Wpis z mikrobloga

Jest gdzies shader do AMBIENT OCCLUSION bez uzycia normalek i buffora glebokosci. Ewentualnie jak przerobic jakis shader uzywajacy buffora glebokosci tak by dzialal bez niego. Byc moze cos z wykrywaniem krawedzi i zawsze uzywaiem AO od zewnatrz czy cos
#programowanie #grafikakomputerowa #opengl #dx #gamedev @devml
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MP0WER: co masz na myśli pisząc wrażenie głębi ? Może pomyliłeś efekty i właśnie chodzi o depth of field albo bokeh ? Do tych efektów musisz mieć wyrenderowaną texturę głębokości.
  • Odpowiedz
@MP0WER: zobacz tez glow/bloom, albo poprostu przywal odpowiednia teksture, jezeli piszesz na komorki - ja tak robilem ze wzgledow wydajnosciowych i na malych ekranach nawet zbytnio nie wali po oczach :)
  • Odpowiedz
@MP0WER: Wydajność. Zwłaszcza w telefonach z dużą rozdzielczośćia, problemem jest fillrate.
Z tego co widze w swoich projektach, czesto bottleneckiem jest transfer pamięć<->gpu.
W sumie testowałem na nienajnowszych modelach, ale mających duże pokrycie rynku.
Na szczęscie sytuacja się szybko zmienia, możliwe, że już za 1-2 generacje chipsetów nie będzie z tym problemu.
  • Odpowiedz
@MP0WER: no troche czasu siedze w gamedev, wiekszosc rzeczy robilem na etacie, na rozne platformy. Teraz siedze nad wlasnymi rzeczami, m.in koncze klon arkanoida na ios/droid. Pewnie niedlugo pochwale się postępami na mirko :)
  • Odpowiedz