Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko222
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Kacper86
Kacper86

Kacper86

Dołączył 18 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 26730
  • Znaleziska 25689
  • Mikroblog 1041
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 5

224

Prezydent Mołdawii: Obecnie nie mamy armii zdolnej do walki

Pokaż treści 18+

Prezydent Mołdawii: Obecnie nie mamy armii zdolnej do walki

Prezydent Mołdawii Maia Sandu powiedziała, że jej kraj obecnie nie posiada armii zdolnej do walki. Wypowiedź ta pojawiła się w kontekście eskalacji konfliktu w Naddniestrzu i obaw, że wojna na Ukrainie może rozszerzyć się na Mołdawię.

Szu_
z
rmf24.pl
dodany: 27.04.2022, 15:47:07
  • 39
  • #
    polityka
  • #
    europa
  • #
    moldawia
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    geopolityka
Kacper86
Kacper86
Kacper86 27.04.2022, 18:29:13
  • -21
@Hubert1991777: Niestety w Nadniestrzu zyja glownie Rosjanie, troche Ukraincow i jakas garstka Moldawian. Zdecydowana wiekszosc, ktora tam zostala, jest prorosyjska. Moldawia nie da rady kontrolowac tego terenu, ani go latwo przylaczyc, nawet gdyby Ukraina wybila te armie rosyjska, ktora tam stacjonuje.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 27.04.2022, 19:43:52
  • 4
@minvt @Hubert1991777 @Kotwworku @Canis_Majoris
Tak, ale na wiki sa dane z 2004r. Cytat:

"Do lat 60. XX wieku Mołdawianie stanowili większość społeczeństwa Naddniestrza. Represje językowe i narodowościowe, połączone z przesiedleniami w głąb ZSRR oraz proces industrializacji i imigracja z ZSRR zmniejszyły ich liczbę w stosunku do Rosjan i Ukraińców. Trend ten nie uległ zmianie po upadku bloku sowieckiego na początku lat 90. W 1989 roku Mołdawianie stanowili 40% społeczeństwa,
Kacper86
Kacper86
Kacper86 27.04.2022, 19:59:23
  • 3
@minvt: Masz racje, niestety tego reportazu sluchalem, wiec nie podam zrodla.

Niemniej przyznaje, ze napisalem nieprawde piszac o "garstce" Moldawian.

Tutaj dane z
Kacper86
Kacper86
Kacper86 27.04.2022, 20:22:42
  • 1
@Murasame: Prawda, choc przyznaje, ze temat jest skomplikowany. Jak sie na to patrzy z dalszej perspektywy to moze sie wydawac, ze Nadniestrze to czesc Moldawii i mieszkancy na pewno chca przylaczenia do Moldawii. Ale jak sie przesledzi historie to widac, ze sprawa jest bardziej zlozona. Ten teren przez wiele lat nalezal do roznych krajow i byl dzielony na rozne sposoby. Polecam przejrzec to zrodlo:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Naddniestrze#Historia

Z mojej strony przepraszam za

535

Alkoholicy wysokofuncjonujący. Tak piją ludzie sukcesu

Pokaż treści 18+

Alkoholicy wysokofuncjonujący. Tak piją ludzie sukcesu

Alkoholicy wysokofuncjonujący. "Pielęgniarka czekała z kroplówką"

etepetete
z
money.pl
dodany: 24.04.2022, 08:13:10
  • 362
  • #
    swiat
  • #
    kultura
  • #
    rozrywka
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
Kacper86
Kacper86
Kacper86 25.04.2022, 14:37:12
  • 2
@trtrtrtr: Wydaje mi sie, ze wynika to z naszej cywilizacji, gdzie sami sobie stwarzamy problemy, mamy coraz wyzsze aspiracje, chcemy miec wiecej i lepiej. Taki codzienny wyscig szczurow czy to w szkole czy to w pracy. Nie umiemy tez odpoczywac. Pracujemy za dlugo i robimy wiele rzeczy zupelnie niepotrzebnie.

585

Wojna Rosji przeciwko Ukrainie i malejący prestiż Niemiec

Pokaż treści 18+

Wojna Rosji przeciwko Ukrainie i malejący prestiż Niemiec

Większość wschodnioeuropejskich państw UE wzywa do wprowadzenia, pod przewodnictwem Niemiec, embarga na rosyjską ropę naftową. Ale z każdym dniem wojny maleje zaufanie do rządu w Berlinie, a protesty przybierają na sile.

Szu_
z
dw.com
dodany: 24.04.2022, 16:35:48
  • 40
  • #
    swiat
  • #
    niemcy
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    geopolityka
Kacper86
Kacper86
Kacper86 25.04.2022, 08:24:28
  • 0
@Poczuj_Rurznice: Moze Tuskowi chodzi o to, ze na Wegrzech nie tylko Orban, ale i wiekszosc spoleczenstwa popiera Rosje i ciezko bedzie to zmienic? W przypadku Niemiec, opinia publiczna, media czy chocby USA moga wymoc zmiany, a na Wegrzech nie widac, zeby byly na to jakiekolwiek szanse.

Nie wiem czy o to chodzi, tylko sie tak zastanawiam...

527

Ostrzał rakietowy Odessy. 5 osób zginęło, 18 jest rannych

Pokaż treści 18+

Ostrzał rakietowy Odessy. 5 osób zginęło, 18 jest rannych

Co najmniej pięć osób zginęło, a 18 zostało rannych w sobotnim rosyjskim ostrzale rakietowym Odessy na południu Ukrainy - poinformował Andrij Jermak, szef biura ukraińskiego prezydenta Wołodymyra Zełenskiego. Wśród zabitych jest trzymiesięczne niemowlę.

Szu_
z
rmf24.pl
dodany: 23.04.2022, 15:15:07
  • 29
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    ruskimir
  • #
    wydarzenia
Kacper86
Kacper86
Kacper86 23.04.2022, 19:31:50
  • 7
@Speed666: Wlasnie po to sa te ostrzaly, zeby ludzie sie bali. UA stawia zaciety opor i po 8 tygodniach od wybuchu wojny, wreszcie zaczal naplywac ciezki sprzet z zachodu. Jest szansa na odzyskanie Chersonia.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 23.04.2022, 20:52:10
  • 0
@Freeyour: Rosja wycofala sie z zachodu Ukrainy, zeby skupic sie ma wschodzie - takze niestety ciezkie walki przed nami... Niemniej do szturmu na Odesse jak na razie daleko. A rakietami moga ja atakowac, podobnie niestety jak Lwow.

552

Hiszpania: “La Razon”: Polska udowodniła, że byłaby gotowa walczyć za Ukrainę

Pokaż treści 18+

Hiszpania: “La Razon”: Polska udowodniła, że byłaby gotowa walczyć za Ukrainę

Madrycki dziennik “La Razon” wskazuje w piątek na Polskę, jako państwo, które poprzez swoje zaangażowanie w pomoc zaatakowanej przez Rosję Ukrainie dowiodło już, iż byłoby gotowe nawet walczyć po jej stronie z najeźdźcą.

Szu_
z
wnp.pl
dodany: 22.04.2022, 10:03:12
  • 177
  • #
    europa
  • #
    hiszpania
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    wydarzenia
Kacper86
Kacper86
Kacper86 22.04.2022, 12:25:04
  • 18
Na wypadek gdyby ktos nie wiedzial: Przeciwni byly Niemcy (Merkel) w 2008r.

2404

Niemiecki generał mówi „Nieważne, czy Ukraina wygra” i odradza wysyłanie broni

Pokaż treści 18+

Niemiecki generał mówi „Nieważne, czy Ukraina wygra” i odradza wysyłanie broni

Niemiecki generał, były ważny doradca Angeli Merkel w programie telewizyjnym stacji ZDF odradzał wysyłanie broni Ukraińcom i nawołuję by „nie odbierać Putinowi człowieczeństwa”. O zbrodniach Rosjan w Ukrainie w tym zbrodniach wojennych nie mówi nic.      Generał nie odnosi się do zbrodni...

arkadiusz-grzegorzewski
z
wpoznaniu.pl
dodany: 22.04.2022, 08:38:44
  • 162
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
Kacper86
Kacper86
Kacper86 22.04.2022, 10:42:02
  • 5
Generał mówi, że retoryka w stylu "Ukraina musi wygrać tę wojnę" jest bez sensu i szkodliwa


@Robuz: Ukraina musi wygrac wojne, odebrac wszystkie ziemie utracone od lutego 2022r., a najlepiej od 2014r. Inaczej wojna bedzie trwala przez kolejne lata, a setki Ukraincow beda mordowane, gwalcone oraz wywozone na Syberie. Tylko agenci Rosji oraz osoby nieznajace historii Rosji moga twierdzic inaczej.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 22.04.2022, 10:48:34
  • 4
gdyby Rosja zwrównała z ziemią Lublin, Warszawę, Łódź i Gdanśk, zabiła 4 miliony Polaków, cofnęła Polskę w rozwoju o 15 lat, ale za to straciła czołgi to też nazwałbys to "decydującym Polskim zwycięstwem"?


@Robuz: Zeby odpowiedziec na to pytanie, trzeba najpierw trzeba okreslic cel wojny. W przypadku Ukrainy, ktora walczy o swoja niepodleglosc i o swoje terytorium, zwyciestwem bedzie wyparcie Rosji z wszystkich okupowanych terenow (lacznie z Krymem). Gdyby Niemcy

694

Pentagon: Ukraina ma na froncie więcej czołgów niż Rosja

Pokaż treści 18+

Pentagon: Ukraina ma na froncie więcej czołgów niż Rosja

Ukraińskie siły zbrojne mają do dyspozycji więcej czołgów niż Rosja w obrębie granic Ukrainy - przekazał wysoki rangą przedstawiciel Pentagonu. Jak dodał, to zasługa dostaw maszyn konstrukcji sowieckiej od państw europejskich.

Szu_
z
rmf24.pl
dodany: 21.04.2022, 17:12:36
  • 81
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    militaria
Kacper86
Kacper86
Kacper86 21.04.2022, 17:51:56
  • 35
@par-ow:Oby. UA jest blisko Chersonia, wiec wydaje sie byc w ich zasiegu. Niestety do Mariupola musieliby sie przedzierac przez dziesiatki km kontrolowanych przez Rosjan. Bez wsparcia lotniczego bedzie ciezko :(

Inna sprawa, ze Rosjanie beda sobie robili zywe tarcze z mieszkancow tych miast.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 22.04.2022, 03:50:44
  • 2
@wykopbeast12345:Masz racje, ze Rosjanie nie kontroluja zajetych terytoriow w 100%, a jedynie poszczegolne wezly.

Gdyby Ukraincy nie toczyli wojny na innych frontach to na pewno by sprobowali odbic Mariupol. Ale teraz glownie bronia Donbasu, bo tam jest najwiecej Rosjan. Jesli ich wpuszcza do Donbasu to Rosjanie szybko nasyca ten teren duza liczba zolnierzy i potem bedzie to trudne do odbicia.

Dodatkowo, taktyka UA polega na wojnie podjazdowej i czestych taktycznych

3498

Koreańczycy złożyli polskiemu rządowi ofertę budowy 6 reaktorów atomowych

Koreańczycy złożyli polskiemu rządowi ofertę budowy 6 reaktorów atomowych

Koreański koncern KHNP złożył w czwartek ofertę techniczną i cenową na budowę elektrowni jądrowych w Polsce. Jak poinformowała firma, oferta przewiduje budowę 6 reaktorów APR1400 o mocy 8,4 GW, pierwszy mógłby zacząć działać w 2033 r.

Szu_
z
forsal.pl
dodany: 21.04.2022, 11:26:03
  • 210
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    energetyka
  • #
    korea
  • #
    swiat
Kacper86
Kacper86
Kacper86 21.04.2022, 13:43:01
  • 0
@sir-Twardowsky: Ty chyba jestes jakims trolem ;) Juz w drugim znalezisku piszesz o malych reaktorach modulowych, podczas gdy znalezisko dotyczy klasycznych elektrowni jadrowych.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 21.04.2022, 14:51:11
  • 1
ze wlasnie z takich reaktorow buduje sie wieksza elektrownie, ich zaleta jest elastycznosc, nizsze koszty wdrozenia i obslugi.


@sir-Twardowsky: Niestety, ale zupelnie sie mylisz. Technologia malych reaktorow (SMR) to zupelnie cos innego niz klasyczne reaktory jadrowe.

1383

Zwrot w Grecji. Koniec długoletniej sympatii dla Rosjan

Pokaż treści 18+

Zwrot w Grecji. Koniec długoletniej sympatii dla Rosjan

Grecy zyskują stabilność postawy wobec Moskwy i jej inwazji na Ukrainę. Grecki minister obrony Nikolaos Panagiotopoulos z troską rozmawiał w środę o sytuacji Ukrainy z międzypartyjną delegacją Izby Reprezentantów

Szu_
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 21.04.2022, 11:10:19
  • 18
  • #
    europa
  • #
    grecja
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    geopolityka
Kacper86
Kacper86
Kacper86 21.04.2022, 13:49:43
  • 9
Grecy sa przeciwni jakiejkolwiek pomocy Ukrainie:

Aż 74 proc. Greków jest niezadowolonych z decyzji, jakie rząd podejmuje w sprawie wojny w Ukrainie. Tylko 23 proc. respondentów sprzyja decyzjom rządu. Większość pytanych - 66 procent - była przeciwna wysyłaniu broni na Ukrainę.

Z tego samego sondażu wynika, że coraz więcej Greków chce, by ich państwo zachowało zupełną neutralność wobec konfliktu Rosji i Ukrainy. 71 proc. badanych chce, by Grecja, należąca do NATO,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

534

KHNP złoży dziś ofertę budowy pierwszej elektrowni atomowej w Polsce

KHNP złoży dziś ofertę budowy pierwszej elektrowni atomowej w Polsce

Korea Hydro and Nuclear Power (KHNP) złoży w czwartek ofertę budowy pierwszej elektrowni atomowej w Polsce.

jacek-pe
z
swiatrolnika.info
dodany: 21.04.2022, 07:55:46
  • 65
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    atom
  • #
    elektrowniaatomowa
  • #
    energia
  • #
    khnp
Kacper86
Kacper86
Kacper86 21.04.2022, 09:40:54
  • 6
@sir-Twardowsky: Ty wyslales linka do malych reaktorow, a przeciez mowa jest o duzych reaktorach jadrowych... Male reaktory nie sa jeszcze uzywane na duza skale.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 21.04.2022, 10:08:18
  • 0
a co jeśli rozpocznie się wojna między Koreą Północną i Południową - dostarczą nam wtedy reaktory?

@panropuch: Moim skromnym zdaniem, ryzyko takiej wojny jest bardzo niskie. Jesli zas wybuchnie, wydaje sie, ze nie wplyneloby w znaczacy sposob na budowe reaktora w Europie.

Korea Południowa przygotowuje sie na ten konflikt od dziesiatek lat i ma budżet wojskowy na poziomie 34mld $:

5072

Bild ujawnił, że Scholz skłamał na wczorajszej konferencji o broni dla Ukrainy

Pokaż treści 18+

Bild ujawnił, że Scholz skłamał na wczorajszej konferencji o broni dla Ukrainy

Scholz usunął z listy uzbrojenia dla Ukrainy całą broń ciężką (czołgi, IFV i artylerię) oferowaną przez niemiecką zbrojeniówkę. Mówił, że Ukraina może kupić wszystko, co jest na liście, ale nie powiedział, że skreślił wszystkie najpotrzebniejsze pozycje. Szykuje się wielki skandal.

konto usunięte
z
bild.de
dodany: 20.04.2022, 20:26:23
  • 225
  • #
    europa
  • #
    rosja
  • #
    niemcy
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
Kacper86
Kacper86
Kacper86 21.04.2022, 06:32:53
  • 1
@Manah: Przed tym wlasnie przestrzegal Bartosiak, ze Niemcy moga blokowac dostepy broni na wschod. Dobrze, ze w koncu stanie sie to oczywiste dla wszystkich myslacych ludzi.

36

USA dozbroją Ukrainę. Media: Biały Dom ogłosi duży pakiet pomocy wojskowej.

Pokaż treści 18+

USA dozbroją Ukrainę. Media: Biały Dom ogłosi duży pakiet pomocy wojskowej.

Stany Zjednoczone planują nadal dozbrajać Ukrainę. Biały Dom ma w ciągu najbliższych dni ogłosić kolejnych pakiet pomocy wojskowej - podały we wtorek światowe media, w tym m.in. telewizja NBC News i agencja Reutera. Nowa transza ma być warta około 800 mln dolarów.

titutoo
z
money.pl
dodany: 20.04.2022, 12:01:14
  • 5
  • #
    europa
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    swiat
Kacper86
Kacper86
Kacper86 20.04.2022, 13:30:07
  • 1
Protip: Mogliby sie pozbyc swoich starych samolotow (ktore przechodza juz na emeryture)
Kacper86 - Protip: Mogliby sie pozbyc swoich starych samolotow (ktore przechodza juz ...

źródło: comment_1650461367G5cUwptiHQXUk0kzCIeZiB.jpg

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1189

Bitwa o Donbas. Ukraińcy uprzedzili główne uderzenie. Oto efekty

Pokaż treści 18+

Bitwa o Donbas. Ukraińcy uprzedzili główne uderzenie. Oto efekty

Ukraińskie siły zbrojne uprzedziły główny rosyjski atak w bitwie o Donbas, przerywając jeden ze szlaków komunikacyjnych i uniemożliwiając Rosjanom swobodny przejazd z przedmieść Charkowa w kierunku Donbasu

WirtualnaPolska
z
wp.pl
dodany: 19.04.2022, 19:07:15
  • 45
  • #
    europa
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    putin
Kacper86
Kacper86
Kacper86 20.04.2022, 02:00:49
  • 4
@Vetinari, @CamilYed: To jest takie wykopowe "cancel culture". Jak ktos stawia prognozy i raz sie pomyli (niewazne czy dotyczace wojny czy covida) to wielu uzytkownikow wykopu go od razu skrela. Niewazne, ze 90% jego prognoz sie sprawdza. Niewazne, ze przedstawia rozne ciagi przyczonowo-skutkowe, z ktorych wiele sie mozna nauczyc. Ludzie nie chca rozumiec rzeczywistosci, oni szukaja proroka, ktory bedzie nieomylny i zawsze im powie "jak jest"...

281

USA przeznaczą 50 milionów dolarów na odcięcie Mołdawii od gazu z Rosji

Pokaż treści 18+

USA przeznaczą 50 milionów dolarów na odcięcie Mołdawii od gazu z Rosji

Sekretarz stanu USA Anthony Blinken spotkał się z mołdawskim ministrem spraw zagranicznych Nicolae Popescu, aby porozmawiać o wspólnych działaniach na rzecz bezpieczeństwa energetycznego Mołdawii. Stany Zjednoczone mają przeznaczyć 50 milionów dolarów na uniezależnienie tego kraju od gazu z Rosji.

Kolekcjoner_dusz
z
biznesalert.pl
dodany: 19.04.2022, 12:39:51
  • 28
  • #
    polityka
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    rosja
  • #
    moldawia
  • #
    pieniadze
  • #
    energetyka
Kacper86
Kacper86
Kacper86 19.04.2022, 16:47:20
  • 4
@yaah: To jest na przesyl gazu z innych zrodel, np. z Polski. Polska ostatnio pozyczyla Moldawii 20mln (chyba PLN) na takie cele. Z tego co rozumiem, jestesmy polaczeni gazociagami i mozemy sobie przesylac gaz. Oczywiscie nie wiem na ile czasu takie 50mln $ starczy.

Edit: Tutaj wiecej informacji:

https://inzynieria.com/paliwa/wiadomosci/62712,pgnig-dostarczy-gaz-ziemny-do-moldawii-pierwsza-dostawa-spoza-rosji

344

PKB za Jagiellonów. Czy Polska była najlepszym do życia miejscem w Europie?

PKB za Jagiellonów. Czy Polska była najlepszym do życia miejscem w Europie?

Ciekawa analiza naukowców z Muzeum Historii Polski. Do posłuchania kolejny odcinek interesującej serii, w której gość z „Historia, jakiej nie znacie” rozmawia z prof. Michałem Kopczyńskim.

sropo
z
wykop.pl
dodany: 19.04.2022, 09:34:30
  • 92
  • #
    historia
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    podcast
  • #
    ciekawostki
Kacper86
Kacper86
Kacper86 19.04.2022, 14:52:03
  • 1
@grap: A ja za to uwielbiam takie sluchane audycje. Szczegolnie przydatne jak masz male dzieci i nie masz czasu na ogladanie/czytanie. Mozesz za to puscic sobie audiobooka jak robisz cos w kuchni, sprzatasz mieszkanie czy podczas zakupow :)

513

Potrzebujemy ciężkiej broni z Niemiec, każde opóźnienie kosztuje ludzkie życie

Pokaż treści 18+

Potrzebujemy ciężkiej broni z Niemiec, każde opóźnienie kosztuje ludzkie życie

„Potrzebujemy ciężkiej broni z Niemiec jak najszybciej. Każde opóźnienie kosztuje ludzkie życie. To powinno być jasne dla wszystkich!” – powiedział w poniedziałek mer Kijowa Witalij Kliczko w rozmowie z portalem BILD.

Kolekcjoner_dusz
z
msn.com
dodany: 18.04.2022, 17:29:01
  • 44
  • #
    swiat
  • #
    niemcy
  • #
    rosja
  • #
    ukraina
  • #
    bron
  • #
    wojna
Kacper86
Kacper86
Kacper86 19.04.2022, 09:23:23
  • 0
@Cogito-sum: A dlaczego sadzisz, ze jesli ktos wykopuje material to jest zwolennikiem/fanem tego co napisano w tytule? Przeciez tresci sie wykopuje w celach informacyjnych i/lub ciekawych dyskusji w komentarzach.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 19.04.2022, 14:44:29
  • 1
@Cogito-sum: To prawda, ze propagandy jest niestety duzo i to zroznych stron. Ja uwazam, ze rzad niemiecki zachowuje sie jak sprzymierzency Putina, ale pozytywnie zaskoczyla mnie Ursula von der Leyen.

Co wiecej, pozytywnie zaskoczyl mnie Tusk (ktorego nie jestem zwolennikiem), bo bardzo mocno skrytykowal Niemcy na Twiterze na samym poczatku konfliktu. A wiemy jaka jest jego relacja z Niemcami.

990

Były analityk amerykańskiej stacji MSNBC dołączył do ukraińskiego legionu...

Pokaż treści 18+

Były analityk amerykańskiej stacji MSNBC dołączył do ukraińskiego legionu...

Malcolm Nance, były analityk do spraw bezpieczeństwa amerykańskiej stacji MSNBC, oświadczył, że jest na Ukrainie, gdzie dołączył do międzynarodowego legionu ochotników. Emerytowany podoficer wywiadu marynarki wojennej USA przyłączył się do Ukraińców miesiąc temu - informują amerykańskie...

Mondez
z
tvn24.pl
dodany: 19.04.2022, 08:15:53
  • 39
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
Kacper86
Kacper86
Kacper86 19.04.2022, 14:33:31
  • 2
@bolizdor: Tez tak mam, ale wiem tez, ze wiele osob pomaga. Znajoma przyjela jedna rodzine, a my im zawozilismy ubrania dla dzieci. Jesli nie masz w poblizu zadnego wolontariatu gdzie mozna pomoc to warto przesylac kase na organizacje humanitarne czy bezposrednio do ukrainskiej armii. To jest teraz kluczowe, bo wplywa na morale Ukraincow. Zolnierze musza wiedziec, ze ich rodziny sa bezpieczne i ze beda setki miliardow na pomoc i odbudowe

1847

Uderzenie 3 pocisków 3M-54 Kalibr na infrastrukturę we Lwowie

Pokaż treści 18+

Uderzenie 3 pocisków 3M-54 Kalibr na infrastrukturę we Lwowie

Nagranie przedstawia prawdopodobnie 3 rakiety 3M-54 Kalibr, które uderzyły w infrastrukturę znajdująca się gdzieś we Lwowie.

zielmaster
z
streamable.com
dodany: 18.04.2022, 20:02:12
  • 99
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
Kacper86
Kacper86
Kacper86 19.04.2022, 08:25:44
  • 0
@Tetsuya: Chodzi o pieniadze i tanie surowce. Niemcy i Francja chca wspolpracowac z Rosja, bo dzieki temu sa bogatsi. Jesli beda musieli sprowadzac surowce z daleka, po wyzszych cenach, to ich produkty (samochody) nie beda juz tak konkurencyjne. Ich nie rusza ludobojstwo, maja inne priorytety w zyciu.

568

Zełenski: Nie wierzę światu po tym, jak zobaczyliśmy, co dzieje się na Ukrainie

Pokaż treści 18+

Zełenski: Nie wierzę światu po tym, jak zobaczyliśmy, co dzieje się na Ukrainie

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski powiedział, że trudno mu wierzyć w wiarygodność "niektórych państw czy niektórych przywódców" po eskalacji wojny w jego kraju.

lvface
z
msn.com
dodany: 17.04.2022, 14:24:50
  • 108
  • #
    swiat
  • #
    ukraina
  • #
    wojna
  • #
    rosja
  • #
    europa
Kacper86
Kacper86
Kacper86 18.04.2022, 03:35:23
  • -1
@artur-hemingway: Obawiam sie, ze jestesmy w tym momencie.

435

Cały wywiad z ukraińskim prorokiem

Pokaż treści 18+

Cały wywiad z ukraińskim prorokiem

niedawno latały fragmenty, tutaj macie całość

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 15.04.2022, 18:20:10
  • 55
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    geopolityka
  • #
    wojna
  • #
    wojsko
Kacper86
Kacper86
Kacper86 16.04.2022, 18:21:46
  • 1
@precz_z_komunia: Oczywiscie, ze tak zakladal, tylko nie spodziewal sie takiej skali. Na przelomie grudnia/stycznia, po rozmowach z think-tankami z USA, byl przerazony, strasznie niewyspany i bardzo pesymistyczny (mowil, ze Polska musi sie zbroic ASAP), bo mowil, ze Rosja wejdzie jednak na powaznie, a Zachod nie pomoze zbrojnie w ciagu pierwszych dni.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 16.04.2022, 19:01:03
  • 0
@precz_z_komunia: Tutaj na przyklad rozmowa na ten temat:
https://www.youtube.com/watch?v=q4f3tzVe1Ww

Tutaj jest jego caly kanal, Strategy and Future:
https://www.youtube.com/channel/UC0mqeu8Sak0_vMJ2yzrGAWg/videos
Kacper86
Kacper86
Kacper86 16.04.2022, 19:25:23
  • 0
@precz_z_komunia: Polecam tez ksiazki Bartosiaka. On w zasadzie od 10 lat mowi o wojnie USA z Chinami oraz o zwiazanych z tym zagrozeniach.

Natomiast kluczowe jest to, ze nalezy sluchac roznych glosow i uczyc sie wyciagac wnioski samemu. Bardzo lubie sluchac roznych geopolitykow, tym bardziej jesli maja zupelnie przeciwne analizy, bo czesto rozszerzaja nasz horyzont myslenia.
Kacper86
Kacper86
Kacper86 16.04.2022, 19:31:07
  • -1
@precz_z_komunia: Tutaj kolejny wywiad, w ktorym Bartosiak omawia jak powazna jest sytuacja:
https://youtu.be/c4ZWS0igsVM?t=124
Kacper86
Kacper86
Kacper86 16.04.2022, 19:51:46
  • -1
@precz_z_komunia: USA przygotowuje sie do wojny z Chinami od czasow Obamy (poczytaj sobie o piwocie na Pacyfik) - Czy oni tez maja jakies urojenia? :)
Kacper86
Kacper86
Kacper86 16.04.2022, 19:55:00
  • -1
@precz_z_komunia: Polecam lekture ksiazek historycznych o wojnach, zeby zrozumiec, ze wojna kinetyczna to tylko jeden z aspektow wojny. Poprzedzona jest z regula wojna handlowa oraz przymierzami z poszczegolnymi panstwami. Wg wielu, wojna USA - Chiny toczy sie juz od dawna. Niemniej, jak ktos sie nie interesuja wydarzeniami na swiecie to tego oczywiscie nie zauwazy.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 4 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 13.01.2013

    Komentator
  • Łapacz Błędów
    od 11.06.2014

    Łapacz Błędów
  • Rocznica
    od 27.04.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking