Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko239
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
jarekostaszewski

jarekostaszewski

Dołączył 13 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 198
  • Znaleziska 193
  • Mikroblog 5
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 0

6

Wiertarka Iskra - Pozycjoner Iskry RX2

Wiertarka Iskra - Pozycjoner Iskry RX2

Kolejny krok w rozwoju tej genialnej w prostocie w 100% polskiej wiertarki ISKRA. Tym razem producent dodał... taką oto stopę. Zamiast setek szablonów do produkcji mebli - wystraczy jedna Iskra i pozamiatane :)

jarekostaszewski
z
youtube.com
dodany: 26.08.2021, 12:24:04
  • 3
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    zainteresowania
  • #
    wiertarkaiskra
fundacjawosp
fundacjawosp
01.04.2021, 09:11:33
  • 5237
W ciągu 29. Finałów WOŚP Orkiestra zebrała i przekazała na wsparcie polskiej medycyny sumę ponad 1,5 MLD PLN i kupiliśmy ponad 65 200 urządzeń.

Więcej informacji o programach #wosp
fundacjawosp - W ciągu 29. Finałów WOŚP Orkiestra zebrała i przekazała na wsparcie po...

źródło: comment_1617268198LVLSjJC0iESnhecRTVYpNK.jpg

Pobierz
  • 198
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jarekostaszewski
jarekostaszewski 01.04.2021, 09:42:02
  • 2
Wydatki na Melona itp też rosły... może je pokażą? :)
  • Odpowiedz

839

Wykop efekt potrzebny - wsparcie dla polskiej wiertarki Iskra!

Wykop efekt potrzebny - wsparcie dla polskiej wiertarki Iskra!

Pamiętacie genialny polski patent na precyzyjne wiercenie? Jak możecie kliknać i oddać głos za będzie miło :) Sama wiertarka ma już kilka złotych nagród, ale jest zgłoszona do kolejnego prestiżowego konkursu branżowego. Tutaj przykład - https://www.youtube.com/watch?v=ZGzlLIuTKlU

jarekostaszewski
z
zlotymedal.com
dodany: 09.09.2020, 09:51:51
  • 244
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    wykop
  • #
    wynalazki
  • #
    iskra
  • #
    konkurs
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 10:07:46
  • -19
@shovel: Ja mam 3 różne modele. Najstarsza ma jakieś 5-6 lat i śmiga do dziś :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 10:18:19
  • -39
@odomdaphne5113: szkoda :( Nie nam decydować kto jest organizatorem konkursu. Ważniejsze jest wsparcie w tym momencie dla Iskry
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 11:34:02
  • -41
@shovel: w sumie podaj Imię, Nazwisko :) napiszę do producenta czy taki user zgłosił się z reklamacją. Sprawdzimy czy mówisz prawdę czy też nie.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 11:39:45
  • -47
@paw1470: może inne sa gówniane, ale nie w tym przypadku. Wykonanie jest genialne (w sensie podzespoły i kalibracja wymiarowa). Masz 1 urządzenie którym założysz każde okucie z rynku, dowolnego producenta. Tu masz prosty przykład: https://www.youtube.com/watch?v=z-ttlyz9kG4. Robisz każdy mebel bez użycia miary i ołówka z dokładnością najlepszych cnc. Trzeba załapać jedynie model pracy: pozycjonujesz otwór poprzed ruch elementem albo wiertarką (poprzed dołożenie dystansu). Jak będziesz miał dystans 0.1mm - to przesuniesz
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 11:48:06
  • -19
@paw1470: nie ma drugiej takiej wiertarki. Patent jest w rękach pomysłodawcy czyli Krzysztofa Brzezińskiego. Iskra jest już normalnie w sprzedaży więc masz serwis jak każdej innej maszyny. Co do ołówka to wolę dokładny kalibrowany dystans np. 32mm a nie rysowanie linni na meblu ;) W przypadku Iskry - ołówek możesz dzieciom do szkoły oddać ;) Tu Ci się nie przyda.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 11:48:59
  • 33
@shovel: No faktycznie... "prawie" taka sama ;)))
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 12:10:17
  • -47
@paw1470: ciekawą rzecz opowiadał Krzysztof o Iskrze. Wg speców z jednej mega firmy narzędziowej Krzysztof się nie zna na tworzeniu maszyn. Na pytanie jak to? Przecież Iskra ma od groma światowych nagród za innowację! Odpowiedź była: bo tam się nie ma co zepsuć! Więc na czym tu niby ma być zarobek? Taka jest logika dużych producentów... brak słów :(
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 12:38:03
  • -36
@brandnewkonto: jak coś jest dobre to to mówię głośno i wyraźnie. Zastanów się komu nie pasuje że takie narzędzie powstało :) A to czy robi forrorę czy też nie to już nie nasza sprawa. Dla jednoego sukcesem będzie sama realizacja pomysłu, dla innego złoty zamek. Ja się ciesze z pracy na niej i tyle co mogę zrobić to uświadamiam ludzi że coś takiego jest
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 14:17:33
  • -11
@gale0n: miło mi to słyszeć :) W sumie ja sam się zaraziłem jakieś 10 lat temu i jak widzisz... tak mio zostało do dziś :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 15:54:36
  • -16
@Windows98: niskiej jakości powiadasz? Mylisz się i to bardzo. Iskra to urządzenie do pracy, nie zabawka z plastiku jak większość wkrętarek z marketów. Kluczowe są też tam wymiary obudowy +/- 0.02 mm, całość frezowana z aluminium + ciężkościeralny polimer. A teraz ładnie napisz: przepraszam, nie miałem racji. Dasz radę?
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 16:32:04
  • -41
Nie ładnie... jakieś CNC nas wyprzedza ;/ WYKOP DO BOJU!:)
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:04:49
  • -80
@Fenrirr: pajaca znajdzesz przed lustrem. Jestem uzytkownikiem jak tysiace innych. Adminuje grupe bo znam ta maszyne od podszewki.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:05:51
  • -26
@bloodbro: wow, to mi ktos placi? LOL Nie mierz innych swoją miarą koleżko...
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:07:20
  • -27
@PawPL: pomoc to pomoc, nie zawsze musisz się znać. Pozdro!
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:10:54
  • -18
@amath: To chyba dobrze że jest tutaj :) Czy niepotrzebny to się nie zgodzę... pomyśl w ten sposób. Masz małą firmę, chcesz robić dobrze meble. Masz 300-500tyś na duże cnc? Halę na to? A tu wystarczy mały warsztat + Iskra :) Zrobisz dokładnie tak samo. Różnica taka że nie zadłużysz się na 20 lat na setki tyś...
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:11:34
  • -14
@castillo20: serio? lamelki? ;) Wiesz w ogóle do czego stosuje się lamelki bukowe?
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:18:53
  • -9
@Xifa: Zobacz lepiej https://wiertarkaiskra.pl/. Masz od groma opcji (uchwyty wiertła również są różne). Składane meble do paczki to podstawa. Nikt przy zdrowych zmysłach nie przewozi wielkich korpusów, nie nosi ich też po schodach. Nie ma opcji noszenia wielkich szaf czy szafek narożnych. Robisz w warsztacie precyzyjne klocki LEGO. Przewiezienie kuchni? Zero problemu - każde kombi się nada - bo całość mało zajmuje i jest bezpieczna w transporcie. Cena - w
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:21:16
  • -45
@brandnewkonto: kombinuj dalej :) podpowiem... zastanów się nad tym że Iskra (za 2tyś) robi robotę maszyn za kilkaset tyś ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:34:16
  • -16
@d8vit: chcąc pracować z dokładnością ,1mm musisz mieć do tego i narzędzie i dystanse. Obudowa wiertarki w ostatniej ver. jest już w większości z litego alu frezowanego i anodowanego. Tak żeby wymiarowo było jak w laboratorium. Łaczniki meblowe są już tam wymyślne, że albo robisz gniazda na cnc albo... własnie na Iskrze. Bo tu taka dokładność to żaden problem. Powtarzam... wiercisz gniazda bez trasowania na płytach, bez mierzenia - idealnie
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:35:44
  • -12
@atlas_usmiechu: napisał że ją używał (Iskrę z posta) po czym wkleja wiertarkę z PRLu ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:42:42
  • -11
@windows95: https://www.youtube.com/watch?v=uC_rlU7T9ts , ja to ten mały :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:46:10
  • -33
@olaf-olsen: hehe ciekawe czy będziesz taki odważny na realu? :) Zapraszam na targi Drema. Będziesz miał okazję się z nami spotkać :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:51:24
  • -28
@olaf-olsen: przyjedź na targi, będzie miał kto wióry sprzątać :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:52:54
  • -20
@Nutramigen: a co masz problem z liczbami większymi niż setka ?
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:58:25
  • -21
@majk90: każde cnc, nawet najdroższe ma ograczniczenia w polu pracy. Tu tego nie ma. Praca na elemencie 10mm czy 10m jest tak samo łatwa i precyzyjna. Przypomnę porównujemy maszynę za np. 300tyś i 3tyś ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 19:59:42
  • -20
@Nutramigen: tak, tyś
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 20:28:02
  • -25
@Muszczyna: jeśli 1200zl to dla Ciebie dużo za system który pozwoli Ci zbudować dowolny mebel, na dowolnych okuciach... to faktycznie lepiej sobie odpuść. Zrozum że to nie Lidl. To super precyzyjna maszyna do pracy na lata. 1wszy set mebli zarobi na nią 5 razy.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 20:40:44
  • -15
@atlas_usmiechu: boszzzz ależ to śmieszne było, nie widać jak boki zrywam? :) fakt... ignarancja ludzi jest zabawna :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 05:58:09
  • -10
@ziarnodlakur: Nie, ale życzę mu jak nalpiej bo zrobił Iskrę naprawdę dobrze.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 06:00:29
  • -15
@TankDriver: a idąc ulicą rysujesz ludziom auta kluczem? Możesz być z siebie dumny...
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 06:51:04
  • -10
@Muszczyna: jeśli nie rozumiesz prostoty pracy Iskrą, to faktycznie zostań przy wierceniu z ręki. Jedni cenią jakość Ty zostań przy "jakoś" Kupisz ukośnicę i co ona Ci powierci precyzyjnie pod okucia meblowe? Człowieku, o czym Ty piszesz?
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 06:52:58
  • -8
@aston2333: żebrzesz ;p a to dobre ;p To nie mój wynalazek więc nie muszę go bronić, broni się sam w czasie pracy u mnie czy innych posiadaczy :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 07:00:20
  • -5
@Turbostuleja: praca Iskrą jest banalnie prosta. Mój syn 11 lat to ogarnia, więc każdy myślący człowiek jest w stanie to pojąć. Akcesoria - masz 1 kostkę i 1 płaskownik. Praca operatora wymaga położenia koski na odpowiednim boku. Kiedyś pokazywałem fajny przykład (2 różne szafki, różne wymiary). Wierciłem w 1 boku, a następnie bok z szafki o zupełnie innych wymiarach. Jakie to było wymiary? Nie mam pojęcia, nie interesuje mnie to
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 07:30:45
  • -6
@Orbita500: no Twój wpis natomiast ocieka elokwencją i profesjonalizmem :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 07:33:28
  • -4
@TeddyBeers: uffff... ktoś w końcu wie o czym mowa ;) Do dokładnej pracy używa się dokładnych wcorców, nic więcej nie potrzeba :) Pozdr!
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 07:42:46
  • -5
@NetJaro: mylisz się :) amatorzy to kupują i robią sobie sami meble do domu (w doskonałej jakości), a zakłady kupują jako uzupełnienie parku maszyn :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 07:45:21
  • -6
Dzięki WYKOP za dobrą robotę :)
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 07:55:46
  • -3
@parys88: czyli wzorce mają być z jaką tolerancją robione? 1mm a może 1cm? Nowe łączniki meblowe są tak wykonane iż wymagają gniazd pozycjonowanych o .5mm Zrozum że czym dokładniejsze narzędzie to dokładniejsza praca.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 07:56:53
  • -6
@Fenrirr: hmmm to mnie wynajęto? pierwsze słyszę...
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 08:01:08
  • -3
@bzyq81: żeby odpowiedzieć musiał byś znać specyfikę pracy na liniach produkcyjnych (panelowa, okeiniarka, cnc). Musisz też poznać inne metody pracy niż cnc, czyli dedykowane centra wiertarskie albo dedykowane szablony. Wtedy dopiero masz wiedzę jakie są możlowości i jakie ograniczenia każdej technologii.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 08:04:06
  • -5
@parys88: płacz płacz płacz ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 08:08:54
  • -4
@dietetycznie: ja jestem cały czas pod wrażeniem prostoty pracy Iskrą. Dodatkowo dziwi mnie że żadna wielka firma czy to od mebli czy od elektronarzędzi na to nie wpadła :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 08:20:18
  • -4
@dietetycznie: prawda jest taka, że amatorzy mają dość lipnej jakości mebli od "fachowców" co robią to słabo. Stąd gro ludzi woli zrobić to samodzielnie np. Iskrą :) Co do wielowrzecionówki to również ją mam i uwielbiam pracę na niej. Ma jednak ograniczenia - nie powiercisz małych elementów ani dużych.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 08:23:12
  • -3
@Muszczyna: https://www.youtube.com/watch?v=cEQ-OP7Y9qU. Tu masz opodwiedź :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 08:41:41
  • -2
@dietetycznie: ale mam 1 łącznik którego Iskra nie ogarnie ;) Clamex P-14 Flexus. Genialna sprawa!
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 08:56:02
  • -4
@d8vit: wiercenie, a frezowanie to 2 różne operacje. Zobacz filmy, zrozumiesz dlaczego wióry nie są tu problemem.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 09:07:10
  • -6
@wiktorplock: nie pójdzie :) tego jestem pewny
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 09:19:26
  • -7
@RozowaZielonka: a świstak siedzi i zawija... ehhhh ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 09:34:18
  • -4
@RozowaZielonka: kolego... tylko prawdziwe są prawdziwe :) Zapraszam na grupę na FB. Masz 1.6k użytkowników a nie troli, idź porozmawiaj albo sam sprawdź na targach. Później wrócimy do rozmowy ok? :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 09:39:24
  • -4
Kiedy 666 to już za mało... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jarekostaszewski - Kiedy 666 to już za mało... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_159973075469V66QVmtGIAQOCJTHViI0.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 11:13:12
  • 0
@Turbostuleja: ale podstawy matematyki znasz prawda? W Iskrze masz dodawanie i odejmowanie wymiarów. Pracy z ręki z wiertarką nie komentuję, takiej pracy nie uznaję i nie polecam.

Nawet największa wiertarka kolumnowa (bo chyba o niej myślisz) ma kolumnę która ogranicza pole pracy. Nie wywiercisz na niej otworu w środku formatki. Oraz duży problem lub nie możliwe jest wiercenie w krawędzi płyty.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 11:14:17
  • -5
@Waskiii: idź jeszcze porusuj komuś auto na parkingu. Logika lvl przedszkole
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 11:16:28
  • 0
@Turbostuleja: kolumnowa jest do innych prac. Wyjasnić? Wywierć kolumnową w środku formatki... ups nie da się. Wywierć kolumnową w krawędzi płyty boku szafy - ups... nie da się.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 11:19:51
  • -1
@dietetycznie: nawet najlepsze i najnowsze wkrętarki nie zapewniają żadnej precyzji wiercenia. Masz ergonomiczny kształt, led, biegi itp. Nic nie pomaga w precyzji pracy. Oczywiście możesz zamontować wiertarkę na statyw :) który również ma luzy na prowadzeniach i swoje ograniczenia :) itd itd... ten temat wałkowany był setki razy
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 12:27:11
  • 0
@Turbostuleja: rozumiem że będziesz stawiać wiertarkę kolumnowa na antresoli żeby wiercić w sztorcach boku szafy? Nie, tak się nie pracuje. Po co te teoretyzowanie? Zaznaczanie suwierką i wiercenie z reki - jak Ci taka dokładność pasuje to luz. Ja szukam wiekszych dokładności niż "jakoś tam będzie". Ma być 10.5mm ? To będzie za każdym razem. Czy to 1 czy 1001 otwór, każdy idealnie w punkt. Tak się pracuje metoda wzorcową.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 12:29:31
  • 0
@Turbostuleja: Iskrą pracujesz w elementach dowolnych wymiarów. Taki sam schemat pracy bazujacej na wzrorcach przy elemencie 10x10x10 mm jak i 10x10x10m - bez ograniczeń w 3 osiach.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.09.2020, 14:21:19
  • -1
@Turbostuleja: jeden amator robi po amatorku, a inny robi lepiej niż nie jedna fabryka :) PS. ja jestem wyuczonym elektronikiem :) Jeśli potrafisz czytać (a zakładam że tak skoro piszesz) to masz napisy na każdej stronie wiertarki - określa wymiary strony wiertarki.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
11.09.2020, 08:07:35
  • -3
@brandnewkonto: widzisz, ja odzywam się tam gdzie jestem pewny że wiem co mówię. A to że To komuś nie pasuje to juz ich problem nie mój. Tyle w temacie :) PS. Manta? Kolejny trup z szafy :) Wszystko pada, a ja jak widzisz mam się doskonale, cieszę się z mojej pracy i życia każdego dnia :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
12.09.2020, 20:00:56
  • 0
@Turbostuleja: a od kiedy meble się buduje na kolanie? Ja swój stół wykonałem za 0zl z resztek płyty. Czyli to wg Ciebie minus że producent nie zmusza Cię do jego "systemu" że możesz zrobić jak Ci pasuje. Iskra nie jest precyzyjna? No to wykonaj w takim razie sobie taki "prototyp" Iskry w domu czy warsztacie z taką dokłądnością jaką ma Iskra. Producentowi zajęło to kilka dobrych lat pracy i poprawek.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
15.09.2020, 14:04:46
  • -2
No i stało się ;) Kolejna nagroda dla Iskry :)

PS. Dzięki za pomoc!
jarekostaszewski - No i stało się ;) Kolejna nagroda dla Iskry :) 

PS. Dzięki za p...

źródło: comment_1600178683f0lCiKjProVOfRcELroEKV.jpg

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mARTin_ZRH
mARTin_ZRH
mARTin_ZRH
09.09.2020, 18:42:49
  • 0
@jarekostaszewski: Czy jest przedstawicielstwo na Szwajcarię?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jarekostaszewski
jarekostaszewski 10.09.2020, 07:51:52
  • 0
Hej. Nie mam pojęcia :( Wiem że na jakieś kraje już są... info@wiertarkaiskra.pl. Napisz do Krzysztofa Brzezińskiego.
  • Odpowiedz
gale0n
gale0n
gale0n
09.09.2020, 19:28:06
  • 0
@jarekostaszewski: Powodzenia, żebyście się wypromowali na zagranicznych rynkach. W Polsce jak widać jest strasznie ciężko.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jarekostaszewski
jarekostaszewski 10.09.2020, 07:50:03
  • 0
Tak to właśnie w naszej kochanej Polsce jest :) Przysłowia mądrością narodu: Polak polakowi wilkiem. W 100% się to zgadza.
  • Odpowiedz

101

Innowacyjna polska Wiertarka ATUT - przykłady działania

Innowacyjna polska Wiertarka ATUT - przykłady działania

Wiertarka w działaniu? Proszę bardzo! :) Jak takie małe coś może zastąpić kilka maszyn i dziesiątki szablonów meblarskich.. zobaczcie sami!

jarekostaszewski
z
youtube.com
dodany: 05.11.2017, 20:43:50
  • 68
  • #
    domidrewno
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    wykop
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
05.11.2017, 20:43:52
  • 3
Witam ponownie. Mam nadzieję, że tym razem sprostam oczekiwaniom wszystkich, którzy ostatnio narzekali :) Mea culpa - jest praca wiertarką ATUT. Przypomnę... 100% polska myśl techniczna. 100% wyprodukowane w kraju, 0% udziału zagranicznych firm czy korpo. 1 człowiek się uparł i sam wyprodukował to narzędzie.

Odezwa do Wykopu aby poszerować ten post - bo sprzęt rozwala na łopatki wszystko co jest na rynku.

ps. nie sprzedaje jej, nie mam żadnego udziału itp.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
05.11.2017, 20:45:34
  • -4
Dodam jeszcze playlistę jak można ją użyć... potrzebna jest wiertarka i głowa na karku :) Reszta to pikuś :)

przykłady użycia
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
05.11.2017, 20:57:57
  • -2
@SomeoneFromPoland: bez problemu, w sumie cała praca to "przesuwanie" w 1 osi :) Jest jeszcze dodany włącznik przyciskany nogą. Ja tego jeszcze nie mam, ale to dobre usprawnienie.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:30:11
  • 14
@Xifa: Absolutnie nie masz racji. 1/3 ceny to frezy Faba (kolejny polski producent, lepszych nie ma na rynku) i szablony potrzebne do pracy. 1333zl brutto za kompletne narzędzie z szablonami do pracy. Nic więcej nie potrzebujesz. Zobaczmy w takim razie drugą stronę, czyli "markowe" sprzęty czy szablony. Wkrętarka Festool 3600zl :) 1 szablon tylko do zawiasów Wurth - 1000zl :) Kwadratowa Celma... dla mnie może być ona okrągła czy płaska.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:31:04
  • -2
@pikru: https://www.youtube.com/watch?v=2M8qaiqbU0c&list=PL1IGHiHRUeHV61jnMVSatsST5hvw67kHj zobacz proszę. Tu jest kilka prac. Nie wiedziałem jak tu playlistę wkleić.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:32:07
  • -3
@pawel86: narzędzie dobierasz do pracy, czyli... określ najpierw zadanie, a podpowiem czym to zrobisz ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:34:18
  • 0
@Stivo75: To nie jest wiertarka dla zupełnych amatorów. To wiertarka dla osób, które wiedzą o systemie 32. To jest standard w meblastwie dotyczący okuć. Dalej już idzie z górki :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:37:07
  • -1
@bartek_j: Dokładnie... obudowa która jest równoległobokiem. Pozwala to na poruszanie ręką jej w 1 osi (1 oś zablokowana bo na niej leży, druga - zablokowana przez prowadnicę). Wszyscy uparli się na ergonomię wiertarek (żeby nam się przypadkiem ręka nie zmęczyła), a tu masz klocek który ma być super precyzyjny, bo to jest najważniejsze.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:37:41
  • -2
@pikru: https://www.youtube.com/watch?v=2M8qaiqbU0c&list=PL1IGHiHRUeHV61jnMVSatsST5hvw67kHj Tu masz playlistę z kilkoma podpowiedziami. TAK - wszędzie jest w działaniu :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:39:56
  • -2
@raphaelll: Dzięki za zachętę :) Zobacz w takim razie ten film - https://www.youtube.com/watch?v=SdbUyuSORgM. To pokazuje coś czego żadna inna maszyna nie zrobi... albo CNC, albo ta wiertarka.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:45:26
  • 1
@davido000: dobrze mówisz... zawodowcy mają szablony. Mam i ja ;) Podpowiem, że 1 szablon oscyluje koło 1tyś zł i służy przeważnie do 1 okucia. Oczywiście tylko dla 1 producenta :) Bo każdy z nich ma swoje szablony i rozstawy odwiertów. Są też okucia jak Lamello Cabineo które wprost są określone jako TYLKO do maszyn CNC, bo są tak gniazda porobione, żebyś z ręki tego nie wykonał. Szczerze... mamy w warsztacie
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 12:58:37
  • 3
@Kargaroth: jak byś miał frez za 500zl to raczej w tulejkę stalową byś go nie pakował, żeby go zniszczyć. A tak właśnie robią wszystkie dostępne szablony przez tuleje. Jeśli 1300zl brutto to dużo to... ja nie wiem jakimi narzędziami chesz pracować? Kupisz to na firmę to masz 1100netto, jeszcze w kosztu wrzucasz i masz 1000zl !!! Za wiertarkę którą nie ma jak zepsuć + komplet frezów i szablonów.

Serio pytam...
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 13:01:27
  • -2
@Stivo75: Tak, to wiem, że jest to narzędzie dla stolarzy. Mi raczej chodzi o genialną prostotę tego narzędzia :) Jak można zrobić coś czego żadne wielkie korporacje nie wymyśliły :) Tu zależy mi na Wykopie aby to wesprzeć
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 13:03:26
  • -1
@Infrass: https://www.youtube.com/watch?v=SdbUyuSORgM jest cała playlista na YT - kilka filmów z przeróżnych prac i sytuacji
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 13:29:28
  • 0
@Xifa: no... ja bym nie napisał komentarza o cenie, czy funkcji (że niby kicha), zanim bym tego nie sprawdził :) Tu widzę, że sypią się zarzuty, które z łatwością obalam... bo nie ma się tu czego przyczepić ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 14:15:01
  • -1
@Kargaroth: ta wiertarka zdobyła już tyle nagród za innowacyjność, że pewnie więcej już nie ma ;) Zamawiają ją stolarze z całego świata, bo tu nie trzeba kampanii reklamowych... Patrzysz i oczom nie wierzysz, że to co było kiedyś mega trudne, albo wymagało cnc robisz z ręki.

Standardy w usa... to nie moja liga. Tam robią taki badziew, że głowa mała... sklejka, sztyfty i byle taniej. To czy odwiert będzie 10
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 14:18:21
  • -2
@pawel86: Podałeś kilka zupełnie różnych prac... udar, szybkie obroty, wolne, małe gabaryty itp. Ja bym tu użył 3 narzędzi. Oczywiście zrobisz to też 1, ale... będziesz się wkurzać przy każdej okazji że źle to pracuje. Bo nie do tego jest dedykowane. To tylko opcja że MOŻNA dodatkowo tym to zrobić. Wybór zależy od nas... i od portfela :(
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 14:59:43
  • 2
@Kargaroth: wykop to wykop... chcemy, żeby ludzie zobaczyli, że polska myśl techniczna nie umarła.

Coś Ty się tak uparł na te prezentacje i marketing. To normalny warsztat na nie telewizyjne durnoty z tvn. Pokazujemy ją w normalnych sytuacjach w prawdziwym życiu. Chcesz reklamy - oglądasz kanał Bosch, Festool, Dewalt itp. tam zawsze wszystko się uda i jest pięknie i równo :p Pozdrawiam
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
06.11.2017, 19:47:55
  • -2
@Droper: A klienci są coraz bardziej wybredni... cena oczywiście ma znaczenie, ale jakość również. Tu masz jakość na tip top. Rzadko się widzi otwory w laminacie bez najmniejszych skaz.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
07.11.2017, 13:14:30
  • -2
@melba: teraz masz mocny silnik na 230v i zero problemów. Jak zrobisz z niej akku to dojdą graty w środku, dołączany akku, zwiększy się waga i wymiary. Ładowarka, baterie... cena też pójdzie ostro w górę.

ale nie przeczę :) też nie lubię jak mi się przewody walają pod rękami :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
07.11.2017, 13:15:32
  • -1
@futroznorek: widziałeś film o dystansach? Każdy zrobi to po swojemu jak mu pasuje. Opcji jest sporo :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
10.11.2017, 11:14:11
  • -2
@raphaelll: pozwól, że każdy będzie miał swoje zdanie co jest genialne, a co nie. Dla mnie genialne jest narzędzie wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju. Zwykłe wkrętarki różnią się tylko kolorem i kilkoma parametrami technicznymi.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
09.09.2020, 11:43:43
  • -3
@raphaelll: zobacz nowe modele Iskry - jakie mocowania wierteł tam są użyte :)

3

Problem ze sklepem Net-s

Szanowni Wykopowicze! Założyłem konto z powodu problemów z pewnym sklepem i chęcią zasięgnięcia rady u starszych uczestników Ponad miesiąc temu kupiłem w sklepie Net-s zestaw komputerowy amd -procesor, płytę i pamięci g skill. Na stracie okazało się, że pamięci nie pasują do amd - inny model...

marekjk
z
wykop.pl
dodany: 10.12.2018, 18:27:55
  • 10
  • #
    zakupyonline
jarekostaszewski
jarekostaszewski 11.02.2020, 09:01:38
  • 0
omijać szerokim łukiem ten pseudo sklep! ja się też naciąłem i rozmowa z nimi to jak rozmowa z betonem! odpowiedzi mailowe po kilku dniach z automatu: nie mamy informacji z serwisu i sobie czekaj ?!?! 4 tygodnie temu wysłane i luzik.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M4h00n
M4h00n
22.01.2019, 13:10:54
  • 0
Czy ktoś spotkał się z problemem ze sklepem NET-S (https://www.net-s.pl/) ?
Sprzęt przyszedł uszkodzony odesłany już 20 grudnia do tej pory brak statusu reklamacji, sklep albo nie odpowiada albo odpowiada po 5 dniach z informacją, że czekają na informację z serwisu.

Poszedł mail do Rzecznika Praw Konsumenta w tej sprawie, ale chciałbym dowiedzieć się czy ktoś z nimi walczył.

W googlach opinie o nich tragiczne a na ceneo b.dobre. Niestety nie sprawdziłem google
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jarekostaszewski
jarekostaszewski 31.01.2020, 16:07:14
  • 1
@M4h00n: ja czekam 3 tydz. na walnięty ram ;/ Na zapytanie mailowe: po kilku dniach zwrotka że nie wrócił z gwarancji i to wszystko. Zakup na firmę więc rzecznik tu nie pomoże. Ten sklep to jedna wielka pomyłka. Opiszę w osobny wątku bo ilość syfu w tym 1 zamówieniu przekroczyła wszelkie normy... jak odzyskam $$ za ram albo odeślą z naprawy dam znać.
  • Odpowiedz
jarekostaszewski
jarekostaszewski 31.01.2020, 16:11:38
  • 0
@M4h00n: u mnie ceny zmieniały się nawet po włożeniu do koszyka, ja wkładam za X a w podsumowaniu już jest X+300... to trzeba ostro piętnować jak kradną w biały dzień
  • Odpowiedz

23

Polska wiertarka ISKRA - nowości i zmiany w 2019...

Polska wiertarka ISKRA - nowości i zmiany w 2019...

Drodzy Wykopowicze. Zacznę od tego, że nie mam z tego żadnych profitów, nic mnie nie łączy z autorem tego urządzenia. To wyłącznie chęć promowania polskiej myśli technicznej skłania mnie do pomocy Krzyśkowi w promowaniu jego "dziecka". Mam nadzieję, że Wy również podzielicie mój punkt widzenia.

jarekostaszewski
z
youtube.com
dodany: 15.06.2019, 09:34:39
  • 18
  • #
    iskra
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
15.06.2019, 09:50:19
  • 8
@Syntax: możesz 1 lub 2 (ty decydujesz). Możesz takie same średnice, lub różne. Meble zawsze są robione w systemie 32mm - wszystkie otwory montażowe są właśnie rozstawione o 32mm.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
15.06.2019, 11:18:03
  • -1
@solarris: dokładnie tak, praca w oparciu o dystanse (szablony). Jesteś w stanie zrobić dowolny mebel nie używając miary i ołówka :) Przestawiasz tylko dystanse... to jest aż tak proste, że trudno to zrozumieć jak do tej pory tego nikt nie wymyślił :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
15.06.2019, 11:21:04
  • 0
@jaKlaudiusz: dopytam bo po prostu nie pamiętam tego, ale mocy nie brakuje pracując wiertłem 35mm w drewnie litym. Przekładnie są też metalowe więc żadne tryby nie polecą jak w złomie z marketu :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
15.06.2019, 11:51:52
  • 0
@solarris: mam swoją wielowrzecionówkę i to genialny sprzęt. Ma jednak jedną wadę w stosunku do Iskry. Czas ubrojenia jej i ustawienia. Zanim ja przygotuję ją pod 1 szafkę, to na Iskra będzie to skończone. Przy 10szt. no to już wiadomo że duże maszyny wygrywają w czasie pracy. Jednak różnica w cenie obu to przepaść. Do wielowrzecionówki musisz mieć też głowicę pod danego producenta zawiasów. Jak chcesz mienić to lipa, już
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
15.06.2019, 15:54:50
  • 0
@jaKlaudiusz: wrzeciona do cnc są inaczej trochę budowane, tam masz nacisk materiały z boku frezu, a we wiertarce z przodu wiertła. No to trafiłeś idealnie bo tu Celma robiła część mechanizmu!!! :) To w 100% polski produkt. Możliwe, że za jakiś czas wybiorę się do fabryki gdzie ona powstaje bo takie tematy też mnie ciekawią ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
15.06.2019, 17:03:50
  • -6
@karma-zyn: nie ma jak merytoryka wypowiedzi. Brawo Ty! :(
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
16.06.2019, 07:35:17
  • 0
@eloyard: dokładnie tak :) najlepsze, że ta nowa głowica 2 wrzecionowa będzie pasować do pierwszych modeli wiertarek jakich jest już sporo u ludzi. Tym samym nie wkurzą się, że nagle ich maszyny są "gorsze" bo kupili 2 lata temu :) Ze świecą szukać jakich producentów!!!

799

Przeprosiny Jerzego Owsiaka w stosunku do Matka Kurka

Przeprosiny Jerzego Owsiaka w stosunku do Matka Kurka

Film w serwisie Youtube ma status "niepubliczny".

ntdc
z
youtube.com
dodany: 15.06.2019, 10:10:04
  • 296
  • #
    polska
  • #
    owsiak
jarekostaszewski
jarekostaszewski 15.06.2019, 19:18:45
  • 8
No i Owsik już ukrył komentarze i wyłączył statystyki :) Na liczniku 18k... ciekawe ile będzie do jutra
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

401

796. Japońskie połączenie 3 elementów na ucios Kane...

796. Japońskie połączenie 3 elementów na ucios Kane...

Kolejne wyzwanie przede mną. Połączenie na ucios 3 elementów, gdzie zamek jest zupełnie niewidoczny to idealny test naszych umiejętności i cierpliwości. Oczywiście bez kilku dobrych narzędzi również się nie obędzie :) Jak mi poszło?...

jarekostaszewski
z
youtube.com
dodany: 23.12.2018, 19:45:24
  • 79
  • #
    stolarstwo
  • #
    diy
  • #
    japonia
  • #
    majsterkowanie
  • #
    domidrewno
  • #
    praca
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
23.12.2018, 19:48:34
  • 106
Zasada nr.1... żadna praca sama się nie zrobi :) Takie połączenie jak pokazałem nie jest do masowej produkcji bo cena byłaby kosmiczna... ale do mebla pokazowego idealnie się nada
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
23.12.2018, 20:07:31
  • 51
@kaganiec_oswiaty: robienie 1szt a 4 nie wydłuży czasu x4 więc spokojnie. Obstawiam że x2 max. Najlepsze, że te przelotowe gniazda można ukryć i za cholerę nie będzie widać jak to jest złożone :p
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 11:10:46
  • 7
@Booty_Gurl: no trochę mi zeszło, ale bez zabawy z kamerą 3x szybciej idzie :p
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 11:12:00
  • 8
@pszekotcur: dłutownica i japońskie wiertła. Przetestowałem inne z EU i to plastelina nie dłuta. Tam te 4 narożniki muszą być mega twarde, inaczej po wejściu w drewno się zawijają :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 11:12:37
  • 3
@skarbie: No ba ;) Można... w sumie piła i dłuto do tego wystarczy, ale sporo dłużej :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 11:13:00
  • 8
@gobi12: Zapraszam do mnie, resztę Ty zrobisz :)))
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 11:13:26
  • 3
@starszyoborowy: Dzięki, staram się :p Kamera nic nie ominie i jest stress :ppp
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 11:13:51
  • 1
@EtaCarinae: buk jak miękki nie jest, spokojnie ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 13:41:44
  • 8
@rissah: cieszę się niezmiernie, że odciągnąłem Cię od tv :p
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 13:41:56
  • 3
@frytex2: tak ma być :p
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 19:25:18
  • 2
@ujowyloginek: przy tym filmie chciałem właśnie zrobić trochę inaczej... pokazać ręce i prace. Bez gadania i objaśniania. Ma to jeden plus - film nie jest tylko na PL :) Generalnie robię filmy tak jak mówisz, z bardzo dokładnym omówieniem co i jak. Pozdr!
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 19:30:00
  • -3
@getin: nie mogę powiedzieć bo za chwilę wszyscy go będą mieć :p
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 19:30:49
  • 0
@jakub-dolega: Miło mi :) Plan jest taki, że za 3 lata idę na emertytę, a moje chłopaki przejmują kanał :p
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 19:31:36
  • 0
@kult_cwaniaka: Ważne, że działa i jest do zrobienia ;) Teraz pomyślę, gdzie to w meblu przemycę :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 19:31:58
  • 0
@MarkZark: Staram się jak mogę... mieć wszystkie palce :p
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 19:34:36
  • 2
@tank_driver: Jak skończę robić meble dla rodziny... wtedy zacznę pracę dla klientów ;) A zapytań z całego świata nie brakuje :) Tutaj jedna z moich prac: https://www.youtube.com/watch?v=w4buSaQvGrQ :) Wycykana do granic strugnica pokazowa stoi w sklepie Dictum w Niemczech. Buk, mosiądz i czysta przyjemność pracy na imadłach z klonu ;) Pozdrawiam! Meble na fotkach - piękne!!!!
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
24.12.2018, 21:30:21
  • -1
@Klosinski: od 20 lat jestem grafikiem, a od 7 realizuję się jako stolarz amator :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
30.12.2018, 10:30:25
  • 1
@vroobelle: Ma to być rozłączne, więc mini luz musi być. Ale jak posmarujesz klejem i ściśniesz... to po zawodach ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
30.12.2018, 10:31:28
  • -1
@JarKo111: żadne marnowanie ;) trening czyni mistrza... więc każda taka praca pomaga w kolejnych itd
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
30.12.2018, 10:31:55
  • -1
@JanuszSebaBach: trzyma się całość bardzo dobrze, serio
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
30.12.2018, 10:32:11
  • -1
@JanuszSebaBach: @JanuszSebaBach: trzyma się całość bardzo dobrze, serio

36

Nowa książka Sumlińskiego "Niebezpieczne związki Donalda Tuska" - już dostępna!

Nowa książka Sumlińskiego "Niebezpieczne związki Donalda Tuska" - już dostępna!

Niebezpieczne związki Donalda Tuska”, odsłaniająca związki byłego premiera z niemieckim wywiadem, światem służb specjalnych i mafijnym półświatkiem. Niniejsza pozycja, to starannie przygotowane 300 stron rzetelnie zebranych i aż dotąd opatrzonych klauzulą tajności informacji dotyczących jednego z...

Ludzki-Pan
z
sumlinski.com.pl
dodany: 04.09.2018, 09:55:23
  • 26
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    tusk
  • #
    ksiazka
  • #
    sumlinski
  • #
    czytajzwykopem
  • #
    literatura
jarekostaszewski
jarekostaszewski 04.09.2018, 10:43:03
  • -19
Takie książki powinny do szkół trafiać... jaka patologia zarządza Polską ;/
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski 04.09.2018, 10:44:39
  • -2
@GilbertEatingGrape: przecież empik musi promować debilne kursy chodakowaskiej czy innej rozenek, promocja patologii non stop

813

Czego to Chiny nie wymyślą

Czego to Chiny nie wymyślą

Nożyce do blachy - całkiem pomysłowe rozwiązanie

Gabaryt
z
youtube.com
dodany: 19.05.2018, 16:54:37
  • 82
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    majsterkowanie
  • #
    madeinchina
jarekostaszewski
jarekostaszewski 21.05.2018, 22:26:52
  • 1
@kropidlak: Dzięki :) Parę lat nam to zajęło. Tu masz mały przykład jak się to wszystko samo u mnie robi :) Praca w warsztacie non stop, później rodzina non stop i jeszcze montaż filmów non stop :) W sumie 3 doby dziennie na luzie robię ;) https://www.youtube.com/watch?v=3F_LZPrRLAE

50

Wywiad: Krzysztof Brzeziński autor wiertarki ATUT Krzysztof...

Wywiad: Krzysztof Brzeziński autor wiertarki ATUT Krzysztof...

Czy można stworzyć samemu wiertarkę jakiej jeszcze nie było? Okazuje się, że można... jeśli tylko odrzuci się wszelkie stereotypy i zacznie od początku myśle...

jarekostaszewski
z
youtube.com
dodany: 25.06.2017, 15:10:40
  • 59
  • #
    polska
  • #
    wynalazca
  • #
    drewno
  • #
    atut
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 15:10:41
  • 0
Drodzy Wykopowicze... polska myśl technologiczna powraca! Pomóżcie proszę nabrać rozpędu... Ta wiertarka ma ogrom funkcji które pomogą małym firmom tworzyć meble w swoich warsztatach. Autor sam przez 4 lata zmagał się z kłodami rzucanymi pod nogi, ale wytrwał i wiertarka w ver. finalnej już jest! Z góry dzięki za pomoc! Sami zobaczycie, że takiej wiertarki świat jeszcze nie widział :)
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 15:51:09
  • 0
@NygusII: Krzysztof sprzedał na pniu pierwszy set. Jak będzie tylko dostępna to dam znać. Cena nie chcę skłamać... ale z kompletem frezów i tymi szablonami 1300 brutto. Ja chcę jedynie pokazać coś czego nie ma nigdzie indziej na świecie.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 16:25:47
  • 0
@NygusII: Uwierz mi, że to duży problem wcisnąć wytrzymały napęd i przekładnie w obudowę, żeby do krawędzi mieć dokładnie 32mm. Ten wymiar to klucz od którego się wszystko zaczyna. Frezy - też są z Polskiej firmy (jedna z topowych marek w stolarstwie), bardzo dobre narzędzia na długi czas pracy.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 17:32:52
  • 1
@pikru: Tu pokazujemy jedynie zasadę działania. Zasadę, która przeczy przeczy temu co serwują nam koncerny i ich narzędzia. Tu ma być tanio i super dokładnie. Całość pracy to dobranie dystansu (osuwającego wrzeciono o np. 10mm). Żadnego mierzenia, rysowania... wykonasz z ręki 1000 otworów i zawsze trafisz w punkt. Samą pracę pokarzę na różnych przykładach w kolejnych filmach o ATUT.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 17:49:43
  • -3
@pikru: Nie ma sprawy, będziemy aktualizować filmy. 1300 brutto to żaden koszt (wiertarka + osprzęt). Jak porównasz do markowej wkrętarki... to mamy część tej ceny. Ale cena nie ma tu znaczenia, bo funkcjonalność ATUT powala. Tu jakiś stary film znalazłem: https://www.youtube.com/watch?v=bKBLoETO1OA. To jak CNC z ręki. Nie ma tu żadnego teoretyzowania tylko omawiamy zasadę działania.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 18:14:47
  • -3
@pikru: W warsztacie mam kilkanaście wiertarek i wkrętarek, kolumnowe, wielowrzecionowe, cnc itp. Tym małym bzykiem zrobię dokładnie to samo co nimi ;) Tak jak już mówiłem - film miał omówić genezę powstania tego narzędzia. Nie miał pokazywać pracy :) O pracy będą kolejne filmy.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 18:18:44
  • 0
@StaryWedrowiec: ponieważ łącząc wiertarki obok siebie masz 64mm w ich osiach. Możesz ich połączyć ile chcesz i masz wiertarkę wielowrzecionową :) Spokojnie... jest równoległobokiem więc nie masz szans żeby się obróciła - dociskając ją do blatu automatycznie blokujesz taki ruch. Przy frezie puszkowym 35mm - zero problemu. Idzie jak burza - tylko do przodu ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 18:23:53
  • -4
@PajonkPafnucy: bez stresu :) pokazujemy coś i objaśniamy :) Wasze wątpliwości rozjaśnimy kolejnymi firmami. Żadna z wiertarek prostych nie ma tych wymiarów co potrzeba ;) Nie jest też równoległobokiem (a to podstawa do tej pracy). W ATUT jest dobry silnik i mocna przekładnia - co przy 3500 obrotów i frezie 35mm daje komfort pracy. Te wiertarki co pokazujecie to szybkoobrotowe narzędzia do małych średnic - 35mm rozwaliło by te maszyny
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 18:32:55
  • -6
@pikru: to nie film Mango, tylko prawdziwe życie ;) Obserwuj ten temat a przekonasz się, że to co omówiliśmy to przełom...
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 18:45:39
  • -10
@pikru: nudne dla Ciebie, dla osób które szukają nowych rozwiązań w życiu (jak ja) to jest genialne w swojej prostocie. Spokojnie działa ;) Żeby nie być gołosłowny.... specjalnie wyszukałem w moich rękach i w pracy - https://youtu.be/a7bbzdPfCdQ?t=9m59s. Przykład pracy wiertarki wielowrzecionowej za >20tyś ;)))
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 18:47:13
  • 0
Widzę bez przykładu pracy nie przejdzie... filmy będą nagrywane. Tutaj jakiś starszy mój film gdzie coś na szybko łączyłem - https://youtu.be/a7bbzdPfCdQ?t=9m59s. Praca jak na wiertarce wielowrzecionowej za >20tyś.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 20:21:54
  • 0
@PajonkPafnucy: te 3 kostki wystarczą :) a te dodatkowe dystanse - to paski które robisz sobie samemu w warsztacie. Pomyśl... chcesz 30mm - tniesz 30 mm i masz za free. Opcja druga - kupujesz wykonane przez korpo za miliony :) Właśnie o to chodzi, że podstawowe i najważniejsze masz w komplecie, a co tylko zechcesz zrobisz sam z tego co masz pod ręką.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
25.06.2017, 20:27:43
  • -2
@Jacolex: dla nas ważne jest to po co to robimy. Jest to wynalazek który ma misję pomocy polskim stolarzom i warsztatom gdzie tworzone są meble. To urządzenie ułatwi pracę i zastąpi X innych maszyn i szablonów. Będą filmy gdzie pokażemy techniki niedostępne nawet dla centr cnc 5 osiowych za dziesiątki tyś euro ;) Wszystko w swoim czasie ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 06:44:11
  • 0
@Mawak: dobrze, że choć Ty jesteś rzeczowy i gadasz na temat :))))) Jeśli nie ogarniasz tego co mówimy, nie wstydź się i zapytaj czego nie rozumiesz.

Co ciekawe... z podobną reakcją spotykał się Krzysiek u "uczonych głów" na pokazach w instytutach i uczelniach. Śmiechy, durne dogadywanie, docinki itp. Najlepsze jest to, że po pokazie pracy każdy komentujący miał smętną minę bo wyszedł na kretyna któremu zabrakło argumentów, żeby podważyć przełomowość
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 09:12:35
  • 0
@graf_zero: połowa obudowy to aluminium, reszta tworzywo (nie znam dokładnego typu). Jak będę ich miał więcej porzucamy nią trochę - nie powinno się nić z nią stać :) Prowadnice to tylko dodatek - każdy sam może zrobić wg potrzeb. Problemem było znalezienie silnika który nada się do takiej pracy, następnie wykonanie przełożenia obrotów na 3500 i całość zamknąć w obudowie o ściśle określonych wymiarach. Uwierz mi, że to nie było
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 09:18:50
  • 0
@rzezbi: nie jest to zamiennik wkrętarki. Tak jak Krzysiek mówił... możesz z taką walizką otwierać warsztat :) Tylko jej zawartość pozwoli Ci okuć dowolny mebel w okucia każdej marki. Nic innego nie potrzebujesz. Zamawiasz formatki a Ty zajmujesz się nawiercaniem pod prowadnice, zawiasy i łączniki :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 09:28:25
  • 0
@graf_zero: w każdym warsztacie masz resztek na tony, serio. Dowolny dystans robisz z czego chcesz. To żaden koszt dla osoby która ma przecież na tym robić meble ;)

Geneza powstania narzędzia jest ważna. Pokazujemy iż to jest BARDZO przemyślana konstrukcja. To nie jest kolejna wiertarka jakich setki na rynku, różniąca się tylko kolorem i logiem, a wynik borykania się z problemami pracy w warsztacie, która padnie Ci tuż po gwarancji
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 10:11:15
  • 0
@graf_zero: nie masz racji. Musi być 32mm żebyś mógł pracować z wieloma wiertarkami spiętymi razem. Wtedy między wrzecionami będzie 64mm. Wykonujesz odwiert i przesuwasz o 32 i znowu odiwert - efekt = otwory idealnie o 32mm bez CNC :)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 10:55:04
  • 0
@graf_zero: nawet jak będziesz miał 10 wiertarek które nie mają odpowiedznich wymiarów to nie zrobisz z nich wiertarki wielowrzecionowej, bo rozstaw między między wrzecionami MUSI być wielokrotnością 32mm. Koniec tematu ;) Możesz wiercić pojedynczo albo 1 raz (i masz 10 otworów), wybór należy do Ciebie ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 14:13:39
  • -1
@Bohun_Zygmund: żeś powiedział co wiedział ;) 2kw do wiercenia otworów :) Zrozumiałeś coś w ogóle z filmu o tym że obudowa musi być bardzo mała? ;/
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 14:14:41
  • 0
@Kszyh: jak widzisz 50tyś osób nie nudzi ;) albo się interesujesz jakimś tematem i łykasz wiedzę pełnymi garściami, albo nie... ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 16:12:21
  • 0
@mozesz_mi_kliknac: może za mocno siedzę w maszynach i mój umysł pracuje już trochę inaczej :) Widząc konstrukcję urządzenia wcale nie muszę go odpalać, żeby widzieć zasadę działania. Tej film nie miał być pokazem możliwości, a powtarzam po raz N-ty omówieniem genezy powstania, bo to jest klucz. To urządzenie nie jest przypadkowym czymś co ma się sprzedawać w markecie :) Film o którym mówisz zrobię w odpowiednim czasie (jak zawsze). DiD
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 16:15:34
  • 0
@titus1: znając dokładnie konstrukcję i zasadę działania możesz przewidzieć efekt pracy. Oczywiście to wymaga wiedzy w tym temacie. My z Krzysiek to mamy bo w rękach mieliśmy setki sprzętów i ATUT jest efektem tych lat pracy z innymi dostępnymi narzędziami :) Jestem spokojny jak nigdy dotąd o bum jaki wywoła ta wiertarka ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 16:19:47
  • 0
@Kszyh: z odglądalnością DiD nie narzekamy ;) rośnie i nie chce przestać ;) To są filmy instruktażowe dla osób zainteresowanych tematyką. Ja od lat nie oglądam TV tylko kanały tematyczne na YT, to moje źródło wiedzy. Na YT masz zasze możliwość przyspieszyć odtwarzanie, a dokładne filmy eliminują setki maili jak coś ominę i trzeba tłumaczyć na priv. Filmy mają prowadzić za rączkę i ma być w 100% jasne jak to
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 16:22:32
  • 0
@graf_zero: osoby zajmujące się produkcją mebli. Nawet jak masz CNC to znajdziesz zastosowanie dla ATUT np. przy łączeniu małych elementów - na cnc nie masz jak tego umocować, a tu cyk i zrobione od ręki. Żeby było jasne.. to nie ma eliminować CNC, ale uzupełniać w wielu sytuacjach.
jarekostaszewski
jarekostaszewski
Autor
26.06.2017, 16:24:55
  • 0
Cieszę się, że temat budzi kontrowersję :) Ciężko uwierzyć, że powstało coś unikatowego w tak niepozornym kształcie prawda? :) A jednak tak jest ;)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1590

Tani sposób na krystalicznie czystą wodę w basenie

Tani sposób na krystalicznie czystą wodę w basenie

Taka tam ciekawostka

Kryspin013
z
youtube.com
dodany: 16.07.2016, 10:43:46
  • 160
  • #
    zainteresowania
  • #
    basen
  • #
    ciekawostki
  • #
    lato
jarekostaszewski
jarekostaszewski 23.07.2016, 16:41:09
  • 1
@Mnieczyslaw: my po 2 ;)
jarekostaszewski
jarekostaszewski 23.07.2016, 16:42:43
  • 0
@niematakiegologinu: pic na wodę... gdyby był prawdziwy dawno ban by poleciał
jarekostaszewski
jarekostaszewski 23.07.2016, 16:43:49
  • 0
@Chet_Sidney: ważne że czary mary zadziałały i basen do dziś czysty ;)

Jarek Ostaszewski

  • http://www.domidrewno.pl

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.09.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.03.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking