Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko231
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

drect
drect

drect

Dołączył 8 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 32327
  • Znaleziska 3056
  • Mikroblog 29271
  • Obserwujący 14
  • Obserwowane 37
drect
drect
drect 02.07.2018, 22:49:17
  • 26
TO CO SIĘ TU #!$%@?, TO NIE DO POMYŚLENIA! ZA MOICH CZASÓW, ŚWIADECTWA OTRZYMYWANO W KANAŁACH POD GRUZAMI WARSZAWY, Z RĄK SAMEGO KOMENDANTA BORA-KOMOROWSKIEGO. KTO NIE MIAŁ PRZYNAJMNIEJ 120 PROCENT, TEN STRZELAŁ SOBIE W ŁEB!
#matura
  • Odpowiedz
drect
drect
drect 02.07.2018, 22:21:57
  • 4
Wpółczuję tym, którzy muszą jeszcze czekać. Trzymajcie się!
#matura
  • Odpowiedz
drect
drect
drect 02.07.2018, 22:05:52
  • 35
Taki widok zastałem trochę po północy
#matura
drect - Taki widok zastałem trochę po północy
#matura

źródło: comment_CVpiM9lyPBj1kzICoKk5uvuAHY7F3FE0.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
J.....u
J.....u
konto usunięte 02.07.2018, 22:12:06
  • 3
@drect: jak humanistyczne i matematyczne przedmioty wysoko to zgaduję - prawo
  • Odpowiedz
slucham_psa_jak_gram
slucham_psa_jak_gram
slucham_psa_jak_gram
03.07.2018, 03:59:45 via Android
  • 2
@drect zajebiste wyniki
  • Odpowiedz
drect
drect
drect 02.07.2018, 21:18:12
  • 5
Serwery łódzkie stoją niczym potężny pomnik, trwalszy niż ze spiżu XD
#matura
  • Odpowiedz
drect
drect
drect 02.07.2018, 21:08:18
  • 3
Łódź da radę, wierzę xD
#matura
  • 7
  • Odpowiedz
Jacinda
Jacinda
Jacinda
02.07.2018, 21:18:28
  • 2
@drect: ta? watch me, Mirku XD Jutro jadę po wyniki do mojej skul oddalonej o godzinę drogi, więc muszę być wyspana i zadowolona z życia, więc pewnie wyniki sprawdzę rano.

Nooo, nosiło mnie już trochę, chcę być świadkiem tej gównoburzy co się tutaj odbędzie XD. No i miałam pochwalić się wynikami, co nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
drect
drect
drect
Autor
02.07.2018, 21:23:40
  • 1
@Jacinda: dalej trzymam kciuki i spokojnej nocy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

430

Zdrada Anglików? Londyński opis wrześniowej klęski

Zdrada Anglików? Londyński opis wrześniowej klęski

Dlaczego we wrześniu 1939 roku Anglia nie ruszyła nam z odsieczą? W zasobach The National Archives w Londynie znajduje się dokument, który może rzucić nowe światło na tę kwestię i prowadzić do interesujących wniosków.

Czajna_Seczen
z
tytus.edu.pl
dodany: 25.06.2018, 07:38:41
  • 252
  • #
    historia
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    wojna
  • #
    iiwojnaswiatowa
drect
drect
drect 25.06.2018, 15:33:43
  • 0
@Tison: no, mieli świetną sieć kolei i bazę przemysłową podobną do tej w Moskwie np. w zastępczym Kujbyszewie. Nie rozśmieszaj mnie kategorycznym stwierdzeniem, że byli przygotowani na upadek Moskwy, skoro rzucili wszystko, żeby ją ocalić. Mniej wspomnień radzieckich marszałków, a więcej logiki.
drect
drect
drect 25.06.2018, 16:19:42
  • 0
@Tison: powielasz mit o syberyjskich dywizjach. To po pierwsze. Po drugie sam sobie przeczysz, bo skoro wysyłali dywizje z Dalekiego Wschodu, to chyba zmuszeni byli do ostateczności?

zostały wysłane na front Stalingradu


???

Definicja 'wszystkiego' w tym przypadku, w moim odczuciu, jest następująca:

During the Great Patriotic War, the Soviet State Committee of Defence and the General Staff of the Red Army were located in Moscow. In 1941, 16 divisions of
drect
drect
drect 25.06.2018, 21:13:46
  • 0
@Tison: w przeciwieństwie do twojego komentarza, na Wikipedii znajdziesz odnośniki do źródeł. Ale skoro ci nie pasuje, to proszę bardzo: http://www.operationbarbarossa.net/the-siberian-divisions-and-the-battle-for-moscow-in-1941-42/
drect
drect
drect 26.06.2018, 11:11:34
  • 0
@Tison: nie czytałeś żadnych publikacji na ten temat, choćby książki całkowicie poświęconej temu zagadnieniu pt. Hitler's Panzers East R. Stolfiego, więc skończ się kompromitować, kreując się na znawcę literatury poświęconej operacji Barbarossa i zagadnienia dyrektywy nr 33.

Po drugie, nigdzie nie pisałem, że zdobyta Moskwa to gwarant zwycięstwa na Wschodzie. Do tego potrzeba było i tak drugiej kampanii letniej w kierunku Kaukazu. Uwielbiam, gdy rozmówca z braku argumentów, dopisuje sobie słowa,
drect
drect
drect 26.06.2018, 11:24:30
  • -1
No ale tam przecież cała armia czerwona została rzucona


W bitwie o Moskwę zaangażowano większe siły niż w Stalingradzie. To, co zostało z RKKA po dwóch kotłach, zostało oddelegowane na front moskiewski. Śmiej się z faktów dalej, bo wiesz lepiej.
drect
drect
drect 26.06.2018, 13:03:32
  • -1
@Tison: nie spamuj mi więcej, bo zero treści przekazujesz. W grudniu 1,2 mln z 3,27 mln (walczących na froncie) żołnierzy sowieckich brało udział w walkach o stolicę. Przy tak rozciągniętym froncie, 40% możliwych do wykorzystania sił, zużyto pod Moskwą, a mobilizowane rezerwy do kontrofensywy, której głównym celem było uwolnienie Kremla od niebezpieczeństwa. Spory wysiłek, jak na zwykłe, kolejne miasto po drodze na Wschód.

Znów konfabulujesz, bo nigdzie nie napisałem 'cała'.

Żegnam,

323

22 czerwca 1941 r. – wojna prewencyjna

22 czerwca 1941 r. – wojna prewencyjna

Stalin nie został oszukany przez swojego sojusznika. Hitler jedynie ubiegł jego zamiary. Od lat wmawiana wszystkim wersja najnowszej historii głosi: „Nieprzygotowany do wojny Związek Sowiecki został zaatakowany zdradziecko przez Niemcy...” Tymczasem prawda jest o wiele bardziej skomplikowana.

MagicPiano222
z
pressmania.pl
dodany: 22.06.2018, 13:30:08
  • 400
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    2wojnaswiatowa
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    niemcy
  • #
    zsrr
drect
drect
drect 26.06.2018, 07:41:30
  • 0
@FrankJUnderwood: świetne przykłady wypadów pancernych, które były osobno odcinane i wybijane. Określanie tego spuścizną Triandafiłłiwa to obraza dla jego wizjonerskiego podejścia do wojny. Prawdziwą próbą wcielenia tej koncepcji w życie był Bagration.

481

CO BY BYŁO GDYBY POLSKA POSZŁA Z NIEMCAMI

CO BY BYŁO GDYBY POLSKA POSZŁA Z NIEMCAMI

W kolejnym odcinku na kanale hardkorowa historia zajmiemy się tematem tak samo ciekawym jak i kontrowersyjnym, czyli jak wyglądałaby wojna oraz świat, a przede wszystkim Polska gdybyśmy zaakceptowali sojusz z Niemcami, jaki był nam proponowany.

HardkorowyHistoryk
z
youtube.com
dodany: 03.06.2018, 14:18:25
  • 373
  • #
    nauka
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    polska
  • #
    2wojnaswiatowa
drect
drect
drect 03.06.2018, 14:29:01
  • 3
@HardkorowyHistoryk z ciekawości, studiujesz historię?
  • 12
drect
drect
drect 03.06.2018, 15:37:25
  • 56
@HardkorowyHistoryk: to żaden zarzut. Po prostu ciekawość, bo da się zauważyć, że masz wiedzę, w przeciwieństwie do niektórych kanałów, gdzie zauważalne jest 'czytanie z kartki'. Co do samej treści, to faktem niezaprzeczalnym, wbrew chciejstwu niektórych osób, jest to, że taki sojusz był możliwy i dążył do niego sam Hitler.
drect
drect
drect 03.06.2018, 15:38:25
  • 45
@Filipix: ale nie jako równorzędny partner i bez własnej armii
drect
drect
drect 03.06.2018, 17:35:18
  • -4
@Scypionafrykanski99: Zychowicz to historyk z wykształcenia
drect
drect
drect 03.06.2018, 19:34:24
  • 5
@Scypionafrykanski99: co ty #!$%@?, jełopie xD
drect
drect
drect 04.06.2018, 08:33:28
  • 2
@JohnReese: proszę o ten dowód, że nienawidził Polski i Polaków w Mein Kampf, bo wszustko wskazuje, że nawet nie zapoznałeś się z owym dziełem
drect
drect
drect 04.06.2018, 08:39:26
  • 6
@JohnReese: proszę o stosowny cytat, kłamco
drect
drect
drect 04.06.2018, 08:44:10
  • 1
@ES_Blofeld: już widzę jak Anglia i Francja, bez udziału USA, cokolwiek robią Niemcom. Pomijając fakt, że RKKA nie była gotowa do wojny.
drect
drect
drect 04.06.2018, 10:41:10
  • -1
@tomeq: to nie brednia, tylko założenie, oparte na faktycznych przesłankach. Najwięcej Żydów zginęło na terytoriach okupowanych, a chyba nie muszę wspominać, że ogromna większość w GG, gdzie przysyłano transporty z całej Europy.
drect
drect
drect 04.06.2018, 11:42:30
  • 0
@ES_Blofeld: i co one przyniosły? Bo wydaje mi się, że to tania zagrywka Sowietów, którzy byli już ugadani z Niemcami i wyczekiwali oficjalnej sygnatury pod planem podziału Europy Ś-W.
drect
drect
drect 04.06.2018, 11:44:05
  • 2
@UFC_Jest_W_Dupie: skąd ta pewność?
drect
drect
drect 04.06.2018, 11:54:54
  • 0
@UFC_Jest_W_Dupie: Stalin nie traktował Polski jako sojusznika, a przesunięcie granic miał w głowie już od '41r.; jeszcze w trakcie bitwy pod Moskwą. Chciał umiejscowić się jak najdalej na Zachód, a kiedy kwestia Niemiec pozostawała nierozwiązana, wyciągnął swoje łapska po Kresy Wschodnie. Terytorium to nie wszystko, a poza tym jak wyobrażasz sobie skupienie dwudziestu milionów Polaków na tak niewielkim obszarze? Stalin, wbrew pozorom, też musiał liczyć się z Zachodem, bo dzięki jego
drect
drect
drect 04.06.2018, 12:01:57
  • -1
@UFC_Jest_W_Dupie: bez sensu, po co miał anektować ziemie, które etnicznie były polskie. Polska i tak straciła prawie 200 tys. km kw. na rzecz Sowietów. Stalin nie mógł robić, co mu się podobało. W rzeczywistości mógł stworzyć sowieckie republiki z Finalandii, Węgier czy Rumunii, a tak się nie stało.
drect
drect
drect 04.06.2018, 13:49:38
  • 0
Przecież Ruscy jeszcze od czasów carskich mieli pretensje do Białostocczyzny, Chełmszczyzny i Podkarpacia


Białostocczyznę oddali Niemcom za Litwę, więc nie byli do tych ziem specjalnie przywiązani. Tworzenie satelity nie polega wyłącznie na okrawaniu go z ziem. Jak Stalin mógł zdobyć "przychylność" albo neutralność Polaków? Dać im prezent, który tak naprawdę był aktem samoobdarowania.

I wyjaśnij, dlaczego spolegliwa Czechosłowacja ani wrogie Węgry nie dostały ani metra ziem od Niemiec, tylko my coś dostaliśmy
drect
drect
drect 04.06.2018, 13:52:14
  • 4
@mike100: nie, nie żartuję. Była zacofana, nie miała środków łączności oraz zaplecza logistycznego, by zaatakować. Jak myślisz, dlaczego Stalin do ostatniej chwili słał pociągi z surowcami i zbożem do III Rzeszy?
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:04:44
  • 1
@rskkk: Gdyby Polacy przystali na propozycje ok. 37/38 roku, Niemcy z pewnością by nas doposażyły.
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:10:07
  • -1
@vankaszaner: Tu masz całą książkę na ten temat. Lepiej skondensowanego opisu na rynku nie ma, bo temat niewygodny.

http://www.empik.com/taniec-z-hitlerem-kontakty-polsko-niemieckie-1930-1939-golec-radoslaw,p1144716420,ksiazka-p
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:17:18
  • 4
@maciek-rudol: no patrz, a wywiad estoński wiedział o owym załączniku. Zachód również.
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:20:14
  • 0
@dqdq1:

mało co się nie zesrali ze strachu i pytali "na kogo idą??"


No, było się czego bać. A teraz proszę o jakieś źródło, bo z tego, co ja wyczytałem, to Niemcy, którzy zagalopowali się za Bug, zwyczajnie się wycofali.
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:21:12
  • 0
@maciek-rudol: takie jest zadanie wywiadu, żeby docierać do najbardziej poufnych informacji, a wizyta Ribbentropa w Moskwie była chyba wystarczającym impulsem do działania.
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:25:08
  • -1
@dsvlt: takie sprawy załatwia się politycznie, a nie z pomocą wojska
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:25:57
  • 0
@Tosca303: spójrz na mapę sytuacyjną 16 września i zobacz, gdzie przebiegała linia frontu. O jakich szansach ty mówisz?
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:31:07
  • -3
@Astar: bękartem traktatu wersalskiego, to określił Polskę Mołotow, oficjalnie.

odsuwały ją od morza


Tak, a port w Gdyni to, co? Pomijając fakt, że Niemcy obiecali zapewnić dostęp do portu w Gdańsku również.

Polska w sojuszu z Niemcami odgrywałaby większą rolę niż w koalicji alianckiej. Otrzymałaby również strefę wpływów na Ukrainie, Białorusi i Słowacji, co wyraźnie sugerował Mołotow.

Hitler NIGDY nie miał w planach trzymania Polski jako sojusznika


Skąd wiesz? Siedziałeś w
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:52:39
  • 3
@maciek-rudol: niemieckie źródło?

Według pamiętników dyplomaty amerykańskiego Charlesa Bohlena i ujawnionej korespondencji dyplomatycznej ambasady USA z sekretarzem stanu Cordellem Hullem treść tajnego protokołu była znana rządowi Stanów Zjednoczonych[7] już 24 sierpnia 1939, dzięki przekazaniu jej Bohlenowi przez Hansa von Herwartha[8], sekretarza ambasadora Rzeszy hrabiego Friedricha von Schulenburga. O treści tajnego protokołu i szczegółach nocnego przyjęcia na Kremlu na cześć Joachima von Ribbentropa (wraz z informacją o toaście Stalina za zdrowie Hitlera)
drect
drect
drect 04.06.2018, 14:55:42
  • 0
@dqdq1: czekam w takim razie na relacje, świadczące o przerażonych na widok łachmaniarzy Niemcach
drect
drect
drect 04.06.2018, 15:02:14
  • -1
@Koczi_92: uwierz mi, znam kanały, gdzie speaker nie potrafi wymówić poprawnie słowa 'Wehrmacht'...
drect
drect
drect 04.06.2018, 15:04:08
  • -4
@Astar:

co wyraźnie sugerował Mołotow.


Oczywiście Ribbentrop, w dwóch rozmowach z Beckiem. Przepraszam z ten błąd, ale zbulwersowałem się chyba za bardzo przypisywaniem słów Mołotowa Hitlerowi.
drect
drect
drect 04.06.2018, 15:06:55
  • 0
@dqdq1: stwierdziłeś kolokwialnie, że srali ze strachu, więc czekam na stosowne dowody. Najlepiej jakieś pamiętniki żołnierzy niemieckich, bo żaden generał nie przestraszyłby się takiej zdezorganizowanej hołoty. Mylisz konsternację ze strachem.
drect
drect
drect 04.06.2018, 16:29:53
  • 1
@nilats: racja, mój błąd. Dziękuję za sprostowanie.
drect
drect
drect 04.06.2018, 16:34:30
  • 0
@BobMarlej:

Białostocczyznę oddali Niemcom za Litwę, więc nie byli do tych ziem specjalnie przywiązani. Tworzenie satelity nie polega wyłącznie na okrawaniu go z ziem. Jak Stalin mógł zdobyć "przychylność" albo neutralność Polaków? Dać im prezent, który tak naprawdę był aktem samoobdarowania.


Zostałem słusznie poprawiony. Pomyliłem Lubelszczyznę z Białostocczyzną z niewiadomego powodu. Nie mniej, rząd sowiecki nie wysuwał roszczeń do wymienionych przez ciebie ziem.
drect
drect
drect 04.06.2018, 16:37:29
  • 0
@Tosca303: pod warunkiem, że Polska nadal będzie się bronić, a 17 - było to tylko dobijanie konającego.
drect
drect
drect 04.06.2018, 16:49:37
  • 2
@PfefferWerfer:

ZSRR 168 mln


W rzeczywistości od tej liczby trzeba odjąć ok. 90 mln, które zapewne trafiłyby pod okupację niemiecko-polską, tak jak miało to miejsce w '41 r.

zajmowane tereny rosyjskie miały mizerną wartość ze względu na wywóz fabryk i niszczenie infrastruktury, ale kraje zachodnie zachowały pełne możliwości produkcyjne


Tutaj się nie zgodzę. Niemcy przejęli 2/3 przedwojennego przemysłu sowieckiego, w tym ogromne rudy metali potrzebnych do prowadzenia wojny, zboża czy węgla,
drect
drect
drect 04.06.2018, 16:56:16
  • 0
@dqdq1: gazety i tak alarmowały o tym czarnym scenariuszu, ale rzecz rozchodzi się o najwyższe władze. Poza tym ten cytat, to rozmowa z jakimś niezorientowanym pułkownikiem, a nie generałem. Polecam też doczytać uważnie akapit, zaczynający się od słów "Of course...".
drect
drect
drect 04.06.2018, 17:34:04
  • 0
@Tosca303: Rumnia, będąc po stronie państw Osi na pewno nie przepusiciłaby żadnych kontyngentów do Polski. Mało istotny Hel, całkowicie odcięty od Polski, oblężona Warszawa, pod którą pierwsze czołgi podjechały 8 września i dogorywająca bitwa nad Bzurą. No nie bardzo to widzę.
drect
drect
drect 04.06.2018, 17:41:17
  • -1
@dqdq1:

30 sierpnia 1939 roku Kurier Poznański nr 394 powołując się na „wiadomości ze źródeł jak najwiarygodniejszych” w artykule zamieszczonym na stronie 2 pt. „Tajne artykuły paktu moskiewskiego. Jest ich trzynaście – ustępstwa na całej linii Berlina na rzecz Moskwy” poinformował swoich czytelników o fakcie istnienia załącznika do paktu. Wskazywał on jednocześnie na jego tajność.


https://polona.pl/item/kurjer-poznanski-r34-nr-394-30-sierpnia-1939,MTc4ODI3ODc/1/#info:metadata
drect
drect
drect 04.06.2018, 17:56:44
  • 2
@PfefferWerfer: cieszę się, że doszliśmy do podobnych wniosków, bo są tu tacy, którzy uważają, że Sowieciarze poradziliby sobie bez pomocy Zachodu
drect
drect
drect 04.06.2018, 18:56:36
  • 0
@vankaszaner: książka jest pozycją opartą na źródłach i napisaną przez historyka. Jak może nie być poparta archiwaliami? Kto takie głupstwo napisał, skoro już na okładce jest wymowne zdjęcie ze współpracy policji niemieckiej i polskiej. A do książki nie mam aktualnie dostępu. Bibliografia jest, w końcu istnieje wymóg warsztatu, szczególnie, że Zychowicz jest za to właśnie gnojony i zajmuje kilka stron.

Edit// Tu masz bardziej wyważoną recenzję, niż wściekłe bicie piany, bo
drect
drect
drect 04.06.2018, 19:21:54
  • -2
@Astar: jak autostrada, pas o szerekości kilkunastu metrów może odciąć od Bałtyku, pomijając fakt, że była eksterytorialna i zapewne wybudowano by ją pod ziemią lub na słupach betonowych. Co za problem coć takiego zniszczyć?
drect
drect
drect 04.06.2018, 19:26:21
  • -2
@Astar: dawaj ten cytat Hitlera, mówiącego o Polsce jako o bękarcie traktatu wersalskiego. Ale jedna uwaga. Masz zastosować się do cezury czasowej, której terminus post quem stanowić będzie marzec '39 r. (dokładnie jego koniec vide pojawienie się na horyzoncie gwarancji brytyjskich), gdy Hitler zauważył, że dogadywanie się z rządem sanacyjnym nie ma dla jego interesów sensu.
drect
drect
drect 04.06.2018, 21:54:26
  • -1
terminus post quem


Oczywiście terminus ante quem. Czytam trochę teraz swoich wypowiedzi i zauważam takie błędy. Trochę wstyd, ale chyba nastąpiło w moim przypadku zmęczenie tematem, bo ileż można to samo wałkować. Od dwóch lat czytam i słyszę te same argumenty, które z łatwością mogę zbić, a żadna rewolucyjna myśl po stronie przeciwników tego założenia nie pojawiła się w debacie, która trwa już od końca 2012 r. (intensywniej, bo w środowiskach akademickich
drect
drect
drect 05.06.2018, 08:27:41
  • 1
@slkt: nie wypowiedzenie wojny Sowietom, to kolejny dowód na idiotyzm tamtej władzy. I mylisz agresję z przyzwoleniem na stacjonowanie wojsk. Wysil się bardziej.
drect
drect
drect 05.06.2018, 08:42:20
  • 0
@slkt: w momencie agresji z dnia 17 września.
drect
drect
drect 05.06.2018, 08:51:41
  • 0
@slkt: przeczytaj książkę Jerzego Łojka pt. Agresja 17 września. Znajdziesz tam kompleksową odpowiedź na twoje pytania. Jak myślisz, dlaczego straty były tak niskie? Zapoznaj się z rozkazem Śmigłego, do którego niektóre jesnostki się nie zastosowały. I Polska, mimo, że napadnięta bez wypowiedzenia wojny, tak jak zrobili to Niemcy, dziwnym trafem Sowietom zapomniała tak samo wypowiedzieć wojny. Dało by to chociażby, że talin tak łatwo nie wszedłby do koalicji i musiałby respektować

4

Hitler definitywnie zszedł z tego świata w 1945

Hitler definitywnie zszedł z tego świata w 1945

Adolf Hitler zdecydowanie zszedł pod wpływem cyjanku i kuli w 1945 w Berlinie. Potwierdzili to francuscy badacze, którzy otrzymali dostęp do pozostałości fuhrera przechowywanych w Moskwie.

stanulam
z
phys.org
dodany: 21.05.2018, 14:49:17
  • 5
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    2wojnaswiatowa
  • #
    niemcy
  • #
    historia
drect
drect
drect 21.05.2018, 15:21:40
  • 6
Czaszka należy do kobiety. Tylko, że Amerykanie mieli próbki DNA w przeciwieństwie do tych clownów.
  • 1

478

Polacy w bitwie pod Monte Cassino na kolorowych fotografiach [GALERIA]

Polacy w bitwie pod Monte Cassino na kolorowych fotografiach [GALERIA]

18 maja 1944 roku żołnierze 2 Korpusu Polskiego zdobyli ruiny klasztoru na Monte Cassino. Zdobycie wzgórza klasztornego stanowiło punkt kulminacyjny w bitwie będącej jednym z najcięższych zmagań w II wojnie światowej, bowiem pozwoliło otworzyć aliantom drogę na Rzym. Przedstawiamy galerię pokolor...

NowaStrategia
z
nowastrategia.org.pl
dodany: 17.05.2018, 16:59:59
  • 95
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    fotohistoria
  • #
    polska
  • #
    nowastrategia
drect
drect
drect 18.05.2018, 10:40:03
  • -2
@brusilow12: a ty obsrałeś się na widok książki historycznej ;)
drect
drect
drect 18.05.2018, 10:42:20
  • -3
@ozzmann:

Zdobycie MC było niezbędne do dalszej drogi na Rzym


Były inne możliwości. Połączony desant powietrzno-morski w okolicach Rzymu. Rozważano tę opcję i tylko opieszałość sprawiła, że akcji nie podjęto.
drect
drect
drect 18.05.2018, 14:21:10
  • 0
@brusilow12: gówno przeczytałeś, jeśli piszesz takie bzdury. To smutne, że dzieciak wie więcej, prawda ignorancie historyczny? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
drect
drect
drect 18.05.2018, 14:22:47
  • -2
@brusilow12: edit// instrukcja obsługi wibratora analnego się nie liczy, więc nic nie przeczytałeś xD
drect
drect
drect 18.05.2018, 14:26:07
  • -1
@brusilow12: życiorys to nie gówno. Polecam słownik znaczeń wyrazów, bo z tym też masz problem xD
drect
drect
drect 18.05.2018, 15:18:02
  • -1
@brusilow12:

I nie pierwszy raz widzę twój debilny komentarz tutaj. A bordo-stulejarze zawsze rzucają się w oczy.


Specjalnie dla ciebie podkreśliłem odniesienie do przeszłości, bo nie potrafisz odczytywać kontekstu. To smutne.
drect
drect
drect 18.05.2018, 15:22:41
  • -1
@brusilow12: nie jestem potomkiem folksdojcza, to po pierwsze, paranoiku. Po drugie, mój pradziadek zdobywał to wzgórze i został poważnie ranny. Po trzecie, do tej pory, nigdzie nie wykazałem swojej nienawiści do Polaków. Jeśli już coś krytykuję, to adekwatnie np. brak zmysłu politycznego. Po czwarte i ostatnie, naucz się korzystać z interpunkcji tak jak Pan Jezus powiedział, bo to też element posługiwania się językiem pisanym.
drect
drect
drect 18.05.2018, 15:27:17
  • -1
@brusilow12: nadużywasz słowa 'dzieciaku'. Pewnie masz jakieś kompleksy i znając życie masz góra 22 lata. Twoje życie będzie jeszcze smutniejsze, gdy usuną ci konto na wykopie. Co ty wtedy będziesz robił, skoro teraz odpowiadasz po paru minutach na mój każdy wpis. Albo jesteś zawzięty albo żałosny twój byt piwniczany, jeśli wdajesz się w dyskusję z dzieckiem.
drect
drect
drect 18.05.2018, 19:55:18
  • -1
@ozzmann: po pierwsze, Niemcy wtedy nie byliby przygotowani na taki atak; po drugie, była tam włoska załoga, a nie niemiecka; po trzecie, alianci mieli ogromną przewagę w powietrzu i już wcześniej to udowodnili, choćby ratując przed fiaskiem desant pod Anzio, który mimo osiągnięcia sukcesu i całkowitego zaskoczenia Niemców, nie został przekuty w nic więcej; po czwarte napisałem wyraźnie o połączonym desancie. Spadochroniarze zajmują miasto, bo Włosi nie stawiają oporu, natomiast piechota

52

Chałchyn-Goł - Pierwsze zwycięstwo Gieorgija Żukowa nad Hitlerem

Chałchyn-Goł - Pierwsze zwycięstwo Gieorgija Żukowa nad Hitlerem

Marszałek Gieorgij Żukow, człowiek, o którym mówiono, że pokonał Hitlera. Nad Chałchyn-Goł odniósł swoje pierwsze zwycięstwo, które utorowało mu drogę do stania się jednym z najbardziej znanych dowódców Armii Czerwonej. Jak wyglądała ta bitwa?

darosoldier
z
histmag.org
dodany: 12.05.2018, 15:42:51
  • 12
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    historia
  • #
    drugawojnaswiatowa
  • #
    rosja
  • #
    wojsko
  • #
    niemcy
drect
drect
drect 12.05.2018, 15:46:42
  • 14
no to niezłe zwycięstwo nad Hitlerem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
drect
drect
drect 12.05.2018, 22:06:58
  • 2
@jarezz: Syberyjskie dywizje docierały już od jesieni a na granicy z Japonią i tak pozostawały spore siły i to całkiem dobrze wyposażone. Poza tym, gdyby istniała jakaś kooperacja między III Rzeszą a Imperialną Japonią, to do symultanicznego ataku by i tak doszło. I z tym straceniem zainteresowania to też generalizacja, bo jeszcze w 41 roku Marynarka sprzeczała się z Armią Lądową (dowództwa rzecz jasna) o południowy kierunek ekspansji. Sam skrót myślowy

618

Nie uwierzysz, że oni to kradli. Najbardziej kuriozalne zachowania Sowietów

Nie uwierzysz, że oni to kradli. Najbardziej kuriozalne zachowania Sowietów

Załatwiali się do garnków kuchennych, myli w muszlach klozetowych, a perfumy pili jak najlepszy alkohol. Sowieccy żołnierze po wejściu do naszego kraju szokowali Polaków wyglądem, zachowaniem i obyczajami. Poznaj ich najbardziej żenujące pomysły.  Naszych rodaków często szokował już sam...

konto usunięte
z
ciekawostkihistoryczne.pl
dodany: 09.04.2018, 11:39:49
  • 209
  • #
    historia
  • #
    ruscy
  • #
    armiaczerwona
  • #
    czerwonazaraza
drect
drect
drect 09.04.2018, 18:37:09
  • 0
@siddhariha-cautama: czyli wierzysz w mit nieskończonych rezerw ludzkich Sowietów. Jeszcze rok i nie mieliby już czym walczyć. A o prowadzeniu ofensywy bez amerykańskich torów, lokomotyw, pół miliona pojazdów mechanicznych i setek tysięcy kabli telefonicznych, mogliby zapomnieć. Prawda jest taka, że by przegrali. Nawet Stalin tak to skonstatował. Poszukaj wywiadu z rosyjskim historykiem Borisem Sokołowem na temat WWO i przestań propagować mit nieuniknionego zwycięstwa stalinizmu nad hitleryzmem, bo wieje partyjną propagandą.
drect
drect
drect 09.04.2018, 21:50:26
  • 0
@siddhariha-cautama: przybiegliby na bosaka i o pustych żołądkach do Berlina. O brakach w amunicji nie wspominajac. :)
A co do Słowian, to masz na myśli Mongołów, Kazachów i inne ludy stepowe?
drect
drect
drect 09.04.2018, 22:48:35
  • 0
@siddhariha-cautama: Rosjanin nie równa się obywatel Związku Sowieckiego. A demografię RKKA w 1939, a w 1945 r. to rozróżniaj. Rosjanie maszerowali na Zachód w amerykańskich butach, z amerykańską mielonką w brzuchu, albo jechali na amerykańskich ciężarówkach lub w wagonach, nie wspominając o łączności, którą zafundowali im Brytyjczycy dla odmiany. I sprytnie pominęłeś fakt, że 17 września władze polskie nie określiły, co było karygodnym przewinieniem, ZS jako agresora, a oddziały miały stawiać
drect
drect
drect 09.04.2018, 22:58:42
  • 0
@siddhariha-cautama: miło, że przedstawiłeśw końcu swoją narodowość. A teraz udaj się na rosyjski odpowiednik wykopu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
drect
drect
drect 09.04.2018, 23:05:01
  • 0
@siddhariha-cautama: nie zesraj się, misu kolorowy. A o spłacaniu długu, to mnie nieźle rozśmieszyłeś. To był przepływ kapitału w jedną stronę. Alianci nie mieli wyboru, żeby zatrzymać Hitlera, więc postawili na jeszcze gorszego zbrodniarza, którego portret zapewne wisi u ciebie na ścianie.
drect
drect
drect 09.04.2018, 23:09:49
  • 1
@siddhariha-cautama: tak myślałem, ruski troll, próbujący się kamuflować. Wystarczyło tylko przywołać prawdę, której tak się boicie i proszę. A ten wasz panslawizm, to sobie wsadźcie w dupę. Nam bliżej do Zachodu niż do swołoczy azjatyckiej.
drect
drect
drect 09.04.2018, 23:15:02
  • 0
@siddhariha-cautama:

Jak już wspomniano, Amerykanie dostarczyli do ZSRR towary warte 10,8 mld USD. Po wojnie negocjacje zaczęły ustalać ostateczną kwotę długu. Większość sprzętu została zniszczona w walce. Amerykanie nalegali na wypłatę 1,3 mld dolarów. Związek Radziecki podczas rozmów w 1948 roku zgodził się zapłacić tylko 170 milionów. W 1951 roku Amerykanie obniżył kwotę do 800 mln, a Związek Radziecki już zgodził się zapłacić tylko 300 w 1972 roku, nie udało się
drect
drect
drect 09.04.2018, 23:16:36
  • 0
@siddhariha-cautama: I idź już spać, przemiły ziolony ludziku.
drect
drect
drect 09.04.2018, 23:24:28
  • 0
@siddhariha-cautama: 6 procent długu spłacili, więc bardzo się wywiązaliście. I ty konfabulujesz coś o umowie w dzierżawie. Top kek.
drect
drect
drect 10.04.2018, 13:20:25
  • 0
@siddhariha-cautama: typowy Rusek. Powiesz prawdę na temat jego stalinowskiego imperium to zaraz zacznie ujadać. Najczęściej oczywiście zboczy z tematu w tym (przypadku L-L) i zacznie swoje wywody o tym jaka Ameryka nie jest zła, o wojnie w Wietnamie i inwazji na Irak. Gdyby nie wasz #!$%@? komunizm, tych problemów by nie było.
drect
drect
drect 10.04.2018, 13:39:23
  • 0
@siddhariha-cautama: no, wyszedłeś z worka i to już wczoraj. I na dodatek utożsamiasz komunizm ze zwycięstwem w czasie WW II. Normalny Rosjanin by powiedział, że to ludzie wygrali, walcząc o przetrwanie a nie o ideologię. Masz wyprany mózg. I ty mi nie odgrażaj się bolszewicka gnido, bo #!$%@? możecie. Chiny was wyruchają pięknie i zostaniecie rozjechani na dwa fronty. Jak wy teraz na Ukrainie nie potraficie sobie poradzić, a ty mi

3059

Porsche chwali się, że ma 70 lat (od 1948)... Internauci nie zapominają o II WŚ

Porsche chwali się, że ma 70 lat (od 1948)... Internauci nie zapominają o II WŚ

Porsche chciało pochwalić się, że mają 70 lat... Ale internauci nie zapomnieli o ich produkcji podczas II WŚ.

GuziQ
z
facebook.com
dodany: 30.03.2018, 11:43:43
  • 242
  • #
    motoryzacja
  • #
    porsche
  • #
    samochody
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    heheszki
drect
drect
drect 30.03.2018, 13:38:07
  • 68
@dodajkomentarz: a masz coś na poparcie tego stwierdzenia, czy tak po prostu snujesz jakieś wynużenia. Gospodarka niemiecka jest najprężniejszą od stuleci w Europie. Już przed wybuchem I WŚ Niemcy przegoniły Imperium Brytyjskie. Z kolei po upadku muru berlińskiego udało im się w imponującym tempie zjednoczyć obie gospodarki, chociaż ten proces nadal trwa. A Brazylia to syf i przestępczość poza kontrolą.

600

Jak Churchill zdradził Polskę

Jak Churchill zdradził Polskę

W maju 1939 r. nestor polskiej geopolityki Władysław Studnicki napisał alarmujący memoriał do władz II RP. Przestrzegał w nim, że Polsce grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Nie chodziło mu jednak tylko o konfrontację z Niemcami.

konto usunięte
z
superhistoria.pl
dodany: 29.03.2018, 11:26:05
  • 217
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    drugawojnaswiatowa
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    iiwojnaswiatowa
drect
drect
drect 29.03.2018, 18:33:15
  • 1
@Lawrence_z_Arabii: to prawda, ale należy pamiętać o bałkańskiej partyzantce, która z pewnością wsparłaby zachodnich aliantów i ułatwiła marsz na północ.

945

Izraelski samolot F-16 zestrzelony nad Syrią!

Izraelski samolot F-16 zestrzelony nad Syrią!

Huge if true

Cantrustme
z
aljazeera.com
dodany: 10.02.2018, 06:41:54
  • 338
  • #
    swiat
  • #
    izrael
  • #
    syria
  • #
    iran
  • #
    bliskiwschod
drect
drect
drect 10.02.2018, 12:38:28
  • 4
@frogfoot: od kiedy Wzgórza Golan są terytorium Izraela?
drect
drect
drect 10.02.2018, 12:58:12
  • 1
@frogfoot: to tylko świadczy o, twoim barku wiedzy
drect
drect
drect 10.02.2018, 13:14:33
  • 2
@frogfoot: Jeśli nie potrafisz rozszyfrować tak prostego zdania, to już wiem, dlaczego nie odróżniasz nielegalnej okupacji od integralnego i uznawanego międzynarodowo terytorium.
drect
drect
drect 10.02.2018, 14:47:22
  • 4
@frogfoot: dałeś popis swojego prostactwa.

73

Dlaczego Winston Churchill rozkazał zniszczyć sojuszniczą flotę?

Dlaczego Winston Churchill rozkazał zniszczyć sojuszniczą flotę?

Premier brytyjski uznał to za "najbardziej przykrą i bolesną" ze swoich decyzji. Ale nie wahał się długo przed jej podjęciem. W 1940 roku, kiedy wojska Hitlera święciły triumfy w Europie, angielscy admirałowie zostali wysłani, by zdobywać okręty swojego najbliższego sprzymierzeńca.

konto usunięte
z
ciekawostkihistoryczne.pl
dodany: 09.02.2018, 15:19:11
  • 29
  • #
    europa
  • #
    historia
  • #
    drugawojnaswiatowa
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    ciekawostkihistoryczne
drect
drect
drect 09.02.2018, 16:59:04
  • 28
@Amadeo: no tak, bo bycia zaatakowanym w zatoce i dodatkowo zostać w niej zaminowanym, to równa walka...

442

Prehistoryczny pająk z ogonem zatopiony w bursztynie

Prehistoryczny pająk z ogonem zatopiony w bursztynie

W Mjanmie odnaleziono zatopionego w bursztynie niezwykłego kuzyna pająków. Stworzenie przypomina skrzyżowanie pająka i skorpiona i zamieszkiwało naszą planetę około 100 milionów lat temu.

darosoldier
z
dzienniknaukowy.pl
dodany: 06.02.2018, 16:26:00
  • 70
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    zwierzeta
  • #
    archeologia
  • #
    pajaki
  • #
    smiesznypiesek
drect
drect
drect 07.02.2018, 01:54:05
  • 31
@Packie_: a któżby tam czytał artykuł xD

297

75 lat temu armia niemiecka skapitulowała pod Stalingradem

75 lat temu armia niemiecka skapitulowała pod Stalingradem

2 lutego 1943 r. pod Stalingradem poddała się okrążona przez Sowietów 6 Armia niemiecka. Do niewoli poszło 91 tys. żołnierzy oraz 22 generałów na czele z feldmarszałkiem von Paulusem. Łącznie operacja stalingradzka przyniosła państwom Osi straty 1,5 mln poległych, rannych, pojmanych.

HaHard
z
dzieje.pl
dodany: 02.02.2018, 11:06:09
  • 126
  • #
    zainteresowania
  • #
    historia
  • #
    iiwojnaswiatowa
  • #
    rosja
  • #
    stalingrad
  • #
    wojna
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:25:27
  • -3
@michalfranc: to prawdziwe stwierdzenie, ale tylko jeśli bierzemy pod uwagę całą Koalicję, a nie sam ZS. Bez L-L i całego wsparcia udzielanego przez Zachód, Sowieci albo by przegrali, albo poszli na ugodę z Niemcami. Zresztą odnośnie tego drugiego, istnieją poszlaki świadczące, że Stalin chciał już w 1941 r. separatystycznego pokoju.
Odnośnie programu pomocy materiałowej, która jest moim zdaniem celowo umniejszana przez wschodnich sąsiadów i niektórych historyków zachodnich (swoją drogą dziwnie przeceniają
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:27:35
  • -1
@michalfranc: Glantz to znany apologeta Armii Czerwonej. W jego pracach brakuje obiektywizmu, gdyż skupia się on praktycznie na stronie rosyjskiej. Odwrotnie z kolei robi Stahel.
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:38:25
  • -1
@michalfranc: zajęcie Moskwy i jej utrzymanie przez zimę, a było to w zasięgu WH, zmieniłoby naprawdę mnóstwo. Zajęcie głównego węzła komunikacyjnego, wymuszenie ucieczki Stalina, kolejny cios w i tak już podkopane moralne oraz ogromna baza przemysłowa, również ta umieszczona w pobliżu stolicy, wpadłaby praktycznie w całości w ręce Niemców, zakładając ich ofensywę w tym kierunku w sierpniu. To z kolei oznaczałoby poważny spadek w produkcji o ok. 15-20 procent, kiedy i
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:42:39
  • -2
@michalfranc: sam Stalin ponoć powiedział, oczywiście nie publicznie, że bez pomocy Zachodu Sowieci nie mogliby prowadzić dalej walki. Kwestię tę pozostawiam do dalszej interpretacji. Ogólnie tematem się dość mocno interesuję i nawiązałem nawet kontakt z Nowozelandczykiem, który tworzy monumentalną serię książek dotykających operacji Barbarossa w każdym, najdrobniejszym calu. Tutaj jego strona: http://www.operationbarbarossa.net/.
Niżej pozwolę sobie zacytować odpowiedź, jaką mi udzielił po 40 latach studiowania tematu, na pytanie, czy Niemcy mieli jakiekolwiek
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:44:49
  • 0
@michalfranc:

Część 1.

A while ago, someone else asked me a very similar question to yours (below), in regards to if the Wehrmacht could have taken Moscow in the summer of 1941, and if this would have changed the outcome of WWII. I have therefore taken the liberty of using this small ‘essay’ to answer your question. Please note, this is just my opinion, but it is based on extensive research
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:46:23
  • 0
Część 2.

A full and detailed analysis of all this will be placed in Volume VI, when I finally get round to pulling it all together. In general terms, I have war-gamed Barbarossa with pretty much every reasonably sophisticated computer and board-game available. The most realistic one is one I built for myself way back in 2005, with my data for the Soviet and German forces, and based on TOAW III. The
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:47:39
  • 0
Część 3.

Even if Army Group Centre had advanced and then encircled Moscow, It is very likely the Red Army to the south would have still held the line in the south around Kiev, mainly due to Stalin’s insistence, which means the Germans would very likely have advanced to a line Kalinin, Moscow-Gorki, Tula, Kursk, Belgorod by late September-early October 1941. The damage to the Soviet mobilisation programme would have been immense:
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:48:25
  • 0
Część 4.

Possibly a slightly more interesting question is if the Germans had done two other things differently, as well as capturing the Moscow-Gorki region in September 1941.



1) What if the Germans had been benign and even ‘kind’ occupiers of Belorussia and the Ukraine? If they had not gone in with oppression and extermination squads. These regions pretty much hated Stalin’s Russian regime, and especially in the Ukraine, many towns and
drect
drect
drect 03.02.2018, 13:58:26
  • 0
@michalfranc: nie ma sprawy ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
drect
drect
drect 03.02.2018, 14:26:53
  • 1
@kontomierz: w czasie ewakuacji przemysłu za Ural, to L-L podtrzymywał przy życiu Sowietów. Co więcej, idziesz za propagandowym tokiem myślenia i skupiasz się na gotowych produktach typu czołgi czy samoloty, kiedy to materiały nieprzetworzone i te związane z zapleczem logistycznym i technicznym miały największe znaczenie. Co do stopniowego rozkręcania się programu, to przez naciski Stalina, żeby koniecznie otworzyć drugi front. Swoją drogą ciekawe, po co mu był jakiś desant w Europie,
drect
drect
drect 03.02.2018, 14:28:30
  • -1
@kontomierz: WB faktycznie #!$%@? robiła, formalnie wiążąc duże siły niemieckie w zachodniej części kontynentu i przetrącając kark Luftwaffe. Co więcej, to WB wciągnęła USA do koalicji ze Stalinem.
drect
drect
drect 03.02.2018, 14:30:56
  • 3
@Mannaz_Isaz_Raido_Kaunan_Othala: Hitler miał dziwaczne plany, ale cała zagłada 6 Armii w mojej opinii to danie czasu GA A na ewakuację z Przedkaukazia.
drect
drect
drect 03.02.2018, 14:32:25
  • 0
O amunicji i ubraniach nie wspominając...
drect
drect
drect 03.02.2018, 14:39:12
  • -2
@kontomierz: dla mnie nie ma znaczenia cezura czasowa. Bez pomocy propagandowej i przede wszystkim materiałowej aliantów zachodnich, RKKA nie pokonałaby WH III Rzeszy. Nie odniosłem się pod tym znaleziskiem w ogóle, co do znaczenia L-L w bitwie stalingradzkiej, ale dla wojny na Wschodzie jako całości.

// W trakcie ewakuacji fabryk, kiedy nastąpił ogromny spadek w produkcji, miał znaczenie. Szczególnie psychologiczne. Nie bez symboliki pozostaje widok brytyjskich Matild, na które natknęli się
drect
drect
drect 03.02.2018, 15:00:52
  • 2
@kontomierz: O, to! Groteska tej historii polega właśnie na tym, że Amerykanie sami sobie wyhodowali wroga, z którym musieli potem babrać się przez kilkadziesiąt lat w zimnej wojnie. Amerykanie mogą mieć przez to również na sumieniu sam fakt ocalenia komunizmu i miliony istnień, które przez to zapłaciły najwyższą cenę. To pokazuje również, jak przewrotna jest polityka i że liczą się tylko partykularne, czasami nawet chwilowe, interesy. Ale Roosevelt otrzymał pośmiertnie to,
drect
drect
drect 03.02.2018, 17:10:13
  • -2
@filozof900: To twoje zdanie, ja przytoczyłem rzeczowe argumenty. Z drugą częścią się zgadzam. Ale to, że Niemcy nie mogli jej wygrać, nie oznacza, że mogli to zrobić Sowieci bez wsparcia aliantów zachodnich.

6

Żydzi w Legionach Piłsudskiego. Ilu ich było i czy naprawdę walczyli za Polskę?

Żydzi w Legionach Piłsudskiego. Ilu ich było i czy naprawdę walczyli za Polskę?

Prawicowi przeciwnicy twierdzili, że była ich garstka i siedzieli na tyłach „przelewając” atrament, a nie krew. Prawda wyglądała zupełnie inaczej. Najwyższa pora przypomnieć o żydowskich bohaterach walk o polską niepodległość

HaHard
z
ciekawostkihistoryczne.pl
dodany: 31.01.2018, 20:40:10
  • 1
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    zydzi
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    iwojnaswiatowa
drect
drect
drect 31.01.2018, 20:57:26
  • 0
Mojego pradziadka uratował Żyd w trakcie wojny polsko-bolszewickiej, kiedy dostawaliśmy lańsko. Prosił o pomoc, bo został ranny w nogę i żaden z polskich kolegów nie raczył nawet na niego spojrzeć. Dopiero właśnie jeden koszerny zaryzykował i wziął go na plecy. Dzięki temu mój pradziadek przeżył. Po wojnie został nawet odznaczony osobiście przez samego Marszałka.

2065

Wyborcza nie zawiodła, według czerskiej antysemicka Polska jest w natarciu

Wyborcza nie zawiodła, według czerskiej antysemicka Polska jest w natarciu

g wyborcze z Czerskiej jak to ma w swoim zwyczaju, nigdy nie przepuszcza okazji do pokazania jacy to Polacy są źli, jak wiele krwi szczególnie żydowskiej mają na swoich rękach. I tym razem stanęli na wysokości zadania, w Izraelu muszą być dumni ze swoich towarzyszy.

mmmissiek
z
wpolityce.pl
dodany: 29.01.2018, 13:06:40
  • 174
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    izrael
  • #
    zydzi
  • #
    germandeathcamps
  • #
    wojna
  • #
    polityka
drect
drect
drect 29.01.2018, 16:33:00
  • -12
Taka prawda. Wystarczy wejść na Wykop, żeby się o tym przekonać. Wojownicy portalu ze śmiesznymi obrazkami są w natarciu od kilku dni przeciwko żydo-bolszewii. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • <
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Strona 20 z 21
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 24.08.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 06.05.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 31.08.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl