Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko194
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Kissblade

Kissblade

Dołączył 16 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1134
  • Znaleziska 1072
  • Mikroblog 62
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 4

120

Jordan Peterson – Smoki, boscy rodzice, bohaterowie i przeciwnicy:...

Jordan Peterson – Smoki, boscy rodzice, bohaterowie i przeciwnicy:...

Wykład ten opisuje świat jako arenę działań i wartości (w przeciwieństwie do ukazywania go z perspektywy naukowego materializmu) i pokazuje, jak idee religijne pomagają w jego rozumieniu. Można go potraktować jako dobre wprowadzenie do myśli Dr. Petersona i innych jego wykładów.

konto usunięte
z
youtu.be
dodany: 23.05.2018, 05:43:22
  • 35
  • #
    nauka
  • #
    jordanpeterson
  • #
    filozofia
  • #
    filozofiadlajanuszy
  • #
    psychologia
  • #
    psychiatria
Kissblade
Kissblade 23.05.2018, 07:24:15
  • 8
@ChrisFella: Szacun :-)
SpokojnaJakCiechocinek
SpokojnaJakCiechocinek
SpokojnaJakCiechocinek
13.05.2018, 20:01:01 via iOS
  • 196
Dziś 28urodziny. Faceta brak, dzieci brak....pieniadze sa, mieszkanie jest, samochody sa.....coś poszło mocno nie tak. Na całe szczęście kota brak.....jeszcze. Taka mała rada - naprawdę nie warto gonić za karierą. W życiu sa ważniejsze rzeczy, szkoda ze do niektórych wniosków dochodzi się tak pozno. #singlelife #rzuckorporacje #niezyjemydlapieniedzy
  • 225
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Kissblade
Kissblade 14.05.2018, 10:56:25
  • 0
@SpokojnaJakCiechocinek:
:-)
Jeśli tylko starasz się być możliwie najlepszą wersją siebie, to wyłącznie kwestią czasu jest aż trafi się jegomość, który się tobą zachwyci :-) Zgaduję, że ten ostatni to - w odróżnieniu od ciebie - nie wie jeszcze czego chce, albo nie nauczył się chcieć tego, co dla niego dobre.

Nie trać ducha! Wszak gwiazdy zbudowano z tej samej co ciebie materii! :-)
  • Odpowiedz

319

Jak działa maszyna do negowania nauki? [ENG]

Jak działa maszyna do negowania nauki? [ENG]

Sieć funduszy i think-tanków związanych z konserwatywnymi ruchami w USA wyłożyła 125 mln $ na negowanie ocieplenia. Think-tanki służą jako tuby do nagłaśniania niszowych naukowców, bez konieczności publikacji. Fundusze umożliwiają firmom naftowym płacenie za negowanie anonimowo. Skala - przeraża.

Sierkovitz
z
theguardian.com
dodany: 10.06.2015, 09:14:34
  • 179
  • #
    nauka
  • #
    liganauki
  • #
    ligamozgow
  • #
    ciekawostki
  • #
    klimat
  • #
    usa
Kissblade
Kissblade 11.06.2015, 11:47:47
  • 0
@Sierkovitz: "ewaki kupiły wszystkich naukowców na ziemi poza nielicznymi wyjątkami,"
Tą drogą bym nie szedł, bo skoro większość rządów na świecie jest lewicowa, a i większość szkół wyższych jest państwowa to i de facto naukowcy - chcąc nie chcąc - wspierają lewicowe tezy albo bezrobotni. Daleko nie szukając: znalezienie profesora-ekonomisty np. z austriackiej szkoły ekonomii jest praktycznie niemożliwe. Za to tych posługujących się tezami Keynsa jest na pęczki.
Kissblade
Kissblade 11.06.2015, 11:57:53
  • -1
@Sierkovitz: Ekonomia to nie nauka? Kilku gości mogłoby się za to obrazić ;-)
Kissblade
Kissblade 11.06.2015, 12:08:01
  • 0
Jak dla mnie to sprawa tu wygląda tak:
1. Klimat się ociepla.
2. Budujemy model teoretyczny, który to wyjaśnia (niech będzie wzrost CO2 - mamy korelację, model działa).
Jak rozumiem to co chciał powiedzieć @GlownodowodzacyBiurkaNr13: korelacja to jeszcze nie zależność przyczynowo-skutkowa. I z tego wyprowadza jakże wysublimowane twierdzenie: "G*WNO WIEMY O TYM CO I JAK WPŁYWA NA KLIMAT."
Kissblade
Kissblade 11.06.2015, 12:12:06
  • 0
@Sierkovitz: Może w takim razie rację miał @GlownodowodzacyBiurkaNr13 powyżej. Skoro trudno jest tu wyprodukować jakiś sensowny dowód* na za lub przeciw tezie o wpływie człowieka na wzrost globalnej temperatury to nie zostaje nic innego jak ów PR właśnie - i kto głośniej i bardziej przekonująco krzyknie.
Trochę smutne to.
*Bo i jak tu przeprowadzić eksperyment? Trzeba by ręcznie na 10 lat podwyższyć globalną emisję CO2 o 100%, potem na
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 06:46:44
  • 0
@Neratin: Od tego czy akceptuję tę tezę nie zależy to czy setki miliardów euro będą wywalane w błoto jeśli się pomylę.
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 07:01:00
  • 0
Teraz - X lat po tych scenariuszach wprowadzasz do modelu rzeczywistość - czyli jak zmieniały się aartości CO2 w rzeczywistości, ile było dyużych erupcji, jaka była aktywność słońca, ile metanu przybyło - i to dopiero na tej podstawie można oszacować skutecznośc modelu


@Sierkovitz: Mniej więcej o czymś takim mówiłem. Z tego też względu nie zgodzę się, że:

Dlatego model nie tylko pokazuje korelacje ale pozwala na znalezienie nowych związków
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 07:30:09
  • 0
@Sierkovitz: Może masz rację. A może rację mam ja, że uczyniłeś z tej klimatologii coś na kształt religii i pójdziesz choćby na świętą wojnę by bronić tej idei. Tylko twoje wnioski są dobre. Tylko twoje argumenty przekonujące.
Niech i tak będzie. Ja w każdym razie tej nowej religii nie podzielam.
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 09:56:45
  • 0
1/2
@ghostface: Argumentu na co? W odróżnieniu od @Sierkovitz nie próbuję bronić żadnej z góry założonej tezy. Próbuję jedynie kontestować absolutyzm.
Po 1: podstawą nauki jest krytyczne myślenie. Szczególnie tutaj, gdzie - w moim przekonaniu - są tylko poszlaki. Mocne/słabe; kwestia opinii. Ale solidnych, niepodważalnych dowodów nie ma, a już samo to powinno budzić ostrożność.
Po 2: Nie budzi mojego zaufania opinia ludzi, którzy żyją z tego, że szukają dowodów
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 09:58:12
  • 0
2/2
"3. Scenariusze dotyczące zmiany klimatu opracowane za pomocą modeli matematycznych są wprawdzie obarczone niepewnością, ale powinny być brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji politycznych i gospodarczych. Kolejne raporty Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC), laureata Pokojowej Nagrody Nobla 2007, są, mimo pewnych niedostatków, najlepszą i najbardziej kompetentną syntezą badań na temat klimatu Ziemi i dobrze odzwierciedlają postęp wiedzy na temat procesów klimatotwórczych zachodzących na Ziemi. Raporty te, podobnie jak oryginalne
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 10:23:22
  • 0
@Neratin: Próbujesz porównać nieporównywalne. Klimat to coś co było, jest i będzie. Historia to jest coś co było. Stąd też wygląda mi to bardziej na logiczną pułapkę, w którą postanowiłem nie dać się złapać. Wybacz:-)
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 10:32:23
  • 0
@Neratin: Miałem zedytować, ale byłeś szybszy:
Edit: Albo co mi tam. W sumie masz rację - to też jest kwestia wiary, bo póki nie wynajdziemy maszyny czasu eksperymentu się nie przeprowadzi. Tak więc zasadniczo: wierzę naukowcom, którzy twierdzą, że Wszechświat ma ok 13 mld lat. Bo i czemu nie? Oni nie mają interesu w tym by "pimpować" prawdę pod jakąś tezę.
Mogę też wierzyć, że ich metody datowania są akuratnie
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 10:43:07
  • 0
@Sierkovitz: Sprytnie. Zrobiłem po twojemu i na konkretnym przykładzie wytłumaczyłem o co mi chodzi to teraz podkulasz ogon. Supcio. Faktycznie EOT.
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 10:51:37
  • 0
@Sierkovitz: To samo mogę napisać o tobie. Zejdziesz na poziom umożliwiający komunikację czy też wygodnie ci na tym Olimpie ciskając piorunami?
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 11:09:24
  • 0
@Sierkovitz: Spoko. Odezwę się jak zrobię doktorat. Mam nadzieję, że sam też trzymasz podobną dyscyplinę w pozostałych wątkach. Nie mam nic przeciwko - ale chyba warto być konsekwentnym.
Kissblade
Kissblade 22.06.2015, 12:13:12
  • 0
@Neratin:

bo jak twierdziłeś sensowny dowód wymaga powtarzalnego eksperymentu.


I dalej tak uważam. Daleko bardziej ufam doniesieniom naukowym opartym właśnie o powtarzalne eksperymenty - z resztą, najlepiej to widać obserwując właśnie dokonania fizyki. Najpierw buduje się model najlepiej jak to możliwe opisujący dane zjawisko, a potem przychodzi ktoś z innym podejściem i mamy rewolucję w myśleniu. Czyli ten pierwszy model był najlepszy w danym czasie, ale niekoniecznie był najbliższy
Kissblade
Kissblade 23.06.2015, 07:22:37
  • 0
@ryzyk-fizyk: Skoro oferujesz, to chętnie skorzystam. :-)
Czy w takim razie możliwe jest, że za skalę globalnego ocieplenia odpowiada nie tylko wzrost stężenia CO2/pary wodnej w atmosferze czy aktywność słońca, ale jeszcze czynnik, którego nie znamy (a który, dajmy na to, wzmacnia cały efekt)? Mam na myśli np. coś takiego:
http://kopalniawiedzy.pl/ciemna-materia-galaktyka-Uklad-Sloneczny-dinozaury-oblok-Oorta-kometa,19886
Nie wiem czy akurat ciemna energia może coś podgrzewać, ale chyba rozumiesz o co pytam? To, że wzrost gazów
Kissblade
Kissblade 23.06.2015, 07:56:43
  • 0
@Neratin:

naprawdę uważasz, że jest tuaj miejsce na jakieś wątpliwości?


Podałeś dość skrajny przykład, który nie oddaje tego co chcę powiedzieć. Nie wiem na ile geologowie są pewni swoich wyliczeń, ale co i rusz przecież okazuje się, że te czy inne szacunki okazały się błędne, bo czegoś tam nie uwzględniono. Np. okazuje się, że datowanie radiowęglowe potrafi dawać różne wyniki http://www.inteligentny-projekt.pl/pl/index.php/artykuly?id=241. Tak więc z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością mogę powiedzieć,
Kissblade
Kissblade 23.06.2015, 08:02:07
  • 0
@ryzyk-fizyk: Ok, poszperam. Póki co wyczytałem to co potwierdziłeś powyżej. Jednak w świetle całego tego wątku zależałoby mi abyś mi odpowiedział na pytanie z poprzedniego mojego posta: czy jest to niemożliwe (i z całą pewnością można odrzucić taką ewentualność) aby był jakiś inny czynnik, który prowokuje/wzmacnia GO, a który obecnie nie jest brany pod uwagę, miał tu swój udział?
Kissblade
Kissblade 23.06.2015, 10:03:57
  • 0
nie okaże się


@Neratin: Całą tę dyskusję można by sprowadzić do tego zdania. Ochłoń to może wrócimy do tematu.
Kissblade
Kissblade 23.06.2015, 11:41:30
  • 0
@Neratin: Ok, oddaję to pole bo najwyraźniej jesteś tu lepiej oblatany. Ale chciałbym jednak inaczej spróbować wyłożyć o co mi chodzi:
Abstrahując od datowania: czy jest możliwe, żeby jakieś twierdzenie naukowe było błędne?
Np. czy jest możliwe, aby ci którzy wyśmiali (słusznie, na gruncie ówczesnej wiedzy) koncepcję, że za niektóre choroby odpowiadają jakieś małe, "niewidzialne" żyjątka? Albo wcześniej: że to jednak Ziemia zaiwania wokół Słońca?

Pewnie, że im więcej różnych
Kissblade
Kissblade 23.06.2015, 11:52:28
  • 0
@ryzyk-fizyk: Dzięki za odpowiedź i za linka.
Przy okazji jeszcze jedno pytanie, które w międzyczasie przyszło mi do głowy: Jak rozumiem najważniejszym ogniwem w argumentacji za tym, że to ludzie odpowiadają za GO jest większa obecność węgla "12C", który - jak rozumiem - powstaje w wyniku spalania paliw kopalnych. Czy zatem jeżeli odkryto by inne, naturalne źródło tego węgla, tę koncepcję trzeba by zrewidować (abstrahując na razie od tego, że
Kissblade
Kissblade 24.06.2015, 09:51:06
  • 0
@ryzyk-fizyk: Hm... Poszedłem tym tropem i tak: Wiki do mnie mówi, że Węgiel-14:

"Powstaje w górnych warstwach troposfery i w stratosferze w wyniku pochłonięcia neutronu przez jądro atomu azotu 14N. Neutrony te powstają w wyniku oddziaływania promieniowania kosmicznego (składającego się głównie z protonów) z jądrami atomowymi pierwiastków obecnych w atmosferze."


Czy zatem możliwe jest aby owy 14C powstawał w wyniku kosmicznego fenomenu? Jakiegoś odpowiednika promieniowania kosmicznego, którego jeszcze nie znamy
Kissblade
Kissblade 25.06.2015, 10:21:35
  • 0
@ryzyk-fizyk: No dobra, to jeszcze raz, bo coś to nie do końca jasne jest. Główne argumenty za wpływem człowieka na GO to:
1. Rosnące ogólne stężenie CO2 w atmosferze,
2. Rosnący udział 12C w stosunku do 13C (można przyjąć, że tego wartość jest stałą? i czy w takim razie 13C odgrywa jeszcze jakąś rolę w tej argumentacji? nie jest to oczywiste, bo z tego co pisali na naukaoklimacie.pl to 13C

539

Polak Bartłomiej Hes złapany w ostatnim momencie.Baku 2015.Skoki trampolina

Polak Bartłomiej Hes złapany w ostatnim momencie.Baku 2015.Skoki trampolina

Skoki na trampolinie Igrzyska Europejskie w Baku

mrbarry
z
youtube.com
dodany: 22.06.2015, 19:42:33
  • 62
  • #
    polska
  • #
    sport
  • #
    baku
  • #
    swiat
  • #
    gimnastyka
Kissblade
Kissblade 23.06.2015, 09:16:56
  • 0
Nisko upadł... Wiedziałem, że w końcu go złapią.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kissblade
Kissblade 24.06.2015, 11:22:25
  • 0
@HorribileDictu: A tam, "wrócił" od razu. Nazwijmy to kurtuazyjną wizytą;P
Dzięki za pamięć, waćpanna:-)

669

Robert Gwiazdowski o przyczynach bezrobocia

Robert Gwiazdowski o przyczynach bezrobocia

Gwiazdowski masakruje polski system podatkowy, system emerytalny i zbędne czynniki tworzące bezrobocie.

Woojt92
z
youtube.com
dodany: 12.04.2015, 00:37:54
  • 102
  • #
    ekonomia
  • #
    gwiazdowski
  • #
    gospodarka
  • #
    podatki
  • #
    4konserwy
  • #
    4kuce
  • #
    polityka
Kissblade
Kissblade 13.04.2015, 09:38:40
  • 1
@mborro: To ja ci wyjaśnię co ta pani miała na myśli: a na myśli miała to, że ZUS zbankrutuje razem z Państwem, które już ani nie znajdzie pieniędzy w budżecie by lać w tę studnię bez dna, ani nie będzie miało już możliwości zaciągać kolejnych długów. Bo składek na pokrycie bieżących wypłat brakuje już dzisiaj.

1998

Wolność słowa według Komorowskiego

Pokaż treści 18+

Wolność słowa według Komorowskiego

BOR dostał polecenie, by nie wpuścić mnie na salę, gdzie odbywało się spotkanie otwarte z Bronisławem Komorowskim. Nie podano jasnej przyczyny, wyprowadzono mnie siłą. Nie chciałem w żaden sposób zakłócić spotkania. Tak wygląda wolność słowa według Komorowskiego.

MrGrandma
z
youtube.com
dodany: 01.04.2015, 15:54:49
  • 162
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    4konserwy
  • #
    korwin
  • #
    wydarzenia
  • #
    jkm
Kissblade
Kissblade 02.04.2015, 07:58:12
  • 6
@arek93298: Jakeś taki prawnikowy to jaka jest podstawa prawna zakazująca wrzeszczenia, zagłuszania i przeszkadzania na wiecach publicznych? Jak ostatnio sprawdzałem to z perspektywy obywatela: co nie jest zakazane jest dozwolone. Z kolei ze strony władzy - dozwolone jest tylko to co zapisane jest w prawie. Tak więc słuszność mają ci co domagają się podstawy prawnej WYPROSZENIA kogoś z publicznego zgromadzenia, finansowanego także z JEGO pieniędzy, a nie potrzebują podstawy prawnej

1056

Przerażający dźwięk drugiego samolotu wbijającego się w WTC

Pokaż treści 18+

Przerażający dźwięk drugiego samolotu wbijającego się w WTC

Najlepiej zarejestrowany pod względem dźwięku filmik jaki widziałem. Aż mam ciary. Akcja od 1:50.

kozinsky
z
youtube.com
dodany: 21.01.2015, 00:05:24
  • 316
  • #
    swiat
  • #
    wtc
  • #
    ameryka
  • #
    terroryzm
  • #
    ciekawostki
Kissblade
Kissblade 21.01.2015, 14:51:05
  • -3
@damian336: Odniesiesz się przy okazji do reszty wątpliwości, które wymienił kolega wyżej?
http://www.wykop.pl/link/2348498/przerazajacy-dzwiek-drugiego-samolotu-wbijajacego-sie-w-wtc/#comment-25831896
W szczególności zależałoby mi na kwestii WTC7.
  • gilren@o2.pl

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 30.05.2011

    Komentator
  • Rocznica
    od 16.03.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking