Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko174
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

trymvs
trymvs

trymvs

Dołączył 10 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1460
  • Znaleziska 949
  • Mikroblog 511
  • Obserwujący 120
  • Obserwowane 13
  • Dodane (121)
  • Komentowane (382)
  • Plusowane (8)
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
30.04.2017, 17:52:18
  • 16
RECENZJA: RELIGIE RZYMU

Książka „Religie Rzymu” autorstwa Mary Beard to prawdziwa skarbnica wiedzy o wierzeniach antycznych Rzymian, a także próba spojrzenia na religię Rzymian z innej perspektywy.

Autorzy wielkiego, liczącego ponad 500 stron, dzieła – Mary Beard, John North, Simon Price – w ciągu 10 lat wytężonej pracy stworzyli monumentalny zbiór informacji o świecie rzymskiej religii. Autorzy skupiają się głównie na rozwoju i transformacji wierzeń w obrębie kolejnych form ustrojowych. Podkreślają jak
IMPERIUMROMANUM - RECENZJA: RELIGIE RZYMU

Książka „Religie Rzymu” autorstwa Mary B...

źródło: comment_BLxFtDzXbfYb75ZGFaxeUseF2hgaeYPq.jpg

Pobierz
  • Kempes
  • Lookazz
  • pollos
  • Life02
  • DreyfuS
  • +11 innych
  • 4
trymvs
trymvs
trymvs 30.04.2017, 18:08:58
  • 1
@IMPERIUMROMANUM: znam z wersji angielskiej. Świetna książka! Cieszę się, że na naszym rynku wydawniczym coś się ostatnio zmieniło i tłumaczy się coraz więcej świeżych i ambitnych pozycji.
  • FirstLady
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
30.04.2017, 10:23:24
  • 25
CYTAT RZYMIAN NA DZIŚ

"Stara miłość nie rdzewieje"

- Horacy (65 - 8 p.n.e.) - poeta liryczny

http://www.imperiumromanum.edu.pl/kultura/zlote-mysli-rzymian/

#imperiumromanum #historia #cytaty #cytatrzymiannadzis #gruparatowaniapoziomu #ciekawostkihistoryczne
IMPERIUMROMANUM - CYTAT RZYMIAN NA DZIŚ

"Stara miłość nie rdzewieje"

- Horacy (...

źródło: comment_u2K92sVpYJyC44HkapoD49Csda7gi1VL.jpg

Pobierz
  • PrettyHotProgrammer
  • konto usunięte
  • NigdyNiePomyslalbym
  • syn_admina
  • TenebrosuS
  • +20 innych
  • 7
trymvs
trymvs
trymvs 30.04.2017, 16:44:42
  • 2
@IMPERIUMROMANUM: @kiciek: @LongWayHome: @LongWayHome: @kiciek: funkcjonuje w europejskich językach kilka wersji owego powiedzenia.

Zbieżne z polskim jest niemieckie alte Liebe rostet nicht i rosyjskie старая любовь не ржавеет podobnie warianty szwedzki i duński.

Ale już po francusku mamy "zawsze wraca się do pierwszych miłości" :on revient toujours à ses premières amours

Po angielsku w wolnym tłum. "stara miłośc z trudem zamiera":old love dies hard

Horacy napisał zapewne
  • kiciek
  • LongWayHome
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
29.04.2017, 02:08:07
  • 17
CYTAT RZYMIAN NA DZIŚ

"Stara miłość nie rdzewieje"

- Horacy (65 - 8 p.n.e.) - poeta liryczny

http://www.imperiumromanum.edu.pl/kultura/zlote-mysli-rzymian/

#imperiumromanum #historia #cytaty #cytatrzymiannadzis #gruparatowaniapoziomu #ciekawostkihistoryczne
IMPERIUMROMANUM - CYTAT RZYMIAN NA DZIŚ

"Stara miłość nie rdzewieje"

- Horacy (...

źródło: comment_dA32mQbmLqg95BIXEBvx9YVB84USZ9Mu.jpg

Pobierz
  • Pjotsze
  • TenebrosuS
  • Kempes
  • konto usunięte
  • maciekawski
  • +12 innych
  • 4
trymvs
trymvs
trymvs 29.04.2017, 04:46:41
  • 5
@IMPERIUMROMANUM: znów prośba o oryginał lub odniesienie do zrodla, bo nie sposób odnaleźć tej sentencji w pismach Horacego, tym bardziej, ze tlumaczenie jest zapewne dosc odlegle od oryginalu.
  • maciekawski
  • pestis
  • Slowbro
  • hungry_joe
  • Carotas
trymvs
trymvs
trymvs 26.04.2017, 17:35:23
  • 31
Trymusowe ciekawostki: rzymskie szklarnie

Wedle starożytnych rzymskich źródeł cesarz Tyberiusz w ulubionej rezydencji na wyspie Capri cieszył się przez cały rok świeżymi melonami pochodzącymi z miejscowej uprawy. Aby zapewnić stałą dostawę owocu niezawodni nadworni ogrodnicy stworzyli miniaturową ruchomą szklarnię…
Szklarnie –specularia- były jak się zdaję wynalazkiem rzymskim. Początkowo do ich budowy wykorzystano głównie kryształy selenitu, później zaś- jak podaje Marcjalis- podwójne tafle szkła. Dla zapewnienia odpowiedniej temperatury wnętrza ich ogrzewano
trymvs - Trymusowe ciekawostki: rzymskie szklarnie

Wedle starożytnych rzymskich źr...

źródło: comment_gwjOueOHXJ6aZQ3B9k8zdBi9OyTzyVGn.jpg

Pobierz
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • Leta
  • konto usunięte
  • +26 innych
  • 7
trymvs
trymvs
trymvs
Autor
26.04.2017, 21:20:48
  • 4
@marcinst: oczywiście, że specularia- czy w liczbie poj. specularium wywodzi się od speculor- rozglądać się, obserwować. Speculor w średniowiecznej łacinie zyskuje również znaczenie rozważania w sensie czysto teoretycznym. Przymiotnik specularius z kolei ma znaczenie przejrzysty, lustrzany, Speculum to lustro. W angielskim mamy także odleglejsze echo owego słowa w rzeczowniku spectacles- okulary czy spectacle czyli nasz spektakl, widowisko, coś do obejrzenia.
  • Nihility
  • konto usunięte
  • kodzak
  • konto usunięte
trymvs
trymvs
trymvs
Autor
26.04.2017, 22:00:56
  • 2
@marcinst: dlaczego jedno słowo, a nie drugie? To często jest kwestia przypadku, ale lepiej chyba uznać, że wpływ łaciny na języki europejskie w średniowieczu i nowożytności był mimo wszystko nieporównywalnie większy od wpływu greki. Mimo, że teatr zawdzięczamy głównie Grekom i samą nazwę także niemal wszyscy zapożyczają z greckiego théatron, to już spektakl, ang. spectacle, niem. Spektakel, port. espetaculo etc. ma pochodzenie łacińskie. Trudno byłoby się dopatrywać żelaznej logiki.
  • kodzak
  • konto usunięte
wjtk123
wjtk123
wjtk123
14.04.2017, 18:29:15
  • 9
Zauważyliście, że Ewangelie dają nam przykład politycznej poprawności w obecnym stylu? Kiedy Pan Jezus został pojmany i przyprowadzony przez żydowską starszyznę do Piłata, Żydzi nie chcieli wejść do pretorium (tj. budynku sądu) żeby się ,,nie skalać". Co więc zrobił Piłat? Przesłuchiwał sobie Jezusa w środku a potem ,,wychodził" do Żydów na zewnątrz. Rozumiecie? Rzymski namiestnik, najwyższy sędzia w regionie, przedstawiciel supermocarstwa, robił za chłopca na posyłki, bo tamci mieli taki kaprys, że
  • konto usunięte
  • r3pr3z3nt
  • 4lord
  • AndrusZgc
  • Ofacet
  • +4 innych
  • 3
trymvs
trymvs
trymvs 15.04.2017, 10:04:32
  • 3
@wjtk123: polityczna poprawnosc to jedno rozsądek to drugie. Pilat kilka razy narazil sie Zydom swym "nietaktownym" zachowaniem, co prowadzilo do zamieszek i wielu ofiar, a w konsekwencji do skarg na Pilata do Rzymu. Rzym nie mial zadnego interesu w bezsensownym zrazaniu sobie Zydow, bo ich wspolpraca byla konieczna do rzadzenia prowincja. Mozna bylo oczywiscie prowadzic tam rzady terroru, ale po co? Ostatecznie doprowadzilo to do zburzeni Jerozolimy.

Sam Pilat wiedzial, ze
  • t3tris
  • konto usunięte
  • Atanvarde
oleeeck
oleeeck
oleeeck
28.03.2017, 19:24:15
  • 18
Tak na pocieszenie, jakby ktoś się martwił, że urodził się w złych czasach:

Pax Europaea – okres względnego pokoju panujący na obszarze północnej i zachodniej Europy (także Grecji i Turcji) w okresie następującym po drugiej wojnie światowej, często kojarzony przede wszystkim z utworzeniem Unii Europejskiej (UE) i organizacji ją poprzedzających. Po zakończeniu zimnej wojny strefa tego pokoju została rozszerzona na większość państw Europy Środkowej i Wschodniej, z wyjątkiem byłej Jugosławii.

W strefie
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • K00mnot
  • Freakz
  • konto usunięte
  • +13 innych
  • 6
trymvs
trymvs
trymvs 28.03.2017, 20:16:47
  • 6
@oleeeck: między 27 pne i 235 ne rzadko zdarzało się, by Rzym nie toczył jakiejś wojny. Pax romana był specyficzną konstrukcją. Pokój Rzymianie rozumieli dość specyficznie jako pełną hegemonię zaprowadzoną siłą, gwałtem i eksploatacją. Nie ma co porównywać do sytuacji powojennej Europy.
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • przedstawiciel_skrajnego_centrum
  • Skullc01
  • starface
  • +1 innych
J.....k
J.....k
konto usunięte 26.03.2017, 18:18:17
  • 1
Nie wiem nic o starożytności. Jaką polecacie książkę o starożytności a zwłaszcza o Cesarstwie Rzymskim?
#historia #starozytnosc #ksiazki
  • Cronox
  • 16
trymvs
trymvs
trymvs 26.03.2017, 21:05:39
  • 3
@JohnnySack: możesz zacząć od starej ale solidnej syntezy, Cary, Scullard, Dzieje Rzymu. Od czasów najdawniejszych do Konstantyna. Trochę stara i sucha, ale solidna dobrze rozplanowana i nadal najbardziej szczegółowa synteza na rynku polskim. Znajdziesz na gryzoniu. Beard faktycznie dobrze się czyta, ale pamiętaj by zawsze czytać jednocześnie 2-3 pozycje, bo ważne by poznawać dzieje Rzymu z różnych punktów widzenia. W dorobku polskim dla konesera jest niezwykle inteligentna synteza Ziółkowskiego Historia Rzymu.
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • atteint
trymvs
trymvs
trymvs 26.03.2017, 16:56:25
  • 19
Trymusowe ciekawostki: szlachta nie pracuje

Z okresu japońskiej kultury Yayo rozciągającej się na drugą połowę I tysiąclecia p.n.e. pochodzą interesujące pochówki (z Yoshinogari) ukazujące postępujące rozwarstwienie społeczeństwa i wyodrębnienie elity wojowników. Szczególną pozycję wśród bogatych darów grobowych zajmują bransolety i opaski z muszelek zakładane na ramię już w wieku dziecięcym, tak by ograniczały rozrost mięśni (szczególnie bicepsa), podkreślając tym samym przynależność do elity, która zgodnie z ówczesnymi wyobrażeniami nie była przeznaczona do
  • appylan
  • konto usunięte
  • gustaffos
  • Styrmir
  • konto usunięte
  • +14 innych
  • 3
trymvs
trymvs
trymvs
Autor
26.03.2017, 17:33:28
  • 3
@appylan: wystarczył dostęp do niezwykle rzadkiej w Japonii broni i zbroi z brązu (na co elita zapewniała sobie monopol) i można było trzymać w podległości pozostałych-szczególnie zza grodów otoczonych fosami etc..Choć charakterystyczne użuwano brązu nawet gdy narzędzia rolnicze robiono z żelaza. Widocznie ogromną rolę odgrywała tradycja i już wówczas wyodrebnienie wąskiej elity wojowników sankcjonowano ideologicznie.
  • konto usunięte
  • alkan
  • konto usunięte
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
26.03.2017, 09:17:09
  • 38
NAJNOWSZE BADANIA DOWODZĄ, ŻE RZYMIANIE PRZYJMOWALI OD HUNÓW KOCZOWNICZY STYL ŻYCIA

Naukowcy z University of Cambridge przeanalizowali szczątki ludzkie – datowane na V wiek n.e. – z rzymskiego regionu nadgranicznego w Panonii (obecne Węgry). Wyniki badań dowodzą, że niektórzy rzymscy obywatele porzucili swoje gospodarstwa i przejęli koczowniczy styl życia od Hunów.

Analiza uzębienia i kości pozwoliła ocenić archeologom, że dieta Rzymian oparta była w dużej mierze na mięsie i rybach. Typowi rzymscy
IMPERIUMROMANUM - NAJNOWSZE BADANIA DOWODZĄ, ŻE RZYMIANIE PRZYJMOWALI OD HUNÓW KOCZOW...

źródło: comment_lGSrFfjUgfuRJkGovWjHFBaLuyx3ujs7.jpg

Pobierz
  • Endorfinek
  • konto usunięte
  • xerx3
  • michelney
  • Herubin
  • +33 innych
  • 7
trymvs
trymvs
trymvs 26.03.2017, 10:15:10
  • 4
@kfleszer: to przykład celowej deformacji czaszki ze względów kulturowych. Praktykowany m. in. przez Hunów.
https://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_cranial_deformation
  • konto usunięte
  • pazn
  • KrowaMleczna
  • pauleta19
trymvs
trymvs
trymvs 26.03.2017, 10:30:48
  • 10
@IMPERIUMROMANUM: artykuł jak to z Daily Mail- chaotyczny, niewiele konkretów (to jest naprawdę kiepskie źródło dla serwisu o Rzymie z aspiracjami). To ze na obszarach granicznych dochodzi do przenikania kultur etc. to jest tak oczywiste, że dziwne byłoby gdyby od Hunów nie czerpano.Ważniejsze od rzekomo atrakcyjnego stylu życia Hunów (pod koniec V wieku nie był już on wcale tak ekstrwagancki, zresztą Hunowie jakich znamy oczami Rzymian to zniekształcone stereotypowe wyobrażenie nomadów
  • EmDeCe
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • UlfNitjsefni
  • konto usunięte
  • +5 innych
Porazka_Sezonu
Porazka_Sezonu
Porazka_Sezonu
23.03.2017, 11:12:01
  • 1971
Anglicy to mają #!$%@?, nigdy nie wynajdą wehikułu czasu ponieważ mają za dużo czasów i nie będą wiedzieli czy się cofnąć w past simple czy past continous. xD

#heheszki
  • tr4b4nt
  • Pinkey
  • Racer1988
  • konto usunięte
  • Hfishman1
  • +1966 innych
  • 42
trymvs
trymvs
trymvs 23.03.2017, 18:04:45
  • 0
@Porazka_Sezonu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Czas_zaprzesz%C5%82y
loginnawykoppl
loginnawykoppl
loginnawykoppl
23.03.2017, 10:29:13
  • 487
Sokrates: największy troll starożytnej Grecji

Jak powszechnie wiadomo, najprostszą metodą zdobycia atencji w internecie jest trollowanie. Jest to jednak działalność ryzykowna, gdyż może zakończyć się zdobyciem bana. Te uniwersalne prawdy znaleźć już można na długo przed powstaniem internetów, zalewających nas codziennie kolejnymi, tanimi bajtami.

Jednym z takich wybitnych trolli był Sokrates, który swoją działalność przypłacił życiem, zmuszony przez #!$%@? Ateńczyków do wypicia kielicha trucizny.

Trolling Sokratesa był jednak zdecydowanie bardziej wysublimowany, niż
loginnawykoppl - Sokrates: największy troll starożytnej Grecji

Jak powszechnie wia...

źródło: comment_PlUBfoXTZyvQo5OQH8OgJ4wBATpyFhn4.jpg

Pobierz
  • m_bielawski
  • konto usunięte
  • grzeslbn
  • Chocholix
  • kemping
  • +482 innych
  • 31
trymvs
trymvs
trymvs 23.03.2017, 22:37:13
  • 2
@loginnawykoppl: ja tam osobiście odradzałbym zaczynanie od Tatarkiewicza i traktowałbym go raczej jako podręczną encyklopedię. Za bardzo schematyczny, encyklopedyczny, uproszczony obraz filozofii, no i mocno przestarzały. Jesli chodzi o starożytnośc, gorąco zachęcam do sięgnięcia po pięciotomową Historię filozofii G. Realego w doskonałym tłumaczeniu Zielińskiego. Śzczegółowa, ale niezwykle przystępna w odbiorze. Ukazuje wszystko w kontekście greckiej kultury i mentalności. Rozprawia się z wieloma mitami i anachronizmami. Ukazuje spójny rozwój pojęć filozoficznych, które
  • loginnawykoppl
  • konto usunięte
trymvs
trymvs
trymvs 18.03.2017, 21:14:37
  • 21
Kurs łaciny #1 (r. żeński 1)

Łącząc przyjemne z pożytecznym, postanowiłem przeprowadzić gruntowną powtórkę z języka łacińskiego, który niestety mocno zaniedbałem. Jeśli i tak mam poświęcić temu czas, może kogoś zainteresuje przegląd zagadnień gramatycznych od podstaw. Aby było ciekawiej, będę starał się jako punkt odniesienia dawać sentencje i wyrażenia łacińskie funkcjonujące do dziś w naszym języku.

Dziś poznamy najprostszą formę rodzaju żeńskiego w liczbie pojedynczej i mnogiej plus kilka uwag fonetycznych.

Persona
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • Styrmir
  • konto usunięte
  • barat5511
  • +16 innych
  • 4
trymvs
trymvs
trymvs
Autor
19.03.2017, 05:22:19
  • 2
@wiecejnizjednozwierze: oczywiście, że będą tabelki. Tylko będę się starał osadzić te lekcje w materiale historycznym i posługiwać się wyrażeniami i słownictwem, z którym się spotykamy na codzień. Będziemy to literacka łacina Cezara i Cycerona, ale pojawia się czasem i lingua vulgaris tj łacina potoczna, latina vulgata czyli biblijna, pewnie i średniowieczna.
  • konto usunięte
  • TerapeutyczneMruczenie
trymvs
trymvs
trymvs
Autor
19.03.2017, 13:55:27
  • 1
@wiecejnizjednozwierze: nie wyznaję żadnej w sensie jakiegoś wielkiego przekonania o wyższości jednej nad drugą (język jest zawsze czymś żywym i nie ma jednej prawilnej wersji). Jako historyk skłaniałbym się oczywiście do resytuty, ale na nasze skromne potrzeby przyjmę raczej wymowę tradycyjną charakterystyczną dla naszej kultury narodowej (co też ma uzasadnienie historyczne w sensie śledzenia rozwoju wymowy na przestrzeni wieków). Zawsze ucząc się łaciny nastawiałem się na rozumienie tekstów źródłowych i wymowa
  • kodzak
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
IMPERIUMROMANUM
17.03.2017, 06:06:42
  • 131
CYTAT RZYMIAN NA DZIŚ

„Czy porządek rzeczy stanął na głowie, że człowiek, stworzenie żyjące i rozumne, i przez to Boże, wydaje się sobie wartościowy dopiero wtedy, gdy ma na własność bezduszne przedmioty?”

- Boecjusz (ok. 480–524 n.e.) – rzymski filozof i teolog. Nazywany ostatnim Rzymianinem

http://www.imperiumromanum.edu.pl/kultura/zlote-mysli-rzymian/

#imperiumromanum #historia #cytaty #cytatrzymiannadzis #gruparatowaniapoziomu #ciekawostkihistoryczne
  • pestis
  • Pepego
  • pollos
  • zbiAnger_Hundredlegs
  • Kempes
  • +126 innych
  • 4
trymvs
trymvs
trymvs 17.03.2017, 07:14:15
  • 18
@IMPERIUMROMANUM: dlaczego nie podajesz także oryginalnego łacińskiego zapisu, ewentualnie łacińskiego tłumaczenia greckich cytatów? Aż się prosi o taką praktykę. Podawaj proszę nazwę dzieła i nr księgi, z którego pochodzi dany cytat, bo w sieci krąży masa źle przetłumaczonych trudnych do weryfikacji tłumaczeń.
  • DomPerignon
  • Bartoni
  • pawel-niczyporek
  • nie_pamietam
  • greengo
  • +13 innych
tomek860827
tomek860827
tomek860827
19.01.2017, 18:19:04
  • 9
#antyki #ksiazki #historia #lacina

Mirki, posiadam starą książkę.
"Księgę Estery wraz z komentarzem."
Książka jest oprawiona w skórę i jest niewielkich rozmiarów (mniejsza niż format A5).
Z tego co mogłem rozszyfrować, to wydaje się, że jest z końca XVI wieku.

Czy jest ktoś biegły w łacinie i rozczyta coś więcej i czy autor komentarza jest komuś znany?
Może są tu może osoby, które mogą stwierdzić czy to rzadka rzecz?
tomek860827 - #antyki #ksiazki #historia #lacina

Mirki, posiadam starą książkę.
"...

źródło: comment_jJTQuY2LRNppbHcxwCev39pqEnvq3CdK.jpg

Pobierz
  • wszedzieinator
  • Pocahontaz
  • irytacjaniebosklonu
  • Praktisch
  • trymvs
  • +4 innych
  • 15
trymvs
trymvs
trymvs 19.01.2017, 19:09:30
  • 1
@tomek860827: autorem jest Fracois Feuardent, teolog i kaznodzieja francuski II poł. XVI w. Angazowal sie w wojnie religijnej po stronie ultrakatolickiej.
Strona tytulowa glosi mniej wiecej.

Franciszka Feuardenta, brata zakonu sw. Franciszka, doktora teologii i profesorwa paryskiego komentarz do ksiegi Estery.
Dzieło zaiste znakomite, nie tylko teologom lecz i wszystkim kochajacym historie po boznosc do czytania najmilsze i najbardziej uzyteczne.

Zawiera indeks problemow powszechnych omówionych w tym dziele oraz bogactwo rzeczy
  • tomek860827
trymvs
trymvs
trymvs 19.01.2017, 19:09:54
  • 0
@Praktisch: co ty tam masz o gnozie?
trymvs
trymvs
trymvs 19.01.2017, 19:23:06
  • 2
@Praktisch: ta kura i motto to "znak firmowy" drukarza.Arnolda Birckmanna
  • Praktisch
  • tomek860827
sinuh
sinuh
sinuh
15.01.2017, 12:48:42 via Android
  • 2
Co oznacza akt złamania białego kija (?) podczas pogrzebu króla? W serialu #crown był taki motyw. Wie ktoś?
#historia #anglia
  • Maneharno
  • Cronox
  • 5
trymvs
trymvs
trymvs 15.01.2017, 16:30:35
  • 1
@sinuh: nie ogladalem, ale łamanie symboli urzedników dworskich czy panstwowych w przypadku smierci krola symbolizowało zaprzestanie pełnienia funkcji danego urzędu. W Polsce łamano laskę marszałkowską, niszczono pieczęcie etc.
  • sinuh
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20
  • Strona 2 z 20
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.04.2014

    Komentator
  • VIP
    od 07.05.2014

    VIP
  • Rocznica
    od 08.06.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 26.09.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl