Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko185
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

cruex
cruex

cruex

Dołączył 10 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 540
  • Znaleziska 409
  • Mikroblog 131
  • Obserwujący 6
  • Obserwowane 14

2325

Uderzony przez ciężarówkę z niczyjej winy, OC nie gra roli.

Uderzony przez ciężarówkę z niczyjej winy, OC nie gra roli.

Kierowca ciężarówki wjeżdża na czerwonym na skrzyżowanie, wysyła mnie do szpitala, kasuje samochód, a on, ani jego ubezpieczyciel nie poczuwa się do żadnej odpowiedzialności. Wpis dodaję dopiero w momencie, gdy za nimi staje również sąd. Walka z wiatrakami, może wykop pomoże.

bbkon
z
wykop.pl
dodany: 09.08.2016, 11:30:55
  • 224
  • #
    polska
  • #
    wypadek
  • #
    ubezpieczenie
  • #
    samochody
  • #
    pomocy
cruex
cruex
cruex 09.08.2016, 12:51:18
  • 17
Mój znajomy prowadzi podobną sprawę - od ciągnika siodłowego urwała się naczepa i zjechała na przeciwległy pas ruchu, masakrując samochód i jego kierowcę, ale nie da się udowodnić winy kierującego ani właściciela ciągnika. Prawo skonstruowane jest w taki sposób, że w wypadkach komunikacyjnych między pojazdami mechanicznymi (precyzując: tam, gdzie kierujący dochodzi odszkodowania od kierującego) musisz udowodnić winę, aby dochodzić roszczeń cywilnych. Co innego, jeżeli poszkodowanym jest pieszy lub pasażer pojazdu - wówczas
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cruex
cruex
cruex 09.08.2016, 13:16:37
  • 2
@bbkon: W pozwie wskazujesz tylko fakty, podstawę prawną roszczenia musi znaleźć sąd. Jeżeli z przytoczonych faktów wynikało, że to było w ramach przedsiębiorstwa (i znalazły się w materiale dowodowym odpowiednie dowody, przy czym wystarczające by były np zeznania pozwanego), to możesz zarzucać naruszenie prawa materialnego przez sąd pierwszej instancji przez niezastosowanie art. 435 kc wprost. Pytanie z jakim skutkiem - jest to pomysł dosyć nieszablonowy, nie spotkałem się z nim
cruex
cruex
cruex 09.08.2016, 13:18:45
  • 3
@frogfoot: Przekłada się w taki sposób, że jeżeli sprawca nie ponosi odpowiedzialności za wypadek, to ubezpieczyciel również jej nie ponosi. Natomiast od poszkodowanego zawsze zależy, kogo pozywać - może to być albo posiadacz pojazdu, albo ubezpieczyciel albo obaj naraz w ramach tzw odpowiedzialności in solidum.
cruex
cruex
cruex 09.08.2016, 13:21:14
  • 2
@bbkon: Jeszcze tylko w ramach uzupełnienia - ten zarzut może się tyczyć wyłącznie samego sprawcy prowadzącego przedsiębiorstwo i ewentualnie ubezpieczyciela, który ubezpiecza jego działalność gospodarczą (przedsiębiorstwo). natomiast ubezpieczenie komunikacyjne OC pokrywa szkody spowodowane ruchem pojazdu a nie przedsiębiorstwa, także jeśli podstawą odpowiedzialności będzie 435 a nie 436, to moim zdaniem doprowadzi to do zmiany wyroku tylko przeciwko kierującemu przedsiębiorstwem (którym, w tym przypadku, był akurat kierujący pojazdem).
cruex
cruex
cruex 09.08.2016, 13:39:15
  • 2
@frogfoot: Niekoniecznie, ale jest to spore utrudnienie w stosunku do sytuacji klasycznych (wypadek, skazanie kierującego). Możesz się zastanawiać nad dochodzeniem odszkodowania na zasadach odpowiedzialności za produkt niebezpieczny (od producenta albo importera, ale masz tutaj ograniczenie czasowe odpowiedzialności od daty wprowadzenia urządzenia do obrotu - może w omawianej sprawie dałoby się nad tym zastanowić, przy czym odpowiedzialność jest chyba ograniczona do szkód na osobie; trzeba by sobie sprawdzić jak dokładnie jest

564

GoWork.pl - jak firma wybiła się na żerowaniu na opiniach trolli w internecie...

GoWork.pl - jak firma wybiła się na żerowaniu na opiniach trolli w internecie...

Po przeczytaniu tego artykułu ręce mi opadły: http://www.forbes.pl/gowork-pl-60-mln-zarobionych-na-2-5-mln-komentarzy,artykuly,203872,1,1.html Bardzo fajny biznes sobie GoWork.pl wymyślił. Prawdopodobnie przeczesują CEIDG i dodają profile firm jak leci, później dobrze to pozycjonują to w Google...

loozaque
z
wykop.pl
dodany: 14.04.2016, 16:10:12
  • 89
  • #
    afera
  • #
    gowork
  • #
    haracz
  • #
    opinie
  • #
    biznes
cruex
cruex
cruex 14.04.2016, 23:55:37
  • 118
Jak ja się cieszę, że ktoś w końcu poruszył publicznie ten temat. Jestem adwokatem, od lat regularnie potykam się z tego typu portalami. Jakiś czas temu moi rodzice, prowadzący własną działalność, mieli spór z klientem, który okazał się być regularnym Januszem, oszustem i naciągaczem. Gość wytoczył im absurdalny proces o zapłatę niebotycznych pieniędzy za wydumane, niebotyczne "szkody" wynikające ze wzajemnej współpracy. Ostatecznie, po kilku latach procesu, sprawa rozeszła się po kościach, klient
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cruex
cruex
cruex 15.04.2016, 00:29:03
  • 5
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: Jest to oczywiście jakiś pomysł, a kwestie zachowania anonimowości w sieci staram się, w miarę własnych ograniczonych możliwości, mieć na bieżąco:) Tylko to niestety trochę błędne koło - sam będę napędzał kabzę tym naciągaczom, którym z całego serca życzę śmierci w ubóstwie i zapomnieniu. Czy tak to powinno wyglądać w cywilizowanym kraju?
cruex
cruex
cruex 15.04.2016, 08:50:52
  • 1
@lent: @Stivo75: bardzo Wam dziękuję za wskazówki! Niestety prawo bycia zapomnianym w tej sprawie nie wchodzi w rachubę, ponieważ moi rodzice nie chcą być zapomniani:) Prowadzą działalność, mają stronę internetową swojej firmy. Chodzi tylko o likwidację konkretnego wpisu.

Na pewno spróbuję zwrócić się do amerykańskiego odpowiednika GIODO, jeżeli będą efekty, to dam tutaj znać.

572

AMA Jak dobrze kupić samochód używany?

AMA Jak dobrze kupić samochód używany?

80% samochodów w polskich komisach ma za sobą mniej lub bardziej burzliwą historię. Na co dzień zajmuję się sprawdzaniem samochodów używanych przed zakupem i z chęcią uchylę Wam rąbka tajemnicy na temat tego, jak kupić dobre auto w Polsce.

auto_inspektor
z
wykop.pl
dodany: 23.03.2016, 16:12:05
  • 901
  • #
    polska
  • #
    ama
  • #
    handlarz
  • #
    samochody
  • #
    mirekhandlarz
  • #
    motoryzacja
cruex
cruex
cruex 24.03.2016, 10:49:44
  • 0
Czy zdarza Ci się, że przychodzą ludzie, którzy już kupili samochód i w pewnym momencie orientują się, że coś z nim jest nie tak - miało być bezwypadkowe, mieć niski przebieg a faktycznie to jest złom.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

614

Nieobliczalny kierowca Audi!

Nieobliczalny kierowca Audi!

Kierowca Audi trochę się przeliczył.

DamcioDa
z
youtube.com
dodany: 31.07.2015, 09:15:36
  • 78
  • #
    audi
  • #
    wyprzedzanie
  • #
    polska
cruex
cruex
cruex 31.07.2015, 14:52:51
  • 1
@3_2_8_i:

Oczywiście, że go nie zauważył. Gdyby go widział i wyprzedzał "na bezczelnego", to przykleiłby się wyprzedzanego auta, panda zjechałaby na pobocze i wszyscy by się jakoś zmieścili. Tymczasem audi jedzie lewą krawędzią jezdni i w ostatnim momencie ratuje się odbijając gwałtownie w prawą stronę. Jasne, że jest dzień i powinien to auto zobaczyć nawet bez oświetlenia, tym niemniej te gówniane doklejane światełka do jazdy dziennej to jest pseudooszczędność kosztem

279

Uszkodzili 34 samochody w Krakowie. Szuka ich policja [NAGRANIE]

Uszkodzili 34 samochody w Krakowie. Szuka ich policja [NAGRANIE]

34 samochody osobowe uszkodzone na jednym z krakowskich parkingów. Małopolska policja poszukuje trzech mężczyzn. W tym celu opublikowano nagranie z monitoringu.

gurken
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 20.05.2015, 11:36:45
  • 55
  • #
    polska
  • #
    krakow
cruex
cruex
cruex 21.05.2015, 09:46:30
  • 10
Na tym osiedlu mieszka mój znajomy, historia podobno wyglądała w następujący sposób. Mieszka tam jakiś gość, który jeździ wypasioną audicą i nie przejmuje się zanadto tym, gdzie zostawia samochód. Dlatego też regularnie parkował zaraz obok wjazdu do garaży podziemnych, utrudniając korzystanie z tych garaży. Kilkukrotnie dostał od jakichś mieszkańców "karnego kutasa", a że to nie pomogło, to ktoś w końcu narysował mu tego kutasa gwoździem na lakierze. Wtedy - jak twierdzą mieszkańcy
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

507

Niewinna kobieta zmarła w areszcie

Niewinna kobieta zmarła w areszcie

Zapoznajcie się z historią kobiety, która została niesłusznie aresztowana pod zarzutem zlecenia morderstwa byłego męża. Niestety nie doczekał uniewinnienia. Zmarła na zawał serca w kieleckim areszcie śledczym. Przez blisko 10 lat dwie córki Doroty Mrugały walczą o sprawiedliwość.

lukaszb81
z
dorota-mrugala.com
dodany: 08.04.2015, 07:09:36
  • 29
  • #
    polska
  • #
    wykop
  • #
    ciekawostki
  • #
    dorotamrugala
cruex
cruex
cruex 08.04.2015, 20:55:35
  • 0
I to jest niestety przykład jednej z kilku bolączek naszego wymiaru sprawiedliwości, jaką jest bezrefleksyjne, "automatyczne" stosowanie tymczasowego aresztowania jeszcze przed wydaniem jakiegokolwiek wyroku w sprawie. Młyny sprawiedliwości mielą powoli, a ludzie latami czekają w więzieniach (aresztach) na wyrok. A na posiedzeniach aresztowych klasyczny argument sądu - skoro popełniał przestępstwo, to powinien był się liczyć z konsekwencjami. Tymczasem wiele osób oskarżonych nie ma chęci ani tym bardziej możliwości ukrywać się przed wymiarem
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cruex
cruex
cruex 08.04.2015, 21:13:16
  • -1
@kurczaczak: haha, no dokładnie o tym myślałem pisząc ten komentarz. Jest to opinia niepopularna, ale tymczasowe aresztowanie po prostu ma więcej wad niż zalet. Przede wszystkim jest to realna, dotkliwa kara wymierzana jeszcze przed wydaniem wyroku i niemal żaden sędzia nie znajdzie w sobie na tyle odwagi, żeby uniewinnić człowieka, który już od wielu lat siedzi.

6

Nasza walka z kręconymi licznikami - c.d.

Nasza walka z kręconymi licznikami - c.d.

Jakiś czas wrzuciłem znalezisko dotyczące sprawy seata-składaka, którą prowadziliśmy w krakowskim sądzie przeciwko handlarzowi samochodów. Dzisiaj kolejna, podobna historia z północy kraju, która prawdopodobnie będzie jeszcze miała swój dalszy ciąg. Zachęcam do czytania!:)

cruex
z
odkrec-licznik.pl
dodany: 23.03.2015, 13:57:25
  • 0
  • #
    odkreclicznik
  • #
    motoryzacja
  • #
    januszebiznesu

1678

Różnice między wilkami, a psami

Różnice między wilkami, a psami

Ilu z was uważa, że Owczarek niemiecki, albo Husky jest podobny do wilka? Nic bardziej mylnego! Przedstawię wam, trzydzieści cech, dzięki którym każdy będzie mógł szybko odróżnić psa domowego od czystej krwi wilka.

Warwick
z
wykop.pl
dodany: 01.03.2015, 10:52:09
  • 188
  • #
    ciekawostki
  • #
    wilknawieczor
  • #
    wilk
  • #
    zwierzaczki
  • #
    zwierzeta
  • #
    natura
cruex
cruex
cruex 01.03.2015, 12:35:57
  • 0
@Warwick Jaka jest szansa, że wilk zaatakuje człowieka przy przypadkowym spotkaniu? Ostatnio biegałem leśną drogą w Gorcach i jakieś 50-100 m przede mną wyszedł z lasu wilk, zatrzymał się, chwilę mi się poprzyglądał i poszedł dalej w swoją stronę. No i jeszcze jedna kwestia, czy one zwykle nie poruszają się w grupach?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

369

Boguś lat 90-tych

Boguś lat 90-tych

W epoce sporo poprzedzającej kamerki samochodowe utrwalony kamerą VHS nonszalancki rajd BMW 525i po polskiej drodze. Dziś z sentymentem ogląda się to wideo i już bez oburzenia towarzyszącego współczesnym wyczynom rajdowców - amatorów.

kosowiczJan
z
youtube.com
dodany: 07.01.2015, 18:28:02
  • 132
  • #
    polska
  • #
    lata
  • #
    90te
  • #
    bmw
  • #
    pirat
  • #
    ekonomia
cruex
cruex
cruex 08.01.2015, 00:05:14
  • 5
to nie może być BMW 525i, ponieważ E34 525i miało wyskalowany prędkościomierz do 260 km/h. Mniejsze silniki (np. 518 i 520) miały wyskalowane do 240 km/h, tak jak sfilmowany egzemplarz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
cruex - to nie może być BMW 525i, ponieważ E34 525i miało wyskalowany prędkościomierz...

źródło: comment_t2WZ0ySxp03CBxgfZ5iLJKD0vRVbXS58.jpg

Pobierz
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cruex
cruex
cruex 08.01.2015, 01:55:14
  • 1
@pr0skater00: Aż sobie sprawdziłem zdjęcia starych E34 na mobile.de i rzeczywiście do '89 mają 240:) Ale auto z filmiku jest rzekomo z '92, więc i tak się nie zgadza. Albo beemka jest starsza niż podają na filmie i to może być wtedy 2,5 litra 170 KM albo to jest nowsze 2,0.

1714

Przesłuchanie Komorowskiego: gratulacje dla TV Republika, wstyd innych telewizji

Przesłuchanie Komorowskiego: gratulacje dla TV Republika, wstyd innych telewizji

Zarząd główny Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich pogratulował dziennikarzowi Telewizji Republika, która jako jedyna telewizyjna stacja informacyjna w całości transmitowała w czwartek przesłuchanie prezydenta Bronisława Komorowskiego. - Postawa przedstawicieli dużych telewizji jest, z...

tomaszwoj
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 22.12.2014, 09:03:28
  • 91
  • #
    polska
  • #
    telewizja
  • #
    tvrepublika
  • #
    komorowski
  • #
    tv
  • #
    polityka
cruex
cruex
cruex 22.12.2014, 10:06:45
  • 35
Mógłby mi ktoś wyjaśnić, o co dokładnie chodzi z tą aferą dotyczącą likwidacji WSI? Może kojarzycie jakieś źródło, gdzie temat jest opisany w szerszym ujęciu? Wiem tyle, że służby miały być zinfiltrowane przez rosyjski wywiad, likwidował je Macierewicz a Komorowski ma z tym coś do czynienia, ale wszystko to jest dla mnie bardzo niejasne.
  • 20
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cruex
cruex
cruex 22.12.2014, 10:27:39
  • 78
@kanapeczka_z_kanapa: Niezależnie od tego, co to jest za stowarzyszenie i z kim sympatyzuje, jest co najmniej zastanawiające, że prezydent Polski występuje przed sądem w charakterze świadka i absolutnie nikogo nie interesuje, co ma do powiedzenia. A za chwilę wszystkie telewizje będą transmitować, jak czyta z kartki głupkowate orędzie z życzeniami świątecznymi dla rodaków albo inne tego typu propagandowe bzdury;)
cruex
cruex
cruex 22.12.2014, 16:30:25
  • 3
@msqs1911: dzięki, bardzo ciekawy materiał. Dobre wrażenie robi ten dziennikarz, chyba zacznę oglądać TV republikę;)

21

Druga linia metra przecieka, ale to nic bo ”pierwsza też przecieka”

Druga linia metra przecieka, ale to nic bo ”pierwsza też przecieka”

Podczas wczorajszego oglądania przez dziennikarzy stacji nowej linii metra, dostrzeżono plamy po zaciekach. Rzecznik metra uspokaja i mówi, że to normalne i…pierwsza linia też przecieka.

Insine
z
parezja.pl
dodany: 26.11.2014, 19:17:29
  • 1
  • #
    polska
  • #
    absurd
  • #
    wydarzenia
  • #
    metro
  • #
    warszawa
  • #
    kolej
cruex
cruex
cruex 26.11.2014, 22:08:46
  • 2
Nie jestem ekspertem, ale pamiętam wykop na temat tego, co by się stało, gdyby w jednej chwili zniknęli wszyscy ludzie na Ziemi. Po pierwszych kilku dniach miałyby przestać pracować pompy w metrze w Nowym Jorku, co miałoby w krótkim czasie doprowadzić do zalania wszystkich jego tuneli. Może to rzeczywiście jest standard, że tunel poniżej poziomu wody będzie zawsze trochę przeciekał i koryguje się to systemem pomp?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1337

Używana Cupra - jak kupić dwa w jednym

Używana Cupra - jak kupić dwa w jednym

Ze znajomymi zajmujemy się walką z nieuczciwymi handlarzami samochodów i pewien znany portal zgodził się opublikować artykuł dotyczący sprawy jednego z naszych klientów (oczywiście za jego zgodą). Temat nośny na wykopie, może Was zainteresuje.

cruex
z
moto.onet.pl
dodany: 03.11.2014, 14:24:45
  • 180
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    motoryzacja
  • #
    bezwypadkowe
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 15:44:27
  • 7
@Vein: @alosha: Sprawa tego seata też się niestety mocno przeciągnęła. Nie będę mówił o ile, ale chciałbym, żeby to trwało tylko 4 miesiące. Natomiast jak już dostaniemy wyrok, to prawdopodobnie będziemy robić sprawę ze skargi na przewlekłość postępowania. Sumy wypłacane są niezależnie od tego, czy strona poniosła szkodę, i wynoszą od 2.000 do 20.000 zł. Co ciekawe, jeśli rzeczywiście postępowanie zostało przeciągnięte, to sądy zazwyczaj zasądzają po kilka
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 15:51:00
  • 9
@alosha: Oczywiście podatnicy;) Jest jeszcze jedna kwestia związana z przewlekłością. W wyroku kończącym sprawę sąd zasądzi od sprzedawcy kwotę z odsetkami ustawowymi w wysokości 13% rocznie. W przypadku czteroletniego procesu to jest dodatkowo 50% od kwoty wyjściowej. Lepszej lokaty nigdzie nie dostaniesz, zaś koszty długotrwałości procesu ponosi pozwany (o ile po drodze nie zdążył pozbyć się majątku, ale to już inna historia).
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:05:54
  • 27
@grucha_: Słuszna uwaga. To jest oszustwo i grozi za nie do 8 lat pozbawienia wolności. Tylko w przypadku postępowania karnego zazwyczaj musisz udowodnić nieco więcej, niż w procesie cywilnym o zwrot pieniędzy. W uproszczeniu, w sprawie cywilnej wystarczy wykazać, że auto miało istotne wady, o których kupujący nie wiedział. Świadomość sprzedawcy nie ma żadnego znaczenia, równie dobrze on też może być niczego nieświadomym oszukanym nabywcą. Natomiast w sprawie karnej musisz
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:06:57
  • 1
@Vein: Oczywiście próbowaliśmy, ale nie dostaliśmy zabezpieczenia. Sąd uznał, że nie udowodniliśmy, że sprzedawca będzie próbował ukrywać majątek (tzw. brak interesu prawnego w udzieleniu zabezpieczenia).
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:10:24
  • 43
@rahcus: Dzięki, jeśli się temat spodoba, to zastanowię się nad jakimś AMA:) Tymczasem będziemy na onecie mieli cykl dotyczący tej problematyki (prawo i samochody, policja, mechanicy, handlarze etc). Planujemy wstępnie zamieszczać 2 wpisy w miesiącu.
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:21:54
  • 6
cruex


@rahcus: Nieprawda. Jest to pogląd, który pokutuje w powszechnej świadomości, ale tak nie jest. Natomiast jeżeli kupujesz od handlarza, to dodatkowo masz domniemania, które ułatwiają Ci prowadzenie procesu. Na przykład to handlarz musi udowodnić, że jak sprzedawał auto, to nie było ono wadliwe. W przypadku sporu z konsumentem sprzedającym auto to Ty udowadniasz, że w chwili sprzedaży auto już było lewe.
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:24:12
  • 19
@SpiderFYM: Nie mam skąd ich znać, z takich się do nas klienci nie zgłaszają;)
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:34:56
  • 19
@CichyBob: @Przedmaranczowy: @mitatuyo Przyznam, że sami byliśmy tym bardzo zaskoczeni. Nawet zastanawialiśmy się, czy wspominać o tym wątku, bo jest on wręcz trochę nieprawdopodobny i może podważać autentyczność całej historii. Ale takie rzeczy po prostu się dzieją.
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:40:16
  • 1
@Jankez: jasne, patrząc po popularności znaleziska pewnie wrzucimy kolejne znalezisko z treścią wyroku.
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:45:28
  • 2
@kwanty: Obojętne, masz całkowitą dowolność. Natomiast czasami się zaczyna od sprawy karnej i z wyrokiem skazującym idzie dopiero do sądu cywilnego. Ten jest związany ustaleniami wyroku karnego, więc pozwany nie będzie się mógł bronić, że nie było wady, że była nieistotna etc. Tylko to niestety znacznie przeciąga całą sprawę - musisz najpierw czekać na prawomocny wyrok karny i dopiero potem na cywilny.
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 16:46:50
  • 6
@vipe: w takim razie będzie #odkreclicznik - tak jak się nazywa nasza stronka
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 17:01:46
  • 0
@boinc: na pewno wrzucę, liczę na to, że nie zapomnicie do tego czasu, o co chodziło;)
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 17:04:09
  • 2
@ozzie: Taka niestety jest rzeczywistość, że sprawy muszą swoje w sądzie odleżeć. Dlatego najkorzystniej jest odpowiednio ponaciskać na drugą stronę i dogadać się poza sądem.
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 17:16:25
  • 3
@kwanty: trudno mi tutaj szczegółowo pisać o terminach, ale generalnie do dwóch lat od sprzedaży możesz być spokojny, potem przedawnienie zaczyna być problemem (ale nie jest on nie do przeskoczenia). Jeżeli szkoda jest wynikiem przestępstwa - a to przecież próbujesz udowadniać w sprawie karnej - to przedawnienie wyniesie aż 20 lat. Na wypadek niepowodzenia w sprawie karnej, możesz co najmniej raz przerwać bieg terminu przedawnienia poprzez sądowe zawezwanie do próby
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 17:24:37
  • 0
@titus1: haha, dobre porównanie, rzeczywiście zdjęcia są paskudne. Następnym razem zadbamy o lepszą jakość.
cruex
cruex
cruex
Autor
03.11.2014, 18:58:37
  • 0
@kwanty: cieszę się, że mogłem pomóc:)

3185

Straż miejska bije niewinnego człowieka zmuszając do podpisania dokumentów

Pokaż treści 18+

Straż miejska bije niewinnego człowieka zmuszając do podpisania dokumentów

Panowie chyba zapomnieli, że zmienił się ustrój. Na szczęście ofiara w porę włączyła dyktafon w telefonie. Nagranie z dyktafonu dostępne na dole, na drugiej stronie artykułu. Aż przechodzą ciarki.

kened332
z
temat.net
dodany: 17.10.2014, 21:55:38
  • 355
  • #
    polska
  • #
    szczecinek
  • #
    strazmiejska
  • #
    przestepczosc
cruex
cruex
cruex 18.10.2014, 00:49:59
  • 135
Jak tylko sprawa pojawiła się w sieci, prokuratura powinna wszcząć z urzędu postępowanie, znaleźć i przesłuchać chłopaka, ustalić dane strażników i ich zatrzymać, żeby nie zdążyli dopracować ustalonej już wersji wyjaśnień, przesłuchać komendanta straży i znajomków strażników, zabezpieczyć samochód, rozpytać lekarzy SORu, jak często straż miejska dowozi pacjentów, którzy lubią tłuc głową w ściany suki etc. Może to tylko moje czarnowidztwo, ale podejrzewam, że tymczasem ustala się, czy autentyczność nagrania może zostać
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

552

Poślizg na Zakopiance. Warto zobaczyć jak niewiele potrzeba aby się rozbić.

Poślizg na Zakopiance. Warto zobaczyć jak niewiele potrzeba aby się rozbić.

Poślizg na za Zakopiance.

Wilier
z
youtube.com
dodany: 13.10.2014, 06:49:37
  • 152
  • #
    polska
  • #
    zakopianka
  • #
    krakow
  • #
    drogi
  • #
    poslizg
  • #
    wypadek
cruex
cruex
cruex 13.10.2014, 09:24:00
  • 42
@MroczniGrzybiarze: No dokładnie. Wygląda jakby w połowie zakrętu zorientowała się, że jednak jedzie trochę za szybko, i zrobiła najgorsze co można w takiej sytuacji, tj. puściła gaz i wpadła w nadsterowność. Jeśli to była przednionapędówka, to mogła spokojnie nawet dodać jeszcze gazu, dać się wynieść na zewnętrzny pas i bezpiecznie przejechać zakręt. Niestety takich rzeczy nigdzie nie uczą, łatwiej jest robić kampanie typu 10 wolniej, prędkość zabija etc. (co nie
cruex
cruex
cruex 13.10.2014, 09:46:52
  • 1
@eloar: Nigdy nie odpuszczaj gazu, jak zaczyna Cię obracać do wewnątrz zakrętu, bo uzyskasz efekt podobny, jak pani z filmiku. Dodaj gazu, ewentualnie lekka kontra i przechodzisz bokiem (instrukcja dla auta przednionapędowego). W tej sytuacji potrzebujesz właśnie dociążyć tył, żeby odzyskał przyczepność i przestał uciekać na zewnątrz. Dlatego też warto jeszcze przed zakrętem zadbać o odpowiedni zapas mocy i zredukować bieg.
cruex
cruex
cruex 13.10.2014, 10:20:03
  • 2
@eloar: Wyniesie Cię:) Ale w miarę jak będziesz zwiększać promień łuku auto będzie odzyskiwać przyczepność (w wyniku uślizgu wytraci prędkość a większy promień to mniejsza siła odśrodkowa działająca na samochód). W sytuacji z filmu opisana metoda by zadziałała - było więcej niż wystarczająco miejsca po prawej stronie. Oczywiście problem jest wtedy, kiedy nie masz miejsca na zwiększenie promienia łuku. To o czym piszesz być może również się sprawdza, ale wydaje
cruex
cruex
cruex 13.10.2014, 20:16:57
  • 0
@randomnick1212: Trudno się z Tobą nie zgodzić:)

40

Wariat w mercedesie na a4 zajezdza drogę SK54131

Wariat w mercedesie na a4 zajezdza drogę SK54131

Autostrada A4 między Opolem a Wrocławiem w kierunku Opola.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 04.10.2014, 17:11:38
  • 107
  • #
    polska
  • #
    mercedes
  • #
    autostrada
cruex
cruex
cruex 04.10.2014, 19:30:26
  • 4
Brawo, blokujesz lewy pas, bo za 2 minuty będziesz wyprzedzał ciężarówkę. Może ta przygoda zainspiruje Cię do refleksji nad zmianą techniki poruszania się po autostradzie?
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

485

Wygrała w sądzie odszkodowanie od Orange

Wygrała w sądzie odszkodowanie od Orange

Sąd jednak kazał przeznaczyć prawie 95% tego odszkodowania na pokrycie kosztów pełnomocnika Orange :-D Prawo po polsku.

GeraltRedhammer
z
wyborcza.biz
dodany: 09.09.2014, 08:14:08
  • 90
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    sad
  • #
    orange
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 09:12:59
  • 243
Nie znam szczegółów, ale sytuacja wydaje się klasyczna. Otóż pokrzywdzony występuje przeciwko sprawcy z bardzo wysokim roszczeniem o zadośćuczynienie, dajmy na to 100.000 zł. Jest ubogi, więc sąd zwalnia go od ponoszenia kosztów wpisu (który normalnie wyniósłby przy takiej wartości sporu 5.000 zł). Kwota okazuje się przestrzelona kilkudziesięciokrotnie i sąd ustala, że faktycznie powodowi należy się raptem 5.000. Suma sumarum pozwany wygrywa proces w 95% a powód jedynie w 5% - czyli
  • 37
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 09:39:53
  • 6
@GeraltRedhammer: Rzeczywiście piszą o tym w artykule, wcześniej miałem dostęp jedynie do "zajawki" a reszta była dostępna za opłatą. Tym niemniej nie mogę się z Tobą zgodzić, że zadośćuczynienia nie da się z góry oszacować - każda sprawa jest inna, ale jednak na podstawie praktyki zazwyczaj da się mniej więcej oszacować, ile warte jest konkretne roszczenie.

Jeszcze jedna kwestia, o której nie wspomniałem - w sprawach o zadośćuczynienie (czyli to
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 09:47:22
  • 7
@cacum3: Pozywasz o 100.000, sąd zasądza tylko 5.000. Czyli sąd przyznaje Ci rację co do zasady, ale co wysokości roszczenia absolutnie się z Toba nie zgadza. Zgodnie z przepisami (i, moim zdaniem, zdrowym rozsądkiem) wygrywasz sprawę w 5% a przegrywasz w 95%. Czyli wygranym jest tak naprawdę pozwany przeciwnik, mimo że niewielką część dochodzonej kwoty zasądzono na Twoją rzecz. Czy to jest słuszne - przczytaj komentarz @matips , moim
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 09:59:56
  • 1
Kto to zrobi?


@GeraltRedhammer: Twój adwokat;) Śmieję się, ale oczywiście są sprawy, gdzie wysokość zadośćuczynienia będzie loterią. Akurat w sprawach wypadkowych (trochę ich w życiu zrobiłem) z góry można dość celnie prognozować końcowy wynik.
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 10:03:56
  • 6
@i20918: Spójrz na sprawę z szerszej perspektywy. Niech jakiś oszołom pozwie Cię o milion złotych za to, że coś o nim złego powiedziałeś w towarzystwie. Po 3 latach procesu, pocenia się ze strachu o końcowy wynik i utratę majątku życia, zatrudnieniu prawników do obrony etc., przegrywasz 200 zł. I co, uważasz, że mimo wszystko powinienieś zapłacić przeciwnikowi koszty jego prawnika (minimum 7.200 zł przy takiej wartości roszczenia)?
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 10:40:27
  • 1
Tak, w końcu skoro go obraziłem i przez tyle lat nie chciałem się dogadać wiedząc że jak dam mu 200 to chłop pewnie pójdzie na ugodę bo i tak więcej nie dostanie....


@i20918: A skąd możesz wiedzieć, czy pójdzie czy nie pójdzie. Jeżeli ktoś jest pieniaczem i domaga się miliona, to na żadne ugody nie idzie, dopóki nie zmasakruje swojego urojonego wroga. Tacy niestety są ludzie - pieniacze sądowi. Zazwyczaj
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 11:42:46
  • 1
@slx2000: Nie do końca jest tak jak piszesz. To się tylko nazywa potocznie wynagrodzeniem adwokata, w rzeczywistości jest to zwrot kosztów sądowych (teoretycznie) poniesionych przez stronę. Te pieniądze są zasądzane na rzecz strony wygrywającej a nie jej pełnomocnika. Nie mają też żadnego związku z kosztami faktycznie poniesionymi przez tę stronę. Teoretycznie jest możliwe, że strona wygrywająca na tym dodatkowo zarobi (jeżeli umówi się z adwokatem na mniej, niż przyzna
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 11:52:27
  • 0
@i20918:

Niczego nie będę miał przesądzone i dobrze o tym wiesz.


To jest rzeczywiście kwestia sporna w doktrynie;) Ja w każdym razie odradzałbym klientowi propozycję ugodową na 200 zł, kiedy przeciwnik atakuje z roszczeniem na
cruex
cruex
cruex 09.09.2014, 13:08:48
  • 0
@szaloneneutrino: przeczytaj całą dyskusję, znajdziesz tam argumenty przemawiające zarówno za jak i przeciw takiemu liczeniu;) W każdym razie, póki co, takie mamy prawo i nic się z tym nie da zrobić:)

530

Obserwacje drogowe #1 - Czyli jazda motocyklem po Warszawie

Obserwacje drogowe #1 - Czyli jazda motocyklem po Warszawie

Dowód na to, że kierowcy samochodów i motocykli mogą żyć razem w zgodzie i z uśmiechem na ustach ;)

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 29.08.2014, 13:55:30
  • 144
  • #
    polska
  • #
    rozrywka
  • #
    zainteresowania
  • #
    motocykle
  • #
    motoryzacja
  • #
    ciekawostki
cruex
cruex
cruex 29.08.2014, 20:38:05
  • 3
Sam sporo jeżdżę motocyklem po Krakowie i zauważam, że pozytywne zachowania kierowców samochodów to norma. Zazwyczaj jeżeli cię zobaczą w lusterku (z tym niestety bywa różnie, trzeba uważać) to ustępują miejsca. Aczkolwiek kiedy kilkukrotnie zdarzyło mi się jeździć po Warszawie, odniosłem wrażenie, że tam kierowcy są jeszcze bardziej wyczuleni na motocyklistów - być może dlatego, że jest tam ich po prostu więcej. ! W każdym razie propsy dla kierowców katamaranów:)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

579

Oto pałac komorniczki. Ona zabrała ludziom majątek!

Oto pałac komorniczki. Ona zabrała ludziom majątek!

Ten dom nawet nie przypomina zwykłej willi. Jest prawdziwym pałacem położonym w pięknej okolicy w Mławie, na blisko hektarowej działce. Ludzie porównują go z posiadłością milionerów Carringtonów z amerykańskiego serialu „Dynastia” popularnego w latach 90. Czy to pałac najbogatszego...

konto usunięte
z
fakt.pl
dodany: 29.08.2014, 08:34:15
  • 147
  • #
    polska
  • #
    komornik
cruex
cruex
cruex 29.08.2014, 11:21:14
  • 107
@Artkn: Problem polega na tym, że prawo jest źle skonstruowane. Wynagrodzenie komornika obliczane jest jako procent od wartości egzekwowanej wierzytelności (nawet przy umorzeniu egzekucji na wniosek wierzyciela komornik pobiera 5% i jest to najniższa stawka) i nie ma żadnego przełożenia na nakład pracy komornika. W efekcie za przeprowadzenie banalnej egzekucji na wielką sumę komornik może dostać wynagrodzenie rzędu dziesiątków tysięcy złotych, natomiast kiedy rzeczywiście trzeba się przyłożyć do sprawy o
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >
  • Kraków
  • woitek@interia.pl

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 30.05.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl