Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko229
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Helio
Helio

Helio

Dołączył 15 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3489
  • Znaleziska 2764
  • Mikroblog 725
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 13
kwahu666
kwahu666
30.10.2019, 06:08:02
  • 59
#fotowoltaika , #fotowoltaikastaty

Zachodniopomorskie, instalacja 6,2 kWp na dachu 25 stopni, południe z lekkim odchyleniem na wschód.

Wykres z 29.10.2019

W
kwahu666 - #fotowoltaika , #fotowoltaikastaty

Zachodniopomorskie, instalacja 6,2 k...

źródło: comment_5LeFCm0rmeWoUKmt0VbrcsXq6FJGqKEn.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 31.10.2019, 06:18:56
  • 0
@Hooyvdoope: masz taką stronę jak https://www.pvmonitor.com.pl/ tam masz wiele instalacji z całej Polski. Wykresy, wszelkie dane z każdej instalacji. Możesz sobie porównać uzyski w różnych warunkach.
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio 01.08.2019, 05:17:40
  • 7
Gdyby ktoś się zastanawiał nad instalacją wschód-zachód. Na pvmonitor znalazłem taką instalację. Czytałem artykuły poruszające temat opłacalności takiej instalacji, bo sam miałem dylemat, czy zrobić ją w takim układzie. Mam odchylenie tylko 20 stopni od centralnego zachodu. Postanowiłem jednak zrobić instalacje skierowaną tylko na południowy zachód (azymut 250 stopni). Porównując uzysk z mojej instalacji to w każdym miesiącu mam uzysk większy o około 100 kWp! od tej instalacji. Różnica jest ogromna! Nie
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 05:53:52
  • 0
@CichyBob: Moim zdaniem inwerter jest sporo za mocny. On w żadnym momencie dnia nie produkuje pewno nawet 4 kW. U mnie jak słońce jest w linii dachu, prostopadle do instalacji to instalacja (5,4 kW) produkuje może 2,5 kW, czyli powiedzmy połowę. To u niego jak słońce jest centralnie na południu i świeci na obie części instalacji to ma max połowię uzysku z każdej części. Jeśli słońce przejdzie centralnie na zachód
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 06:05:01
  • 1
@eXe1987: Ja nie mogę mieć więcej niż 5 kW bo ogranicza mnie inwerter. Max chyba wykazało 51xx W, ale to pewno tylko chwilowy skok był. Max moc mam teraz od 15.00 do 16.00, ale to się zmienia w zależności od pory roku. W kwietniu chyba miałem między 14.00 a 15.00.
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 09:05:51
  • 0
@kwanty: no ale mogłeś się domyślić po reszcie wpisu, że pomyliłem pojęcia. Nie prostopadle a równolegle do modułów.
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 09:14:46
  • 0
@CichyBob: odpowiadałem na gorąco nawet nie zaglądałem w jego szczegółowe statystyki. Szacowałem. No i źle oszacowałem. I czego to dowodzi? Że nawet słabszy inwerter tu nie pomoże. Sedno tego wpisu dotyczy tego, że czytałem artykuły w których pisano, że na układzie wschód-zachód traci się niewiele w stosunku do południa. Moja instalacja odchylona o 20 stopni od zachodu daje lepsze uzyski niż ta przytoczona. A w stosunku do południa ta instalacja
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 12:55:24
  • 1
@kwanty: instalacje mam od 18 marca tego roku, więc mogę tylko szacować. Wg danych w necie - nasłonecznienie w moim rejonie i tabelki pokazującej ile się traci w danym odchyleniu od południa azymut 250 stopni to tam było chyba z 15-16%. oszacowałem, że w pierwszych latach w dobrym roku powinienem mieć z 5100-5200 kWp rocznie. Wg tego co uzyskałem do tej pory i szacując inne miesiace wg instalacji niedaleko mnie
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 14:06:01
  • 1
@kwanty: mam jedno spostrzeżenie. Nie wiem, czy to sie komukolwiek przyda, bo ciężko wyciągnąć jednoznaczne wnioski. Mam instalację podzielona na 2 stringi. Jeden string 7 modułów drugi 10 modułów. Ten z siedmioma modułami jest bliżej falownika. Tak po kablu to będzie gdzieś z 5 metrów bliżej niż ten z 10 modułami. W szczycie przeliczajac na ilość modułów ten string z 7 daje z 60W więcej. Nie wiem z czego to
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 14:22:42
  • 1
@CichyBob: przyjrzałem się jego statystykom i wychodzi na to, że dobrze szacowałem. To powyżej 4kW to tylko skoki. Chwilowe wartości jak wyjdzie słońce. Zobacz jaką ma stałą wartość w szczycie na tych wykresach z których wynika że były to dni bezchmurne. Stałe nasłonecznienie. Ledwo stałe 4 kW. a to jest nowa instalacja. Z biegiem lat będzie tylko gorzej. Inwerter 4 kW byłby optymalny, ale czy by to wiele dało to
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
01.08.2019, 15:44:32
  • 1
@kwanty: nie, to 60W nie jest na moduł tylko na cały string. liczyłem to tak. Jak string 10 modułów daje 2800W to 2800/10=280W x 7 i tyle powinien mi dawać ten string z 7 modułami czyli 1960W a daje 2020W. Czyli tak jakbym tracił 60W na całym stringu 10 modułów w stosunku do tego z 7 modułów. 6W na moduł. tak to sobie licze :) obliczyłem to z ciekawości i
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio
Autor
04.08.2019, 08:58:21
  • 0
@kalmaris: rozumiem, że chodzi o optymizery? A co to ma niby dać w tym przypadku? Przecież tu na pewno obie strony pracują niezależnie. Jedna strona nie ogranicza drugiej. Podzielone są na 2 stringi. Takie możliwości daje ten falownik.
  • Odpowiedz
eXe1987
eXe1987
eXe1987
01.07.2019, 09:11:59
  • 5
Czas na szybkie podsumowanie czerwca. W produkcji przebił Kwiecień, nie udalo się uzyskac 400 kWh, ale nie dużo brakło. Ogólnie to bardzo fajny miesiac, choć kąt padania promieni nie pozwala instalacji uzyskac wiecej niz 2/3 mocy, w szczycie jest 2 kW. Zobaczmy co przyniesie Lipiec ;)
#fotowoltaika
eXe1987 - Czas na szybkie podsumowanie czerwca. W produkcji przebił Kwiecień, nie uda...

źródło: comment_6FSyl0g1P32cYTsWsdYjTVIgoMw0MlMM.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 01.07.2019, 11:17:42
  • 1
@eXe1987: Ja mam instalacje skierowaną na zachód (azymut 250 stopni) i wg tabel szacunków uzysku powinienem tracić około 14 % na produkcji w stosunku do południa. Patrząc na pvmonitor na instalacje niedaleko mnie o podobnej mocy i skierowane na południe to tracę może z 7 %. Więc jest znacząco lepiej jak szacowałem. W dużej mierze to zależy od pogody. Zakładałem że roczny uzysk będę miał 5000-5100 a będę miał minimum
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio 30.06.2019, 14:55:28
  • 13
Ver dał ciała. to mogło być ładne zwycięstwo a tak pozostał niesmak. Przynajmniej ja tak to widzę. Za pierwszym razem zostawił mu miejsce za drugim postanowił pójść na ostro. Przecież byli na równi. Zwyczajnie go wypchnął.
A Dotd to pewno kibice Leclerca czy Ferrari w proteście zagłosowali.
#f1
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

x.....n
x.....n
konto usunięte 30.06.2019, 14:56:55
  • 6
@Helio: Taką f1 chce się oglądać, a nie zostawianie miejsca jak panienki. Twardy sport.
  • Odpowiedz

778

Realizuje się czarny scenariusz. Województwo łódzkie zmienia się w pustynię

Realizuje się czarny scenariusz. Województwo łódzkie zmienia się w pustynię

Województwo łódzkie pustynnieje. W Skierniewicach powołano sztab kryzysowy, bo brakuje wody

Peter70
z
green-news.pl
dodany: 10.06.2019, 11:23:43
  • 187
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    klimat
  • #
    woda
  • #
    susza
Helio
Helio
Helio 11.06.2019, 11:05:27
  • 0
a co robi Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej od trzech dekad?
https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska/co-robimy1

może skorzystajmy z opcji kontakt?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Helio
Helio
Helio 04.06.2019, 15:04:56
  • 12
pierwszy raz słyszę o tym filmie. Zapowiada się ciekawie.

#f1 #motoryzacja #motorsport #rajdy24 #rajdy #wyscigi #lemans #kino #film
Helio - pierwszy raz słyszę o tym filmie. Zapowiada się ciekawie.


#f1 #motoryzac...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

jarezz
jarezz
04.06.2019, 15:24:03 via Android
  • 9
@Helio tylko nie rajdy
  • Odpowiedz
D.....t
D.....t
konto usunięte 04.06.2019, 15:27:04
  • 0
@Helio: może być fajny, z tym płaczem na końcu trochę słabe. No ale trailer trailerem, a rzeczywistość zobaczymy jesienią czy nie kicha.
  • Odpowiedz
izkYT
izkYT
16.05.2019, 20:22:40
  • 1
Ile płaciliście za instalację fotowoltaiczną i o jakiej mocy jest?
Bo zastanawiam się nad 8 lub 9 kWp tylko nie za bardzo wiem ile plnów szykować i czy nie przepłacę.
#fotowoltaika
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 17.05.2019, 06:34:48
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
JanParowka
JanParowka
15.05.2019, 18:47:33
  • 21
Niezwykle rzadkie zdjęcie Michała Pola z włosami (to ten z prawej). A w środku David Coulthard, kierowca rajdów Formuły Pierwszej.

#f1 #mecz #pilkanozna #kubica
JanParowka - Niezwykle rzadkie zdjęcie Michała Pola z włosami (to ten z prawej). A w ...

źródło: comment_Wqhm29r66OE4rTxUf6yBst86OxB7NVAO.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 16.05.2019, 11:24:18
  • 2
Gutowski


@JanParowka @rafal-cegielski @Rozpuszczalnik : Ten między Polem a Coulthardem to Jarosław Wierczuk. Kiedyś nadzieja na Polaka w F1.
  • Odpowiedz
A.....1
A.....1
konto usunięte 01.05.2019, 13:44:59
  • 2
#f1
A.....1 - #f1
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 01.05.2019, 14:16:49
  • 0
@Armo11: wyobrażacie sobie dziś różnice 1,5s między pierwszym a drugim zawodnikiem w qualu? Tak zamiatał rywali Senna.
  • Odpowiedz
unster
unster
28.04.2019, 08:37:50
  • 6
#fotowoltaika #budowadomu #ekologia
Całkiem przyzwoity miesiąc ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■ czekam na maj!
Instalacja 10kw
unster - #fotowoltaika #budowadomu #ekologia 
Całkiem przyzwoity miesiąc ( ͡° ͜ʖ ͡°)...

źródło: comment_Mho0r1MBfMnOnOoJImWkuzTX24Da5lOe.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 29.04.2019, 05:01:04
  • 0
@unster: Instalacja 5,4 kW skierowana na zachód
Helio - @unster: Instalacja 5,4 kW skierowana na zachód

źródło: comment_CSdemPWAjAXLzm3lfoeyEiBjWIKOL2PJ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
3w4koreii
3w4koreii
3w4koreii
05.04.2019, 14:13:19
  • 0
#pv #fotowoltaika

Mam instalacje PV od godziny :-) ale narazie mi wyłączyli bo powiedzieli że płace za prąd wysłany do elektrowni i muszę poczekać na licznik, a ja włączyłem bo chce zobaczyć jak działa :) faktycznie jest tak jak mówili? o co w tym chodzi?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 05.04.2019, 14:18:21
  • 1
@3w4koreii: Tak, jest tak jak mówili. Masz licznik który nalicza w jedną stronę. Prąd wysyłany do sieci będzie naliczany jak pobrany. Musisz czekać na wymianę licznika. Ja czekałem w marcu ze 2 tygodnie.
  • Odpowiedz
eXe1987
eXe1987
eXe1987
01.04.2019, 08:11:47
  • 4
Szybkie podsumowanie marca. Wyprodukowane 283 kWh, 83 więcej niż w lutym. Rekord 17,3 kWh, najmniej było 2,7. Kwiecień zapowiada się fantastycznie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#fotowoltaika
eXe1987 - Szybkie podsumowanie marca. Wyprodukowane 283 kWh, 83 więcej niż w lutym. R...

źródło: comment_q6Jw1KM0vMM7YIBwNSEej6MR2gfI8Xuc.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 01.04.2019, 09:14:01
  • 0
@eXe1987: masz swoją instalacje na https://pvmonitor.pl/index.php? Jak masz możliwość to dodaj. Trzeba odpowiednio skonfigurować falownik, aby wysyłał dane na ich serwer.
  • Odpowiedz
eXe1987
eXe1987
eXe1987
22.03.2019, 18:05:32
  • 3
Smutny to był dzień, chciałbym onim szybko zapomnieć. Całkowita produkcja 2,7 kWh gdzie rekord to 16,4... Ale słońca nje widziałem od dwóch dni. Jutro ma byc dużo lepiej, zobaczmy. Aktualnie w marcu zrobione już 176 kWh
Instalacja 3kW.
#fotowoltaika
eXe1987 - Smutny to był dzień, chciałbym onim szybko zapomnieć. Całkowita produkcja 2...

źródło: comment_7K6wdjDojCHj15RlOZ6qHJY3TfXBD8lf.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 24.03.2019, 07:11:59
  • 0
@eXe1987: instalacja (5,4 kWp) działa u mnie od 19 marca i w najgorszy dzień miałem 8,4 kWh. Cały dzień pochmurno. 22 marca miałem 24,6 kWh. Mieszkam w pomorskim.
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio 24.03.2019, 06:35:08
  • 1
Dlaczego wartości przy L2 i L3 (fazy) mam zawsze na minusie? Coś jest źle ustawione na falowniku? Tak może być?
#fotowoltaika
Helio - Dlaczego wartości przy L2 i L3 (fazy) mam zawsze na minusie? Coś jest źle ust...

źródło: comment_b6ySKtIMNTC7ZuL6hy1aOpgsJpvQqUJ2.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

high_5
high_5
24.03.2019, 07:02:08 via Android
  • 0
@Helio albo na odwrót, zależy co minus oznacza
  • Odpowiedz
M.....r
M.....r
konto usunięte 24.03.2019, 09:06:14 via Android
  • 1
@Helio wszystko spoczko moc bierna może mieć taki i taki znak.
  • Odpowiedz
eXe1987
eXe1987
eXe1987
19.03.2019, 23:11:08
  • 4
Mało kto się na tagu udziela to może znowu ja..
Zostało 11 dni marca a tutaj już dość sporo się naprodukowalo. Wg googla sobota zapowiada się swietnie.
Na razie w marcu, wykres poniżej. 3kW
#fotowoltaika
eXe1987 - Mało kto się na tagu udziela to może znowu ja.. 
Zostało 11 dni marca a tu...

źródło: comment_57LkH6smCWru7bCK9Pab5yL0IWfF33WR.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Helio
Helio
Helio 20.03.2019, 14:16:10
  • 0
@eXe1987: ja mam instalacje 5,44 kW. Wczoraj pierwszy dzień działała. 2 tygodnie czekałem na wymianę licznika. Uzyskałem 24,3 kW było częściowo pochmurno. Azymut 250 stopni.

Ja za swoją instalacje zapłaciłem 23.000 zł 17 x JA Solar 320W (mono Perc) + inwerter Fronius 5kW. 4.000 zwrot z podatku. W niecałe 8 lat teoretycznie powinna się zwrócić.
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio 02.03.2019, 16:47:37
  • 1
Czy na falowniku Fronius Symo idzie sprawdzić produkcję z MPPT1 i MPPT2 dla każdego osobno?
#fotowoltaika
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

michal_0107
michal_0107
michal_0107
02.03.2019, 23:12:15
  • 0
@Helio: tak
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio 23.02.2019, 15:29:02
  • 15
Hołek za swoich najlepszych lat
#rajdy #motoryzacja #samochody #carboners #rajdy24 #subaru
Helio - Hołek za swoich najlepszych lat
#rajdy #motoryzacja #samochody #carboners #r...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A.....m
A.....m
konto usunięte 23.02.2019, 15:36:00 via Android
  • 3
Jeszcze prawo jazdy wtedy miał
  • Odpowiedz
bigos555
bigos555
bigos555
23.02.2019, 18:04:55
  • 1
@Helio: Stoję gdzieś tam na publice. Piękne to były czasy, nie zapomnę ich nigdy
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio 02.02.2019, 08:30:49
  • 4
#f1 #motorsport #rajdy #motoryzacja
Helio - #f1 #motorsport #rajdy #motoryzacja
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

w__k
w__k
w__k
02.02.2019, 09:29:14
  • 2
@Helio: Jechał WRC z 2017, a przeciwnicy w R5, ale kto bogatemu zabroni. Zresztą to ten sam egzemplarz, co miał Kajto na Barbórce, a wcześniej bity przez Blocka. ;)
https://www.ewrc-results.com/carinfo/69-ford-fiesta-wrc-17/?spz=2987&a=1
https://www.ewrc-results.com/final/28796-arctic-lapland-rally-2019/
  • Odpowiedz
Helio
Helio
Helio 28.01.2019, 06:18:28
  • 2
Mam taką koncepcję. Zrobić instalację około 5,1 kW z inwerterem Fronius 6 kW. Dlaczego 6 kW? bo w przyszłości (może za 5 lat) prawdopodobnie będę miał samochód elektryczny i wtedy chciałbym rozbudować instalację do 6 kW. Czy to ma sens wg Was? Jakie są minusy takiej koncepcji? Dlaczego zaleca sie słabszy inwerter o 10%-20% w stosunku do instalacji? Spotkałem się z takimi opiniami. Czy to jest kwestia tylko ceny inwertera? Przecież teraz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

zibizz1
zibizz1
zibizz1
28.01.2019, 06:42:42
  • 2
@Helio:

Czy to ma sens?

Uważam że nie

Dlaczego zaleca sie słabszy inwerter o 10%-20% w stosunku
  • Odpowiedz
qerda
qerda
qerda
28.01.2019, 08:31:50
  • 1
@Helio: Robi się tak bo w naszej szerokości geograficznej panele bardzo sporadycznie pracują ze swoją mocą znamionową. Mam przykładowo klienta, który na falowniku 10kW ma podłączone 16kW paneli. Ostatnio sprawdzałem i roczna strata, z uwagi na to, że w szczycie produkcji jest obcinana moc wyjściowa powyżej 10kW jest bardzo mała. Koło 4%.

W Twoim przypadku, jeśli chcesz rozbudowywać instalację etapami to najlepiej najpierw zainstalować panele na 1 obwodzie MPPT (np
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
  • Strona 3 z 9
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 27.08.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 22.10.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.11.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 29.11.2018

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking