Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko169
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
del855

del855

Dołączył 7 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 21069
  • Znaleziska 4450
  • Mikroblog 16619
  • Obserwujący 31
  • Obserwowane 4
  • Dodane (1315)
  • Komentowane (12824)
  • Plusowane (2480)
del855
del855 07.11.2025, 13:24:46
  • 0
Takie pytanko do zwolenników, o ten dogmatyzm wolnorynkowy. Bo niedawno Bosak stanowczo sprzeciwiał sie interwencji panstwa na rynku, mowiac ze wolny rynek obnizy ceny. No narazie to srednio idzie.

Ale chciałbym rzucić taka mysl: a czy wolny rynek dziala zawsze? Konkurencja jest zawsze?

Czy konkurencja dziala no. w Zakopanem? No malo tam bud z żarciem czy noclegami? A ceny wszędzie podobne - podobnie odpalone. Mozna pojechać do wisoki obok i bedzie troche

Wolny rynek + nakladka kapitalizmu

  • generalnie dobre 30.0% (3)
  • zawsze dobre 20.0% (2)
  • Dobre, ale wyjątki zaczynają sie mnożyć 50.0% (5)

Oddanych głosów: 10

  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Latarenko
Latarenko
08.11.2025, 09:35:58 via Wykop
  • 0
@del855: bo poświęciłem 5 minut na klamce i trola jak ty?
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
08.11.2025, 09:58:18 via Android
  • 1
@Latarenko

Tak, dokladnie dlatego.
  • Odpowiedz
del855
del855 07.11.2025, 12:02:18
  • 2
Nie oglądałem wczoraj stand up glapy, ale jesli oni rzeczywiście na przyszły rok prognozuja 3.7% wzrostu pkb, to zobaczycie te obniżki stop jak wieprzowina niebo (a przynajmniej tak przed chwila słyszałem w tok fm)

#nieruchomosci #gospodarka
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GomiGomi
GomiGomi
07.11.2025, 13:26:57 via Wykop
  • 12
@del855: Możemy sobie gdybać o docelowej stopie 3,5%, ale to tempo rozwoju jest mocno życzeniowe. Może, podkreślam, może 2026 jakąś mocą przyjaźni i siłą rozpędu będzie ok. Natomiast przy takim tempie zapaści automotive w Niemczech i zapaści rynku pracy u nas to 2027 będzie już mocno odbiegał od prognoz. A wtedy do władzy wraca PJK i Profesor może zechcieć ożywić gospodarkę. I szczerze mówiąc to będzie chyba jedyne, co może
  • Odpowiedz
pan_bogus
pan_bogus
pan_bogus
07.11.2025, 16:27:53 via Wykop
  • 1
Do starego jak dla mnie czasy przedcovidowe 2015-2020? Stopa referencyjna poniżej 2%.


@unknown_famous: ostatnio nie daje mi to spokoju, dlaczego wtedy stopy były tak niskie? Pensje przecież wtedy rosły, ceny rosły, chyba najszybszy rozwój Polski w naszej najnowszej historii itp. a mimo tego stopy były niskie
  • Odpowiedz
del855
del855 07.11.2025, 11:01:17
  • 6
Ciekawe info z UK - nie jest kolorowo ;)

I tak sobie myślę, ze trzeba jakoś ratować sytuacje, czyli.... przynieść więcej pracy do Polski, otworzyć furę nowy etatów w korpach big5 z kapitałem angielskim no i oczywiście rozdać solidne podwyżki.

Nie dlatego, że to coś zmieni w UK, bo tam jak podatnik bedzie mial dopłacić do "stymulacji" gospodarki to bedzie klaskał na dwa ze to oznacza wyprowadzkę pracy do Polski.

Tak
del855 - Ciekawe info z UK - nie jest kolorowo ;)

I tak sobie myślę, ze trzeba jakoś...

źródło: temp_file7655346756106993005

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
07.11.2025, 15:28:32 via Wykop
  • 1
@Arivederczi: @del855 UBI jest nieuniknione, inaczej będą rozruchy na ulicach.

Ale AI nie jest jeszcze dość mocne, myślę, że kwestia 5 lat.

Politycy będą promować "kariery" tiktokera/youtubera żeby młodzi się czymś zajmowali na UBI poza tanimi dragami
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
08.11.2025, 09:47:08 via Android
  • 0
@Yuri_Yslin
@Arivederczi

Ja tu uchodze za ultrasa, a jestem zdania ze to sie jakos rozejdzie po kościach - nie dlatego ze to slogany, tylko efekt ucieczki, ktora jest w nieskończonych ludzkich potrzebach.

Proces będzie trwał, to nie bedzie strzał, ze AI przyjdzie i kogoś zwolni. Po prostu bedzie wzrastają produktywność, przez co bedzie malec zatrudnienie w określonych branżach, ale to bedzie proporcjonalne do tego wzrostu wydajnosci a nie ktos przyjdzie i
  • Odpowiedz
del855
del855 07.11.2025, 08:59:37
  • 6
No moze I lewica ma w nosie projekt, ktory sama zapowiada, ale hej... co z tego? Przecież zrealizowala dziesiątki innych tematów jak renta wdowia (czyli cos ala 15. Emerytura, ale to pis jest rozdawnikiem przebrzydłym) czy... czy wiele innych tematów, ponoc jest ich 70, ale sa takie kluczowe ze nikt poza sekretarzem partii co tworzył ten spis - nie zna ich ;)

A kwota wolna 60k złożona przez konfederację i odrzucona przez
del855 - No moze I lewica ma w nosie projekt, ktory sama zapowiada, ale hej... co z t...

źródło: temp_file5173641238985605427

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HexenHeretic
HexenHeretic
07.11.2025, 11:03:04 via Wykop
  • 0
@del855: ja pytam jaki jest powod tego ze tego nie poprze.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
07.11.2025, 11:04:35 via Android
  • 1
@HexenHeretic bo nie ma pieniędzy w budżecie, bo razem jest w opozycji, a w opozycji tez jest pis wiex z tego prosty wnioske ze to popieranie pis... rozumiesz?
  • Odpowiedz
del855
del855 05.11.2025, 18:11:25
  • 2
Trzy zdania na krzyz, a tak kural absurdalne ze az oczy lazwia, czyli:

Airbnb - to jest przedsiebiorczosc - to niech ci przedsiebiorcy hotel postawia moze? Cos by zbudowali, cos wytworzyli, podatkow troche zaplacili, zwiekszyli baze noclegowa legalna i zgodna z przepisami. No ale to byloby zbyt proste dla naszych przedsiebiorcow ;) Oni mysla nieszablonowo ;)

Swiete prawo wlasnosci TAK, ALE jesli tyczy urzadzania hotelu w mieszkaniu, to samo swiete prawo wlasnosci nie dziala
del855 - Trzy zdania na krzyz, a tak kural absurdalne ze az oczy lazwia, czyli:

Airb...

źródło: Zrzut ekranu 2025-11-05 185254

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855
Autor
05.11.2025, 18:13:28 via Wykop
  • 3
@del855: fachowiec po uczelni teologicznej, dobrze ze nie katechata a historyk - to sie zna, wiadomo.

Radze zapamietac jako nastepnego co nie spi po nocach bo pisze ustawy "dla polskich rodzin" i gospodarki....
del855 - @del855: fachowiec po uczelni teologicznej, dobrze ze nie katechata a histor...

źródło: Zrzut ekranu 2025-11-05 191145

Pobierz
  • Odpowiedz
GomiGomi
GomiGomi
05.11.2025, 19:17:11 via Wypiek
  • 2
@del855 do Sejmu wjechał z Trzeciej Drogi; to jednak był sojusz dualistyczne - albo nienawiść do deweloperki, albo pełne poddaństwo nieruchomościom
  • Odpowiedz
del855
del855 05.11.2025, 17:21:57
  • 7
Wrzucam wazne info dla mniej kumatych, bo widze naganiacze sie aktywowali ze swoimi bredniami.

Stopy zaczeto obnizac dokladnie 26 miesiecy temu - z pozycji 6,75
Dzis po 26 miesiacach mamy mamy 4,25
Stopy w srednim terminie znajda sie w przedziale 3,5-4% czyli to juz prawie koniec cyklu.

Szybka
del855 - Wrzucam wazne info dla mniej kumatych, bo widze naganiacze sie aktywowali ze...

źródło: Zrzut ekranu 2025-11-05 175959

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

acpiorundc
acpiorundc
05.11.2025, 17:35:54 via Wykop
  • 6
@del855: W 2 lata różnicy to wybudowano ponad 400k nowych mieszkań + pojawiają się mieszkania po babci i dziadku. Ukraińcy jakoś masowo do nas nie przyjeżdżają bo jak już jechać zarabiać $$ to na zachód a nie do Polski. Po 2022 roku zachodnie kraje otworzyły wrota dla Ukraińców.
  • Odpowiedz
acpiorundc
acpiorundc
05.11.2025, 17:49:56 via Wykop
  • 5
czyli tanio to już było, a do grupy szukającej mieszkania zostaną wybudzeni Ci, którym wzrośnie zdolność.


@p00tinMalpaRU: jak zaczęło się FOMO w 2023/2024 to większość kupowano na "własne cele mieszkalne" niż na inwestycje. Przez co ukradziono popyt z przyszłości. W sumie nikt o tym nigdzie nie napisał ale blisko 100k transakcji dzięki BK2% + mega FOMO nakręciło kupowanie bo "już nigdy nie kupię, przegram życie" i takie inne bzdury.
  • Odpowiedz
del855
del855 05.11.2025, 14:55:45
  • 1
Czyli okazało sie znowu, ze glapa czyta tag i zadecydowal zgodnie z większością ;)

No i spoko, stopy sa dodatnie czyli takie jak powinny i nikt nie drze mordki ze to bandyterka. Czyli wracamy do naszej normalności. Rosnie dostępność mieszkan, bo tanieje kredyt. To tez dobrze.

TERAZ TYLKO NIE DAJCIE SOBIE WMOWIC, ZE NIZSZE RATY MAJA BYC ZNIWELOWANE DROZSZYMI MIESZKANIANI

Oraz
del855 - Czyli okazało sie znowu, ze glapa czyta tag i zadecydowal zgodnie z większoś...

źródło: temp_file6525384525491950815

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PanieAreczku
PanieAreczku
05.11.2025, 15:45:48 via Wykop
  • 0
@del855: tanio już było, hehe. Rakieta znowu robi wrrrrr
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
05.11.2025, 16:49:58 via Wykop
  • 0
tanio już było, hehe. Rakieta znowu robi wrrrrr


infomruje, bo chyba nie wiesz, stopy spadly o 2,5% na ok 3% z mozliwych obnizek w srednim terminie.

it`s over.... where wzrosty?

@PanieAreczku:
  • Odpowiedz
del855
del855 05.11.2025, 12:36:05
  • 3
Bo cos chyba na tagu nie bylo, czyli niby kredyt drogi, ale jak jestes swoj to nie az tak. Czyli marza 1.5% czyli no DOBRA oferta, bo takie marze były w czasie wielkiej smuty 2009-2013 kiedy ceny nominalne spadały nawet w takiej Warszawie bo chętnych nie bylo MIMO doplat do kredytow.

Tylko jesli panstwowy bank moze dac takie warunki mundurowym, to czemu nie innym? Tam nawet panstwo ich do tego zadna ustawa
del855 - Bo cos chyba na tagu nie bylo, czyli niby kredyt drogi, ale jak jestes swoj ...

źródło: temp_file956538780529935057

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GomiGomi
GomiGomi
05.11.2025, 12:53:59 via Wykop
  • 4
@del855: Banki wiedzą, że mundurowy to jedyny zawód, który ma stabilność zatrudnienia na 30 lat. Pożyczanie całej reszcie to loteria. Dołożyłbym może do tego ochronę zdrowia i urzędników pańswowych.
  • Odpowiedz
GomiGomi
GomiGomi
05.11.2025, 17:37:06 via Wypiek
  • 1
@Krrr2000 a ile % ludzi bierze kredyt LTV50 xD? Ludzie mają problem z 20%.
  • Odpowiedz
del855
del855 05.11.2025, 11:28:12
  • 1
Dlaczego w kolko podatek od 3. mieszkania nazywacie antyspekulacyjny? Lepiej wam od tego?

To jak nazwać konstrukcje składająca sie z: kwoty wolnej od podatku oraz progu przejścia 18/32 %? Podatek antypracowy? Albo akcyza powinna sie nazywa podatek antyalkoholowy/nikotynowy.

Kataster to NORMLANY podatek - jak podatek od pracy ( ;)) czy akcyza. Po prostu podatki trzeba placic zeby panstwo funkcjonowało i tyle. Tylko ze łatwiej akceptujemy podatek nałożony na wódkę, a gorzej na

Kataster od 3. mieszkania to jaki podatek?

  • komuszy 14.8% (8)
  • antyspekulacyjny 48.1% (26)
  • antymieszkaniowy 1.9% (1)
  • zawistny 5.6% (3)
  • normalny 29.6% (16)

Oddanych głosów: 54

  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

AndresIniesta
AndresIniesta
05.11.2025, 11:40:51 via Wykop
  • 6
Dlaczego w kolko podatek od 3. mieszkania nazywacie antyspekulacyjny? Lepiej wam od tego?


@del855: Tak.
  • Odpowiedz
GomiGomi
GomiGomi
05.11.2025, 12:06:19 via Wypiek
  • 1
@del855 Mi nie tlumacz, ale mieszkasz już tutaj kilka dekad, więc wiesz jacy są Polacy; musisz ich zabawiać jak dziecko przy podawaniu syropu - leci samolocik itd. Nie możesz komuś powiedzieć, że jest za coś odpowiedzialny.

Ludzie tutaj wierzą, że ich standard życia będzie się podnosił, że są 20. gospodarką świata. Będzie bolesne lądowanie.
  • Odpowiedz
del855
del855 05.11.2025, 10:00:45
  • 7
Warszawa strong, niebawem bedzie jednym z największych miast Europy, bo przez wg tagu min 1/4 Polski sie do niej sprowadzić.

Long story short: miasto sie zakiwalo z powodu cen, jedyne mieszkania jakie sa przystępne cenowo - to te w satelitach. I one rosna dynamicznie, ale nie wszystkie. Znamy tez proporcje- mocno wzrosty w stylu 20% mieszkancow w 5 lat - ale od liczb typu 15.000.... jak to sie ma do prawie 2
del855 - Warszawa strong, niebawem bedzie jednym z największych miast Europy, bo prze...

źródło: temp_file7536831769983318622

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855 05.11.2025, 08:45:12
  • 1
No i tagowi popaliło styki.

Bo konfederacja od dawna jest na cenzurowanym w nieruchomościach, a po Bosaku sprzed tygodnia z Krynicy to juz w ogole - "chce nas wszystkich zamknąć w mikrokawalerkach, wolny rynek zlo blablaba"

Ale gdyby konfederacja miała przyczynić sie do np. Do WOLNOSCI w zakresie dysponowania własnym mieszkaniem czyli wynajmuje na takich zasadach jak się umówiłem z najemca, a nie takie jak narzuci panstwo - a to co innego, to dobra
del855 - No i tagowi popaliło styki.

Bo konfederacja od dawna jest na cenzurowanym w...

źródło: temp_file8561029436934118333

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

duzy_krotki
duzy_krotki
05.11.2025, 09:23:56 via Wykop
  • 4
@del855

J---ć konfiarzy, ale szybsza eksmisja to podstawa i chyba większość osób się tutaj z tym zgodzi.
  • Odpowiedz
duzy_krotki
duzy_krotki
05.11.2025, 09:48:01 via Wykop
  • 2
@del855

Oczywiście, że popieram, co za różnica który polityczny dzban to proponuje.
  • Odpowiedz
del855
del855 05.11.2025, 07:38:59
  • 2
To juz dzis, znowu ;)

Co tam szalony glapa wylosuje? Robi pauzę, jedzie dalej z -25pp a moze niespodzianka do gory? (A za nim to sie trafi, moze sie miesiec temu pomylił i wcale nie chcial obniżać :ppp)

#nieruchomosci #ekonomia
del855 - To juz dzis, znowu ;)

Co tam szalony glapa wylosuje? Robi pauzę, jedzie dal...

źródło: temp_file6499647051780350859

Pobierz

Decyzja RPP w sprawie stop:

  • bez zmian 25.0% (18)
  • - 0.1 % 2.8% (2)
  • - 0.25 % 56.9% (41)
  • - 0.5 % 5.6% (4)
  • a guzik, + 0.25 % bo sie miesiac temu pomyliło 9.7% (7)

Oddanych głosów: 72

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tagliacozzo
Tagliacozzo
Tagliacozzo
05.11.2025, 08:51:19 via Wykop
  • 2
@del855: Lecimy w dół niczym pikujący jaszczomb
  • Odpowiedz
GomiGomi
GomiGomi
05.11.2025, 09:07:58 via Wykop
  • 0
@del855: Pauza - dropnęły nowe stawki w taryfie G11.
  • Odpowiedz
del855
del855 04.11.2025, 09:55:21
  • 2
To ci migranci to jest sól ziemi europejskiej czy nie? Niech sie w końcu zdecydują. W kolko słucham, ze Europe moze uratować tylko importu każdego kto ma 2 rece (tam juz zeby pracowal to sie nie rozpędzajmy- 2 rece wystarcza ;)) wiec jakie odsyłanie?

A co z Polska? Czy po zakończeniu wojny rynek pracy zostanie otwarty tak jak jest dla Ukraińców?

Dlaczego ludzie twierdzący ze chca dla Ukrainy jak najlepiej drenuja ja z
del855 - To ci migranci to jest sól ziemi europejskiej czy nie? Niech sie w końcu zde...

źródło: temp_file3264595855705345029

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GomiGomi
GomiGomi
04.11.2025, 10:28:21 via Wykop
  • 3
@del855: Stawiam pizzę, że nic się nie wydarzy na większą skalę i jest to tylko zagranie pod elektorat wahający się czy nie zagłosować na AfD wobec zmęczenia migracją.
  • Odpowiedz
GomiGomi
GomiGomi
04.11.2025, 10:41:13 via Wykop
  • 2
No to następne 1-3 lata takich numerów pod publiczke na zasadzie "powiemy, ze zrobimy porządek a tak naprawde zrobimy odwrotnie" - to witamy u wladzy kogos na wzór nazistów.


@del855: Tak będzie.
  • Odpowiedz
del855
del855 04.11.2025, 07:45:19
  • 2
W jakiej wspolnocie wolałbyś mieszkac?

Takiej, gdzie jest zakaz najmu krotko i długoterminowego, kazdy nowy lokator/wlasciciel musi byc zatwierdzony przez reszte (no wiekszosc ;)), jest zakaz halasowania, śmiecenie, imprezowania do rana, zajmowania sobie miejsc parkingowych itp. Słowem jest porządek i spokój. I jak sie nie stosujesz to nie ma zmiłuj- jesteś usuwany i tyle i nic z tym nie zrobisz. Tak dziala ponad połowa mieszkan na Manhattanie, sercu NYC, w kraju wolności.
del855 - W jakiej wspolnocie wolałbyś mieszkac? 

Takiej, gdzie jest zakaz najmu krot...

źródło: temp_file7878782180437884830

Pobierz

Wolisz mieszkać we wspólnocie z zasadami czy wolnosc ponad wszystko?

  • wole zasady - to gwarantuje cenny spokoj 64.1% (41)
  • wole wolnosc - bo to ja przeszkadzam innym 9.4% (6)
  • wole wolnosc - bo jestem dogmatykiem wolnosci 26.6% (17)

Oddanych głosów: 64

  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paluszki_rybne
paluszki_rybne
04.11.2025, 07:47:31 via iOS
  • 13
@del855 każdy właściciel jest akceptowany przez resztę - to brzmi jak najdurniejszy pomysł jaki istnieje XD

Wiem, co chcesz przez to powiedzieć, ale sąsiad będzie odrzucał za samo to, że on nie chce mieć nikogo nad soba ani pod soba XD
  • Odpowiedz
zeszyt-w-kratke
zeszyt-w-kratke
zeszyt-w-kratke
04.11.2025, 08:39:11 via Wykop
  • 1
@del855: W domu jednorodzinnym wolnostojącym z własną działką oddzielony murem z tuj od sąsiada.
  • Odpowiedz
del855
del855 04.11.2025, 06:38:37
  • 1
Tok fm: w tym roku u górali w Zakopanem bedzie TANIEJ. Ma byc cytuje "nawet 2x taniej niz w okolicznych gminach" - cel? Zwiększenie obłożenia.

Nie wiem czy to jakis nowy góralski żart, czy wzięli przyklad z deweloperów- i niby zakopane jest jedno a cala Polska "chce tam gdzie Papiez" więc co rok to drożej (jak z mieszkaniami, nie? :)) ale w tym roku to jednak robia promocje. No zabawni zabawni sa

Czy to możliwe, zeby w Zakopanem bylo taniej?

  • nie 27.7% (18)
  • nie i hej 49.2% (32)
  • żartują sobie/oszukuja 13.8% (9)
  • podaz turystycznych nor wywalilo poza skale 9.2% (6)

Oddanych głosów: 65

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

galicjanin
galicjanin
04.11.2025, 07:51:27 via Android
  • 3
@del855 raczej "nie i ch**" niż "nie i hej".
  • Odpowiedz
PanieAreczku
PanieAreczku
04.11.2025, 08:11:19 via Wykop
  • 3
@del855: Panocku skąd to takie głupoty gadocie, hej!
  • Odpowiedz
del855
del855 03.11.2025, 22:41:05
  • 6
I ja sie z panem kamilem zgadzam...

Dlaczego wspólnota miałaby decydować, czy dane mieszkanie można wynajmować na krótko? A co z najmem długoterminowym?"


Uwaga, odpowiadam: wspolnota powinna decydowac w obu przypadkach, zarowno w krotkim jak i dlugim terminie najmu. Ze to niby uderza w wolnosc? Dobre sobie :) Np. na manhattanie WIEKSZOSC mieszkan jest w formule, ze to wspolnota decyduje kto mieszkanie kupi lub wynajmie na zasadzie ze blokuje kolejnych "kandydatow" i
del855 - I ja sie z panem kamilem zgadzam... 
Dlaczego wspólnota miałaby decydować, c...

źródło: Zrzut ekranu 2025-11-03 232900

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

acpiorundc
acpiorundc
03.11.2025, 22:57:27 via Wykop
  • 3
@del855: a to nawet ciekawe z tym najmem długoterminowym na Manhattanie. W sumie kiedy kończy się moja wolność a kiedy twoja wolność i co to jest wspólnota.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
03.11.2025, 23:09:26 via Android
  • 3
@acpiorundc

Ale tu sie niczyja wolnosc nie kończy, gdyż wszystko jest oparte na zasadzie dobrowolnosci. Czyli dobrowolnie zgadzam sie na zasady wspólnoty, a ona mnie akceptuje i od tego momentu wspolddcyduje o wspólnocie, lub mi sie to nie podoba i szukam mieszkania w budynku gdzie kazdy robi co chce.

Ludzie majacza o jakiejś wyimaginowanej wolności a w 85% sami wybraliby taka formule bo gwarantuje spokój i porządek. A pozostałe 15% "robię
  • Odpowiedz
del855
del855 03.11.2025, 07:53:58
  • 106
Wasze zabezpieczenia emerytalne juz sa w przedszkolu, jak wejdą na rynek pracy za 20 lat (czyli pisze do ludzi wyzu lat 80, co mysla ze 1-2 kawalerka mi sobie zrobię słodkie zycie na starosc) to wiecie co się okaze? Ze tych co myśleli ze beda sie ślizgać na garbach młodego pokolenia jest duzo wiecej, a tych garbow duzo mniej. Trochę na zasadzie złotej maksymalnie wykopu "czlowiek niby wiedział, ale sie łudził".

PS
del855 - Wasze zabezpieczenia emerytalne juz sa w przedszkolu, jak wejdą na rynek pra...

źródło: temp_file3732141220384352944

Pobierz
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GomiGomi
GomiGomi
03.11.2025, 08:17:42 via Wykop
  • 59
@analboss: Tym ostatnim to się same firmy niezbyt przejmują w-----------c ludzi tysiącami i ousourcując wszystko do Indii; już pal sześć Indie Europy, czyli Polskę, nikt za nami nie będzie płakał, ale amerykańskie firmy wbrew Trumpowskiej reindustrializacji walą wszystko do Indii; podniesienie cen za wizę H1B miało poprawić konkurencyjność amerykańskich inżynierów - zamiast się bujać z tym, to całe działy są przenoszone do Azji;

Naprawdę nie wiem, czy liczą, że skoro
  • Odpowiedz
maryjuszpitagoras
maryjuszpitagoras
maryjuszpitagoras
03.11.2025, 09:16:46 via Android
  • 66
@del855 przecież to oczywiste, ze wpuszcza tu imigrantów czy sie komuś to podoba czy nie. Żadne strajki tego nie zmienia. Pytanie tylko czy wpuścimy wszystkich jak leci czy moze zrobimy jakąś selekcję z krajów bliskich kulturowo, ktore chcą pracować czy może inżynierów
  • Odpowiedz
del855
del855 03.11.2025, 07:42:26
  • 0
Jak tam, ile urosły dzis od rana? Jeszcze mnie stać na zakup dziupli, czy moze ceny tak zapi... laja ze jesli zdecyduje sie do godziny 13.30 to jeszcze jeszcze, a potem to juz tylko status złotego gniazdownika? ;)

#nieruchomosci

O ile nieruchomości urosły dzis od rana?

  • od 8.00 mocno urosły 40.7% (11)
  • 13.30 - twoja ostatnia godzina na zakupy 33.3% (9)
  • sklepik z dziuplami zamykam na 15.00 3.7% (1)
  • pozdrawiam Kuba midel ;) 22.2% (6)

Oddanych głosów: 27

  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855 02.11.2025, 12:45:34
  • 1
Sredni czas splaty kredyty w Polsce to czesto mniej niz polowa okresu na jaki zostal udzielony. O czym to swidczy? Dodam, ze w Europie jest to dosc dziwne podjescie, owszem ludzie splacaja wczesniej, ale robia to duzo rzadziej niz u nas.

Bo skoro kredyt to nie problem - i splacacie go 2x szybcije, to bierze 2x wieksze... dewelopery sie uciesza :)

#nieruchomosci

O czym swidczy splacanie kredytu w polowe okresu na jaki sie go wzielo?

  • kredyty sa bardzo tanie 3.2% (2)
  • kredytu i nieruchomosci sa bardzo tanie 4.8% (3)
  • za duzo kasy z nadwyzek z podwyzek 14.5% (9)
  • kredyty biora ludzie zamozni 56.5% (35)
  • kumulacja efektow typu realna stopa -12% 21.0% (13)

Oddanych głosów: 62

  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

czmyk
czmyk
czmyk
02.11.2025, 12:50:28 via Wykop
  • 29
@del855: a gdzie odpowiedz kredyty sa bardzo drogie i wiekszosc oszczednosci idzie w nadplate kredytu splacajac kapital zamiast chore odsetki?
  • Odpowiedz
stanislaw1111
stanislaw1111
02.11.2025, 13:00:29 via Wykop
  • 18
@del855: to oznacza ze kredyty sa drogie w h-j wiec bierze sie na jak nadluzszy okres splaty i nadplaca w opor zeby nie placic 2x tyle ile sie wzielo
  • Odpowiedz
del855
del855 02.11.2025, 12:32:47
  • 8
Czyli tak: Wystawianie samodzielnie mieszkan jest bez sensu z wielu powodow, ale jednym z nich jest fakt, ze sprzedajacy sie po prostu nie zna - i chce za duzo. Potrzebuje pomocy specjalisty. No i co robi ten specjalista? Wystawia najczesciej za tyle samo. Ale powiedzmy ze to klient go do tego zmusil. A wszedzie tam gdzie sprzedajacy poddal sie profesjonalizmowi agencji nieruchomosci - to mam rozumiec, ze mieszkania maja idealna, trafiajaca w
del855 - Czyli tak: Wystawianie samodzielnie mieszkan jest bez sensu z wielu powodow,...

źródło: Zrzut ekranu 2025-11-02 132727

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

HexenHeretic
HexenHeretic
02.11.2025, 13:51:45 via Wykop
  • 2
Ciekawe - bo z moich obserwacji jest odwrotnie - czesto prywatne ogloszenia maja nizsze ceny (jasne, zdarzaja sie odpaly), za to NIGY nie zdarza sie dobra cena na dzien dobry z agencji....


@del855: Jest raczej odwrotnie niz mowisz. Posrednik chce zgarnac szybko hajs. DLa niego lepiej wziac 3% od szybko sprzedanej a 50k tanszej oferty niz czekac i czekac bo sprzedajacy ma oczekiwania z kosmosu. To raczej sprzedajacy upiera sie
  • Odpowiedz
HexenHeretic
HexenHeretic
02.11.2025, 16:05:02 via Wykop
  • 1
@del855: ok.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 66
  • Strona 5 z 66
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.09.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.02.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.07.2025

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking