@auto_inspektor: Cześć. Podaj proszę maila. Jestem zainteresowany Twoją pomocą.
AMA Jak dobrze kupić samochód używany?
80% samochodów w polskich komisach ma za sobą mniej lub bardziej burzliwą historię. Na co dzień zajmuję się sprawdzaniem samochodów używanych przed zakupem i z chęcią uchylę Wam rąbka tajemnicy na temat tego, jak kupić dobre auto w Polsce.
z- 901
- #
- #
- #
- #
- #
- #
Na miejscu sprawdza się zawsze
- stan lakierniczy samochodu (grubość lakieru, stan słupków + podłużnice + podłoga + podwozie)
- silnik (praca silnika, diagnostyka komputerowa, jazda próbna)
- zgodność dokumentów ze stanem faktycznym
Co do komisów to zdarzają się naprawdę solidni i uczciwi dostawy aut (jakieś 10% handlarzy)
W DE trzeba zwracać na Delaera ile jest np na autoscout itp ważna jest weryfikacja telefoniczna.
Musisz mieć oświadczenie, ze zostało sprowadzone bez tablic.
W PL należy unikać niskiej ceny.
Mogę szukać sam
Każdy producent teraz dąży do jak najczęstszej wymiany samochdów oraz ich awarii w celu zarabiania na serwisie i częściach.
1. mazowieckie/lubleksie
2. Na zimnym motorze sprawdzasz lego gęstość, po moto doktorze olej jest bardziej gesty i lepki. Musisz sprawdzić na bagnecie i porównać z innym olejem.
3. Najlepsze jest mycie i ocena jakości wykoanania polerki najlepiej w pełnym słońu lub sztucznym świetle np na CPN w nocy
4. Auta z aukcji gdzie np mają 100-200aut na placu łatwo zgubić kluczyk lub auta z ubezpieczalni.
1. Koszt 200-250PLN zależy też gdzie auto stoi bo muszę dojazd doliczyć.
2. W nowych ordach MK5 pasowanie jest fatalne. Grubość lakieru, stan podłużnic, badanie endoskopem podłużnic, ślady demontażu elementów itp
3. 10tys- Audi a3 2000r 1,6 benzyna; 20tys - opel astra 2006r 1,9 CDTI; 30tys - Opel Vectra C 2008r 1,9 CDTI / Skoda Octavia 2010 1.9 TDI
4. Ewentualnie bez opłaconego podatku VAT :)
5. Tak, oszczędność podczas
1. 10-12
2. Astra 2, audi a3, skoda fabia, jeśli mało jeździsz to benzyna
1. WAT - mechanika
2. 27
3. Opel Insignia 2013r 2.0CDTI biturbo
4. To wszystko zależy ile jeździsz miesięcznie KM i jakie trasny/odcinki ja jeźdzę dużo to mam diesla mocengo
5. Na sprawdzaniu samym 4-6
6. Jako dodatkowy na pewno
7. Nie podoba mi się rozdawanie kasy podatników, ogólnie nie lubie polityki
8. Nie
9. Wzrośnie sprzedaż auto do 10tys :)
10. Sprzedawcą auto nowych, super biznes auta niedługo będą
a) 280-310
b) 240
Ostatnio miałem insignię ze wstawianą ćwiartką tylną a gość z podwórka chciał nas wygonić . Ostatnio też audi a4 2010r miało przebieg 155 tys a w ASO jak sprawdzałem w 2014 - 343tys
Co do kombi:
30 - BMW 5 e39
50tys - insignia 2.0T Cosmo
100 - Honda Accord
1. E46 czasem się trafiają goście nabici w ortalionie ale rzadko
2. Nie spotkałem
3. To było kilka takich inspekcji oczywiście b6 już stał na podwórku :) DIZEL wiadomo :)
1. Silnik bardzo dobry, auto ogólnie ok ale drogie w eksploatacji oraz drobne problemy z elektronika
2. Nie podejmę się sporawdzenia go z CH i DE
3. Moim zdaniem lepiej poszuakć w UE
4. Wszystkie marki ale głównie VAG, opel, volvo, PSA
5. Podchodzę indywidualnie chociaż mam spore doświadczenie, często dzwonię do mechaników czy handalrzy jakie mają opinie o danym aucie.
Faktycznie subaru jest mało w Polsce. Możesz również poszukać mazdy 6
1. Bluetechnology P-11 S AL
2. Często jest słąbe ponieważ jest problem z demontażem/montażem zderzaka przedniego w używanych. Widziałem ostatnio przypadek zwrotu insigni z 2015r county tourer z powodów tragicznego pasowania więc to bardzo możliwe
1. Lepiej samemu
2. Klasa średnia - mocne diesle w kombi (głównie korekty)
Klasa premium wałek na VAT
1. ok
2. Można ale raczej silnik benzyna 2.0 150tka
3. Tak
4. bmw e46 2.0 benzyna 150KM
1. Zajmuję się ponad 4 lata. Studia na WAT i rodzina samochodami handlowała :)
2. Tak było kiedyś takie BMW 5 F10 po powodzi....
3. W atrakcyjnej cenie raczej nie spotkałem się z super stanem technicznym
Szwecja - https://fordonsfraga.transportstyrel...natfordon.aspx
Dania - http://selvbetjening.trafikstyrelsen.../soegning.aspx
1. Ciężko może być w tej kwocie coś znaleźć, może poszukaj Corsy ale po co to gazować :)
2. Ma sens ale trzeba pilnować serwisów, oleju itp W silnikach zagazowanych wzrasta temperatura spalania przez co turbina może się szybciej zużywać (olej ma gorsze właściwości smarne). Zalety to na pewno moc i większa elastyczność
Co do ceny to 50tys to dobra cena, przebieg realny. Sam silnik bardzo dobry tylko "górę" ma słaba - głowica
Do 10 tysięcy to jeszcze Peugeot 406 i ew. trochę oklepany Passat B5 (tylko to już trochę starszy rocznik typu 2001).
1. To diesel od PSA. Problemy - niedrożny smok olejowy (trzeba go oczyścić po zakupie) co pogarsza smarowanie. poza tym standard dla diesli - dwumas, turbina, wtryski
2. Teraz jest anty-trend na diesle, więc raczej łatwiej byłoby sprzedać takie V50 w benzynie
3. Bezwypadkowość
ew. jest możliwość sprawdzenia historii po holenderskim nr rejesteracyjnym ale tego chyba nie masz?
Wystawiam fakturę VAT jako rękojmie za usługę Benzynę w tej cenie byś kupił za 42 około
bezpieczniej 1.9 JTD chyba
w tej cenie jeszcze ewentualnie Astra H
Jest możliwe ogarnięcie leasingu tylko trzeba kupić auto z możliwością VAT np po firmie i przeciągnąć przez komis który zapłaci VAT (Ty oddasz). Wystawi fakturę VAT23% bank za to zapłaci a ty masz umowę z bankiem na leasing.
W tej cenie może być ciężko znaleźć, trzeba będzie dołożyć do tych 30k
2. Mazda 3 - rdzewieje, szczególnie podwozie (jeżeli nie było wcześniej zabezpieczone)
Focus 2 - dobry wybór
Golf - ciasny, drogi, starszy rocznik niż u konkurencji będzie.
ew. jeszcze Astra H
Corolla E12 jak najbardziej - generalnie bezproblemowe auto.
1.6 vvti - problemy z konsumpcją oleju
1.4 D4D - bardzo dobry i trwały silnik - brak dwumasy, łańcuch rozrządu zamiast paska
1. Można. Pamiętaj jednak, że stłuczka w której
- nie wypaliły poduszki
- nie wystrzeliły napinacze
- nie naruszyła konstrukcji
nie wpływa w żaden sposób na bezpieczeństwo!
2. Jest cień szansy ale pewności nigdy nie ma.
Dlaczego tak robią? Bo wiedzą, że jak dadzą niską cenę, to zawsze znajdzie się klient, który nawet największego "sztrucla" kupi.
A4 i A6 są bardzo przecenione w stosunku do konkurencji - jest ogromny popyt, a dobre sztuki szybko znikają
Co do komisów w DE to bardzo dużo prowadzą turki i ryzyko miny jest takie samo jak w PL.
Natomiast komisy z pewnymi autami dla Niemców są bardzo dorgie
1. Jeśli jeździły w firmach to na pewno są serwisowane. Jednak na liczniki trezeba uważać oraz na wałek na podatku VAT
2. Ja mam 3 latka i ma 162, koniecznie trzeba sprawdzić historię serwisową, jeśli ma mały przebeig to trzeba sprawdzić dokładnie stan blacharski auta. Koniecznie jak wspomniałem czy nie jest zrobiony na VAT (kupiony w cenie netto i sprzedawany na vat-marża)
NOWE AUTO
Plusy:
- pełna gwarancja
- 100% pewności stanu auta (ale w używanym zmniejszamy ryzyko poprzez moją usługę)
- tańszy leasing
- możliwa konfiguracja samemu
I w zasadzie tyle z plusów.
Minusy:
- duży spadek wartości po 2-3 latach nawet 40-60%!
- wersja uboższa w porównaniu do używanego
- na pewno silnik w tej cenie nie będzie topowy
- nakaz
Zalezy jaki model Volvo i silnik
W Radomiu i okolicach mam kilka sprawdzonych miejsc
Możesz sprawdzić oryginalność szyb ich rocznik (po cyfrze na szybach).
Odpal samochód na zimnym zobacz kolor spalin, równomierność jego pracy i głośność (zwróc uwagę na falowanie obrotów).
Po rozgrzaniu dodaj mu gazu kilka razy i obserwuj
1. Tu mi ciezko doradzić coś w tej kwocie
2. 22-24tys
3. Przez 4 lata miałem 2 do oględzin
To zależy. Czy w ramach sprawdzania z ASO mierzony był lakier w tym miejscu? Co wyszło po mierzeniu?
Co to znaczy "źle spasowane drzwi"? Czy oglądający auto użył jakiegokolwiek przyrządu do sprawdzenia tych miejsc, oprócz własnych oczu?
i kwestia kluczowa - o jakim samochodzie mówimy?
1.6 VVTI współpracuje z LPG, pod warunkiem że zakładał to ogarnięty gazownik. Sama jednostka wymaga jedynie sprawdzenia luzów zaworowych na LPG co 30 tysięcy kilometrów (i ew. ich regulacji).
Przy takich samochodach zwracam uwagę jak historię serwisową oraz wkład właściciela w auto/serwis. Dodatkowo ważna jest bezwypadkowść bo łatwo stracić panowanie nad takim autem :)
W przypadku Opla i Forda bagażnik spory w wersji HB więc da się ładnie zapakwoać.
W tej kasie i Opla i Forda się kupi z dobrym wyposażenie oraz pewnym przebeigiem.
A te silniki mają naprawdę super spalanie. Insignią potrafię zejść do 6l na trasie.
generalnie S40 II to dość udane auto, a w benzynie raczej bezproblemowe. To krewniak Focusa, więc pewne elementy są zamienne. S40 II 1.8 z początku produkcji kupisz za tą kasę.
Bardziej nad czym innym się zastanawiam - nie wiem, jakie jest Twoje doświadczenie za kierownicą ale na pierwsze auto wybrałbym chyba coś tańszego, czego nie szkoda porysować :) bez obrazy, każdy z nas przez to przechodził.
te propozycje raczej ciężko w tych rocznikach. o Fiacie GP w ogole raczej zapomnij ale np. Punto II FL do dostania. B. tanie części, prosta konstrukcja, a silnik 1.2 16v spokojnie wystarczy
ew. jeszcze Corsa podejdzie z tych roczników.
FSI to średnio udany silnik (choćby przez problemy z nagarem)
Z innych propozycji - jak ma ładnie wyglądać, to możę Alfa 159 w kombi, Renault Laguna III, Peugeot 407 SW.
Jak ma być pojemne to Opel Vectra C.
ten silnik ma jedną bolączkę - cienki przewód olejowy, który często się zapycha pogarszając smarowanie.
Warto od razu po zakupie wymienić. W przeciwnym wypadku, jest ryzyko uszkodzenia turbo.
Większość marek premium jest droga w urzynaniu ale najlepiej wychodzi Audi i Ski silniki 4,2 są bardzo dobre i o dziwno o wiele tańsze w serwisie niż BMW M.
2. usługa objęta jest ubezpieczeniem ale od 4 lat nie miałem takiego przypadku. Daję gwarancję na opis napraw blacharskich.
3. Każde auto po sprawdzeniu ma raport ze zdjęciami i nie szukam usterek na siłę czy nie naginam raportu aby zniechęcić klienta. Każde auto opisywane jest ze stanem faktycznym - często oglądam z klientami na żywo auto i przy handlarzu
Z innych HB mogę polecić Astrę H 2.0T, Seat Leon, Corolla lub Golf. generalnie diesel jest dobry
tak, zdecydowanie warto poinformować kupującego o wszystkich wadach jakie wiesz. Uczciwość popłaca, wierz mi :) i lepiej aby kupujący usłyszał o tych wadach od Ciebie niż sam je wykrył.
Toyota Yaris jak najbardziej, raczej silnik 1.3. "Automaty" w Yarisie są niestety drogie w naprawach więc tu raczej ręczną skrzynię polecam.
Może Fiat Grande Punto? Praktycznie najlepsza oferta cena-rocznik?
Jeżęli chodzi o usługi sprawdzania aut - zdecydowanie warto zainwestować w takie
generalnie silnik raczej bez większych wad konstrukcyjnych. Warto wcześniej wymienić rozrząd (zalecają co 100 tysięcy ale lepiej zmniejszyć interwał do 70-80 tys. km.). Padają cewki i termostaty.
Swoją drogą, ten rozrząd też jest tam nieźle pokomplikowany - pasek jest strasznie długi i mnóstwo rolek, napinaczy itp. Nawet jak na V-kę :)
W miarę dobrze chodzi na LPG.
próbuj, może się uda :)
Jeżeli chodzi o BMW - jakie roczniki Cię interesują? Do ca. 2000-2001 powinieneś znaleźć, zarówno E39, jak i E46
ile kilometrów robisz rocznie? Głównie miasto czy trasa?
Sam sobie odpowiedz - ile jeszcze chcesz jeździć tym Audi oraz ile możesz akutalnie przeznaczyć pieniędzy na kolejne auto.