Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko240
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Szloch

Szloch

Dołączył 18 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2549
  • Znaleziska 1018
  • Mikroblog 1531
  • Obserwujący 150
  • Obserwowane 5

1

Co to za tajski zwierz?

Pokaż treści 18+

Co to za tajski zwierz?

Kilka lat temu spotkaliśmy się w Tajlandii. Tajska whiskey dodała odwagi i się zaprzyjaźniliśmy. Ale co to było, nie mam pojęcia. Ktoś wie? Mogło zabić?

Szloch
z
youtu.be
dodany: 03.05.2018, 15:03:55
  • 5
  • #
    tajlandia
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    smiesznypiesek
  • #
    zwierzaczki
  • #
    usuntonaboga
H.....s
H.....s
konto usunięte 15.04.2018, 02:10:10
  • 11
Jakie są wasze postanowienia noworoczne?

Moje to:
-Nauczyć się interakcji interpersonalnej,
-Nauczyć się grać na gitarze,
-Nauczyć się hiszpańskiego,
H.....s - Jakie są wasze postanowienia noworoczne?

Moje to:
-Nauczyć się interakc...

źródło: comment_QiX3XSdkyRZVD9ZRMUZsydGXAmXpSRLm.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szloch
Szloch 15.04.2018, 08:03:12 via Android
  • 1
@Helsantonio_Montes apropo relacji interpersonalnych - to może Toastmasters?
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 12.04.2018, 09:56:18
  • 3
#bitcoin #pomocy #kryptowaluty

Murki,
jako totalnie zielony w bitcoinach chciałbym odzyskać (niewielkie, dla treningu) środki z mojego konta bitcoin, ale kompletnie nie wiem jak to zrobić.

Posiadam:
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szloch
Szloch
Autor
13.04.2018, 04:27:30 via Android
  • 0
@niepodszywamsiepodbiauka właśnie w tym problem, że nie potrafię przywrócić portfela.
  • Odpowiedz

1260

Jak wykonać nowoczesną instalację w domu?

Jak wykonać nowoczesną instalację w domu?

Wideoporadnik: Pięć kroków do nowoczesnej instalacji kablowej w Twoim domu.

Szloch
z
youtu.be
dodany: 15.03.2018, 20:12:54
  • 121
  • #
    tworczoscwlasna
  • #
    budownictwo
  • #
    inteligentnydom
  • #
    elektryka
  • #
    remontujzwykopem
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 20:29:44
  • 45
@Siaa: Na filmie się skupiam na okablowaniu, a dobre okablowanie to na prawdę ułamek kosztów budowy domu, a otwiera Ci szereg możliwości w przyszłości. I raczej tak szybko nie będzie przestarzałe.
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 20:30:04
  • 91
@Aiji: Rozumiem sugestię, przed następnym nagraniem spróbuję wypić 3-4 kawy :)
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 20:32:50
  • 31
@WuDwaKa: Biorąc pod uwagę, że dzisiejsza "zwykła" instalacja jest niemal identyczna, jak 50 lat temu (może poza dodatkową żyłą ochronną na różnicówkę), to zakładam, że standard okablowania, który promujemy w SmartHome Ready też wytrzyma kilkadziesiąt lat. Żeby nie było wątpliwości - nie skupiamy się tutaj na żadnym konkretnym systemie automatyki, alarmu czy domofonu, tylko na uniwersalności.
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 20:45:05
  • 2
@diuka: Wydrukuję to, wstawię w ramkę i powieszę nad łóżkiem (。◕‿‿◕。).
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 21:14:20
  • 26
@oiio: Dzięki za konstruktywny komentarz. Wiem, że to nic super odkrywczego, to powszechna wiedza wśród ludzi "ogarniętych". Mi zależało przede wszystkim na jej usystematyzowaniu i uporządkowaniu, by nadać temu kształt procesu, który krok po kroku można samodzielnie podjąć.
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 21:18:20
  • 0
@nojasneurwa: Bo większą wagę przykładają do konstrukcji, liczby pokoi czy firanek. Moje subiektywne zdanie jest jednak takie, że to instalacje (wszelkie) dają życie i funkcjonalność budynkowi.
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 21:29:42 via Android
  • -3
@piwniczak Ciężko w tak krótkim nagraniu powiedzieć o wszystkim, ale przygotowujemy kolejne nagrania, np. dotyczące bezpieczników.
Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 21:31:58 via Android
  • 0
@oiio dzięki za celne spostrzeżenia!
Szloch
Szloch
Autor
16.03.2018, 04:07:54 via Android
  • 1
@nowy_nowy można też w przyszłości wspomóc się, jeśli w domu są sufity podwieszane albo ścianki gipsowe kartonowe. Wtedy wystarcza trochę większe przejścia w ścianach.
Szloch
Szloch
Autor
19.03.2018, 20:29:05 via Android
  • 0
@raFFcio o jaką instalacje pytasz? O dobrze rozplanowane obwody gniazd zasilających? O sieć LAN do pokrycia zasięgu Wi-Fi w całym domu? O przewody do czujników pożarowych? Czy może jeszcze o coś innego?
Szloch
Szloch
Autor
19.03.2018, 22:06:29 via Android
  • 0
@raFFcio Czy oglądałeś to nagranie? Proponuję w pierwszej kolejności zapoznać się z materiałem, który chcesz komentować, a potem się udzielać w dyskusji.
Szloch
Szloch
Autor
20.03.2018, 07:04:14 via Android
  • 0
@raFFcio nie kompromituj się. Najpierw oglądaj, potem komentuj. Albo skończ trollować.
Szloch
Szloch 15.03.2018, 20:15:02
  • 237
Mirki, wideoporadnik "Jak wykonać nowoczesną instalację w domu?" udało się zmontować szybciej niż się spodziewałem. Gorąca prośba o wykop z płomieniem!

https://www.wykop.pl/link/4214013/jak-wykonac-nowoczesna-instalacje-w-domu/

wołam obserwatorów tagów: #inteligentnydom #elektryka #budownictwo
oraz zgodnie z obietnicą wszystkich plusujących poprzedni wpis
  • 41
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

radekrad
radekrad
15.03.2018, 20:18:44
  • 5
@Szloch: nie zasłużyłeś, bo w 2018 każesz ciągnąc kabel, zamiast użyć bezprzewodowych urządzeń renomowanej firmy #xiaomi i #sonoff , ale niech Ci będzie, że wykop
  • Odpowiedz
Beniz_Szatana
Beniz_Szatana
15.03.2018, 20:25:24 via Android
  • 3
@radekrad kabel to kabel. Mówię to jako instalator światłowodów. Nie raz zdarzyło mi się gadać z klientem, który chce 300 mega i router na strychu, że niestety będą straty i czemu skrętke nie puścił. Zawsze słyszałem, że elektryk mówił, że wszędzie będzie wifi działało ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 15.03.2018, 10:36:01
  • 1056
Mirki, montuję właśnie wideo-poradnik pt. "Jak wykonać nowoczesną instalację w domu?"

Będzie zainteresowanie? Pomożecie wykopać z płomieniem? Plusujących zawołam po opublikowaniu znaleziska.

Na rozkręcenie imprezy małe #rozdajo - 3 komplety: Książka "10 mitów inteligentnych domów" oraz "Antykradzieżowe etui na karty bankowe". Losowanie wieczorem.

wołam obserwatorów tagów: #inteligentnydom #elektryka #budownictwo
Szloch - Mirki, montuję właśnie wideo-poradnik pt. "Jak wykonać nowoczesną instalację...

źródło: comment_WZAwMufl2p3wJgrzFYpkYkyxrquMWbhO.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szloch
Szloch
Autor
15.03.2018, 10:54:36
  • 16
@radekrad: W tym poradniku skupiłem się na zaplanowaniu i wykonaniu odpowiedniego okablowania domu, które da uniwersalność - możliwość założeniach różnego rodzaju urządzeń, najtańszych i najdroższych też. Jest to oczywiście temat rzeka, więc nie da się w takim poradniku odpowiedzieć na wszystkie pytania.
  • Odpowiedz
dene
dene
dene
15.03.2018, 11:05:34 via iOS
  • 25
@Szloch: wołaj jak wrzucisz!
  • Odpowiedz

83

Dlaczego jedni potrafią "robić pieniądze", a inni nie? Psychologia wyjaśnia.

Dlaczego jedni potrafią "robić pieniądze", a inni nie? Psychologia wyjaśnia.

Okazuje się, że gdyby  zebrać pieniądze  z całego świata i podzielić je równo między ludzi, to po krótkim czasie bogaci znów staliby się bogaci, a biedni zostaliby bez  grosza. Psychologowie wyjaśniają, dlaczego tak się dzieje.

Zdejm_Kapelusz
z
focus.pl
dodany: 25.02.2018, 11:31:11
  • 30
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    psychologia
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
  • #
    ciekawostki
Szloch
Szloch 25.02.2018, 21:15:32 via Android
  • 15
@Pstek a kto powiedział, że trzeba już mieć książkę, żeby ją sprzedawać? To są właśnie te schematy, którym tak chętnie ulegamy.
Szloch
Szloch 09.02.2018, 18:30:37 via Android
  • 4
#piekloperfekcjonistow
Szloch - #piekloperfekcjonistow

źródło: comment_C7CAaGdhdmretDioRWD6MiWt5OLQgoSP.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szloch
Szloch 16.01.2018, 07:59:01 via Android
  • 3
O nie! Znowu bordo! Pakuję suchary i zbieram się do piwnicy.
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ThorPL
ThorPL
16.01.2018, 09:08:27
  • 0
Dzie to bordo, nie ma bordo!
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 11.01.2018, 15:42:34
  • 3
Fajnie robić rozdajo, ale jeszcze fajniej dostawać za nie podziękowania :) #chwalesie i wołam @niochland
Szloch - Fajnie robić rozdajo, ale jeszcze fajniej dostawać za nie podziękowania :) #...

źródło: comment_w7pfH6JfVxL4vUBMYUXge3DHqGJsXrv2.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bossek
bossek
18.01.2018, 07:46:22 via Android
  • 1
@szloch mam i ja dzięki zaczynam czytac
bossek - @szloch mam i ja dzięki zaczynam czytac

źródło: comment_gQdqf5Cuh6TEQ9cNL77Vzz98sGlswgKX.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
bossek
bossek
18.01.2018, 07:46:30 via Android
  • 1
@szloch mam i ja dzięki zaczynam czytac
bossek - @szloch mam i ja dzięki zaczynam czytac

źródło: comment_5zl5Wc7ul8WW46zz3zL7MvyiqRyIA4Hf.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

871

AMA Inteligentne domy (3 lata później)

AMA Inteligentne domy (3 lata później)

Czołem! Lada dzień stuka mi 10 lat na Wykopie i 3 lata od mojego "AMA Inteligentne domy", które cieszyło się zaskakująco dużym zainteresowaniem (prawie 50 tysięcy odwiedzin). W ciągu trzech lat zmieniło się bardzo dużo, najwyższy czas znowu przeprowadzić AMA :)

Szloch
z
wykop.pl
dodany: 07.01.2018, 09:49:31
  • 485
  • #
    amainteligentnedomy
  • #
    technologia
  • #
    budownictwo
  • #
    elektryka
  • #
    inteligentnydom
  • #
    automatyka
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:08:53
  • 8
@bob-sacamanooo: 1. nadmiarowe okablowania (do włączników, do grzejników). czujniki pożaru i zalania.
2. sterowanie ogrzewaniem, centralne wyłączanie oświetlenia, gniazd
3. cały przekrój funkcji inteligentnego domu się w tym mieści.
4. tutaj każdy powie inaczej, wszystko zależy od tego co lubisz, jak korzystasz z domu. Ja bym jednak na tym etapie na pewno zrezygnował z komunikacji głosowej z systemem.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:11:48
  • 1
@only_HD: Współpracuję z deweloperami budującymi domy, ale najbardziej lubię pracę ze świadomymi klientami końcowymi. Oni mają jakieś wymagania i oczekiwania a ja je po prostu muszę poznać i "dowieźć produkt". Domy sprzedawane w standardzie "inteligentnych" to pewnie nawet nie promil wszystkich sprzedawanych rocznie. Najczęściej inteligentne instalacje powstają z inicjatywy osoby, która tam będzie mieszkać.

Z grubsza cenę systemu możesz poznać w naszej wyceniarce
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:17:05
  • 2
@anadyomenel: Zagrożenia są, to oczywiste.
1. Może tak być, kwestia profesjonalizmu wykonawcy i ewentualnej obsługi gwarancyjnej.
2. Bardziej wygląda mi to na temat do odcinka Black Mirror, ale mogę sobie wyobrazić taki scenariusz. Temat bezpieczeństwa i możliwości jej zwiększenia pojawiał się już w dzisiejszych pytaniach.
3. Raczej nie :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:18:19
  • 0
@Fingerman1: Xiaomi jako producent masowy robi urządzenia do samodzielnego zainstalowania przez użytkownika. To jest zupełnie inny produkt, niż to, co my stosujemy na instalacjach. Aqara nie znam, ale kupiłem do testów Mi Radio sterowanie przez Wi-Fi i nie byłem zadowolony.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:19:22
  • 0
@metnokitlumtsejeinerotkotnokitlum: Więcej pozytywnego rzeczywiście słyszę o Alexa. Są realne wdrożenia, integracja z KNX. Nie ma jednak języka polskiego w żadnym z nich, a to na dzisiaj spore ograniczenie. Ostatecznie uważam, że to jednak raczej gadżet i ciekawostka niż kluczowy interfejs.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:21:04
  • 1
@Mitnic: Nie mogę ich polecić, bo nigdy ich nie stosowałem. Jeśli myślisz o zastosowaniu ich u siebie, mając nad wszystkim kontrolę - bez obaw! Jeśli ma to być część produktu dla Twojego klienta, na pewno należałoby dogłębniej zbadać temat.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:22:17
  • 0
@lucku: Zamiast typowego PLC'ka proponuję serwerek dedykowany do automatyki domowej, np. Loxone. Jestem zwolennikiem rozwiązań przewodowych. Bezprzewodowe też, ale raczej nie W-Fi, tylko dedykowane częstotliwości.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:22:54
  • 0
@Bohumil: Nie, ale bardzo bym chciał. Chyba muszę się uśmiechnąć do kogoś z VW :) Dzięki za info, nie słyszałem o tym.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:24:25
  • 1
@ikov: Na pewno wszystko da się zrobić źle. Jeśli wkurza na co dzień - będziesz marzył o wylączeniu tego. To jest kwestia profesjonalizmu wykonawcy i rozpoznania potrzeb. Często ludzie nie korzystają z aplikacji mobilnej do inteligetnego domu, wszystko mają pod klawiszami, scenami. Nie jest to jednak powód, żeby tej aplikacji klientowi nie dawać :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:26:20
  • 0
@Dziubaster: czujniki alarmowe, sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem i gniazdami. Przy takiej wielkości mieszkania można wziąć pod uwagę system bezprzewodowy, pamiętając jednak, że kabel wciąż będzie potrzebny do kinkietu czy rolety. Takim drobiazgiem umilającym życie jest też radio w łazience zasilane z obwodu oświetlenia kinkietu.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:28:14
  • 2
@Jakfaskaf: Uważam, że to super, że te rzeczy powstają bo mocno pchają branżę do przodu. Dają też szansę samodzielnego wdrożenia inteligentnych rozwiązań za dużo mniejszą kwotę. DIY - rewelacja. Komercyjnie - chyba jeszcze nie, ja tego klientom jeszcze nie będę oferował, obawiam się spalenia marży na wizytach serwisowych.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:29:27
  • 0
@WMPP: Rzeczy, które będziesz mógł zabrać ze sobą, czyli bezprzewodowe :) Jeśli polubiłeś samodzielną pracę, to masz bardzo dużo fajnych rozwiązań do zgarnięcia: Arduino, RaspberryPi, Domoticz.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:30:54
  • 0
@niko777: Nie znam. Bywam na targach, rozmawiam z kolegami z branży, ale o tym nie słyszałem. Podstawowe pytanie: sobie, czy klientom? Na sobie można eksperymentować, na klientach już niekoniecznie. Należałoby poznać historię tego systemu, liczbę przeszkolonych wykonawców, wdrożeń itd.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:31:34
  • 2
@ojejq: Puszki kieszeniowe :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:32:08
  • 0
@caveman4002: Trzy.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:35:45
  • 2
@Szkodzik: 1. Mam wrażenie, że Lon ma już szczyt popularności za sobą. Ostatnio widziałem raport, że w europie znacząco spada jego zastosowanie.
2. Z przewodowych - chyba nic. Można coś zrobić na Modbus'ie, ale to nie taki standard, jak KNX. Z bezprzewodowych silny jest Z-Wave.
3. System inteligentny, nie KNX'owy? Loxone. Z producentów KNX lubię Jung'a i Schrack'a
4. Wydaje mi się, że lepiej, bo dedykowane sterowniki będą miały wiele
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:37:29
  • 1
@misisk: W mojej ocenie bezprzewodówka jest dobra do bardzo małych mieszkań oraz jako uzupełnienie systemu kablowego, bo łączyć na ogół się da. Przydaje się też wtedy, gdy na prawdę trudno jest poprowadzić gdzieś przewód - np. przycisk na szklanej ścianie. Wszędzie indziej - kabelek. Różnica podstawowa to mniejsza niezawodność komunikacji i kwestia zasilania.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:38:05
  • 0
@PeaceUN: To Z-Wave, znajdziesz tego całą masę u Chińskich Kolegów.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:40:34
  • 52
@zaczerpnacdlonia: W samochodzie też wolisz nie mieć centralnego zamka i elektrycznie otwieranych szyb?
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:42:33
  • 1
@Oskar-Pam-Pam: Jeśli masz głowicę 1-5, to się da, ewentualnie trzeba będzie jakiś pierścień-przejściówkę założyć. Jeśli nie masz w ogóle zaworu termostatycznego - to trzeba (i da się) go założyć najpierw.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:43:44
  • 0
@ladzik: Najbezpieczniej jest sterować elektronicznymi głowicami na grzejnikach, wtedy piec sam się dostosuje i będzie grzał tyle, ile trzeba utrzymując wymaganą temperaturę wody w obiegu, a tylko obieg będzie się zmniejszał.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:45:05
  • 0
@ashi1: BT - praktycznie w moich instalacjach nie ma zastosowania. SMS - fakt, nie ma gwarancji, że SMS w ogóle dojdzie.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:47:37
  • 0
@rawilson: Sam u siebie mam VPN na routerze Tomato, więc to takie sensowne i jednocześnie budżetowe rozwiązanie. Bez problemu znajdziesz też niewiele droższy router z oryginalnym VPN w firmware.
Co do przypadku - była kilka lat temu taka sytuacja, że Loxone nie radził sobie z kartami SD do przechowywania danych i je dość szybko uszkadzał (wytrzymywały kilka miesięcy). Potem coś naprawili, wyszedł nowy firmware i jest ok.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:49:11
  • 5
@mareczny: Tego typu klamki są często "standalone", a nie częścią większego systemu i do tego bateryjne i na dodatek z możliwością użycia mechanicznego klucza.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:49:35
  • 1
@PAXE: Tak, jak najbardziej. Chętnie pomogę i przyjrzę się Waszej sprawie.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:50:06
  • 0
@PMV_Norway: już wychodzi na plus :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:52:00
  • 0
@ahaw: W mojej ocenie niezawodność = okablowanie. W przypadku KNX tego okablowania i tak może być zdecydowanie mniej, bo jest rozprowadzane w strukturze drzewiastej, a nie gwiazdy. Średniej wielkości dom, to kilkaset metrów przewodu KNX, według mnie warto. Bezprzewodówka (Wi-Fi, czy 868) jest dobra na uzupełnienie instalacji kablowej.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:54:23
  • 1
@slowin: W pokojach dzieci raczej poszedłbym w kamerki po Wi-Fi z normalnym zasilaniem z gniazdka - raz potrzebne, raz nie, można przenieść w inny kąt. Do zewnętrznych kamer już skrętka. Jeśli zaś chodzi o dodatkowe okablowanie w domu, to jednak jest tu prucie ścian, żeby dość np. do wszystkich włączników, ale przewód sterujący jest cieńszy niż zasilający, to tak na pocieszenie - mała bruzdka śrubokrętem i da się wcisnąć.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:55:57
  • 0
@lucku: Ok, już rozumiem pytanie. Komunikacja przez linię zasilającą się nie przyjęła. Nawet KNX miał taki standard zamiast zielonego przewodu, ale były z tym tylko kłopoty. Teraz, gdy mamy w domach żarówki LED, zasilacze, falowniki to nie może poprawnie działać.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:58:41
  • 0
@pwlsrs: Jeśli chcesz to zlecić jakiejś firmie - na pewno nie będzie tanio. Trzeba liczyć się z kwotą kilku-kilkunastu tysięcy złotych na pewno, za wpięcie w jeden system kilkunastu rolet. Robiąc sam, możesz kupić tańsze moduły, np. wspomniany przez Ciebie Sonoff czy Domoticz i wykonać to sam.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 12:59:24
  • 2
@Naxxxtes: Nie chcę Cie przekonywać do czegoś, do czego nie jesteś zainteresowany.
ps. Tak - jestem leniwy.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:02:20
  • 0
@Trompele: 1. Czy to przez SMS czy aplikację mobilną czy nawet pilota, polegałbym na ekspanderach Satela. Instrukcja + wsparcie telefoniczne Satela (na prawdę pomagają!) powinno wystarczyć. Jeśli będą kłopoty - każdy serwisant Satela w ramach jednej wizyty Ci to zrobi.
2. Upewnij się, że kocioł ma wejście do sterowania załączeniem pracy - na ogół mają. Dzięki temu z wyjścia sygnałowego Satela możesz sterować kotłem. A stąd już krok do zdalnego
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:12:52
  • 1
@MariuszT:
1. Jest tańszy i chyba fajnie spełnia swoją funkcję. Ma mniej możliwości, przez co nie jest jego rolą konkurowanie z KNXem i jeśli tylko tych możliwości nie brakuje, to jest to super pomysł na automatykę mieszkania. ABB jako koncern też gwarantuje nieprzypadkową jakość. ABB w tej chwili wydaje się bardziej promować Free@Home, niż swoje KNX'owe linie produktowe.
2. Nie znam tego systemu multiroom, trudno mi się wypowiedzieć. Jeśli da
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:14:10
  • 2
@piepsze:
1. Obecnie mam zastępczy, bo padł mi silnik w Focusie( ͡° ʖ̯ ͡°). Muszę wybrać coś nowego, myślę o Saabie :).
2. 0 zł - mniej więcej regularnie tyle zarabiałem przez pierwszy rok działalności. Ostatecznie przetrwałem, dałem radę i żyję :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:15:02
  • 0
@chwiejus: Słuszne okablowanie to podstawa podstaw. Potem można myśleć o wdrażaniu etapami swoich pomysłów. Projekt takiego okablowania możesz zlecić firmie jak moja, albo z kursem SmartHome Ready zrobić samodzielnie.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:16:22
  • 1
@khris23: Nie znam kontekstu (liczba punktów, wielkość domu/mieszkania). Ja bym w pierwszej kolejności wycenił system na Loxone, tam też wpiąłbym oświetlenie, tak żeby Satel zajmował się tylko tym co najlepiej robi - obsługą czujników alarmowych. Loxone ma linie przewodowe i bezprzewodowe.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:17:38
  • 1
@listopad_anonim: Proponuję zainteresować się gotowym serwerkiem automatyki domowej. W przypadku np. Loxone czy Comexio masz od razu w cenie serwera (około 2000 zł) szereg wyjść sterujących, aplikację do programowania i aplikację mobilną. Jeszcze tańsze będzie polskie Ampio.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:21:21
  • 0
@mruz12: Moją rolą jest rozpoznanie potrzeb klienta. A uwierz, na prawdę każdy ma inne priorytety. Byli tacy, którzy chcieli przede wszystkim oszczędności, inni chcieli funkcjonalność, multimedialność albo oszczędność własnego czasu. Czy jest sens? To też pytanie nie do mnie, tylko do inwestora czyli Ciebie. Ja założyłem automatykę w znacznie mniejszym mieszkaniu.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:22:07
  • 0
@bndr: Pewnie elektryka, automatyka, programowanie. Nie przykładałbym jednak zbyt dużej wagi do studiów, tylko - choćby bezpłatnie - przyczepiłbym się do jakiejś firmy i praktykował.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:25:56
  • 1
@brusse:
1. Przed rozpoczęciem prac analizujemy potrzeby klienta. Każdy ma inne. Minimum to elementy odpowiadające za generowanie oszczędności na rachunkach i bezpieczeństwa. Więcej wychodzi podczas rozmów.
2. BCS, skrętką.
3. Zdecydowanie czujniki na kablu, sam stosuje Satela Integrę (bo ma interfejs KNX :) )
4. To jest trochę nadmiarowe, ale zapisane w normie. Można za to więcej gniazd w pokojach dać na jednym obwodzie. W kuchni czy łazience są już
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:26:29
  • 0
@pwlsrs: Jeśli chcesz to zlecić jakiejś firmie - na pewno nie będzie tanio. Trzeba liczyć się z kwotą kilku-kilkunastu tysięcy złotych na pewno, za wpięcie w jeden system kilkunastu rolet. Robiąc sam, możesz kupić tańsze moduły, np. wspomniany przez Ciebie Sonoff czy Domoticz i wykonać to sam.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:27:48
  • 1
@maestr0: Nie używałem. Uważam, że tego typu rozwiązania są super, ale do samodzielnych wdrożeń, DIY. Używam dedykowanych systemów do automatyki budynków.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:28:07
  • 1
@filip-i: moja komórka i iPad na ścianie to moje HMI :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:29:27
  • 0
@nikvist: Też bym wział pod uwagę Danfossa, myślę, że się świetnie sprawdzi. Jeśli chciałbyś jednak móc rozszerzać funkcje systemu o coś więcej niż ogrzewanie, weź od razu centralkę do smarthome, jak np. Loxone czy Ampio.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:29:40
  • 0
@ronin88666: Jest to mieszkanie pokazowe, w Warszawie na Saskiej Kępie.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:32:06
  • 0
@mario-smith: Pisałem już dziś o Fibaro, poszukaj we wcześniejszych komentarzach. Jestem zwolennikiem rozwiązań przewodowych i takie systemy oferuję swoim klientom.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:37:50
  • 6
@Dziki_: Tak, zawsze coś sam znajduję.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:42:00
  • 0
@lucku: KNX wycofał się z wspierania power line, systemy, które znałem komunikujące się po PL też straciły wsparcie producenta. Jeśli jest nowa, piękna instalacja kablowa, bez żadnych przeróbek, to będzie to działać. (No chyba, że LEDy i inne zasilacze będą mącić). Wydaje się, że to ślepy zaułek smarthome, wyparty przez bezprzewodówkę.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:44:25
  • 1
@misisk: W uproszczeniu - przewód sterujący do wszystkich puszek pod włączniki i innych technicznych miejsc w domu (siłowniki, zawory, centrale). Dokładny instruktaż sprzedajemy w kursie SmartHome Ready - link w powiązanych. Jest tam cała nasza wiedza, jak dobrze okablować dom.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:49:50
  • 1
@khris23: Aplikacja na smartfona Satela, to raczej odwzorowanie klawiatury alarmowej, niż aplikacja do sterowania domem. W Satelu każda najprostsza funkcja logiczna (np. koniunkcja) wymaga zajmowania osobnych wejść/wyjść wirtualnych. Szybko to się kończy, nie mówiąc już o przejrzystości "programu". Nie ma tez regulatorów (pomiar temperatury), bo wejścia i wyjścia są zerojedynkowe. Jeśli jednak chodzi o proste rzeczy typu, włączenie jakiegoś obwodu - to tak, Satel będzie super.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:50:42
  • 0
@ronin88666: Chętnie dowiem się nieco więcej, dzięki :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 13:53:04
  • 2
@eshape55: W tym budżecie na pewno analogowe kamery. Ale nie przejmuj się, rejestrator będzie cyfrowy i będziesz miał podglad z aplikacji mobilnej :). Wykrywanie ruchu i tym podobne funkcje rejestratory mają w standardzie. Producent? np. BCS. Rejestrator 300 zł, dysk 300 zł, kamery jeszcze mniej.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:01:49
  • 1
@adriano30: 1. Wiele firm na wizytówce ma hasło "inteligentny dom", ale myślę,że firm, które robią to przede wszystkim i z tego się utrzymują jest w Polsce kilkanaście, może kilkadzisiąt.
2. Przede wszystkim z klientami prywatnymi
3. Nie uczestniczę w przetargach, więc nie wiem :). Najczęściej mam klientów z polecenia.
4. j.w. Nie mam doświadczenia w przetargach.
5. Mam stałą ekipę, ale też korzystam z B2B, szczególnie, gdy jest więcej pracy.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:03:01
  • 2
@Mis_z_latarka: Przy kilku modułach powinno chodzić stabilnie. Myślę, że w takim zastosowaniu Fibaro jest fajnym wyborem. Możesz też rozważyć bezprzewodówkę od Loxone.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:03:12
  • 0
@zadnoo: można zawsze :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:03:57
  • 2
@nuverende: Pisałem kilkukrotnie dziś o Domoticzu, bez problemu znajdziesz moje odpowiedzi. W skrócie: do DIY - rewelacja, do zastosować komercyjnych - zostaję przy KNX.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:05:01
  • 0
@qwerty54321: Trochę takich operacji było - od kilku tysięcy złotych do kilkudziesięciu. Doprowadzenie niezbędnego okablowania, nowa rozdzielnica elektryczna, pełen przekrój funkcji inteligentnego domu.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:08:05
  • 6
@Naxxxtes: Nie widzę powodów, po co miałbym zachęcać malkontenta. Ani nie będziesz moim klientem, ani mnie nie polecisz. W tym samym czasie mogę dać kilka cennych porad ludziom, które na nie czekają. Dziwię się tylko, że Ty poświęcasz swój czas na nic nie wnoszące komentowania. Ja swój czas bardziej cenię.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:10:02
  • 1
@ladzik: Pewnie należałoby porozmawiać z wykonawcą instalacji sanitarnej, bo może konieczne będzie zmienienie konfiguracji kotła. Mimo wszystko w pokojach przy grzejnikach masz pewnie głowice termostatyczne ręczne, ustawiane w zakresie 1-5? Dzięki temu w każdym pokoju jest inna temperatura. Głowice elektryczne robią to samo, tak jakby ktoś stał przy grzejniku i ciągle nim kręcił.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:11:13
  • 9
@malox: Słyszałem o nim, ale w chwili obecnej wydaje mi się produktem zbyt niszowym, bym bez obaw proponował go klientom. Nie ze względu na jakość produktów, czy oprogramowania a ze względu niepewność tego, co będzie za 10 lat.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:12:16
  • 0
@rawilson: Była sytuacja z Fibaro, że ich sterowane gniazdka generowały pożary. Moduł gniazdka był zbyt mały, elektronika zbyt blisko siebie.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:13:18
  • 0
@Imputator: Niestety sam odpowiedziałeś na pytanie - jeśli nie chcesz kuć ścian, pozostaje bezprzewodówka. Temat Domoticza pojawiał się kilkukrotnie we wcześniejszych komentarzach.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:14:06
  • 0
@fAzI: Tak. Czujniki ruchu/obecności + system muzyczny multiroom. Brzmi jak futurystyka, ale do wdrożenia dość łatwe.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:18:18
  • 1
@khris23: 1. Cieszę się, że pomogłem :) Dokładnie tak. Nie tylko w Loxone, tego typu scenariusze są we wszelkiej maści sterownikach automatyki domowej.
2. Jeśli tylko możesz, zastosuj przewodowe. Możesz też użyć "nieinteligentnych" zaworów grzejnikowych, np. Danfoss TWA i sterować nimi za pomocą jednego z wyjść przekaźnikowych centralki Loxone. To mamy przećwiczone i najczęściej tak robimy.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:29:05
  • 4
@Greater_Manchester_bus_route_58: Póki co proste rozwiązanie typu "kurier nie potrzebuje podpisu" świetnie się sprawdza :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:29:39
  • 0
@ZimnyJanusz: Poszukaj w komentarzach wyżej, były już o to pytania :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:30:43
  • 0
@kayo: Właściwie wszystko to co w domu poza kilkoma funkcjami, których w mieszkaniach nie ma, czyli bez sterowania kotłem grzewczym, bramą garażową czy instalacją fotowoltaiczną.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:31:31
  • 0
@gsmphone: KNX z serwerem Loxone.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:32:27
  • 1
@Greater_Manchester_bus_route_58: Wciąż chyba domotyka mi leży najlepiej, ale doceniam kreatywne podejście :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:34:20
  • 0
@ronin88666: Jasne, spotkajmy się w tym tygodniu. Prześlę na pw mój numer telefonu.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:35:56
  • 1
@khris23: Tak, tego typu zawory woskowe mają czas zmiany pozycji na poziomie kilku minut i nie ma problemu z precyzyjną regulacją temperatury pomieszczenia w ten sposób. Po prostu działa. Jeśli chodzi o plan na okablowanie - jak zwykle polecam kurs SmartHome Ready :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:37:09
  • 0
@pwlsrs: Tak, potrzebne są dwa przekaźniki do rolet/żaluzji. W większości komercyjnych rozwiązań (wspominane tutaj Fibaro czy Loxone) są to moduły, które w ramach jednej obudowy od razu mają dwa przekaźniki.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:46:06
  • 1
@pwlsrs: Zawsze trzeba coś skonfigurować, sparować etc. W niektórych przypadkach jest to łatwiejsze, w niektórych trudniejsze. Nie mniej instrukcje i tutoriale producenta albo z sieci + odrobina zapału i będzie git :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:46:36
  • 0
@Libertas: Jasne, mam takie rzeczy u siebie, a mieszkam właśnie w mieszkaniu.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:47:43
  • 0
@korni007: 1. Jest już sporo wątków o Domoticz. 2. To są rozwiązania DIY, wsparcie społeczności, instrukcje, tutoriale, więc jest nieźle, ale czy Ty dasz radę, to pewnie tylko Ty wiesz :). 3. Dla mnie jest - ja tak mam.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 14:48:44
  • 0
@TheBidzi: 1. Producent systemu daje apkę, by ją tylko konfigurujemy pod klienta. 2. LCN chyba lata świetności ma już za sobą. 3. Są siłowniki do otwierania okien, jeśli o to chodzi.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 15:03:52
  • 1
@pwlsrs: Fibaro w podstawowym zakresie jest bardzo proste i na pewno sobie z nim poradzisz. Możesz też zainteresować się systemem DeltaDore.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 15:04:17
  • 0
@Barto_: Od roku zostawia, ale czy może, tego nie wiem :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 15:08:49
  • 0
@PAXE: jasne, zostawiłem wiadomość na PW
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 15:12:05
  • 0
@hegemon13: Brzmi super! Z chęcią bym zobaczył taką instalację :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 15:17:29
  • 0
@Zaszczyk: 1. Raczej trudna sprawa, musiałbyś najprawdopodobniej samodzielnie napisać jakiś skrypt, plugin.
2. Ja nie.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 16:27:38
  • 0
@Szloch: KNX lubię za to, że to ponad 400 producentów, więc nie tylko mam pewność, że zawsze będę miał moduły na wymianę, to jeszcze mogę przebierać w produktach o różnej jakości, cenie i funkcjonalności. Loxone dlatego, że to serwer o bardzo dużych możliwościach programistycznych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dobrze znam Loxone i mogę sobie sam wygodnie rozbudowywać program.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 16:29:24
  • 1
@jem_na_mchu: Serwer automatyki domowej, w naszym przypadku często jest to Loxone. Bywa jednak, że serca w ogóle nie ma - KNX jest na przykład systemem rozproszonym.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 16:30:08
  • 0
@karolzzr: Nie myślałem o tym, na tym etapie jesteśmy po prostu firmą usługową. Ale kto wie, może warto się już rozglądać za takimi sprawami.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 16:31:41
  • 0
@mario-smith: Mamy wyceniarkę online na stronie futunext.com. Jeśli zgrubna wycena spełnia oczekiwania klienta, to spotykamy się, poznajemy dokładniej potrzeby klienta i przygotowujemy już precyzyjną ofertę. Okablowanie trwa około miesiąc, podobnie tez podłączenie i uruchomienie systemu.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 16:32:24
  • 0
@d__q: Nie mieliśmy jeszcze takiego życzenia od klienta. Wiem, że da się to zrobić. Jeśli będzie takie życzenie, to to zrobimy. U siebie w mieszkaniu nie czułem potrzeby wprowadzenia tej funkcji.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 16:43:06
  • 1
@d__q: Ja ten pomysł kupuję. Może najwyższy czas to przetestować, wdrożyć i wprowadzić do oferty. Dzięki :)
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 17:07:07
  • 1
@OczyMnieBolom: Gruby nie jestem, ale parę kilo można by zrzucić.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 17:08:15
  • 2
@Shatter: Jak najbardziej mnie interesują. W tej chwili mamy zespół 6 osób, w szczytowym momencie dochodzi do 10. Podeślij na PW więcej informacji o sobie, pomyślimy.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 17:29:40
  • 1
@mailtalk: Tak, wymaga postawienia serwera VPN w sieci domowej i klienta na urządzeniu odbiorczym, np. laptopie czy komórce.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 17:41:26
  • 1
@mailtalk: Możesz mieć na stałe włączone VPN. Wiem, że wiele osób tak do tego właśnie podchodzi. Inni włączają tylko wtedy, gdy potrzebują.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 18:18:40
  • 0
@a5f5c1: To rozwiązanie często stosowane w oknach połaciowych, mieliśmy z tym styczność. Są dedykowane siłowniki do takich okien, po otwarciu klamki okno można zamykać i otwierać systemowo.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 19:29:08
  • 0
@khris23: Niestety od dłuższego czasu nie, umarł trochę śmiercią naturalną. W trochę innej formie newsletter prowadzimy w projekcie www.smarthomeready.pl
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 19:30:10
  • 0
@sosen85: szczerze mogę polecić Loxone, masz nie tylko API ale też bardzo mocne środowisko programistyczne. Kupujesz serwer, resztę masz w cenie.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 19:32:31
  • 0
@ProfiBoy: według tego, co usłyszałem od Ciebie, to potrzebnych jest kilkanaście modułów 2-przekaźnikowych umieszczanych lokalnie przy roletach (np. w Loxone taki moduł kosztuje około 500 zł), do tego centralka (1500 zł) i robocizna. Gdyby okablowanie było tak zrobione, że można zastosować moduły wieloprzekaźnikowe w rozdzielni, to w tym przypadku cena spadłaby pewnie dwukrotnie. Mówię tu o rozwiązaniach, które ja stosuje. Wiem, że da się samodzielnie zrobić taniej.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 19:33:20
  • 0
@ProfiBoy: Mimo wszystko fajnie, że jest, że samodzielną pracą można coś sobie zrobić dużo taniej.
Szloch
Szloch
Autor
07.01.2018, 20:36:00
  • 0
@ProfiBoy: Zgadzam się, dlatego komercyjnie, swoim klientom, proponuję inne rozwiązania.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 06:50:04
  • 0
@BARTBRODZ: Sterowanie w tym pprzypadku nie jest problemem, szczególnie, że akceptujesz przewodowe jak i bezprzewodowe. Jeśli chodzi zaś o mieszczenie napędów w rolecie, to już to wykracza poza moje kompetencje. Powinieneś dopytać dostawcy rolet, oni mają na to sprawdzone rozwiązania, nie trzeba samodzielnie szukać. Z takich dedykowanych napędów, to kojarzę tylko coś takiego: https://shop.loxone.com/enuk/solidline-air.html
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 06:51:41
  • 1
@OlekOo: Ten wątek kilkukrotnie się już pojawiał we wcześniejszych pytaniach. Możesz użyć zestawu Danfoss, albo części inteligentnego domu, jeśli myślisz o przyszłej rozbudowie: Loxone, Fibaro, jest tego znacznie więcej, przewodowe i bezprzewodowe. Do kotła na ogół nie trzeba się podłączać, wszystko sprowadza się do wymiany starych, ręcznych głowic na elektryczne.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 06:52:45
  • 1
@dnasstorm: Bywali i tacy, ale to jest chyba rzeczywistość przedsiębiorcy, niezależnie od fachu.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 06:54:31
  • 2
@Kormas: integracja ogrzewania, oświetlenie, panele naścienne, rekuperacja, klimatyzacja, czujniki alarmowe, monitoring, rolety, karnisze elektryczne, kino domowe, multiroom, podgrzewanie luster, podjazdów, rynien, inteligentne podlewanie, sterowanie drzwiami wejściowymi, bramami i furtkami, to tak na szybko.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 08:24:59
  • 0
@efek: Hej to jest dobre pytanie, ale otwiera trochę puszkę pandory. Moja propozycja: poprowadzić przewody sterujące do najbardziej kluczowych miejsc w domu: do puszek włączników, do elementów infrastruktury technicznej - tych rzeczy przy przemeblowaniu różowa nie przeniesie :). Resztę da się załatwić kilkoma włącznikami bezprzewodowymi, które raz mogą być przyklejone w tym rogu, a raz w innym. Jak to dokładnie zaprojektować i wykonać, krok po kroku opisujemy w kursie SmartHome
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 09:26:10
  • 0
@Mitnic: Tak, nie personalnie, ale było głośno swego czasu o tym, że sterowane gniazdka Fibaro generowały pożary - elektronika była za blisko przekaźnika i wysokich prądów, urządzenie było za małe. Z takimi informacjami się spotkałem.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 09:28:47
  • 1
@woytass: Czujnii PIR - zależy w jakich cenach? Najtańsze - kupiłbym po prostu Satela. Trochę lepsze - Bosch, Optex.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 12:07:29
  • 0
@Kormas: Spotkałem się z tym, przy czym był to na prawdę duży apartament, pewnie ze 150 metrów. Była tam założona pełnoprawna rekuperacja, jaką stosuje się w domach. Spotkałem się jeszcze z mikro-rekuperatorami wbudowanymi bezpośrednio w okna - to bardziej do mieszkań widzę.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 20:32:34 via Android
  • -2
@zibizz1 przykro mi, że książka Cię nie usatysfakcjonowała. Szkoda. Z drugiej strony - może się do czegoś przydała, skoro wiesz, że nie chcesz mieć inteligentnego domu bo nie będzie z Tobą współpracować lodówka.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 20:33:06 via Android
  • 0
@ogoneq poszukaj proszę moich wypowiedzi na ten temat w komentarzach z tego AMA.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 20:34:21 via Android
  • 0
@mieki używam satela z int-KNX i sobie chwalę. Autentycznej automatyki na czystym satelu się nie zrobi, to wciąż system alarmowy.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 20:36:14 via Android
  • 0
@mateusz-zurek głowice - my używamy Danfossa TWA. RTL - to chyba sama w sobie alternatywa do instalacji z dwoma obiegami wody o wyższej i niższej temperaturze. Powiedz jeśli się mylę. Wchodzimy tu już mocno w instalacje sanitarne, przydałby się ekspert od tych spraw.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 20:47:30 via Android
  • 1
@Kormas mamy dwa warianty - albo robimy kompleksową realizację - wtedy robimy na sprzęcie, na którym się znamy i ręczymy za niego, albo przygotowujemy sam projekt okablowania domu/mieszkania. Wtedy jest to przygotowane pod uniwersalny system, więc różne rozwiązania można zastosować. Nie znaczy to jednak, że wszystkie, jakie na świecie będą. Koszt samego projektu okablowania zaczyna się od 2500 zł.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 20:47:59 via Android
  • 1
@Kormas z kursem SmartHome Ready możesz sam zaprojektować okablowanie.
Szloch
Szloch
Autor
08.01.2018, 20:55:28 via Android
  • 1
@Kormas to jeszcze odpowiem czy się zdarza, że klient sam coś dokłada - musi to być wcześniej uzgodnione, jakoś gwarancyjnej zabezpieczone. Jeszcze się nie zdarzyło. Klienci do tej pory chcieli mieć dobrze zrobione i nie przejmować się sprzętem, czasem chcieli samodzielnie programować, zapewnialiśmy im wtedy taka możliwość.
Szloch
Szloch
Autor
09.01.2018, 11:34:44
  • 0
@maciundo: Cześć, nie stosowaliśmy Nest, to sa raczej rozwiązania do samodzielnej instalacji i ich kupujący nas nie potrzebują :) Sterujemy zawsze każdym grzejnikiem z osobna poprzez elektryczne siłowniki grzejnikowe. To się sprawdza, bo każdy pokój ma inną pojemność cieplną i inne wymagania temperaturowe.
Szloch
Szloch
Autor
09.01.2018, 11:36:01
  • 0
@mateusz-zurek: Mieliśmy podobne rozwiązanie, ale mierzyliśmy nie bezpośrednio temperaturę medium, a efekt jej pracy - temperaturę podłogi. Więc klient miał dwie nastawy - ustawiał, jaką chce mieć temperaturę w pomieszczeniu, ale też ustawiał górny limit temperatury samej podłogi.
Szloch
Szloch 07.01.2018, 09:54:00
  • 9
Mirki i Mirabelki, obserwatorzy tagu #amainteligentnedomy oraz #inteligentnydom.

Pomóżcie mi wybić na główną moje znalezisko dotyczące ogłaszanego od dłuższego czasu #ama - Inteligentne domy!

Każdy WYKOP jest na wagę złota!

https://www.wykop.pl/link/4097819/ama-inteligentne-domy-3-lata-pozniej/
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szloch
Szloch 06.01.2018, 17:07:38
  • 580
Pora na ostatnie #rozdajo przed jutrzejszym AMA - ruszamy jutro o 11.00! Szykujcie mocne pytania :)

W dzisiejszym #rozdajo rozlosuję kolejne 8 zestawów: książka "10 mitów inteligentnych domów" + firmowe etui antykradzieżowe na kartę bankową.

Konsultacje cieszyły się dużym zainteresowaniem, więc znowu wybiorę jedną osobę z plusujących pierwszy komentarz, która wygra godzinne, prywatne konsultacje z zakresu instalacji elektrycznych, okablowania, nowoczesnych technologii w budynkach.

słowem
Szloch - Pora na ostatnie #rozdajo przed jutrzejszym AMA - ruszamy jutro o 11.00! Szy...

źródło: comment_97tHLETsJZb62nerqid48zgC4L19BgS4.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szloch
Szloch
Autor
06.01.2018, 17:08:34
  • 38
Chcę wziąć udział w losowaniu konsultacji! (komentarz do plusowania)
  • Odpowiedz
printf
printf
06.01.2018, 22:06:31
  • 5
@Szloch: ale masz zakola ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 05.01.2018, 13:30:41
  • 945
Najwyższy czas na trzecie rozdajo z cyklu #amainteligentnedomy

W dzisiejszym #rozdajo rozlosuję... 8 zestawów: książka "10 mitów inteligentnych domów" + firmowe etui antykradzieżowe na kartę bankową.

Ponadto wybiorę jedną osobę z plusujących pierwszy komentarz, która wygra godzinne, prywatne konsultacje z zakresu instalacji elektrycznych, okablowania, nowoczesnych technologii w budynkach.
Szloch - Najwyższy czas na trzecie rozdajo z cyklu #amainteligentnedomy

W dzisiejs...

źródło: comment_fBotTpwAENqPOiQ3PVDX0UA0KKK6EPHc.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szloch
Szloch
Autor
05.01.2018, 13:31:27
  • 64
Chcę wziąć udział w losowaniu konsultacji! (komentarz do plusowania)
  • Odpowiedz
Leniek
Leniek
05.01.2018, 18:15:57
  • 151
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 04.01.2018, 08:48:35
  • 1374
Leci drugie rozdajo z cyklu #amainteligentnedomy

W dzisiejszym #rozdajo rozlosuję aż 4 zestawy książka "10 mitów inteligentnych domów" + firmowe etui antykradzieżowe na kartę bankową. A co będzie jutro?

słowem przypomnienia:
Lada dzień stuka mi 10 lat na Wykopie i 3 lata od mojego "AMA Inteligentne domy", które cieszyło się zaskakująco dużym zainteresowaniem (prawie 50 tysięcy odwiedzin). Z tej okazji będę robił codzienne #rozdajo aż do niedzieli, kiedy to
Szloch - Leci drugie rozdajo z cyklu #amainteligentnedomy

W dzisiejszym #rozdajo r...

źródło: comment_ZMoquuUPjW1nRAVTj6FwsGqFn7JDyrF8.jpg

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

worldmaster
worldmaster
04.01.2018, 10:21:07
  • 7
@Szloch: Mój dom jest tak upośledzony i niepełnosprytny że chętnie bym tę książkę przygarnął ;)
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch
Autor
05.01.2018, 13:26:17
  • 4
Losowanie z mirkorandom wygrywają:
@tryboluminescencja
@konfucjanusz
@razor253
@Vilyen

Gratulacje! Podeślijcie swoje adresy do wysyłki na PW
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 03.01.2018, 08:33:37
  • 2000
Koleżanki i koledzy, lada dzień stuka mi 10 lat na Wykopie i 3 lata od mojego "AMA Inteligentne domy", które cieszyło się zaskakująco dużym zainteresowaniem (prawie 50 tysięcy odwiedzin). Z tej okazji będę robił codzienne #rozdajo aż do niedzieli, kiedy to ruszy kolejne, (mam nadzieję) dużo ciekawsze #ama w tematyce #inteligentnydom #smarthome #elektryka.

Poza odpowiedziami na typowe pytania o zarobki i
Szloch - Koleżanki i koledzy, lada dzień stuka mi 10 lat na Wykopie i 3 lata od mojeg...

źródło: comment_FYM79qrumqtYbpuN3skBxfOQVtts9Xnl.jpg

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mikasz
mikasz
03.01.2018, 08:34:23
  • 26
@Szloch: nie kcem, ale gratuluje sukcesu.
  • Odpowiedz
oba-manigger
oba-manigger
03.01.2018, 08:52:28 via Android
  • 52
@Szloch Zmien wyglad na nocna!
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 29.11.2017, 17:15:47
  • 1
Coraz bliżej święta :) #wtf #muzyka
Szloch - Coraz bliżej święta :) #wtf #muzyka
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sebgat
Sebgat
29.11.2017, 20:46:25
  • 0
@Szloch: Ale że co?!
#znowjestempotejdziwnejstronieyoutuba
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 05.11.2017, 10:59:09
  • 1239
Zbyt długo nie było u mnie żadnego #rozdajo i pora to zmienić. Wołam szczególnie towarzystwo spod tagu #inteligentnydom

Wylosowana dziś o 20 spośród plusujących osoba otrzyma:
* Książeczkę "10 mitów inteligentnych domów"
* Kolekcjonerski kubek
* Etui antykradzieżowe na kartę bankową
Szloch - Zbyt długo nie było u mnie żadnego #rozdajo i pora to zmienić. Wołam szczegó...

źródło: comment_RNtMTzdhcKmmhozyc6b0HeKh3mdS03UR.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Felonious_Gru
Felonious_Gru
05.11.2017, 11:00:50 via Android
  • 14
@Szloch jeśli wygram, to poproszę sam ebook na email.

KUBEK POSIADA AKTUALNE ATESTOWANE
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch
Autor
05.11.2017, 12:07:25
  • 12
@Morit:

Książka w formie ebooka była dostępna za darmo przez ponad rok, to jest ta sama książka, ale teraz już tylko w wersji drukowanej.

Kubek jest kolekcjonerski dlatego, że nie da się go nigdzie
  • Odpowiedz
Szloch
Szloch 19.10.2017, 17:56:25 via Android
  • 4
#tworczoscwlasna
Szloch - #tworczoscwlasna

źródło: comment_LgCnMXbv6r2hcwBOM1KhyhqgUSQJvvYh.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

DonislawDev
DonislawDev
19.10.2017, 19:14:32
  • 2
@Szloch:
Witam Pana, widzę w Panu duszę artysty.
Pozdrawiam Pana i życzę miłego dnia :-}
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15
  • Strona 7 z 15
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.01.2018

    Komentator
  • VIP
    od 10.01.2018

    VIP
  • Rocznica
    od 09.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 20.05.2014

    Gadżeciarz
  • Ekspert
    od 07.12.2014

    Ekspert
  • Mikroblogger
    od 22.02.2015

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking