#javascript #webdev lista rzeczy, które wejdą w ES2016. Uwaga, zwala z nóg xD http://www.2ality.com/2016/01/ecmascript-2016.html?m=1
- 3
Mirki, z racji tego że się nie zjamuję web devem, ale mój rożowy już tak, mam do was pytanie,
Czym się rózni:
app.controller('RelatedController', function($scope){
});
od
app.controller('RelatedController', ['$scope', function($scope) {
}]);
Szukalem ale nie znalazlem odpowiedzi.
#pytanie #angularjs #javascript #webdev
Czym się rózni:
app.controller('RelatedController', function($scope){
});
od
app.controller('RelatedController', ['$scope', function($scope) {
}]);
Szukalem ale nie znalazlem odpowiedzi.
#pytanie #angularjs #javascript #webdev
- 4
@t12t12:
1. To Implicit Annotation czyli wstrzykiwanie parametrów po nazwach. Może to rodzić problemy przy minifikacji gdyż wtedy nazwy parametrów ulegną zmianie. Jest to taki lukier składniowy, żeby szybciej pisać.
2. To Inline Array Annotation czyli 2 parametr to tablica nazw zależności i funkcji kontrolera. To jest zalecana metoda. Ta lista musi odpowiadać liscie parametrów w funkcji kontrolera bo tutaj nie będzie dopasowania po nazwie tylko po kolejności. Bezpieczna przy minifikacji.
1. To Implicit Annotation czyli wstrzykiwanie parametrów po nazwach. Może to rodzić problemy przy minifikacji gdyż wtedy nazwy parametrów ulegną zmianie. Jest to taki lukier składniowy, żeby szybciej pisać.
2. To Inline Array Annotation czyli 2 parametr to tablica nazw zależności i funkcji kontrolera. To jest zalecana metoda. Ta lista musi odpowiadać liscie parametrów w funkcji kontrolera bo tutaj nie będzie dopasowania po nazwie tylko po kolejności. Bezpieczna przy minifikacji.
Protip #css.
Nigdy, ale to nigdy nie używajcie "transition" dla elementów ![]() jeżeli to ma działać w webview.
Gdy img ma zaaplikowane jakieś animacje czy inne rzeczy, silnik renderujący jest ciągle w gotowości i nigdy nie usunie tych obrazków z pamięci przez cały czas gdy obrazek jest w DOM.
Dla porównania, czyste obrazki są dynamicznie wyrzucane z pamięci gdy tylko obrazek znajdzie się daleko od viewportu.
Nie dziękujcie, to tylko 6
Nigdy, ale to nigdy nie używajcie "transition" dla elementów ![]() jeżeli to ma działać w webview.
Gdy img ma zaaplikowane jakieś animacje czy inne rzeczy, silnik renderujący jest ciągle w gotowości i nigdy nie usunie tych obrazków z pamięci przez cały czas gdy obrazek jest w DOM.
Dla porównania, czyste obrazki są dynamicznie wyrzucane z pamięci gdy tylko obrazek znajdzie się daleko od viewportu.
Nie dziękujcie, to tylko 6
- 4
@Marmite: @esen:
Nie jestem pewien ale problemem nie jest transition a opacity ( http://www.sitepoint.com/introduction-to-hardware-acceleration-css-animations/ ) gdyż tworzy on 2. warstwę do renderowania sprzętowego.
To jest dość znana przypadłość i pewien feature. Po prostu transform, opacity i filter, powoduje utworzenie nowej warstwy renderowanej hardwarowo i to ona nie jest zwalniana. Często używa się to w odwrotną stronę aby włączyć taki sposób renderowania (transform na 0).
Jest pewna propozycja rozwiązania aby transform
Nie jestem pewien ale problemem nie jest transition a opacity ( http://www.sitepoint.com/introduction-to-hardware-acceleration-css-animations/ ) gdyż tworzy on 2. warstwę do renderowania sprzętowego.
To jest dość znana przypadłość i pewien feature. Po prostu transform, opacity i filter, powoduje utworzenie nowej warstwy renderowanej hardwarowo i to ona nie jest zwalniana. Często używa się to w odwrotną stronę aby włączyć taki sposób renderowania (transform na 0).
Jest pewna propozycja rozwiązania aby transform
- 4
@AmonGoeth: Uuu panie, toż to 2011 rok. Demo nadal fajne i doczekało się godnej przeróbki.
Równie dobre jest http://david.li/waves/
The best ever:
https://www.shadertoy.com/view/Ms2SD1
Równie dobre jest http://david.li/waves/
The best ever:
https://www.shadertoy.com/view/Ms2SD1
- 1
@Wyrazisty: tak
- 0
@macjan_666:
https://mega.nz/
+ 50 GB
+ Możliwość excludowania folderów i plików na podstawie dopasowania (np. node_modules itd)
https://mega.nz/
+ 50 GB
+ Możliwość excludowania folderów i plików na podstawie dopasowania (np. node_modules itd)
- 0
@le1t00: W sumie przesiadłem się na niego z dropa i jest ok.
- 0
@le1t00: czyli nie robi
Ostatnio pisałem tutaj, że chciałbym wziąć się za poważne programowanie w javascript i jeden mirek ironicznie skomentował: "javascript i poważne programowanie?". Jest to coś jak żartowanie z programistów PHP czy rzeczywiście jedyną słuszną opcją jest Java, C#?
#webdev #javascript
#webdev #javascript
- 5
@sarveniusz: Jeśli chcesz mieć jakikolwiek szacunek na dzielni to tylko assembler. C# jest dla dzieci a Java dla sztywniaków. O PHP nie wspominam bo to nie jest język, tylko niesmaczny żart.
@Marmite: Powiem więcej. Niepoważni to są ludzie którzy na co dzień używają js. Moim zdaniem to jest jakaś patologia.
@Marmite: Powiem więcej. Niepoważni to są ludzie którzy na co dzień używają js. Moim zdaniem to jest jakaś patologia.
- 5
Bardzo realistyczne cgi, trzeba przyznać.
https://www.youtube.com/watch?v=BC2dRkm8ATU
#sztuka #ciekawostki #grafika3d
https://www.youtube.com/watch?v=BC2dRkm8ATU
#sztuka #ciekawostki #grafika3d
- 4
Taka optymalizacja kodu to rozumiem! Znaczna część programistów tworzących gry ostatnich lat powinna się uczyć od ASD. Wszystko w realtime!
#demoscena #andromedasoftwaredevelopment #pcmasterrace #gry #programowanie #opengl #glsl
#demoscena #andromedasoftwaredevelopment #pcmasterrace #gry #programowanie #opengl #glsl
- 6
@JoeBlade: ASD jak zawsze świetne. Nie do końca zgadzam się jednak z tą optymalizacją. Optymalizacja zawsze dotyczy jakiegoś aspektu. Można stawiać na wielkość pliku wynikowego, można optymalizować kod pod słabe karty graficzne i małą ilość ramu.
Programowanie za pomocą shaderów i wyjście z fixed pileline trochę zmieniło to jak bardzo można dziś optymalizować pod względem ilości kodu. W zasadzie można tworzyć całą grę w shaderze :)
https://www.shadertoy.com/view/Ms2SD1
https://www.shadertoy.com/view/XsX3RB
https://www.shadertoy.com/view/XtlSD7
https://www.shadertoy.com/view/Xtf3Rn
Zobacz
Programowanie za pomocą shaderów i wyjście z fixed pileline trochę zmieniło to jak bardzo można dziś optymalizować pod względem ilości kodu. W zasadzie można tworzyć całą grę w shaderze :)
https://www.shadertoy.com/view/Ms2SD1
https://www.shadertoy.com/view/XsX3RB
https://www.shadertoy.com/view/XtlSD7
https://www.shadertoy.com/view/Xtf3Rn
Zobacz
- 1
- 12
- 11
> xs = ['10', '10', '10']
> xs.map(parseInt)
[10, NaN, 2]
https://www.destroyallsoftware.com/talks/the-birth-and-death-of-javascript
#programowanie #javascript #heheszki #humorinformatykow
- 3
- 0
@Ginden: Niektórzy naprawdę biorą te filmy o ułomnościach danego języka na serio. Tak samo było z c++ :)
- 1
@Ginden: Myślę, że o każdym języku/technologii można taką litanie tworzyć. Jest też przy okazji dynamicznym i nowoczesnym językiem, który adaptuje zarówno z języków obiektowych jak i funkcyjnych. Większość nowych featursów to scala.
Jedyną różnicę jaką dziś dostrzegam to ludzie, którzy korzystają z danej technologii. Próg wejścia w js jest mega mały więc średni poziom progamistów jest dość niski.
Weźmy takie c. Dość trudny, ale bardzo czytelny język. Ale ale. Był sobie
Jedyną różnicę jaką dziś dostrzegam to ludzie, którzy korzystają z danej technologii. Próg wejścia w js jest mega mały więc średni poziom progamistów jest dość niski.
Weźmy takie c. Dość trudny, ale bardzo czytelny język. Ale ale. Był sobie
- 0
@KrzaQ2: to akurat nie jest ułomność. parseInt przyjmuje 2 parametry a map wrzuca 3 parametry. Wszystko tutaj jest jasne :)
- 2
@KrzaQ2: co masz na myśli przez "inaczej niż się spodziewałeś"? To nie sprawdzasz deklaracji funkcji tylko na pałe wpisujesz?
- 0
@KrzaQ2: prawdę mówiąc nie wiem co próbujesz tu udowodnić tak więc luz.
- 0
- 0
C++:
vector vec = {"10", "10", "10"};
vector result;
transform(vec.cbegin(), vec.cend(), back_inserter(result), [](auto&& el){ return stoi(el); });
@KrzaQ2: Niezła manipulacja, tylko że zamiast anonimowej powinieneś dać dam stoi. Wtedy ktoś może napisać, że niezła #!$%@? bo nie da się dać tam samego stoi.
- 1
@KrzaQ2: Wiesz chociaż co nadal udowadniasz? Ja chcę tam stoi tak jak ty wpieprzyłeś tam parseInt.
- 0
@KrzaQ2: Tylko w takim razie, jak w dynamicznie typowanym języku programista jest powstrzymywany przed błędnym użyciem funkcji bo trochę nie kumam. Wiesz jak działa map w js, wiesz (już) jakie parametry wstrzykuje map, więc gdzie tu jest niejasność.
w c# mamy Convert.ToInt32("12", 8);
w js mamy parseInt('12',8);
Serio nie kumam o co chodzi z tym przykładem.
w c# mamy Convert.ToInt32("12", 8);
w js mamy parseInt('12',8);
Serio nie kumam o co chodzi z tym przykładem.
- 0
Ruby i Python teƶ są dynamicznie typowane i jakimś cudem są w stanie rzucić wyjątek gdy dostaną inną od spodziewanej ilość parametrów funkcji.
@KrzaQ2: Tutaj się zgadzam. Co do reszty to trochę naciągane to było.
- 0
- 1
@KrzaQ2: Czyli jeśli metoda pasuje do map parametrami ale jej użycie jest bez sensu to też błąd designu?
- 0
@Analityk: no tak ale to nie jest problem parse int tylko tego jak działa mapa.
arr.map((element, index, table) => {})
więc parseInt nic nie pobiera. Iterator wywołuje na nim:
parseInt(element, index, table);
3 parametr jest ignorowany, ale 2 pierwsze są jak najbardziej ok. Pierwszy to w naszym przypadku string ('10') a drugi baza systemu liczbowego.
That's it.
edit:
Jedyne czego może nie wiedzieć/ nie spodziewać się programista to fakt że parseInt
arr.map((element, index, table) => {})
więc parseInt nic nie pobiera. Iterator wywołuje na nim:
parseInt(element, index, table);
3 parametr jest ignorowany, ale 2 pierwsze są jak najbardziej ok. Pierwszy to w naszym przypadku string ('10') a drugi baza systemu liczbowego.
That's it.
edit:
Jedyne czego może nie wiedzieć/ nie spodziewać się programista to fakt że parseInt
- 1
chce sie pobawić w napisanie na szybko prostej gierki w 3d w oparciu o canvas - jaka biblioteka jest najprostsza do tego typu rzeczy?
#javascript
#javascript
- 2
- 6
Zauważyliście, że Twitter korzysta z AJAXa by pobierać HTML w JSONie? "Renderują"(raczej nie w taki sposób jak
( ͡° ͜ʖ ͡°)
#programowanie #javascript #webdev
React.renderToString
) HTML po stronie serwera i podmieniają tylko odpowiednie elementy na stronie. Czy nie robi tak przypadkiem nawet(!) Wykop? I co powiedzą Ci od #react lub #angularjs? Progressive enhancement?( ͡° ͜ʖ ͡°)
#programowanie #javascript #webdev
Pomyśl o jednej rzeczy. Celu, który zawsze chciałeś/chciałaś osiągnąć.
Masz?
Teraz idźmy dalej.
Pomyśl o tym co zrobiłeś/aś, aby ten cel zrealizować.
Dobrze. To też mamy za sobą.
// Od teraz dla własnej wygody, będę się zwracał w rodzaju męskim, ale te słowa kieruję również do dziewczyn.
Czy ten cel nadal jest w tobie? Czy wciąż chcesz go zrealizować? W końcu mamy już 23 stycznia. Jeżeli jakiś cel noworoczny sobie postawiłeś, to
Masz?
Teraz idźmy dalej.
Pomyśl o tym co zrobiłeś/aś, aby ten cel zrealizować.
Dobrze. To też mamy za sobą.
// Od teraz dla własnej wygody, będę się zwracał w rodzaju męskim, ale te słowa kieruję również do dziewczyn.
Czy ten cel nadal jest w tobie? Czy wciąż chcesz go zrealizować? W końcu mamy już 23 stycznia. Jeżeli jakiś cel noworoczny sobie postawiłeś, to
Testował ktoś jspdf?(https://github.com/MrRio/jsPDF) Mam problem z .addHTML(), nie generuje pdfa, ani nie wyrzuca żadnego błędu, za to przy dodaniu samego textu działa ok.
#javascript #webdev
var pdf = new jsPDF('p','pt','a4');
pdf.addHTML(document.body, function() {
pdf.save('web.pdf');
});
#javascript #webdev
- 0
@sarveniusz: early stage :)
- 0
- 8
@regis3: najs!
- just programmer
https://github.com/Mati365/Soccer.js
#programowanie #javascript #oswiadczenie #gamedev