Bezpiecznie wyladowalismy na terytorium Grecji! Podroz trwala 2 godziny i zalapalismy sie nawet na skromne sniadanko. Widzialem, ze kilka osob sledzilo ten lot i potwierdzam, byl to LO7477. Na miejscu prawie bezchmurne niebo i temperatura 29 stopni. Z góry bylo wyraznie widac niektore ogniska pozarowe, a zdjecia dodam w komentarzach. Na lotnisku przywitali nas przedstawiciele ambasady PL, Greckie dowództwo straży pożarnej i o ile
Izraelskie służby są jak na razie bezradne, nie potrafią znaleźć przyczyny występujących od 3 tygodni zakłóceń w odbiorze sygnałów z satelitów GPS, przez samoloty podchodzące do lądowania w międzynarodowym porcie lotniczym w Tel Awiwie.
@niki_niki: To prawda, automatyka sama wykryje nieprawidłowość działania GPSa, natomiast nieprawdą jest, że system bezwładnościowy ma pierwszeństwo nad poprawnie działającym GPSem.
@niki_niki: @positive_rate: W specyfikacji RNAV, a tak właściwie teraz to w PBNach, ICAO stawia uaktualnianie pozycji samolotu przez system inercyjny na ostatnim miejscu. Wyżej jest uaktualnianie przez 2 zestawy DME, VOR/DME bądź właśnie przez GNSSa. Sam IRS raczej nie jest w stanie spełnić wymagań z niższych (dokładniejszych) wartości RNP.
@positive_rate: Spełnienie 1 milowej dokładności, a zakładam, że o taką Ci chodzi (dla obszaru terminalowego lotniska) bez GNSSa jest jak najbardziej możliwe. Jeżeli chodzi natomiast o RNAV vs RNP, to w przypadku RNAVa 1 GNSS nie będzie potrzebny, natomiast w przypadku RNP 1, nie jestem do końca pewny.
Jak najbardziej używa się ciepła do usuwania lodu. Najczęściej grzeje się wloty do silników, ale czasami również skrzydła. Jednak nie jest to ogrzewanie elektryczne, a ogrzewanie ciepłym powietrzem. Powietrze brane jest najczęściej ze sprężarki wysokiego ciśnienia silnika odrzutowego. Minusem jest fakt, że włączenie tych systemów powoduje zmniejszenie ciągu generowanego przez silnik. Plusem względem bootsów jest to, że w przeciwieństwie do nich grzanie powietrzem
no i to jest właśnie wydatek na tym samym poziomie. Obecnie, lepiej wynająć super sportowe auto na 1-2 dni, niż je kupić i dojeżdżać nim do pracy. Chyba, że stać Cię na zbędny luksus, ale to już kwestia potrzeb indywidualnych.
@Silvervend: Raczej naucz się pisać ze zrozumieniem, bo zrównałeś kupno lepszego samochodu z kupnem drogiego telefonu XD i potraktowałeś lepszy samochód jako "zbędny luksus". Więc postawiłeś tezę, a na końcu napisałeś, że ten "zbędny luksus" to kwestia potrzeb indywidualnych
Na tym samym lotnisku z powodu złych warunków atmosferycznych w 1977 roku miała miejsce katastrofa lotu TAP Portugal 425. Boeing 727 lecący z Brukseli do Funchal, rozbił się przy lądowaniu. W wyniku katastrofy śmierć poniosło 131 osób (125 pasażerów i 6 członków załogi), a 33 zostały ranne.
@fajazdrowia: Ale ja dokładnie znam przebieg tej katastrofy, mówię Ci tylko tyle, że w Smoleńsku nie lądowali w manualu. Zagadnienie children of magenta też znam bardzo dobrze. Zgadzam się, latanie na symulatorze to tylko zabawa. Chciałem tylko doprecyzować, bo napisałeś to tak jakby w realnym życiu ktokolwiek podchodził do lądowania przy kiepskim RVR w manualu.
typowymi atrybutami nowobogackiego polaka zastaw sie a postaw sie to najczesniej brane na leasing mercedesy (bo jednak bogactwo to wzgledna rzecz) oraz BMW X6, creme de la creme korposzczura w new balancach xD
@ostatni_i_sprawiedliwy: Ja zdaje sobie z tego sprawę. Po prostu napisałem to, żeby było precyzyjnie. Tak nawiązując jeszcze do tematu to za odpowiednią separację w celu uniknięcia wake turbulence na podejściu odpowiada dowódca SP.
@ostatni_i_sprawiedliwy: Czytaj ze zrozumieniem to co piszę, mam wrażenie, że próbujesz specjalnie się do mnie doczepić. Tak- to było na przelocie odpowiada za to kontroler. W ramach nawiązania do tematu napisałem, że przy podejściu odpowiada dowódca, i tyle.
Powtórzę się jeszcze raz, bo w innym wykopalisku to pisałem. Autolanda(automatyczne lądowanie) można wykonać niezależnie od kategorii ILSa, jeżeli lecimy powyżej minimów dla danej kategorii. Wszystko zależy od 3 ( a tak naprawdę
@Operator21: Tak jeszcze w ramach doprecyzowania, w CAT 2 i CAT 3 nie używasz Decision Altitude tylko Decision Height (chyba, że w karcie podejścia jest zaznaczone inaczej)
23 lutego 2017 szalał nad Wielką Brytanią sztorm imieniem Doris, prędkości wiatru dochodziła do 150 km/h. Krótkie wideo jak kolejni piloci samolotów przerywają lądowanie na lotnisku w Birmingham ze względu na silny wiatr.
źle się orientujesz. W ILS Cat 3C, samolot wykonuje automatyczne lądowanie na 3 autopilotach łącznie z fazą dobiegu po lądowaniu, piloci nawet nie dotykają wolantów ani przepustnic.
Spokojnie przy ILS cat. IIb mozna robic automatyczne podejscia az do zatrzymania na pasie a pilot jedyne co musi robic to patrzec czy wszystko przebiega ok i opcjonalnie wlaczyc rewersy. Oczywiscie w normalnych warunkach pogodowych.
W najwyższych kategoriach samolot 'sam się sadza'. Ale w takiej
I jeszcże jedna uwaga mały musiałby być przywiązany bo koła w samolotach nie są napędzane a ich ruch powodowany jest przez odpychanie się od powietrza, więc ruch pasa startowego nie wpływa na samolot wcale, jedynie koła będą się kręcić szybciej niż podczas normalnego rozpędzania.
@Roosevelt: Po 1 737 nie może zrzucać paliwa, bo nie ma instalacji do zrzutu paliwa. Po 2 najbliższa strefa zrzutu paliwa jest nad Mińskiem Mazowieckim.
Taka ciekawostka, może o tym wiecie. Typy I, II są nieinwazyjne. Nie wiadomo dlaczego nie ma typu III. Natomiast typ IV płynu jest najsilniejszym dostępnym środkiem. Jest to dość kleista maź. Po odladzaniu takim płynem do dziennika technicznego samolotu wpisuje się to jako usterkę, i po 4 odcinkach lotu musi zostać umyty zanim rozpocznie kolejne loty.
@pgrde: @sxill: @niceWlad: Na ziemi, służy do tego odpowiednia sterownica zwana tillerem. W dużych samolotach nie używa się pedałów do kołowania (chyba, że do hamowania różnicowego). Zdjęcie sterownicy poniżej
jak najbardziej używa się również pedałów do kołowania. Kwestia upodobań pilota - przy długim prostym odcinku zdecydowanie prościej nogami.
@zuczkosoczek: Tak, z tym, że pedały pozwalają na wychylenie przedniej goleni podwozia o kilka stopni co faktycznie ma sens tylko przy długich i prostych odcinkach drogi
Coś strzeliło w silnikach tuż po starcie. Silnik zmienił dźwięk na podobny do silników tłokowych. Boeing linii enter robi już kolejne koło nad Mińskiem a miał lecieć do Larnaki.
Dzień 1 godzina 12:00 (czas lokalny 13:00)
Bezpiecznie wyladowalismy na terytorium Grecji!
Podroz trwala 2 godziny i zalapalismy sie nawet na skromne sniadanko. Widzialem, ze kilka osob sledzilo ten lot i potwierdzam, byl to LO7477. Na miejscu prawie bezchmurne niebo i temperatura 29 stopni. Z góry bylo wyraznie widac niektore ogniska pozarowe, a zdjecia dodam w komentarzach. Na lotnisku przywitali nas przedstawiciele ambasady PL, Greckie dowództwo straży pożarnej i o ile
źródło: comment_1629716343ZNTGY0epNHLgaokajjpOAq.jpg
Pobierz