Czy ktoś wie skąd ten użytkownik #car4vip ma te sprzęty? Komentarze są aż nazbyt pozytywne, długie i wyczerpujące, a nawet przypadki zwrotu pieniędzy...Zazwyczaj komentarz to "Polecam" i tyle. #allegro @allegropl #apple
@Deja_VU_000 Przyznam, że nie prześledziłem całego wątku bo jest tak ogromny, że nie starczyłoby na to weekendu. Mam kilka pytań, mianowicie: 1. Czy anulowane przez kupujących zamówienia zostały już złożone i przyjadą do Polski? Tj. czy po prostu dostaniecie niesprzedane MacBooki - jeśli tak to czy będzie można takowego nabyć? 2. Jak mniej więcej wcześniej wyglądała sytuacja z nowymi produktami? Na horyzoncie nowe MB Pro, na ile mniej więcej szacujecie czas
Pytania bardziej techniczne. Czy danie „gwiazdki” w sklepie CAR4VIP na allegro wystarczy żeby otrzymywać powiadomienia o nowych ofertach?
Podobno urządzenia są z dystrybucji US, czy ten jeden rzut iphone’ów też będzie dystrybucją US? Jak to się ma technicznie do używania go w EU (zakres fal, etc.) Czy po prostu czegoś mu wtedy nie brakuje?
Jak już ktoś odpowie na te pytania to proszę sobie już nie zawracać nimi głowy @Deja_VU_000
Dzięki za wyprowadzenie z błędu, napisałem „podobno” a zatem nie byłem do końca przekonany jak jest :) @ArooNxss: No pytanie jak jest ze zmianą danych na fakturze. Fajnie, że można otrzymać pełną fv już po płatności.
@adi-lejman: Bezpośrednio u Pana Marka tzn. tutaj? Czy przez jakiś inny kanał komunikacji? Jak to wyglądało podczas ubiegłych sprzedaży? Pan Marek wrzucał tu informacje co jest i w jakich ilościach i cenach? Jako komentarz zbiorowy?
Czy ma ktoś do odstąpienia Macbooka Pro M1 z dostawy wrześniowej / listopadowej? Jeśli tak zapraszam na PW. Najlepiej po cenie zakupu ale w razie czego mogę coś dorzucić :)
Czy dostawa 31.11 zdąży zostać dostarczona jeszcze przed 24.12? :) Wiem, że to troszkę wróżenie z fusów ale jakieś szacowane terminy można przypuszczać.
@Deja_VU_000: Tak myślałem, wziąłem pod uwagę po prostu komentarz użytkownika keton123, w którym wspominał o dostawie początkiem listopada i to mnie zmyliło :)
Pozwolę wtrącić swoje 3 grosze do dyskusji. Osobiście uważam, że te Maci totalnie nie nadają się do użytku komercyjnego. Serio. Nie ma chyba osoby która wykorzysta choć 30% jego możliwości, która nie jest profesjonalistą. Owszem, programiści, graficy, itd. - to sprzęt dla nich. Tylko dla ich wymagań - sprzęty tyle kosztują :) Uważam, że ceny są jak najbardziej okej jak na to co sobą prezentują. Dostrzegam jeszcze jedną zaletę - nie będzie
@keton123: Zgadza się, dla profesjonalistów. Ale większość ludzi marudzi widząc cenę, a prawda jest taka, że ten laptop zwyczajnie nie jest dla nich :) To tak jakby narzekać, że profesjonalny ekspres do robienia kawy kosztuje 50 tys jednocześnie - na potrzeby własne - parząc ją w zwykłej zaparzarce :)
@xarr: Niekoniecznie chodzi tu o to czy kogoś stać - część ludzi szuka po prostu optymalizacji kosztów i mimo, że mogą dać pełną wartość w ispocie/cortlandzie to wolą poczekać a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na coś innego :)
@N331: Poza tym odkąd AW zniknęły z oferty to nie pojawiły się ponownie, a w przypadku IP mówione było, że następny rzut na kolejną dostawę - co również się stało. Niestety, póki nie przyjdą pierwsze zamówienia to robimy zakupy w ciemno, mając przy tym niezłe benefity. Jak wyżej wspomniałem - dźwigamy na sobie ryzyko naszych działań i wydaje mi się, że wszyscy kupujący zdają sobie z tego sprawę.
Zapewne conajmniej po świętach a może i nawet połowa stycznia :) Niestety opóźnienia jak były tak są i nic nie zwiastuje tego aby sytuacja miała się w najbliższym czasie poprawić :/
@Deja_VU_000: A gdzie przy tych praktykach prawa konsumenta, które jasno mówią, że obowiązuje 14 dni? Allegro może i ma prawo wydłużyć termin do 30 dni, ale tylko na produkty sprzedawane przez allegro, a nie prywatnych sprzedawców. Im dłużej czytam to co się tam dzieje tym bardziej wiem czemu stara się Pan omijać tą platformę w każdy możliwy sposób.
@Deja_VU_000: Ja to już się boję, przejęcie dostawy z moim zamówieniem dopiero 30.11 (realnie połowa grudnia) a ja już zaczynam odliczać dni… Aż strach pomyśleć co będzie za miesiąc
@Deja_VU_000: No tak, termin realizacji ale nie zapominajmy że istnieją obecnie opóźnienia na każdej dostawie, a nie sądzę by miało się to poprawić akurat na grudzień :P Jeszcze niedawno optymistyczne prognozy były na „po świętach” a realistyczne po nowym roku :) Mam rację czy się mylę? @Clearmont: Staram sobie radzić jakoś inaczej ale przy coraz dłuższych wieczorach to dni dłużą się niesamowicie :P Przynajmniej kwestie ubezpieczenia / rozszerzonej
@Deja_VU_000: Mimo wszystko Apple radzi sobie nadzwyczaj dobrze ze swoimi łańcuchami dostaw. Dziś tylko dwa tygodnie opóźnienia to jak 25% rabatu od ceny katalogowej przed dwoma-trzema laty w salonach samochodowych :P
@keton123: Jak z tymi termopadami jest jeśli chodzi o gwarancję? Domyślam się, że przyklejenie ich wyłącza automatycznie gwarancję, a samo odkręcenie obudowy? Chodzi o to, że gdyby coś się stało z Airem to czy gdy odkleję termopady i wyczyszczę tak, że nei będzie widać - to czy serwis wykona naprawę gwarancyjną jeśli zauważy, że tylna klapa była odkręcana?
@thelajcik22: W następnym tygodniu dostaniesz informację kiedy zamówienie będzie przejęte w Polsce, potem od czasu przejęcia licz jakieś 2-4 tygodnie dodatkowo :P Zatem realną datą jest koniec grudnia - połowa stycznia.
@kubbaa: Tak, ja prawdopodobnie do Macbooka Air będę brał AppleCare+ z Niemieckiego Apple :) Ale głównie ze względu na to, że czasem matryce lubią się zniszczyć i w takiej sytuacji nie będę musiał płacić ponad 2000pln za naprawę a jedynie symboliczne ~100 euro. Podobno niektóre serwisy w PL respektują właśnie AppleCare+.
No to powiem inaczej - są przypadki, w których matryce według właścicieli macbooków air m1 - samoistnie się zepsuły i to bez widocznych uszkodzeń fizycznych na ekranie. Czy to w 100% prawda - nie wiem. Prawdą natomiast jest, że jeżeli z jakiegokolwiek powodu matryca w moim urządzeniu musiałaby być wymieniona (choćbym zniszczył ją nawet przypadkowo) to w takim wypadku bardzo ograniczam koszty z tym związane - co jest najistotniejszą wiedzą, którą powinieneś
@Flowerboy: Dosłownie 7 komentarzy wyżej jest wyjaśnienie :) "Po najbliższym weekendzie będzie potwierdzenie daty przyjęcia towaru z realizacji w momencie płatności na połowę grudnia , będę jak zawsze wysyłał email ze szczegółami dostawy , informacją o jakimkolwiek opóźnieniu w przyjęciu i informacje o wysyłkach."
@peter1616: Poprzez niemiecką, holenderską lub brytyjską stronę Apple, nie powiem ci dokładnie jak to wygląda i jak to zrobić bo ten proceder dopiero przede
@Kubs22: Post dosłownie sprzed 22 godzin: „ Modele 14" i 16 " które TRAFIĄ na aukcje allegro:” Skoro trafią to jest to forma przyszła, a 22 godziny temu był wtorek - zatem logiczne, że jeszcze nie było :)
Odpowiem za sprzedawcę bo temat przewija się tu średnio co kilka dni. Nowe MB Pro będą, ale sprzedawca ma problem z allegro obecnie - co naturalnie wydłuża datę publikacji ogłoszeń na tej platformie w czasie. iPhone nie będzie, sprzedawca też wielokrotnie to podkreślał.
@Matiaol: Większość opinii kupujących jest w takim stylu: „Sprzęt przyszedł taki jak miał przyjść, super kontakt ze sprzedawcą - odpowiada bardzo szybko, polecam wszystkim” - co takiego w tych komentarzach jest ubóstwiającego sprzedawcę? Ja rozumiem, że większość opinii jest podobnych ale na litość boską, mają eseje tutaj pisać czy stan faktyczny, który w prawie każdym przypadku jest identyczny?
@ambro10: Obecnie jesteśmy na etapie otrzymywania zamówień z planowaną datą dostawy 30.11, potwierdzone jest podobne opóźnienie w przypadku dostawy 31.12 a zatem jak wspomniał kolega wyżej, będzie do połowy lutego :D
@janusz133: „ Sprzedaż rzeczy przez kupującego nie powoduje przejścia na nabywcę uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy; kupujący może jednak przelać na nabywcę uprawnienia do żądania obniżenia ceny, usunięcia wady lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad.” - zaczerpnięte z uchwały SN o numerze III CZP 96/03.
Niestety dziś upłynął ostatni, dodatkowy dzień przeznaczony na doręczenie sprzętu a sprzętu nadal brak. Ale ja nie o tym bo rozumiem, że wszystko jest w porządku tylko trzeba poczekać. Nasunęło mi się jednak w związku z tym jedno pytanie. Jak to jest, że osoby, które tego samego dnia dostają maila o wydaniu paczki kurierowi - jedna z nich dostaje na następny dzień sprzęt pod drzwi a druga musi czekać kolejny tydzień lub
@jadowsky: @Deja_VU_000: Oczywiście, o tych przednoworocznych wysyłkach wiem - niemniej jednak nie myślałem o tym w kontekście tego, że ktoś pisał o otrzymaniu przesyłki dzień po mailu :)
@Luitoo: Domyślam się, że „pijesz” do mnie. W związku z tym czuję się zobowiązany, żeby odpowiedzieć. Nie napisałem nigdzie pytania kiedy przyjdzie paczka ani nie żaliłem się, że komuś przyszła wcześniej niż mi. Jedyne o co zapytałem, z ciekawości, co zresztą podkreśliłem, to czego wynikiem są takie rozbieżności. Co więcej, na początku swojej wypowiedzi zaznaczyłem, że nie mam problemu z tym, że przesyłka jest opóźniona. Oczywiście wypowiadam się za siebie,
Zamówienie złożone przez poprzedniego kupującego 20 czerwca, przejęte przeze mnie we wrześniu dotarło dziś. Z tego miejsca chciałbym podziękować Panu Szymonowi za bezpłatne odstąpienie zamówienia. Chapeux bas.
Generalnie nie wypada słodzić, bo ktoś powie, że to brzmi jak sekta. Ale trudno szukać innych słów jeśli sprzedawca prawie zawsze odpisuje do godziny/dwóch i zawsze jest do dyspozycji. Więc powiem tak, niech każdy sprzedający będzie taki jak @Deja_VU_000 - i to chyba najlepsza
@el_chapo_2020: Jeśli zastanawiasz się nad AppleCare to polecam spojrzeć na wersję z +, poprzez niemiecką stronę :) W podobnej cenie poza ochroną, która dostarczana jest wraz ze zwykłym AppleCare masz także ochronę od uszkodzeń mechanicznych i baterii.
serwis.me z tego co mi wiadomo naprawia sprzęt w ramach tej gwarancji z plusem ;) Co do baterii to nie wiedziałem, że zwykły też obejmuje. Wydaje mi się, że da się kupić bez rozmowy, napisz na PW wyjaśnię ci jak (jeśli mam rację).
@ZgredekZModrodu: Przy całej tej mojej irytacji terminami dostaw zamówień, a raczej brakiem ich realizacji obiektywnie muszę stwierdzić, z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością, że takie przedsprzedaże na M2 nie miały miejsca w ogóle.
@bett: U mnie podobnie, problem pojawił się około dwóch dni temu. Dotychczas korzystałem ze zmiany ip i nowych profili na Chrome, od wspomnianego momentu nie działa nic :/ Jakieś rady? :D
Zalando - czy ktoś ma jakieś informacje skąd ludzie biorą karty podarunkowe na różne, nieregularne kwoty (np. 233,45; 431,89; itd.)? Zwykle sprzedają je oni za 75/80% wartości co oznacza, że muszą zdobywać je jeszcze taniej
Media Markt zrobił promocję, kasę przyjął, zamówienie anulował. Na kilka godzin zrzucił produkt ze strony, powysyłał info, że zamówienie anulowane bo zabrakło towaru po czym chwilkę potem dodał produkt ponownie z dużą ilością i dostępnością ale i większą ceną.
@brak_sumienia: UOKIK nic nie zrobi, przerabiałem ten temat :) Wyśle jedynie pismo z prośbą o wydanie towaru a sklep odpowie, że nie bo był bład i tyle. Pozostaje droga sądowa. UOKIK który nakłada kary to nie ten sam UOKIK do którego pisze zwykły Kowalski.
@MrocznyZiemniak: Tak jak mówię, przerabiałem temat mając potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji (co wg. regulaminu sklepu oznaczało zawarcie umowy). No i tak sobie robili co chcieli :)
Mirki padł mi głośnik w telefonie kupionym w RTV euro AGD, przy składaniu reklamacji mam do wyboru gwarancja lub rękojmia, co lepiej wybrać? #reklamacja #gwarancja #rekojmia #prawokonsumenckie
Czy ktoś wie skąd ten użytkownik #car4vip ma te sprzęty? Komentarze są aż nazbyt pozytywne, długie i wyczerpujące, a nawet przypadki zwrotu pieniędzy...Zazwyczaj komentarz to "Polecam" i tyle. #allegro @allegropl #apple
1. Czy anulowane przez kupujących zamówienia zostały już złożone i przyjadą do Polski? Tj. czy po prostu dostaniecie niesprzedane MacBooki - jeśli tak to czy będzie można takowego nabyć?
2. Jak mniej więcej wcześniej wyglądała sytuacja z nowymi produktami? Na horyzoncie nowe MB Pro, na ile mniej więcej szacujecie czas
@peter1616: Dzięki :)
Podobno urządzenia są z dystrybucji US, czy ten jeden rzut iphone’ów też będzie dystrybucją US? Jak to się ma technicznie do używania go w EU (zakres fal, etc.) Czy po prostu czegoś mu wtedy nie brakuje?
Jak już ktoś odpowie na te pytania to proszę sobie już nie zawracać nimi głowy @Deja_VU_000
Jedno
@ArooNxss: No pytanie jak jest ze zmianą danych na fakturze. Fajnie, że można otrzymać pełną fv już po płatności.
źródło: comment_16301582999PywcUvqhY0OX6hMwwOkUI.jpg
PobierzOsobiście uważam, że te Maci totalnie nie nadają się do użytku komercyjnego. Serio. Nie ma chyba osoby która wykorzysta choć 30% jego możliwości, która nie jest profesjonalistą. Owszem, programiści, graficy, itd. - to sprzęt dla nich. Tylko dla ich wymagań - sprzęty tyle kosztują :) Uważam, że ceny są jak najbardziej okej jak na to co sobą prezentują. Dostrzegam jeszcze jedną zaletę - nie będzie
źródło: comment_1636393419Fiu1ssAycxFTkhrKV97Dt2.jpg
Pobierz@Clearmont: Staram sobie radzić jakoś inaczej ale przy coraz dłuższych wieczorach to dni dłużą się niesamowicie :P Przynajmniej kwestie ubezpieczenia / rozszerzonej
"Po najbliższym weekendzie będzie potwierdzenie daty przyjęcia towaru z realizacji w momencie płatności na połowę grudnia , będę jak zawsze wysyłał email ze szczegółami dostawy , informacją o jakimkolwiek opóźnieniu w przyjęciu i informacje o wysyłkach."
@peter1616: Poprzez niemiecką, holenderską lub brytyjską stronę Apple, nie powiem ci dokładnie jak to wygląda i jak to zrobić bo ten proceder dopiero przede
Nowe MB Pro będą, ale sprzedawca ma problem z allegro obecnie - co naturalnie wydłuża datę publikacji ogłoszeń na tej platformie w czasie.
iPhone nie będzie, sprzedawca też wielokrotnie to podkreślał.
Obecnie niedostępny ale był w cenie 140zł.
„Sprzęt przyszedł taki jak miał przyjść, super kontakt ze sprzedawcą - odpowiada bardzo szybko, polecam wszystkim” - co takiego w tych komentarzach jest ubóstwiającego sprzedawcę? Ja rozumiem, że większość opinii jest podobnych ale na litość boską, mają eseje tutaj pisać czy stan faktyczny, który w prawie każdym przypadku jest identyczny?
Generalnie nie wypada słodzić, bo ktoś powie, że to brzmi jak sekta. Ale trudno szukać innych słów jeśli sprzedawca prawie zawsze odpisuje do godziny/dwóch i zawsze jest do dyspozycji. Więc powiem tak, niech każdy sprzedający będzie taki jak @Deja_VU_000 - i to chyba najlepsza
1) Wie o co chodzi i nie będzie miał już po co pytać
2) Sam zrezygował z dalszych zakupów