Mirki (i Mirabelki) jaki jest kres życia samochodu? Ile wozy produkowane w latach 90 i powiedzmy 2000-2015 pojeżdżą? Wiadomo, że nie 100 lat. Wiadomo że nie 10 lat. Wiadomo, że "jak kto dba tak ma". Dużo czynników (blachy, silnik).
Powiedzmy, że głównie chodzi o blachy. Ile lat samochód wytrzyma zanim coś tak pieprznie że się złamie/rozwali zagrozi bezpieczeństwu lub konstrukcja się rozleci?
Co musi pierwsze się poważnie zepsuć aby nie przejść przeglądu z
@snwptest: jak sam napisałeś - dużo zmiennych i ciężko to stwierdzić. Pomijając mniejsze lub większe dbanie o auto uważam że starsze konstrukcje są dużo solidniejsze. Nie dziwi mnie widok blisko 30 letniego auta w dobrej kondycji, ale jakoś nie wyobrażam sobie tego, że kilkuletnie obecnie auta, np. z 2015, dożyją 30 lat
Mirki, czy ktoś kiedykolwiek wyjmował fotele z samochodu (przednie jak i kanapę) aby je prać i suszyć na słońcu w upale (jak dziś) bez odsysania wody odkurzaczem?
Ma to sens w ogóle? Czy montaż i demontaż foteli jest taki problematyczny i żmudny, że raczej każdy oddaje do prania z odkurzaczem odsysającym wodę?
@snwptest: wyjmowałem z wielu samochodów i suszyłem poza autem, bez odkurzacza - wypiąć wtyczki potrafi nawet szympans, to samo odkręcić śruby. Gorzej jest w cabrioletach, tam fotele są inaczej montowane niż w zwykłych sedanach. No i na zewnątrz doczyścisz wielokrotnie lepiej, dodatkowo możesz wyprać/odkurzyć materiał pod nimi, czasem jest czymś zalany i nawet nie wiesz,
Mireczki, jaki orientacyjny koszt przednich tarcz z klockami do Mazda 3 BK 2005 1.6 klekot 109KM? Ile z robocizną może to wyjść brutto?
Powiedzmy, że ATE, TRW - takiej jakości. Do codziennego użycia w mieście, raz w tygodniu średnia trasa 100 km. (rozumiem, że texar to będzie podobna półka jakościowa/cenowa? jak z brembo? jest sens?)
@Pangia: @snwptest: zależy co ma na myśli chłodzone wewnętrznie, jeżeli wentylowane to jeżeli takie ma założone to takie powinny być też nowe Jak robisz tarcze i klocki to nie zapomnij o zaciskach ( ͡°͜ʖ͡°)( ͡°͜ʖ͡°)
Nie mogę znaleźć polskiej instrukcji do Mazda 5 (2008, 2.0 benzin 145KM) w PDF. Na forum mazdaspeed.pl są 11 letnie wątki i nieaktywne linki a TEJ instrukcji nie mogę pobrać na dysk (jakiś błąd 404 po captcha). Kaczka nie wypluwa wyników po polsku albo brak pdf.
Mireczki, taki odczyt Aku testerem , jakie wnioski ? Niedoładowany czy zdycha? Auto pali i jeździ, ale wczoraj kupione a aku w spadku po kimś z reichu i nie wiadomo co będzie w zimie (mazda 5 , benzin 2.0 2008)
Na samym aku brak opisów ani ile Ah ani marki ¯_(ツ)_/¯
@snwptest: bardziej miarodajny byłby pomiar multimetrem - jeśli masz ~13V na postoju to akumulator trzyma napięcie super, ale wydaje mi się że ten testerek jest nazbyt optymistyczny. Tak czy siak aku wygląda na sprawny, złe aku raczej trzyma poniżej 12,5V. Jakbyś miał multimetr to polecam sprawdzić spadek napięcia przy odpalaniu - jak nie spada poniżej 9V to raczej jest OK.
@snwptest: Lej to co zaleca producent (Drugi czlon klasyfikacji SAE odpowiada za lepkość w warunkach pracy dlatego jego zachowanie jest konieczne). Jeżeli nie wiesz co masz obecnie wlane to proponuje zrobic plukankę choćby olejem napedowym.
@GaiusBaltar: nie prawda XD, kolega sprzedawal auto i napisal ogloszenie gdzie tam byly 2 male usterki. Nikt nawet nie dzwonil. Potem zmienil i usunal o nich wpis. Bylo juz paru zainteresowanych. Dopiero jak przyjechali ogladac to o nich wspomnial. Auto sprzedal po 2 dniach gdzie wczesniej ogloszenie wisialo 2 tyg. Polacy lubie byc oszukiwani niestety
@snwptest: No stary trochę koloryzuję, ale prawda jest taka , że francuz z tego samego rocznika w lepszym wyposażeniu i od pierwszego/drugiego właściciela z polskiego salonu kosztuje mniej niż przechodzony przez 5 właścicieli golf w najbardziej parszywym wyposażeniu sprowadzony z placu od turka kilka lat wcześniej i pewnie skręcony po drodze. Tak niestety jest. Kto nie ma bezpodstawnego urazu do aut innych niż niemieckie, to na tym korzysta
@ksiak: piszesz tak, jakby w benzyniakach lub benzin+lpg nie psuło się NIC i robiły po 500 tys km tylko lejąc paliwo, płyn do spryskiwaczy i raz w roku olej z filtrami. Wiesz dobrze, że tak nie jest. Benzynowce też mają swoje grzechy.
@snwptest: Niet. Informację o dodatkowych procesach "uzdatniających" znajdziesz nawet w ich broszurkach, jak poczytasz pdf-y, to znajdziesz informację, że jest w tych paliwach mniej związków, które po wylocie z wydechu nie odpowiadają ekologom, wśród nich siarka, która jest zastępowana jakimiś tam dodatkami, ale nie do końca zdaje to egzamin (dlatego ludzie dolewają w niewielkiej ilości olej 2T do baku, aby poprawić smarowanie pompy i wtrysków). Nikt też nie da żadnej
Mirki ogarniające #film i #symbolike oraz tematy i motywy #muzyka i #teledyski : powiedzcie mi jaka tu jest symbolika? Kim są te postacie, które chłopiec "zabiera" z siłowni i ze skrzyżowania? Czy oni symbolizują jakieś rzeczy? Dokąd on zmierza - kopalnia jakaś? Dlaczego na końcu odchodzą?
Czy to czysto fikcyjny motyw czy coś symbolizuje w jakiejś kulturze/religii?
Mirki, czy opłaca się handlarzowi w komisie przy kupnie auta zostawić swoje w rozliczeniu?
Wiem, że pewnie wiele zmiennych, to może napiszę, że 2011 r. 142 tys, 1.6 klekot i wyceniany przez eurotax na 18,5 tys. zł. Czy handlarz da cenę bardzo dumpingową? Będzie proponował np. 15 tys. czy np. 10 tys.?
@snwptest na 15 bym nie liczył. Moim zdaniem warto, bo nie musisz się potem z ludźmi użerać. Pytanie czy te 3-4k to dla Ciebie ogromną kwota. Jeżeli tak to ja bym go zlał i wystawił za 17 na OtoMoto, za 15 pewnie sprzedasz
Wiadomo, że nie 100 lat. Wiadomo że nie 10 lat. Wiadomo, że "jak kto dba tak ma". Dużo czynników (blachy, silnik).
Powiedzmy, że głównie chodzi o blachy. Ile lat samochód wytrzyma zanim coś tak pieprznie że się złamie/rozwali zagrozi bezpieczeństwu lub konstrukcja się rozleci?
Co musi pierwsze się poważnie zepsuć aby nie przejść przeglądu z
źródło: comment_X7rER8tNpR7wrGjWdR4bIZ8Tuv7rNTf6.jpg
Pobierz