@peterx122: Audi przyznało się do błędu w 2.0TFSI i robią naprawy pogwarancyjne na swój koszt. Taka naprawa dzieli się na dwie części: stage 1: próba olejowa, wymiana odmy, próba olejowa. Jeśli to nie daje efektu to stage2: remont silnika (wymiana pierścieni etc.), próba olejowa.
Polska tak naprawdę nie musi specjalnie zabiegać o to, by Stany Zjednoczone pomogły w śledztwie smoleńskim. Ale stawiały jeden warunek, że strona polska oficjalnie o taką pomoc musi wystąpić. A dotąd z polskiego rządu nigdy takiego wniosku nie było.
Na wybuch b---y wskazuje ułożenie wraku, jest to opinia laików, pasjonatów i... ekspertów. Przy zwyczajnym uderzeniu w ziemię samolot roztrzaska się na wiele części... ale nie tak wiele. Części będą duże, to są przecież metalowe płyty które przy tak silnym uderzeniu połamią się na kawałki ale nie na kawałki wielkości paznokcia... (największy element którzy przetrwał to były części kabiny pilotów oraz części ogona... to też jest nietypowe przy takim uderzeniu)
Jest całkowicie odwrotnie. Najbardziej zniszczona była kabina pilotów. Co jest według Ciebie nietypowego w tym, że przetrwała część ogonowa (która jest najmocniejsza-tam zawsze chowa się czarne
Prototyp Boeing 707 pilotowany przez Texa Johnstona. Co prawda podczas pokazu lotniczego miał po prostu przelecieć, ale zamiast tego postanowił "pokręcić" się trochę, żeby udowodnić, że samolot jest tak dobry, że mu to nie zaszkodzi. I nie zaszkodziło, choć pilot miał potem masę nieprzyjemności.
Kadłub samolotu pasażerskiego przechylony o 90° wytwarza siłę nośną?
@troodon: Niewielką ilość. Dlatego z tym wiąże się prędkość przeciągnięcia, która drastycznie wzrasta. Kamień wytwarza siłę nośną jak go dobrze ustawisz. Dołączam obrazek poglądowy.
Przecież system podawania paliwa jest niezależny od pozycji (przynajmniej już od wielu lat wojskowe miały pływaki)- poza tym tak jak napisałeś: samolot ma dużą prędkość, więc odpali silniki na wysokości jak już przejdzie
Dalej jest to przechylenie różne od 90 stopni. Kadłub samolotu jest symetryczny i jeżeli jesteś równoległy do podłoża i obrócony o 90 stopni to nie masz prawa wytwarzać siły nośnej - strugi nad i pod samolotem będą przepływać z taką samą prędkością wytwarzając takie same ciśnienie.
Prezydent Andrzej Duda ułaskawił byłego szefa CBA Mariusza Kamińskiego i byłych funkcjonariuszy biura skazanych za działania w tzw. "aferze gruntowej", m.in. wiceszefa Macieja Wąsika.
O co chodzi z tymi januszami, o których wszyscy gadają? Ciekawi mnie ten fenomen, a jeszcze nikt nie podał linka (albo podał 2 dni temu, ale szukanie po tagu nie ma sensu, bo nowe posty są od 3 dni co 2 minuty)...
@Stitch: Niższe DH, RVR. W skrócie- można przeprowadzać operacje przy gorszej pogodzie. CAT 3 dzielimy na a,b,c. Przy CAT 3c można wykonywać operacje dla 0/0/0. Nie wiem na ilu( i czy w ogóle) lotniskach jest ILS CAT 3c, ale jeżeli już to bardzo mało lotnisk posiada coś takiego.
@Jade: W Warszawie były prace nad CAT 3, planowo w tym roku mieli uruchomić, ale nie wiem jak to się potoczyło. @nawon: @nawon: @MirkoStats: @cation: @pawelczixd: @Felonious_Gru: @Stitch: Dla ciekawskich, podejściówka do Gdańska z dzisiejszej aktualizacji na CAT II:
@Stitch: Pomoc nawigacyjna, samo DME odmierza odległość samolotu od nadajnika, z tym że nie uwzględnia wysokości(liczysz później ze zwykłego pitagorasa np), NM- mila morska(1,8520km). Najprościej mówiąc rozpoczynając podejście nie możesz znaleźć się poza szarym obszarem w strzałce
2) istotniejsze jest noszenie koszul typu "button-top" (z przypinanym kołnierzem), bo inne typy kołnierzy są do krawata i wyglądają kretyńsko bez niego;
#pokazauto
źródło: comment_u1OVSMFdm6r0L0njXkaQbBWkd35tZ0hq.jpg
PobierzCo jest po prostu idiotyzmem
@plaskacz:
Z tego wnioskuję, że S600 W140>>>>dzisiejszeauta