi: Właśnie problemem jest to, że ludzie tak się przyzwyczaili do aktualizacji, że traktują je jak cyganie zasiłek z urzędu pracy. "Należy się." Nic się nie należy. Producentowi płaci się za oprogramowanie, które masz na kompie. Tyle. Aktualizacje to bezpłatny dodatek, który całkowicie możesz wyłączyć. Nie wiem skąd to przekonanie, że producent ma obowiązek dostarczania łatek do systemu i jeszcze sortowania ich według jakiegoś kryterium. Nie podpisałeś takiej umowy? Nie
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 26.03.2016, 02:27:27
  • 12
@marcin-mrg-gontarz: Aktualizacje nie są nawet włączane "defaultowo". Przy pierwszym uruchomieniu musisz się określić: czy chcesz automatycznie, sam czy w ogóle. Ludzie klikają "automat", a potem szukają winnych jak coś się wysypie. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka.
wykopowy_prawnik
wykopowy_prawnik 23.03.2016, 20:54:48
  • 2
Mirki, macie linka do filmu z Szumlewiczem, z ustawą o zniesieniu ubóstwa, z kanału Polscy Mistrzowie Logicznego Myślenia? Kanał zamknięty, filmu nie ma w całym Internecie.
#szumlewicz #polityka #heheszki
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >
  • Kraków

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 07.02.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking