Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko251
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Kone1963
Kone1963

Kone1963

Dołączył 6 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 23101
  • Znaleziska 20335
  • Mikroblog 2766
  • Obserwujący 21
  • Obserwowane 3

9

Bitcoin Sets Fresh Record Above $50K

Bitcoin Sets Fresh Record Above $50K

Bitcoin przebija 50K USD

zonbat
z
coindesk.com
dodany: 16.02.2021, 12:38:04
  • 10
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    bitcoin
  • #
    swiat
Kone1963
Kone1963
Kone1963 16.02.2021, 14:19:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@DEATH_INTJ: Typowy płacz nocoinera. Kup sobie maść zamiast obrażać innych bez powodu.
Kone1963 - @DEATH_INTJ: Typowy płacz nocoinera. Kup sobie maść zamiast obrażać innych...

źródło: comment_1613485170mKxLl3xUiju94fZoNueiGh.jpg

Pobierz
Kone1963
Kone1963
Kone1963 16.02.2021, 04:19:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 24
Nowy tydzień, nowe ATH, kto obecny?
#bitcoin #kryptowaluty
Kone1963 - Nowy tydzień, nowe ATH, kto obecny?
#bitcoin #kryptowaluty

źródło: comment_1613449190fnKiEaraP8AW0HFKOLc7pB.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
Mest666
Mest666
Mest666
16.02.2021, 08:47:30
  • 1
@Kone1963: chyba nowy dzień
  • Odpowiedz
AGS__K
AGS__K
AGS__K
16.02.2021, 09:26:24
  • 5
@Kone1963: ( ͡º ͜ʖ͡º)
AGS__K - @Kone1963: ( ͡º ͜ʖ͡º)

źródło: comment_1613467579g5puokyRpj4vtdU0wh6lZA.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

435

Koniec gotówki? mBank bezpodstawnie zablokował mi konto.

Roman Kluska ma rację mówiąc, że koniec gotówki to koniec wolności. Będziemy niewolnikami systemu. Już teraz Banki mogą pozbawić Cię środków do życia, bezpodstawnie, w każdym momencie i nie wiadomo na jak długo.

domeniarstwo
z
wykop.pl
dodany: 11.02.2021, 19:06:40
  • 130
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    gospodarka
Kone1963
Kone1963
Kone1963 12.02.2021, 18:46:18
  • 0
@tabok: Zrób taką samą grafikę, tylko zamień alty na EUR lub USD, też powinno śmieszyć.
Krypto można kupić w bitomatach lub P2P w siedzibie.
W Polsce jest ponad 100 miejsc: https://coinatmradar.com/country/171/bitcoin-atm-poland/
Kone1963
Kone1963
Kone1963 12.02.2021, 18:53:02
  • 0
@tabok: 2-3%, ale główną zaletą nie jest możliwość kupna, a sprzedaży do gotówki.
Przy większych kwotach możliwe są dalsze negocjacje.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 11.02.2021, 09:32:22
  • 0
One coin to rule them all.


Jeszcze niech wrzuci takie z fiatami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://twitter.com/elonmusk/status/1359791422711492608
#kryptowaluty #bitcoin #elonmusk
Kone1963 - > One coin to rule them all.

Jeszcze niech wrzuci takie z fiatami ( ͡° ...

źródło: comment_1613035920u6rALAuFmqLcZAy3HzxNer.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
d.....o
d.....o
konto usunięte 11.02.2021, 09:45:08
  • 1
@Kone1963: Frodo przecież przegrał w ostatnim momencie ( ͡° ͜ʖ ͡°) to nie Frodo zniszczył pierścień, on chciał go zachować i odejść. To gollum go zniszczył - przypadkowo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
rebahr
rebahr
rebahr
11.02.2021, 11:53:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kosti9191: czy ja wiem. Ludzie nie będą reagować co chwilę na tweety Muska, który sra nimi co 2 dni :D
  • Odpowiedz

10

Niedługo będzie można kupić Teslę za bitcoiny

Niedługo będzie można kupić Teslę za bitcoiny

Tesla inwestuje 1,5 miliarda dolarów w bitcoiny i przyjmie je jako zapłatę za swoje samochody.

motocaina
z
motocaina.pl
dodany: 10.02.2021, 10:59:05
  • 2
  • #
    tesla
  • #
    gielda
  • #
    bitcoin
  • #
    elonmusk
  • #
    motoryzacja
  • #
    kryptowaluty
Kone1963
Kone1963
Kone1963 10.02.2021, 21:05:28
  • 0
@jurekogorek666: Dokument z SEC.

Thereafter, we invested an aggregate $1.50 billion in bitcoin

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/0001318605/000156459021004599/tsla-10k_20201231.htm

398

Visa przygotowuje się do udostępnienia kryptowalut

Visa przygotowuje się do udostępnienia kryptowalut

Visa chce dodać kryptowaluty do swojej sieci i umożliwić dokonywanie płatności i kupowanie krypto bezpośrednio u swoich 70mln partnerów na całym świecie. Zaczynając od bitcoina i ehtereum.

WujkoDobraRada
z
finextra.com
dodany: 03.02.2021, 10:04:42
  • 78
  • #
    ekonomia
  • #
    bitcoin
  • #
    kryptowaluty
  • #
    ethereum
Kone1963
Kone1963
Kone1963 03.02.2021, 12:50:29
  • 4
@bitcoholic: Problem z PayPalem, jest taki sam jak z Revo - nie jesteś właścicielem środków.
Zobaczymy jak rozwiąże to VISA. Póki co z ciekawszych opcji jest Wirex i Binance Card (w tym virtual).
https://www.binance.com/pl/cards
https://wirexapp.com/
Kone1963
Kone1963
Kone1963 03.02.2021, 12:54:44
  • 18
@mus_tang: Kryptowalutami możesz płacić bezpośrednio, nie potrzebujesz do tego karty płatniczej.
Można to robić w niektórych sklepach fizycznych, lub kupować karty podarunkowe online.
Rządy zawsze będą o krok do tyłu w porównaniu do setek tysięcy programistów w zakresie rozwoju.
Pamiętaj też, że póki co każdy kraj ma swoje prawo, i wymuszenie na wszystkich tego samego, raczej nie przejdzie.
O ile prace nad CBDC trwają (https://cbdctracker.org/) to nie zanosi się
Kone1963
Kone1963
Kone1963 29.01.2021, 22:59:29
  • 20
Bittrex Global rozpoczyna listowanie wszystkich akcji wycofanych z Robinhood ( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://www.bloomberg.com/press-releases/2021-01-29/bittrex-global-to-launch-all-stocks-delisted-from-robinhood
#finanse #gielda #bitcoin #ethereum #krypotwaluty
  • 2
  • Odpowiedz
A.....o
A.....o
konto usunięte 29.01.2021, 23:04:41
  • 0
@Kone1963: Szkoda że nie napisali czy to jest ERC20 i czy da się tym handlować na Uniswapie i reszcie DEX-ów
  • Odpowiedz
d.....o
d.....o
konto usunięte 29.01.2021, 23:38:56
  • 1
@Kone1963: ale wiesz że to mie akcje i nie da się z nimi zrobić to co zrobiono z gamestop
  • Odpowiedz

24

Bitcoin chłopcem do bicia: Kryptowaluty obwiniane za smog i blackouty

Bitcoin chłopcem do bicia: Kryptowaluty obwiniane za smog i blackouty

Iran obwinia bitcoiny za przerwy w zasilaniu. Według władz masowe awarie sieci energetycznej to kwestia przeciążenia spowodowanego przez „górników” kryptowalut.

miteue
z
forsal.pl
dodany: 27.01.2021, 07:18:24
  • 14
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    waluty
  • #
    kryptowaluty
  • #
    bitcoin
  • #
    btc
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.01.2021, 17:56:22
  • 1
@Murasame: Zamień BTC na waluty fiducjarne drukowane bez limitu, i będzie brzmiało dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.01.2021, 18:10:35
  • -1
@Murasame
Pieniądz fiducjarny - musisz używać sprzętu, który użytkuje energię, oraz papier, i farbę.
Agregat M0-C - https://pl.wikipedia.org/wiki/Agregaty_pieni%C4%99%C5%BCne#M0
Ogromne ilości energii zużywane są do zasilania całego systemu finansowego.

BTC zużywa tyle samo energii co urządzenia w trybie standby w USA.
70 TW/h na rok, czyli okolice Wenezueli czy Kolumbii.
Wiele farm kryptowalut używa OZE np. fotowoltaiki, farm wiatrowych, czy wodnych.
Powód jest prosty - najtańsze / najefektywniejsze źródło energii wygrywa w rywalizacji,
Kone1963 - @Murasame
Pieniądz fiducjarny - musisz używać sprzętu, który użytkuje ene...

źródło: comment_1611770631YAR80zYtp29noB6ASDFIKn.jpg

Pobierz
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.01.2021, 04:52:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Murasame: Co dokładnie masz na myśli?
1. BTC nie kopie się na GPU, to się po prostu nie opłaca.
Używa się wyspecjalizowanych jednostek ASIC.
https://antyweb.pl/kryptowaluty-sprzet-oprogramowanie/
2. Pierwsze sprzęty pojawiły się w 2012 r.
https://en.bitcoin.it/wiki/List_of_Bitcoin_mining_ASICs
BE100 BCT Introduced: 2012-Dec-28
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.01.2021, 04:58:36 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@nels_marquardt: Mainnet BTC nie służy do mikropłatności, ale przy użyciu LN opłaty spadają do zerowych.
Co do LTC - dobrze zrobiłeś, po prostu, używaj tego co w danym momencie jest dla Ciebie najlepsze.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.01.2021, 08:11:16 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Murasame: GPU tak, i to nadal, ale nie do BTC.
Ludzie kopią tym altcoiny.
W każdym razie, to wolny rynek, i działa zasada popytu i podaży, która reguluje cenę.
Miner wybiera taki sprzęt, który najbardziej mu się opłaca.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 25.01.2021, 20:59:06
  • 8
Rothschild Investment Corporation, zainwestowała znaczne środki w Bitcoin Trust Grayscale, zgodnie z poniedziałkowym porannym zgłoszeniem do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC).
Rothschild zgłosił posiadanie 30 454 akcji GBTC na dzień 31 grudnia 2020 r.

https://www.sec.gov/edgar/search/#/q=bitcoin&dateRange=custom&entityName=Rothschild&startdt=2021-01-25&enddt=2021-01-25
https://cointelegraph.com/news/rothschild-investment-corporation-increases-stake-in-gbtc-as-institutional-adoption-grows
#kryptowaluty #bitcoin
  • 6
  • Odpowiedz
z.....a
z.....a
konto usunięte 25.01.2021, 22:12:49
  • 1
@Kone1963:
Usyszeli że atari z wykopu kupił
  • Odpowiedz
fervi
fervi
fervi
25.01.2021, 22:17:01
  • 0
Będzie gorąco. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@tomosano: Jak co alt season ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz

12

BlackRock (największy na świecie menedżer aktywów) wchodzi w świat Bitcoina

BlackRock (największy na świecie menedżer aktywów) wchodzi w świat Bitcoina

Największy na świecie menedżer aktywów – BlackRock, zezwolił dwóm swoim największym funduszom na inwestycje w instrumenty pochodne Bitcoina. Ich zarządzane zasoby to 7,81 tryliarda USD (stan z 2020).

konto usunięte
z
bitcoin.pl
dodany: 22.01.2021, 17:30:47
  • 15
  • #
    ekonomia
  • #
    bitcoin
  • #
    inwestycje
  • #
    usa
  • #
    inflacja
  • #
    gospodarka
Kone1963
Kone1963
Kone1963 22.01.2021, 19:33:25
  • 0
@newnormal:
Kone1963 - @newnormal:

źródło: comment_1611344003sbeLqybpDTYSSsVlCBqqtF.jpg

Pobierz

12

Kryptowalutowe centrum pożyczkowe? Czemu nie.

Kryptowalutowe centrum pożyczkowe? Czemu nie.

Lokata w kryptowalutach oprocentowana znacznie wyżej niż w banku to już dawno nic niezwykłego. Ale sieć Celsius zarabia także na pożyczaniu kryptowalut.

ForexClubPL
z
forexclub.pl
dodany: 18.01.2021, 09:04:24
  • 18
  • #
    kryptowaluty
  • #
    gielda
  • #
    inwestycje
  • #
    bitcoin
  • #
    kredyt
  • #
    ethereum
Kone1963
Kone1963
Kone1963 18.01.2021, 10:08:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@konkarne: Blockchaina nie da się wyłączyć.
To jest sieć P2P, bez strony trzeciej.
Za obsługę odpowiada smartkontrakt.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 18.01.2021, 10:55:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • -4
@konkarne: Nie ma firmy, jest blockchain, i smartkontrakt, nie ma serwera bo sieć jest zdecentralizowana. Nie wymagaj bym pisał to po raz trzeci (ಠ‸ಠ)
Kone1963
Kone1963
Kone1963 18.01.2021, 12:06:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • -3
@konkarne: Smartkontrakt, więc jest to gwarantowane przez kod, i automatyczne.
Oczywiście kod piszą ludzie, jest open-source, żeby go dodać użytkownicy sieci muszą wyrazić zgodę w przynajmniej 50%.
To co piszesz, to scentralizowane giełdy. Są też zdecentralizowane:
https://coinmarketcap.com/rankings/exchanges/dex/
Kone1963
Kone1963
Kone1963 18.01.2021, 14:27:39
  • 1
@killer87: Nie pisałem akurat konkretnie o Celsius, a bardziej miałem na celu uświadomienie, że systemy pożyczkowe w krypto działają inaczej niż klasyczne.
Dziura w smartkontrakcie, to takie samo ryzyko jak dziura w systemie bankowym, przy czym tutaj wyprowadzić środki można bardziej anonimowo.

838

500 plus nie pomaga. Młodzi mogą zapomnieć o emeryturach

500 plus nie pomaga. Młodzi mogą zapomnieć o emeryturach

W ciągu najbliższej dekady z polskiego rynku pracy zniknie milion osób – wynika z raportu Instytutu Emerytalnego. Wnioski są oczywiste: należy podnieść wiek emerytalny i usprawnić politykę socjalną.

RadioZET
z
biznes.radiozet.pl
dodany: 13.01.2021, 15:14:35
  • 251
  • #
    polska
  • #
    emerytury
  • #
    zus
  • #
    demografia
  • #
    500plus
Kone1963
Kone1963
Kone1963 14.01.2021, 00:43:32
  • 7
@47xy21: Nie wiem co to za dane? Stopa bezrobocia w PL to 6,20%, a nie 3.3%.
https://www.bankier.pl/gospodarka/wskazniki-makroekonomiczne/stopa-bezrobocia-pol

25

Dwie szanse na odgadnięcie hasła, by odzyskać 240 milionów dolarów w Bitcoinie

Dwie szanse na odgadnięcie hasła, by odzyskać 240 milionów dolarów w Bitcoinie

Programista z San Franciso ma aż 7002 Bitcoinów wartych obecnie około 240 milionów dolarów (niecałe 900 mln złotych). Problem w tym, że mężczyzna zapomniał hasła do swojego portfela. Wykorzystał już 8 z 10 prób jego odgadnięcia. Jeśli pomyli się jeszcze 2 razy, to bezpowrotnie straci cały majątek.

kacper3355
z
android.com.pl
dodany: 13.01.2021, 13:19:16
  • 30
  • #
    bitcoin
  • #
    kryptowaluty
  • #
    gielda
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
  • #
    inwestycje
Kone1963
Kone1963
Kone1963 13.01.2021, 17:40:41
  • 6
Może zrobić obraz dysku / pendrive co odblokuje nielimitowaną ilość prób.
Gdyby korzystał z prawdziwego portfela sprzętowego, nie byłoby takiej możliwości.
  • 2

388

American Express odcina dotacje kongresmenom, którzy podważali wyniki wyborów.

American Express odcina dotacje kongresmenom, którzy podważali wyniki wyborów.

Przedsiębiorstwo finansowe American Express powiadomiło w poniedziałek o zawieszeniu przekazywania dotacji dla kongresmenów, którzy odmówili uznania oficjalnych rezultatów wyborów prezydenckich w USA.

konto usunięte
z
tvn24.pl
dodany: 11.01.2021, 20:05:57
  • 66
  • #
    usa
  • #
    polityka
  • #
    korposwiat
  • #
    korpo
  • #
    korpobitch
Kone1963
Kone1963
Kone1963 12.01.2021, 01:12:05
  • 1
@rzydomason69: Wiemy, że w połączeniu z rynkiem fiat idealnego rozwiązania nie będzie, lub jeszcze nikt go nie wymyślił.
Zdecydowanie jednak wolę wyjście do USDC które jest audytowane niż do USDT, lub do DAI niż do fiata, dzięki łatwemu transferowi, i braku konieczności płacenia podatku za wyjście do para-fiata jakim jest stablecoin.

2481

26.06.20: VISA nałożyła ban na właściciela portalu Gab i jego najbliższą rodzinę

26.06.20: VISA nałożyła ban na właściciela portalu Gab i jego najbliższą rodzinę

Początkowo zablokowany został tylko jego portal, ale później na czarnej liście umieszczono również jego oraz najbliższą rodzinę.

Priya
z
news.gab.com
dodany: 11.01.2021, 20:42:33
  • 224
  • #
    swiat
  • #
    visa
  • #
    gab
  • #
    cenzura
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazlewactwa
Kone1963
Kone1963
Kone1963 11.01.2021, 21:37:19
  • 1
@FLAC:

to banki zablokują giełdy krypto i co wtedy? Albo kara więzienia za posiadanie krypto?

Banki mogą blokować rachunki giełd krypto, ale po pierwsze zawsze znajdzie się taki który będzie chciał współpracować, bo to kasa, a po drugie można korzystać ze stablecoinów i DEX'ów więc masz pełną obsługę odpowiednika waluty fiducjarnej i pełny handel bez strony trzeciej.
Co do kary więzienia - wszystko idzie, póki co w drugą stronę, regulacje i
Kone1963
Kone1963
Kone1963 11.01.2021, 21:49:41
  • 0
@FLAC: Racja! To było do @testaccount9432

Swoją drogą internetu już nie potrzeba: https://blockstream.com/satellite/
Kone1963
Kone1963
Kone1963 03.01.2021, 20:44:38
  • 7
@dean_corso: Pogrzebałem trochę, ale widzę, że interesujesz się tym dłużej, bo pamiętam Twoje wcześniejsze posty na temat Grayscale, i mam kilka pytań. Popraw mnie jeżeli coś pomieszałem.

Wrzucam wykres GBTC i BTC, i faktycznie one są zbindowane, wolumen jest z GBTC.
Inwestor może otrzymać GBTC za:
a) USD, lub
b) BTC - inwestor musi skupić BTC z rynku
Odpala się 6ms blokada na GBTC.
Po 6 miesiącach GBTC można sprzedać na
Kone1963 - @dean_corso: Pogrzebałem trochę, ale widzę, że interesujesz się tym dłużej...

źródło: comment_16097066413VZ4rJ245CyBCArr83YdKE.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
d.....o
d.....o
konto usunięte 03.01.2021, 21:47:12
  • 2
@Kone1963: To nie tak pompa jest efektem ubocznym.
1. Jesteś hodlerem btc, zależy ci na powiększaniu ilości BTC

2. Idziesz do grayscale i oddajesz im swoje btc w zamian za ich akcje. Ich akcja jest ZAWSZE WARTA TYLE SAMO BTC.

3. Czekasz 6 miesięcy.
Niezależenie czy cena urosła czy spadła ty ciagle masz tyle samo BTC bo jedna akcja grayscale jest ZAWSZE WARTA TYLE SAMO BTC.

3. Idziesz na rynek wtórny
  • Odpowiedz
d.....o
d.....o
konto usunięte 04.01.2021, 12:20:02
  • 0
@jacekp: no jest to jakieś ryzyko ale widać w praktyce jest na odwrót ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz

709

Bitcoin właśnie przekroczył 30500$

Bitcoin właśnie przekroczył 30500$

1 Bitcoin wart ponad 114 tysięcy złotych

HJKSDNKUJS
z
bithub.pl
dodany: 02.01.2021, 12:30:20
  • 418
  • #
    ekonomia
  • #
    wykop
  • #
    bitcoin
  • #
    kryptowaluty
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:01:25
  • 52
@przekret512: Jest wiele powodów, dlaczego wybierane jest akurat BTC.
- największa kapitalizacja i dominacja na rynku (70%)
- uwolnienie od pośrednictwa firm trzecich w obrocie walutą
- uwolnienie od braku prywatności, bo zapewnia wysoki poziom anonimowości
- uwolnienie od inflacyjnych rynków z walutami fiducjarnymi, które się dewaluują, a BTC ma prawie zerową inflację i będzie deflacyjny
- możliwość bycia jedynym właścicielem swoich środków, bez możliwości konfiskaty
- możliwość przewiezienia przez granicę
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:14:33
  • 13
@vady: Zdefiniuj Twoje rozumienie pojęcia "piramida finansowa".
Jeżeli masz na myśli definicję z wikipedii to nie jest ona zgodna z BTC.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Piramida_finansowa

Organizatorzy namawiają zwykle uczestników piramidy finansowej do werbowania kolejnych osób.

BTC nie ma właściciela, lub założyciela w takiej formie, w jakiej występuje to w scamach.
Nie ma też sensu namawianie na inwestycję, bo rynek jest zbyt duży.

W praktyce rzadko są świadczone usługi finansowe.

BTC świadczy usługi pośrednictwa przesyłu
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:21:34
  • 3
@przekret512:

Wystarczy ze zabronia transakcji. Powiedzmy ze nie bedziesz mogl kupic za to pizzy.

Nie jest to argumentem, bo BTC nie do końca jest kreowane na typowy środek płatniczy.
To bardziej store of value, bardziej podobne do złota https://en.wikipedia.org/wiki/Store_of_value
Co do płatności, będzie istniała masa krajów, w których zawsze będzie legalne.
Zawsze można też wyjść do gotówki w wielu krajach poprzez bitomat, i jej używać.
Istnieją rozwiązania spoza naszego systemu podatkowego,
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:22:57
  • 11
@vady: Tak samo działa system wynagrodzeń w Polsce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Rząd drukuje więcej pieniędzy, i podnosi pensje.
Na takiej samej zasadzie działają giełdy - potrzebny jest dopływ nowych środków by kurs akcji rósł.
Coś tam próbujesz wykombinować, ale jednak nie do końca.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:39:02
  • 1
@vady

Jak i prawdziwe pieniądze, różnica polega na tym, że pieniądze i złoto są uznawane za środek reprezentujący wartość, a bitcoin jest wyłącznie środkiem spekulacji.

Jeżeli BTC jest dla Ciebie wyłącznie środkiem spekulacyjnym, to nie posiadasz wystarczającej wiedzy o nim.

Tutaj podałem kilka fundamentów stojących za BTC.
Kryptowaluty są używane zarówno przez osoby fizyczne, instytucje, i całe kraje:
https://beincrypto.pl/wenezuela-pracownicy-sluzby-zdrowia-otrzymuja-od-usa-pomoc-w-usdc/
https://bitcoin.pl/rzad-usa-wesprze-wenezuelska-opozycje-za-pomoca-usdc/

Bitcoin kupujesz i zyskujesz na tym, że nowe osoby dają się na
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:46:23
  • 5
@emjot86:

Spoko, nikogo na siłę nie będę przekonywać.

Z jednej strony mam podobnie, z drugiej jednak przeraża mnie jak wiele nieprawdziwych informacji jest powielanych.

Niestety, w Polsce nie ma odpowiedniej edukacji finansowej, więc nie można oczekiwać by każdy znał się na kryptowalutach.

@przekret512
Złoto to aktywo z długą historią, ma swoje zalety, ale nie zapominaj o wadach.
- złoto było już konfiskowalne, BTC nie można skonfiskować https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-Roosevelt-obrabowal-Amerykanow-ze-zlota-7581409.html
- trudność w transporcie
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:54:44
  • 2
@vady: Przytocz przynajmniej 2 z 10 podanych przeze mnie fundamentów, które uważasz za wady, i wyjaśnij, dlaczego uważasz je za wady, czekam cierpliwie.

I w czym by to niby lepsze od zwykłych dolarów na koncie

Już Ci to wyjaśniałem. W tym konkretnym przypadku:
1. szybkość - dostarczenie płatności w ciągu kilkunastu sekund, w bankach czekasz dni na przelewy miedzynarodowe, nie mówiąc o weekendach
2. niski koszt - w przypadku milionów USD
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 13:57:27
  • 22
@antektenhard: Niby śmieszne, a jedna trochę prawdziwe ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Miliarder Elon Musk stwierdził niedawno na Twitterze, że ekonomia Marsa będzie oparta na kryptowalutach.

https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/spacex-boss-elon-musk-says-23246461
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 14:08:02
  • 1
@przekret512:

niska podaz jest wskaznikiem wartosci kazdego dobra luksusowego, to jest oczywiste

Używasz pojęć z tradycyjnych rynków fiansowych.
W BTC podaż jest ograniczona poprzez kod źródłowy, a nie ilość możliwych zasobów.
W zasadzie, zasoby np. złota są ograniczone tylko dlatego, że wydobywamy je jedynie na ziemi.
Rozpoczynamy jednak wydobycie surowców z asteroid i innych planet, więc nie będzie to już zasadny argument.
https://www.geekweek.pl/news/2020-12-06/kapsula-z-probkami-z-planetoidy-ryugu-pomyslnie-wyladowala-w-australii/

Bitcoin od 5 lat raczej trzymal sie na
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 14:27:58
  • 7
W jaki sposób jest to zaleta w stosunku do prawdziwych pieniędzy?


- największa kapitalizacja i dominacja na rynku (70%)To był argument względem innych kryptowalut.
Duża ilość środków w instrumencie finansowym świadczy o tym, że jest na nie popyt.
https://companiesmarketcap.com/financial-services/largest-financial-service-companies-by-market-cap/

- uwolnienie od pośrednictwa firm trzecich w obrocie walutą
1. nie potrzebujesz niczyjej zgody, aby wysłać przelew
2. nikt nie widzi ile, za co i kiedy płacisz, zachowujesz więc prywatność

Kto niby
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 14:39:59
  • -1
@przekret512:

ohh no tak, pan jest wyedukowany a reszta nie, nie ma sie co dziwic ze sie nie znaja :-)

Nigdzie nie napisałem o sobie, a jedynie stwierdziłem suchy fakt.
Osobiście uważam, że to zaleta, ale nie używam tego, że coś wiem jako sam argument w dyskusji, a raczej dzielę się wiedzą. Niestety taka jest prawda.

Ponad połowa Polaków (52%) uważa, że ich wiedza o finansach jest mała lub bardzo mała
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 14:53:17
  • -1
@przekret512: > No i co na tej podstawie mozna wywnioskowac?
Moja odpowiedź odnośnie ceny była odpowiedzią na Twoje "Bitcoin od 5 lat raczej trzymal sie na jedmym poziomie", co nie było do końca prawdą, więc nie widzę sensu rozwijania dalej tego wątku.

Rozwoj fizyki juz na to pozwala.

Nigdzie tego nie kwestionowałem.
Szybkość i sens wykonywania procesów fizycznych czy chemicznych jest uzależniona od tego, w jakim miejscu czasu się znajdujemy, i
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 14:57:39
  • 12
@BrakPomysluNaNick: To zależy.
Na początek powinieneś zacząć od edukacji, i rozumieć jak działa coś, w co chcesz inwestować.
W przypadku aktywa o dużej zmienności ryzyko jest bardzo duże - możesz wiele stracić jak i wiele zarobić.
Nigdy też nie inwestuj w ryzykowne aktywa więcej, niż jesteś w stanie stracić.
W przypadku BTC jest to zdecydowanie inwestycja długoterminowa i sensownym wydaje się dokupowanie regularnie za niewielkie kwoty (DCA): https://www.parkiet.com/Szkola-gieldowa/301159962-Metoda-stalych-kosztow---DCA.html
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 15:53:46
  • 0
@vady:

jaką przewagę techniczną ma bitcoin, która mogłaby sprawić, że dla normalnych ludzi, jest lepszy od zwykłej waluty

Nie do końca chciałbym przekonywać do używania BTC jako waluty, bo BTC to bardziej store of value i służy do przechowywania wartości, ale dzięki warstwie Lighting Network sprawdza się i w tym zakresie.

1. Założenie portfela w ciągu 1 minuty, posiadając jedynie dostęp do internetu.
W przypadku banku wymagana jest weryfikacja dowodem lub
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 16:21:47
  • -2
@przekret512:

uzywasz tego w kontekscie ze sie nie dziwisz ze ludzie sie nie znaja

Poza tym co pisałem wcześniej, chciałbym zwrócić uwagę na to, że mimo ponad 10 lat BTC kryptowaluty dla wielu ludzi nadal są "czarną magią", wydają się skomplikowane, a w rzeczywistości tak nie jest, bo zasady ich działania można wytłumaczyć zarówno dziecku, jak i osobie dorosłej.
Osobiście, udało mi się tego dokonać w przypadku wielu osób, o różnym
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 18:25:39
  • 3
@vady

Bez jakiejś użyteczności, choćby jako waluta, to jest czysty środek do spekulacji

Kryptowaluty są użyteczne jako środek płatniczy, poza wieloma innymi użytecznościami.
Technologia blockchain oparta na tokenach umożliwiają np. głosowanie, łączenie wielu blockchainów ze sobą, budowanie zdecentralizowanej i niemającej możliwości kontrolowania sieci, smart-kontrakty, czyli samo wykonujące się smart-kontrakty](https://academy.binance.com/pl/articles/what-are-smart-contracts), i masa innych.
Przykłady zastosowań jedynie smart-kontraktów:
* Działalność charytatywna
https://academy.binance.com/pl/articles/blockchain-use-cases-charity
* Łańcuchy dostaw
Przejrzystość, śledzenie całego procesu tworzenia i dystrybucji materiałów
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 18:26:26
  • 3
@vady:

Czemu nie dałoby się tego zrealizować usprawniając obecny system przelewów międzynarodowych?

Nie twierdzę, że by się nie dało, ale jest to prawie niemożliwe bez wprowadzenia cyfrowych walut banków centralnych opartych na technologii blockchain. Bez przejrzystego rejestru blockchain, wszystko inne podatne jest na manipulacje.
Cyfrowe waluty aktualnie planowane sa przez:
Unię Europejską - https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2020/html/ecb.pr201002~f90bfc94a8.pl.html
Chiny - https://bitcoin.pl/chiny-testuja-cbdc-na-malych-transakcjach https://bithub.pl/kryptowaluty/blockchain/chinskie-cbdc-4-miliony-transakcji-w-testach/
USA - https://bitcoin.pl/dolar-cyfrowy/
Rosja - https://cryps.pl/bank-rosji-rozpoczyna-prace-nad-cbdc/
Filipiny - https://beincrypto.pl/filipiny-zbadaja-mozliwosci-wyemitowania-cbdc/
Litwa - https://beincrypto.pl/litwa-tworzy-wlasne-cdbc-czyli-testowania-cyfrowego-euro-ciag-dalszy/
Istnieją
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 18:26:41
  • 3
@vady: > Możesz podać jakiś przykład, czego nie możesz wspierać normalną walutą?
https://beincrypto.pl/wenezuela-pracownicy-sluzby-zdrowia-otrzymuja-od-usa-pomoc-w-usdc/
https://bitcoin.pl/rzad-usa-wesprze-wenezuelska-opozycje-za-pomoca-usdc/
Tu nie chodzi o to co możesz, a co chcesz. Aktualnie rząd decyduje za mnie, na co wydawane są moje podatki.
Jeżeli korzystam ze służby zdrowia - chcę sam za nią płacić, lub ubezpieczyć się prywatnie, a nie być obciążany określoną kwotą. Dochodzą do tego programy socjalne, z którymi nie każdy się w pełni zgadza.
Chcąc komuś
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 18:26:53
  • 1
@vady: > J.w., w przypadku banku można zawsze cofnąć transakcję, więc to jest moim zdaniem dużo bezpieczniejsze.
Zależy dla której strony. Jako przedsiębiorca, spotykam się z sytuacjami w których po zakupieniu dobra wirtualnego, otrzymaniu i użyciu go, klient potrafi wykonać chargeback.
W przypadku zakupu kryptowalutą nie ma takiej możliwości, a klienta i tak chroni prawo, więc ten argument nie ma tutaj zastosowania.

Te wszystkie zalety są bardzo marginalne i nie przekonają
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 18:44:32
  • 0
@Nieszkodnik

ale dalej za drukowanymi pieniędzmi stoją rządy/państwa. Co stoi za bitcoinem? Wiara?

Zasada popytu i podaży, i to podobny mechanizm jak w pieniądzu fiducjarnym - wiara w fundamenty.
Jeżeli ktoś ufa państwu bardziej niż matematyce i kryptografii, wybór należy do niego.

@vitek6

Ciekawe czym zakupy robisz.

Zarówno fiatami, jak i kryptowalutami.
Istnieją miejsca lokalne, i online gdzie są akceptowane, a dodatkowo dzięki możliwości wymiany na gotówkę, lub używaniu kart, które automatycznie
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:13:31
  • 4
@Student_AWAS:

ile realnie znacie bitcoinowych milionerów?

Żadna z takich osób, o ile ma wszystko dobrze z głową, nie chwali się takimi rzeczami na wykopie.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:15:26
  • 1
@LubieKocyki:

chyba nigdy nie widział granie na giełdach z lewarem

Nie trzeba uciekać aż tak daleko, spójrz na kurs liry tureckiej, lub rubla.
https://stooq.pl/q/?s=usdtry https://stooq.pl/q/?s=usdeub

tylko uniknąć w przypadku BTC czy innych kryptowalut jest ciężko

No właśnie nie ma z tym żadnego problemu, ale dyskutowanie o tym i rozwijanie na wykopie, to też nie jest najlepsza rzecz jaką można zrobić :D Ale tak, finalnie wychodzi to przez fiat, przy czym Ciebie
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:17:53
  • 0
@Student_AWAS: Oh, nie zaglądałem raczej tam, to w sumie lekkie zaskoczenie :D
Nie uważam to jednak za coś dobrego, bo w sieci nie jesteś anonimowy, o ile nie jesteś paranoikiem.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:22:04
  • 3
@zimawskandynawii:
Energia
Kryptowaluty, dzięki rywalizacji o najlepsze i najtańsze źródła energii prowadzą do rozwoju w tym zakresie.
Zużycie energii jest dużo mniejsze niż w przypadku wielkich instytucji finansowych, a technologia blockchain zapewnia o wiele wyższy poziom bezpieczeńtwa niż ten w bankach.
BTC zużywa mniej energii niż urządzenia w trybie standby w USA.
Spekulacja
Kryptowaluty mają ogromną ilość zastosowań, polecam te posty:
https://www.wykop.pl/link/5878575/#comment-86361197
https://www.wykop.pl/link/5878575/#comment-86374647
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:29:36
  • 8
@Student_AWAS
Samochód, nieruchomość a krypto w kwestii podatkowej, jest tak jak piszesz - odpada lub fikołki.
Ale takie rzeczy kupuje się kilka razy w życiu, a cały pozostały czas masz dowolność.

@thexDguy:

#!$%@? zarobicie na tym bitcoinie

Przecież BTC urosło w ciągu ostatniego roku z 4k, do 33k, 825%
Znajdź inne aktywo, o takiej kapitalizacji, które dało tyle zarobić
Każdy, kto kupił kiedykolwiek wcześniej i nie sprzedał jest na proficie.
Nie
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:34:50
  • 3
@thexDguy:
- Bretoon Woods
- technologia i internet nie pozwalały jeszcze na stosowanie takich rozwiązań dla tak szerokiego grona ludzi
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:37:38
  • 5
@thexDguy: 8 miliardów dolarów dziennie, jedynie przy przesyłaniu środków.
Na giełdach dziś ok 200 mld USD.
To jest nadal bardzo płytki rynek w porównaniu do wszystkich aktywów fiansowych na świecie, co tylko pokazuje potencjał.
Tutaj kapitalizacja BTC w porównaniu do niektórych spółek:
https://companiesmarketcap.com/financial-services/largest-financial-service-companies-by-market-cap/
Visa, MasterCard, PayPal już dawno są z tyłu, a świadomość społeczna jest nadal niska.
Co może się wydarzyć ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:53:58
  • 3
@nolsc: Spekulacja to nieodzowny element rynków finansowych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Spekulacja
Występuje na giełdzie, forex, surowcach i kryptowalutach.

Każdy zakup aktywa, który w przyszłości może przynieść zysk (lub stratę) to inwestycja.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Inwestycja

Ty próbujesz nazwać BTC bezwartościowym aktywem spekulacyjnym, a w mojej ocenie jest inaczej.
To, że czegoś nie widzisz fizycznie, nie znaczy, że nie ma to wartości dla użytkownika.
Pomijając kwestię ceny, i to czy można zarobić lub stracić, BTC dla mnie to
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 20:02:59
  • 4
@thexDguy:

wierzysz w to, że zastąpi fiat?

Przy tym co dzieje się z fiatami jest na dobrej drodze, jak będzie - nie wiem.

Zamierzam zawsze posiadać trochę BTC, bez względu na cenę.
Wspomnę tylko o kryptowalutach banków centralnych:
Unia Europejska - https://www.ecb.europa.eu/press/pr/date/2020/html/ecb.pr201002~f90bfc94a8.pl.html
Chiny - https://bitcoin.pl/chiny-testuja-cbdc-na-malych-transakcjach https://bithub.pl/kryptowaluty/blockchain/chinskie-cbdc-4-miliony-transakcji-w-testach/
USA - https://bitcoin.pl/dolar-cyfrowy/
Rosja - https://cryps.pl/bank-rosji-rozpoczyna-prace-nad-cbdc/
Filipiny - https://beincrypto.pl/filipiny-zbadaja-mozliwosci-wyemitowania-cbdc/
Litwa - https://beincrypto.pl/litwa-tworzy-wlasne-cdbc-czyli-testowania-cyfrowego-euro-ciag-dalszy/
Jak widać kurs został już obrany.
Ps. ładny tulipan, czyli widzę, że nie
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 20:42:33
  • 3
@nolsc:

żeby kupić coś za BTC i tak musi nastąpić wcześniej jego wymiana na walutę.

Napisałem, że nie jest wymagana strona trzecia w pośrednictwie BTC, a nie że gdzieś na końcowym etapie nie jest konwertowana do fiata, popełniłeś manipulację.
Jako posiadacz BTC mogę zapłacić bezpośrednio przy użyciu tej waluty, i to robię.
Sam przyjmuję takie płatności, i mam odbiorców, którzy je odbierają i nie wymieniają na fiat.
To, że w niektórych
Kone1963
Kone1963
Kone1963 03.01.2021, 02:45:24 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@szaolny: Jak tam korekta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kone1963 - @szaolny: Jak tam korekta ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_1609641924U3k3GL3iV4BTfZvuiHcnKJ.jpg

Pobierz

236

Gazprom Nieft pomoże firmom kopiącym kryptowaluty na Syberii

Gazprom Nieft pomoże firmom kopiącym kryptowaluty na Syberii

Rosyjski Gazprom Nieft zajmujący się wydobycie ropy naftowej, zaangażował się w pomoc firmom kopiącym kryptowaluty, sprzedając im tanią energie elektryczną pochodzącą ze spalania gazu ziemnego uzyskanego podczas wydobycia ropy naftowej.

banzi
z
biznesalert.pl
dodany: 02.01.2021, 10:07:42
  • 45
  • #
    kryptowaluty
  • #
    gielda
  • #
    bitcoin
  • #
    rosja
  • #
    energia
Kone1963
Kone1963
Kone1963 02.01.2021, 19:30:59
  • -1
@DROPTABLEusers: Kryptowaluty, dzięki rywalizacji o najlepsze i najtańsze źródła energii prowadzą do rozwoju w tym zakresie.
Zużycie energii jest dużo mniejsze niż w przypadku wielkich instytucji finansowych, a technologia blockchain zapewnia o wiele wyższy poziom bezpieczeństwa niż ten w bankach.
BTC zużywa mniej energii niż urządzenia w trybie standby w USA.

24

Kryptowaluta Ripple (XRP) tonie. 63% spadku w miesiąc

Kryptowaluta Ripple (XRP) tonie. 63% spadku w miesiąc

Kolejna giełda kryptowalut dołączyła do grona tych, które zawiesiły handel Ripple (XRP). To efekt pozwu złożonego przez SEC przeciwko Ripple Labs.

ForexClubPL
z
forexclub.pl
dodany: 30.12.2020, 09:06:00
  • 9
  • #
    kryptowaluty
  • #
    ripple
  • #
    gielda
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
Kone1963
Kone1963
Kone1963 30.12.2020, 14:15:55
  • 1
@PozorVlak: XRP i cyfrowe złoto? To był scentralizowany coin, a od takich z daleka.
Większość osób, które interesują się BTC nigdy nie miały XRP.

XRP uses its own RPCA (Ripple Protocol Consensus Algorithm) and has roughly 1000 nodes. 33 nodes must finalize the transactions (the code refers to it as UNL, Unique Node List). Ripple, the company, hand selects the Unique Node List!


@PozorVlak: Umarł już 391 razy od 2009

609

Bitcoin przebija pułap $25,000

Bitcoin przebija pułap $25,000

Dwa tygodnie po osiągnięciu ceny $20,000, Bitcoin nie przestaje piąć się w górę. Przyczynami wzrostu wydaje się być przede wszystkim rosnące zainteresowanie instytucjonalnych graczy, funduszy inwestycyjnych i znanych inwestorów jak Paul Tudor Jones.

CarlGustavJung
z
coindesk.com
dodany: 26.12.2020, 15:19:05
  • 427
  • #
    bitcoin
  • #
    kryptowaluty
  • #
    ekonomia
  • #
    gielda
  • #
    inwestycje
  • #
    swiat
Kone1963
Kone1963
Kone1963 26.12.2020, 17:43:16
  • 11
@wacky: Jedną z metod jest staking w sieci danego coina, występuje ryzyko kursowe https://www.stakingrewards.com/
Inną metodą jest staking/dostarczanie płynności na stablecoinach (1:1 USD), występuje ryzyko trzymania środków na giełzie.
Binance Liquid Swap oferuje aktualnie 12.5% rocznie na BUSD/DAI https://www.binance.com/pl/earn
Osobiście czekam na wprowadzenie USDC do stakingu przez Circle z 10.75% rocznie.
https://www.circle.com/en/features/yield
Kone1963 - @wacky: Jedną z metod jest staking w sieci danego coina, występuje ryzyko ...

źródło: comment_16090044888UTCEg9JVx5ZEvgtmBKi32.jpg

Pobierz
Kone1963
Kone1963
Kone1963 26.12.2020, 17:49:44
  • 13
@borewicz_zero_7: Bardzo dobre podejście!
Szkoda, że takiego jest mało, a później ludzie tracą środki inwestując bazując jedynie na "hype".
To właśnie w edukację, i poznanie technologii, czy fundamentów spółki powinno się inwestować najpierw.
Sam stopniowo stawiałem kroki: oszczędności -> lokaty -> fundusze -> GPW -> NC -> krypto.
Każdy kolejny krok to było większe ryzyko, dające potencjalnie większą szansę na stratę jak i na zysk.
Te dwa zawsze idą ze sobą
Kone1963
Kone1963
Kone1963 26.12.2020, 19:24:00
  • 2
@wacky: Tak, są również na moim screenie, ale jednak Circle pewniejsze jako wydawca USDC.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 26.12.2020, 19:25:12
  • 3
@borewicz_zero_7: Nie gram żadnych ETF, jedynie konkretne assety więc nie mogę się wypowiedzieć.
Jeżeli nie jesteś pewny pozycji, to może warto chociaż trochę ją zredukować.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 26.12.2020, 20:48:18
  • 9
@konkretnykrakow: Poza BTC jako najważniejsze aktywo, to ETH, LTC, stablecoiny USDC i DAI.
Z typowych altów Polkadot, The Grap, Thorchain, Syntethix, Celsius z tych, które ostatnio fajnie dały zarobić.
Mimo profitów, trzymam na długi termin. Warte uwagi są wszystkie z [raportu Palm Beach [link]](https://smallpdf.com/shared#st=8665d572-e40b-48c5-9851-f0d8d649d090&fn=20201217-PBC-Death+of+the+Middleman.pdf&ct=1609015624229&tl=result&rf=link).
GPW, głównie spółki gamingowe, PLW TEN CRJ MOV PSH RDS, i kilka biotechów.
Proszę jednak nie sugerować się moimi pozycjami, i zrobić własny research przed zakupem
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 01:41:59
  • 45
@trololo55: Wypowiadasz się za inne osoby, a jest to dalekie od prawdy.
Nie dla każdego liczy się sam profit.

BTC to również:
- uwolnienie od pośrednictwa firm trzecich w obrocie walutą
- uwolnienie od braku prywatności, bo zapewnia wysoki poziom anonimowości
- uwolnienie od inflacyjnych rynków z walutami fiducjarnymi, które się dewaluują, a BTC ma prawie zerową inflację i będzie deflacyjny
- możliwość bycia jedynym właścicielem swoich środków, bez możliwości konfiskaty
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 02:43:13
  • 24
@nolsc: Wypisałem Ci wyżej co najmniej kilkanaście fundamentalnych zalet BTC.
Bernie stworzył piramidę finansową, w BTC działają prawa wolnego rynku, m.in. prawo popytu i podaży, które wpływa na cenę https://en.wikipedia.org/wiki/Supply_and_demand.
Za BTC nie stoi żadna instytucja, lub żaden konkretny człowiek.
BTC działa na zdecentralizowanej sieci, na otwartym kodzie źródłowym.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 08:02:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 36
@4pietrowydrapaczchmur Wręcz przeciwnie!
Założenie portfela trwa minutę, i zrobić może to każda osoba z dostępem do internetu.
Zakup krypto anonimowo trwa 2 minuty (bitomat/siedziba flyingatom), zakup kartą/z konta bankowego do kilkunastu minut (nawet z weryfikacją).
Sieć BTC, i trading działają 24/7, nieprzerwanie od ponad 10 lat. Giełdy zdecentralizowane nie wymgają weryfikacji tożsamości, a Twoje środki nie wymagają deponowania, gdyż transakcja odbywa się bezpośrednio, bez strony trzeciej.

Spróbuj założyć konto bankowe, i rachunek
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 10:17:06
  • 11
@secret_passenger:

jesteś tego pewien? a co z tym wszystkimi regulacjami narzucanymi na giełdy, które chcą działać w Europie - zbierane dokumentów tożsamości właśnie? mam wrażenie że już jakieś 2 lata temu zaczęto ostro regulować te kwestie by pozbyć się środka, który mógł być 100% anonimowy.


Tak, zdecentralizowana giełda nie wymaga strony trzeciej. Działa w sieci P2P, nie wymaga DNS, może działać przez TOR, i nie da się tego zatrzymać, nie zatrzymując
Kone1963 - @secret_passenger: 
 jesteś tego pewien? a co z tym wszystkimi regulacjami...

źródło: comment_16090642221UiNRHR9nkdEUxMU9EXga4.jpg

Pobierz
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 10:22:03
  • 4
@borjaki: Piszesz o ostatnich 10 latach na BTC?
Chcę więcej takiej chwilowej mody ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 10:34:39
  • 0
@Kone1963: pytanie kiedy gornicy beda zarabiac na tym na tyle malo ze sie dogadaja i stwierdza ze bitcoin potrzebuje dodruku xD a jest to mozliwe zmiana w kodzie i fork, jesli udaloby sie wszystkich przekonac to mamy identyczna sytuacje jak w przypadku dodruku pieniedzy.


@ni0bi: Polecam spojrzeć na prowizje otrzymywane w ETH, drugiego coina w kapitalizacji, na którym działa większość stablecoinów dolarowych, zdecentralizowane giełdy, i masa innych rozwiązań używanych nie
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 10:52:53
  • 3
@LubieKocyki:

tylko BTC na dzisiaj nie jest waluta wiec mówienie o niej w tym kontekście to tez błąd. Nazywanie czegoś waluta bez jej podatawowej możliwości tzn wymienienie jej bezpośredni na towar - to nie waluta. Równie dobrze mogę powiedzieć ze ropa to waluta bo tez sprzedam na dolary i będę mógł za to kupić.

Kryptowaluty możesz wymienić bezpośrednio na wiele dóbr i towarów. Pojawia się coraz więcej miejsc na świecie gdzie
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 11:04:51
  • 0
@borjaki:

10 lat podczas ktorych juz kilka duzych gield btc padlo na pysk i wiele ludzi potracilo kase. bitcoin to system argentynski, jak masz farta i padnie na Ciebie to zarobisz. dobra zabawa dla dzieci co inwestuja swoje kieszonkowe. oczywiscie jak wszedzie jest kilka success story o ktorych glosno sie mowi zeby nagonic malych zuczkow ktorzy mysla ze jak wsadza 10k to obudza sie wkrotce milionerami.


W przeszłości padały też ogromne
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 11:25:33
  • 0
@Turbanator1:

a kto zarządza Internetem? Kto kontroluje przesyłane treści? Kto zarządza btc? A co ci zrobi vateusz, jak zaczniesz wypłacać zyski za 30 lat

Internet to globalna sieć, aktualnie US (Starlink), UK (OneWeb), Chiny, i inne kraje zaczynają wysyłać go na orbitę, powstaje też 6G. Im mniej firmy dystrybuujące sieć internet będą one od siebie zależne, tym lepiej dla utrzymania dostępności. Samo przesłanie kryptowaluty właściwie nie wymaga internetu, wystarczy SMS lub
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 11:52:59
  • 0
@secret_passenger:

pamiętam że te klasyczne giełdy zaczęły wymagać dokumentów potwierdzających tożsamość - w sumie zaczęło się to bardzo mało różnić od wymagań jakie stawiają banki przy zakładaniu konta czy też rachunku maklerskiego.

Prawie wszystkie klasyczne giełdy, które mają waluty fiat robią KYC ze względu na politykę AML.
Giełda zdecentralizowania nie wymaga nawet rejestracji. Otwierasz stronę giełdy, podpinasz portfel, i wykonujesz transakcję.
Bardzo fajnie wyjaśnia to Binance: https://academy.binance.com/pl/articles/what-is-a-decentralized-exchange-dex#cons-of-dexs
Tutaj najpopularniejsze giełdy, wraz
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 12:00:58
  • -1
@Turbanator1: Infrastruktura kryptowalut oparta jest o sieć P2P, działa więc na milionach urządzeń, na całym świecie jednocześnie. Trzeba całkowicie wyłączyć internet, by to zatrzymać, a i to mogłoby okazać się niewystarczające.
Sposobów na użycie kryptowalut poza łapą vateusza jest wiele.
Można płacić na allegro, amazon, doładowywać telefon przy użyciu serwisów takich jak bitzdrapka, bitrefill.
Istnieją sklepy stacjonarne [mapka].
Istnieją bitomaty, które wypłacą gotówkę bez weryfikacji do 15 tys. EUR.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 12:48:26
  • 1
@Mathas: Chętnych za wiele nie ma?
Jeżeli wolumen kilkunastu miliardów USD dziennie to brak chętnych, to faktycznie.
W każdej chwili możesz upłynnić ogromne ilości środkó, więc tutaj nie trafiłeś.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 12:51:52
  • 1
@Trias: Poza zmianą ceny w walucie fiducjarnej, istnieją kryptowaluty oparte o system Proof of Stake, gdzie otrzymujesz środki podobnie jak w dywidendzie.
Jeżeli chcesz uniknąć ryzyka kursowego jest Liquid Swap na Binance,i 10-15% RdR zwrotu na stablecoinie który odwzorowywuje USD 1:1. Występuje ryzyko związane z trzymaniem środków na giełdzie.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 12:53:59
  • 1
@affairz: Nieskończoność? Stablecoiny posiadają zabezpieczenie w USD (DAI na smartkontrakcie).
Zgodnie z najbardziej negatywnymi audytami tethera zabezpieczenie jest na poziomie 80%, co i tak jest niezłym wynikiem.
Drukowany jest więc dolar, nie USDT.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 13:08:44
  • 1
@Turbanator1: Drobne to pojęcie względne.
Gotówką i kartą spiętą z portfelem krypto, bez problemu miesięcznie zrobisz zakupy na kilkanaście tys. PLN.

Przy wyższych kwotach, również masz kilka opcji:
1. zmiana rezydencji podatkowej, np. w Niemczech po roku bez podatku
2. spółka w Estonii i zachowanie środków wewnątrz firmy, i udzielenie sobie pożyczki
3. pożyczka z zabezpieczeniem w stablecoinie 90:100, też legalnie i bez podatku
4. kredyt mieszkaniowy, i spłacanie dochodem, i
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 13:25:25
  • 1
@4pietrowydrapaczchmur: Nie, właśnie nie każdy może mieć konto w banku. Osoby młode, osoby zadłużone wykluczone politycznie, wykluczone ekonomicznie, głównie z krajów trzeciego świata nie mają takich możliwości.
Nie zawsze jest to target, który powinien inwestować, ale chodzi o dostęp do środka przenoszącego wartość.
Nadal nie zmienia to faktu, że stworzenie portfela i zakup trwają kilka minut, i są proste.

Trefne giełdy? Przecież napisałem, że środki trzyma się w swoim portfelu.
I
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 13:39:25 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@NoMercyIncluded: Przypuszczam, że nawet nie przejrzałeś i nie przeanalizowałeś projektów. Nie wiem, czy z ignorancji, czy z braku zrozumienia jak działają.
Jeżeli chcesz iść na skróty przescrolluj ma sam dół, i zobacz ich wyniki z poprzednich lat.
Mimo wszystko, każdy projekt powinno się dodatkowo analizować samemu.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 13:47:07 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@nolsc: Nie każde krypto to Proof of Work (mining).
Istnieje wiele konsensusów.

Z grami o sumie zerowej mamy do czynienia wszędzie tam, gdzie interesy graczy są dokładnie przeciwstawne, czyli tam, gdzie zysk jednego gracza jest równy przegranej drugiego.
BTC do tego nie pasuje, ma ograniczoną podaż, można nawet powiedzieć, że jest deflacyjne.
Przy inflacyjnych fiatach, kreowanych z powietrza, waluta fiducjarna musi się osłabiać.

Znam wielu indywidualnych inwestorów którzy zarobili na krypto,
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 22:42:32
  • 1
@nolsc: Dziekuję za potwierdzenie. Dwa obłożone sankcjami kraje kombinują z BTC, ale koniec końców są w kropce, bo nie mają jak tego wymienić na USD, które jest wymagane w handlu międzynarodowym. Według Twojej teorii traci na tym USA? ;)

I właśnie m.in. na to pozwalają krypotwaluty - na wolność.
Tutaj masz przykład użycia USDC na sieci ETH przez USA:
https://beincrypto.pl/wenezuela-pracownicy-sluzby-zdrowia-otrzymuja-od-usa-pomoc-w-usdc/
https://bitcoin.pl/rzad-usa-wesprze-wenezuelska-opozycje-za-pomoca-usdc/

@daber tak super anonimowa że jak zapłacisz hydraulikowi btc za
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 22:51:21
  • 2
@Ponc3k kopanie nigdy się nie opłacało

Zapewne masz na myśli kopanie domowymi metodami. Miało to sens w 2010 r., ale nie teraz.
PL nie jest najlepszym krajem do miningu ze względu na ceny energii.
Dużo lepszymi krajami jeżeli chodzi o niskie koszta energetyczne są Iran, Arabia Saudyjska, Rosja, Kanada.
Dodatkowo trzeba zajmować się tym profesjonalnie, być na bieżąco ze sprzętem, aktualizacjami kodu.

@tajemniczygosc bo jak nie beda kopac to nie bedzie transakcji
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:16:18
  • 0
@4pietrowydrapaczchmur

Serio uważasz ze takie osoby powinny zainwestować w krypto?

Przykład był odnośnie wykluczenia społecznego.
Uważam podobnie jak Ty, że większość z tych osób nie powinna inwestować.
Nie znaczy to jednak, że powinni mieć zabroniony dostęp do możliwości używania walut, a mają.

A tu potrzebujesz jakichś walletów czy innych kieszeni do przechowywania

Założenie portfela jest bardzo proste. Wystarczy pobrać i uruchomić aplikację (Exodus, Electrum, Coinomi).
Można skorzystać też z portfeli online, np.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:25:31
  • 0
@nolsc: Możesz zamienić kryptowalutę na stablecoina który posiada zabezpieczenie w USD.
Istnieją też zdecentralizowane stablecoiny jak DAI.
Nie jest niczym dziwnym, że waluta fiducjarna jaką jest posiada kontrolę na najwyższym możliwym poziomie.

które pożera horrendalne ilości energii

Horrendalne w porównaniu do czego?
Chyba nie do systemów bankowych, gdzie prócz energii do wielu operacji wymagana jest aktywność człowieka.
Mining nie jest jedyną metodą powstawania konsensusu w sieci, więc nie zawsze jest to
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:30:42
  • 1
@labuz: Nie nazwałbym rządowych gwarancji czymś pewnym.
Mieliśmy bankructwa banków powodujące kryzysy finansowe (2008), mieliśmy konfiskaty złota (1933), mieliśmy hiperinflację w PL (przełom 80/90).
BTC i altcoiny mają taką wartość, na ile wyceniają je kupujący.
Jedni robią to dla spekulacji i chęci, inni bo wierzą bardziej w krypto niż waluty fiducjarne, i nie można żadnej ze stron zabierać prawa wyboru.
Nikt nikogo nie zmusza do używania kryptowalut, mimo to wielu ludzi
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:34:28
  • 1
@Turbanator1: Albo są świadomi, że i tak nie mogą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Podaj przykład, w jaki sposób rząd może kontrolować Monero, lub w jaki sposób mogą go zakazać.
Wyłączenie DNS nie wystarczy bo to P2P, wyłączenie internetu też bo TX można przygotować offlinowo i nadać SMS/ drogą radiową, F2F.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:37:06
  • 0
@kubako: To zależy jaką kryptowalutę użyjesz, i jak bardzo obciążona jest sieć.
W przypadku BTC wacha się od $0.1 do $10 w przypadku dużych transakcji.
Altcoiny potrafią wysyłać nieograniczone kwoty, z prowizją mniejszą niż $0.5
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:41:49
  • 1
@barrybigwinnie: Właśnie wspomniałeś coś, o czym często się zapomina.
To banki nie mają pokrycia, kreując waluty fiducjarne na podstawie kredytów.
https://www.youtube.com/watch?v=40k1q0A0ZCA
https://www.youtube.com/watch?v=ZIK_GoDsX44
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:45:49
  • 1
@Thud: Możesz spróbować Binance, i płatność kartą, tak będzie szybko, ale możesz też puścić depozyt w EUR.
Są też kantory swap.ly, bitcan i 4coins.
Bitbay oferuje też depozyty z banku w PLN, ale nie jest zbyt lubianą giełdą na wykopie.
Osobiście nigdy nie miałem żadnych problemów.
Depozyty PLN oferuje też https://bitclude.com/pl/
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:47:43
  • 1
@kether: Polecam Akademię Binance: https://academy.binance.com/pl oraz filmy Andreasa (PL kanał z napisami) https://www.youtube.com/c/ManyMoreYT/videos
Kone1963
Kone1963
Kone1963 27.12.2020, 23:50:29
  • 0
@NoMercyIncluded: Racja! Uznajmy, że rozwieje to czyjeś wątpliwości ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.12.2020, 00:02:53
  • 1
@nolsc

Żeby obsłużyć te nędzne ilości transakcji minerzy BTC zużywają więcej prądu niż całe kraje.

Ponad 300.000 transakcji dziennie, na kwotę ponad 2 miliardów USD, to nie jest nędzna ilość.
Są dni w którym kwota transakcji na rynku kryptowalut potrafi przeskoczyć Visę, Mastercarda, czy PayPal.

https://bitinfocharts.com/comparison/bitcoin-transactions.html
https://bitinfocharts.com/comparison/bitcoin-sentinusd.html#1y
https://www.statista.com/statistics/261327/number-of-per-card-credit-card-transactions-worldwide-by-brand-as-of-2011/
https://bitcoinexchangeguide.com/bitcoin-transaction-volume-450x-higher-than-visa-value-transferred-5-8x-higher-than-paypal-report/

Dla BTC proof-of-concept był, jest i być może na zawsze będzie obowiązującym algorytmem.

Masz na myśli proof of work. Całkiem możliwe, że tak
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.12.2020, 00:45:34
  • 0
@kubako: Fee można sprawdzać na https://mempool.space/
Aktualnie przechodzą transakcje nawet z 3 sat/B

W przypadku Lighting Network w BTC to kilka milisekund i kilka centów.
Istnieje bardzo mała szansa, że nawet przy 3sat/B transakcja nie zostanie zrealizowana, bo nadal pojawiają się niewypełnione bloki i okresy o niskiej ilości transakcji.

Załączam niektóre transakcje z jednego z ostatnich bloków.
Kone1963 - @kubako: Fee można sprawdzać na https://mempool.space/
Aktualnie przechod...

źródło: comment_1609116456Ve6DmmGuQPGGCf1QCAA2oo.jpg

Pobierz
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.12.2020, 16:44:17
  • 0
@Turbanator1: I masz w tym rację. Zależy im na kontroli przepływu dóbr i walut.
Czym innym jednak jest chęć, a czym innym techniczne możliwości.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.12.2020, 16:50:20
  • 0
@dziki_pl: Moc obliczeniowa jest wymagana dla zapewnienia bezpieczeństwa.
Nie jest ona "absurdalna", banki czy inne instytucje finansowe też zużywają ogromne ilości.
Samo zużycie energii przez urządzenia standby jest większe:
https://comparic.pl/bitcoin-zuzywa-w-rok-4x-mniej-energii-niz-nieaktywne-urzadzenia-elektroniczne-w-usa/
Zużycie energii w miningu pozwala często na zbilansowanie zasobów energetycznech co jest zaletą.
Rywalizacja o zasoby energii w BTC powoduje też chęć poszukiwania jak najtańszych i najnowocześniejszych źródeł, co też prowadzi do rozwoju w tym zakresie.

Przelewy zagraniczne
Wysyłka 10000 PLN,
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.12.2020, 16:56:38
  • 0
@Pendunate: Nie polecam Cloud Miningu, bo powierzasz środki innej firmie.
Już bezpieczniejszym jest staking stablecoinów na np. Binance Liquid ze zwrotem 10-15% RdR.
W każdym razie to też jest ryzyko bo przechowujesz środki na giełdzie.
Mining na poważnie wiąże się raczej z przeprowadzką do innego kraju, i traktowaniem tego jako pracy.
Najtańsze energetycznie kraje to Katar, Arabia Saudyjska, Rosja, Argentyna, Chiny, Indie, czy Turcja.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.12.2020, 20:57:11
  • 0
@labuz: Tym tokiem rozumowania, można wywnioskować, że rynek akcji to też ponzi scheme.
Nawet zwykły towar okazałby się ponzi, bo przecież producent musi sprzedać hurtownikowi, który potem sprzedaje do sklepu, a sklep do detalu ciągle zwiększając cenę.

Zerknij na https://pl.wikipedia.org/wiki/Piramida_finansowa

Organizatorzy namawiają zwykle uczestników piramidy finansowej do werbowania kolejnych osób.

BTC jest zdecentralizowane, nie ma "organizatorów", to sieć P2P, nikt nikogo nie namawia do zakupów.
Kod jest na githubie, i kto
Kone1963
Kone1963
Kone1963 28.12.2020, 22:29:47
  • 0
@labuz: Tak samo jak w firmie płacisz za jej reputację, tak w BTC wartością są fundamenty i użyteczność, jakie oferuje. Zgadzam się z tym, że są osoby, które szillują na zakupy, tylko że tak jak w przypadku piramid pojedyncza osoba dostaje przeważnie bezpośredni profit, tak tutaj nie ma to przełożenia ze względu na ogromną kapitalizację.
Te rzeczy, o których piszesz to oczywiście rak kryptowalut, ale taki rak też występuje na GPW/NC,
Kone1963
Kone1963
Kone1963 29.12.2020, 14:49:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Largenss: Prowizja na giełdach to okolice 0.1%
https://www.binance.com/pl/fee/schedule
Od ręki można sprzedać BTC warte kilka mln PLN.
Była to zapewne zwykła transakcja w szczycie, ze źle dobranym fee.
Kone1963
Kone1963
Kone1963 29.12.2020, 20:02:20
  • 0
@Largenss: Stawki w BTC ustalasz sam, więc jest to gwarantowane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak szybko jak będzie wolne miejsce w mempoolu przy Twojej stawce, tak szybko przejdzie transakcja.
Kone1963 - @Largenss: Stawki w BTC ustalasz sam, więc jest to gwarantowane ( ͡° ͜ʖ ͡°...

źródło: comment_1609272097LlSXVvtTi1idaqjGcm0Ujo.jpg

Pobierz
Kone1963
Kone1963
Kone1963 30.12.2020, 13:18:03
  • 0
@Largenss: Nie mogę przyznać racji, bo historycznie ustawiając jedne z najniższych fee (3-5sat/B) transakcja zawsze przechodziła. Czasem po prostu trzeba będzie poczekać.
Pamiętaj, że mówimy tutaj o poziomach $0.1-$0.4 za przesłanie kilkunastu tysięcy USD.
BTC nie jest jedyną kryptowalutą, istnieje masa innych, w których ustawiając jeszcze niższe kwoty, Twoje TX przejdą w ciągu kilkunastu sekund.
  • <
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Strona 13 z 17
  • >
  • The Times 03/Jan/2009 Chancellor on brink of second bailout for banks.

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.12.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 04.02.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 19.12.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.03.2020

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl