Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko388
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Bolanren
Bolanren

Bolanren

Dołączył 13 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 1834
  • Znaleziska 1438
  • Mikroblog 396
  • Obserwujący 112
  • Obserwowane 6
kulaty
kulaty
kulaty
22.07.2016, 15:17:13
  • 215
Przykro mi, ale taka jest prawda. #wonziu #polskiyoutube #pdk #heheszki
kulaty - Przykro mi, ale taka jest prawda. #wonziu #polskiyoutube #pdk #heheszki

źródło: comment_WRXN7wESqpTpZ9qphRXIoJhCr1XX8F9u.jpg

Pobierz
  • konto usunięte
  • barteb
  • XpruF
  • konto usunięte
  • konto usunięte
  • +210 innych
  • 37
Bolanren
Bolanren
Bolanren 23.07.2016, 07:39:13
  • 1
@Uriel0987: thx
  • Uriel0987

337

Changsha长沙 , tak wygląda przeciętne chińskie miasto

Changsha长沙 , tak wygląda przeciętne chińskie miasto

Changsha jest dosyć przeciętnym chińskim miastem tzw. 3 ligi i to gdzieś w końcówce tej ligi. Z tego powodu miasto to jest bardzo reprezentatywne dla całych Chin.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 20.07.2016, 19:49:28
  • 105
  • #
    chiny
  • #
    azja
  • #
    emigracja
  • #
    ciekawostki
  • #
    reportaz
  • #
    podroze
Bolanren
Bolanren
Bolanren 20.07.2016, 23:59:21
  • 68
@pogromca_bzdur: No i to jest 3 liga. Pierwsza to Pekin, Kanton Szanghaj, Shenzhen. Druga to: Tianjin, Nankin, Chengdu, Wuhan, Suzhou, i jeszcze kilka innych. Potem 3 liga jak: Changsha, Nanchang, Taiyuan itd.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 00:09:06
  • 56
@pogromca_bzdur: Changsha jest na tym diagramie w szarej strefie. Prosze tak szybko nie oceniac po jednym wpisie z wikipedii
Bolanren - @pogromca_bzdur: Changsha jest na tym diagramie w szarej strefie. Prosze t...

źródło: comment_CxnjMAwyhJJ33lDRgExZxl0VGHGWey55.jpg

Pobierz
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 13:11:36
  • 8
@Turboslaw: Chyba nie. Trzeba wiedziec co i jak. Na takim deptaku mozesz krecic do woli bo to centrum, duzo turystow wiec nikogo nie dziwi ze krecisz ulice. Co innego gdzies za miastem krecisz a do tego konkretne osoby i one to widza. W centrum to jak w Warszawie na placu Zamkowym widzisz ze obcokrajowiec kreci to spoko a poza miastem knajpy to krece jak cos kupie wpierw czyli dam zarobic i
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 14:32:15
  • 0
@trgf: no jakos tak ;)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 14:35:20
  • -9
@Majestic12: Ale biednej prowincji. Kiedys w Polsce byly wojewodztwa i np. Zielona Gora byla stolica wojewodztwa.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 14:43:28
  • 0
@mefiu: Na Wikipedii faktycznie jest napisane TIER 2 ale w tym TIER2 jest bardzo duże zróżnicowanie, nie ma co porównywac nawet Nankinu czy Tianjinu z Changsha- wszytkie sa w TIER2 (przepasc wieksza niz pomiedzy Tianjin a TIER 1). Jakis urzednik tak to nazwał bo tak im administracyjnie pasowało ale to nie znaczy że taka jest rzeczywistość.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 14:50:30
  • 3
@agablazej: Za tydzien przeprowadzka do Kantonu, bedzie osobne studio do nagrywania. Filmy beda bardziej dynamiczne i wiecej konkretnie tematycznych, w tym tez wywiady. Studio, pomieszane z ulicą, timelapsy itd. Faktycznie trzeba coś zmienić. Póki co daje co którys z moich filmow i poki co wszystkie dostaja dobre noty na wykopie (generalnie wszystkie wchodza na glowna wiec dlatego wrzucam co jakis czas, jezeli przestana wchodzic na glowna bedzie oznaczalo ze uzytkownicy Wykopu
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 15:14:45
  • 0
@mybeer: Własnie o to chodzi i trzeba kilka rzeczy zmienic bo ta formula która jest teraz jest dobra ale tylko w przypadku, że będzie to jeden film na 10 w takim stylu. Rowniez widze duzy potencjal i juz pewna baze subskybentow dlatego decyzja o zrobieniu kroku na przód.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 15:16:18
  • 1
@gargoyle: Zalezy jakie kryteria sie przyjmie ale na pewno Chongqing czy Tianjin są w innej (wyzszej) lidze niż Changsha czy Taiyuan. Mieszkalem i w Tianjin i w Changsha (3 i 4 lata).
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 17:06:24
  • 0
@etnomaniek: Za wczesnie aby to oceniac. Nikt sie tym nie emocjonuje w kazdym razie. Kto chcial to juz wczesniej mial dwojke.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 19:38:11
  • 0
@Cheater: Nie wyznaczaj wszystkiego za pomoca PKB bo w Polsce Lubin ma wyzsze niz Gdansk ale nie mozna powiedziec ze Lubin to ta sama liga co Gdansk.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 19:41:41
  • 1
@Cheater: Kolejna kwestia to PKB na osobe. W Changsha rzadko spotkasz rodzimego mieszkanca z meldunkiem niz przyjezdnego a wszelkie statystyki dotycza tylko tych co maja meldunek. Potem na papierze wszystko wyglada inaczej niz w zyciu. Ja nie mam powodow klamac, mieszkam w Chinach i mam rozeznanie i tyle. Niech jak ktos chce wpisuje sobie Changsha w jednej grupie z Tianjin, Nankin czy Hangzhou ale juz sama cena nieruchomosci w centrum pokazuje
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 20:11:46
  • -1
@Cheater: Ja tam pisałem o Lubinie a nie Lublinie. Równość to socjalizm, kto powiedział, że w Chinach jest równość, oczywiście że jest nierówność. Jeden ma firme przewozowa i dobra flote a drugi ma motorek i na nim ludzi wozi ale kazdemu wolno a nie tylko korporacji.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.07.2016, 21:10:22
  • -3
@Cheater: Jak jest na tyle glupi lub leniwy ze nie zarobi na prad i internet to nie ma i swieta jego wolnosc wyboru. Praca na prad, internet, wynajecie pokoju, proste zarcie jest wszedzie i kto nie ma tych podstawowych rzeczy to znaczy ze ich nie ma na wlasne zyczenie. A tak na marginesie kazdy ma, bardzo malo tu leniwych. Chcesz zabronic nie posiadania pradu i nie posiadania internetu nawet jak ktos

2

Chiny zaprezentowały kolejny najpotężniejszy superkomputer świata

Chiny zaprezentowały kolejny najpotężniejszy superkomputer świata

Komputer powstał w całości wyłącznie w oparciu o chińskie technologie.

Bolanren
z
tylkonauka.pl
dodany: 14.07.2016, 13:17:57
  • 1
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    zainteresowania
  • #
    komputery
  • #
    chiny

347

Chiny #128 - Dobry pomysł na mały biznes (nie w Polsce rzecz jasna)

Chiny #128 - Dobry pomysł na mały biznes (nie w Polsce rzecz jasna)

Kolejny przejaw wolności gospodarczej w Chinach.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 11.07.2016, 15:16:06
  • 192
  • #
    zarabianie
  • #
    praca
  • #
    firma
  • #
    chiny
  • #
    korwin
  • #
    emigracja
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 16:25:48
  • -84
@Sibuyas: To pierwsze ale nie widzę w tym nic nietaktownego. Jakiś trawnik odłogiem leży, nie ma do niego dostępu z chodnika (taka większa wysepka), trzeba przejść ulicą. Nie jest to ścisłe centrum a obrzeża centrum. Gość zarabia, sprząta po sobie, klienci zadowoleni. Komu to szkodzi?
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 16:50:14
  • 7
@Sibuyas: Trzeba zrozumieć specyfikę i wyczucie. Gdyby ktoś w Chinach tak zrobił z publicznym parkingiem to po 10 minutach dostał by albo w łeb albo by się sam usunął. My mówimy o jakimś kawałku zieleni pomiędzy ulicami co tam nikt nie chodzi. Po drugiej stronie mostu jest taki sam pusty i nikt tam nie chodzi.
Nikt nikomu nic nie powie jak przyjedzie ze swoim kocem i leżakiem ale po co ma
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 16:58:23
  • -30
@Sibuyas: Nie zawłaszczył tylko użytkuje.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 17:01:53
  • -36
@Sibuyas: W Polsce Janusz taki poszedłby na zasiłek (na utrzymanie podatników), dzieci odnalazłyby swoją przyszłość w UK a ziemie oddaliby pod niemiecki hipermarket (który już legalnie ale tak samo jak nasz Janusz nie płaciłby żadnych podatków). Wolę Janusza i jego leżaki. A hipermarket i tak jest niedaleko.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 17:13:47
  • -22
@Sibuyas: https://www.youtube.com/watch?v=fTf2uvGzXSY
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 17:16:15
  • -19
@Sibuyas: Możesz pobiegać na trawniku obok a poza tym jak chcesz biegać po trawniku koszonym za pieniądze podatników, wynajmij sobie swoją bieżnię i będziesz biegał a nie po publicznym trawniku zrobionym za pieniądze podatników (tak idąc Twoim tokiem myślenia).
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 17:22:38
  • -9
@so_90_s: W roznych jak to ludzie
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 17:27:41
  • -5
@TheArt: Bo to bylo w dzien krecone jak rozstawial jeszcze, zobacz koncowke ile ludzi jest wieczorem. Mam to pod blokiem wiec co dzien widze tan full ludzi.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 17:34:24
  • 13
@so_90_s: nic
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 18:32:24
  • -4
@surlin: I kto to mówi? Lewak 100%. Ten co w innych komentarzach udowadnia, że Ukraincy nie są tacy źli a UPA jest w porządku. Dzieki, że taki człowiek jak Ty jest przeciw mnie, schlebia mi to. A poza tym uważam, że w Chinach jest wolność gospodarcza a Unia Europejska powinna zostać zniszczona.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 18:36:24
  • -6
@mikka22: Ja mieszkam w Chinach od 8 lat, nie pracuje na etacie tylko sam zarabiam więc po co mi ten człowiek tłumaczy czy w Chinach jest wolność gosp. czy jej nie ma. Inna kwestia to w jakim stopniu jest ona rozwinieta ale naturalnym jest, że my tutaj porównujemy (niemal automatycznie) do sytuacji w Polsce.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 18:42:27
  • 2
@Maven: Ty sie w szopie wychowales i znasz tylko zasady z szopy. Pomyśl, że gdzieś na świecie są inne szopy, w których panują inne zwyczaje (tzw. prawo zwyczajowe) i to działa. W Polsce nie ma przepisów jak ma się stać w kolejce czy czyje jest miejsce na prarkingu a wiadomo, że jest tego kto pierwszy stanął. Traktuj to że gość nie pobiera opłat za ziemie (bo i tego nie ogrodzil, szyldu
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 18:51:44
  • -3
@mikka22: Nie o tym mówiliśmy. Surlin napisał, że wolności gospodarczej w Chinach nie ma a ja uwazam ze jest (co udowadniam poprzez moje video) a to czy ją chcecie lub nie to inna kwestia. Wy osobiście nie chcecie ale grupy, które jej chcą są w Europie coraz silniejsze.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 18:56:04
  • -6
@krzemas: widac ze sie tam kreci, jest zycie, nie widze w tym zdjeciu nic zlego, wole tak niz zycie na kredycie.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 19:04:46
  • -8
@mikka22: Biedronka otwiera ale Janusze już nie.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 19:07:44
  • -7
@vasil: A Ty jak zaparkujesz pierwszy pod biedronka i przyjedzie Janusz i powie, że on chce stanąć na Twoim miejscu to zaczniecie sie bic? Skoro miejsce jest zajete to nikt nie przyjdzie, jest 100 innych skwesrów aby na nich stanąć.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 19:09:30
  • -8
@mikka22: Nie, tak działa ZUS, podatek, sanepid, kara. Biedronka ma na to sposób, Janusz też ma sposób ale go nie stać. A ja nie mam nic do Biedronki byle i Janusz mógł na rogu handlować.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 19:21:50
  • 0
@#!$%@?: Nie pomaga i nie przeszkadza. Sa jakies minimalne socjalizmy ale w porownaniu do Polski mozna powiedziec ze nie ma.
Bolanren - @#!$%@?: Nie pomaga i nie przeszkadza. Sa jakies minimalne socjalizmy ale ...

źródło: comment_98LONn3AxrBLOaWNlFlgY9jInVX8MGH9.jpg

Pobierz
Bolanren
Bolanren
Bolanren 12.07.2016, 07:11:23
  • -5
@DJ_CZOSNEK: Nie ma w Chinach czegos takiego jak wlasnosc ziemi, nigdy nie bylo jak Chiny stare x-tysiecy lat. Ziemia zawsze nalezy do cesarstwa jako calosci, nie ma prawa bezwzglednej wlasnosci ziemi dla nikogo. Prosze sie bardziej otworzyc na inne cywilizacje bo to ze w Ustrzykach Dolnych coś tam jest to nie znaczy ze tak jest na całym swiecie.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 12.07.2016, 07:20:38
  • -1
@DJ_CZOSNEK: Uzytkowanie wieczyste czyli dzierzawa ktora mozna sprzedac, dac pod zastaw (na zasadach podobnych ja u nas akt wlasnosci). Pod biznes jest ona na 20,30,50 lat a pod mieszkania na 70 lat. Nie możesz się osiedlić gdziekolwiek ale jak poza centrum postawisz grilla na miejscu że nie będziesz innym przeszkadzał to raczej nikt nie pogoni. Oczywiście potem ludzie zaczynają wchodzić gdzieś gdzie nie powinni, jak np. stoją z grillami na wejściu
Bolanren
Bolanren
Bolanren 12.07.2016, 07:27:01
  • -2
@DJ_CZOSNEK: Jeszcze tak do poprzedniego komentarza to tam Janusz nie za!@#$%bał ziemi tylko wieczorkiem po zmroki sobie z niej korzysta, on nie ma szyldu, nie ogrodzil tego, on kasuje za to ze siedzisz na jego lezaku. To nie jest stale, jak tylko tam sie cos wydarzy nie tak (polamane drzewka, smieci, skarga mieszkancow) to on juz sie tam nie rozstawi. To takie nielegalne ale tolerowane.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 12.07.2016, 07:37:54
  • 0
@ugly0ne: Jak ludzie zaczną protestowac to zamkną to. Bylo juz tak nie raz. To z reguły jest tak, że to mieszkańcy to robią, sąsiedzi, wszyscy się znają. Dlatego to nie jest tak, ze wszedzie mozna i nikt nie zareaguje. To tak jak sie kiedys w pilke grało za małolata i pamiętam że sąsiedzi się burzyli, że hałas czy auta stały i jak nas pogonili to sie szukało innego skweru.

4550

Facet terroryzuje wieś. Nagrywa ludzi, obraża ich, opluwa i pokazuje ich twarze

Facet terroryzuje wieś. Nagrywa ludzi, obraża ich, opluwa i pokazuje ich twarze

Coś takiego znalazłem po artykule w gazecie. Tekst lokalnego Tygodnika Miasteckiego wrzucam do powiązanych. Generalnie to niezły świr i wygląda na to, że jest bezkarny. Uważam, że to trzeba nagłośnić. Sami zresztą zobaczcie jego kanał na YT...

luszcz
z
youtube.com
dodany: 11.07.2016, 19:12:13
  • 630
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    stalker
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 20:34:01
  • 4
To przebije Fazowskiego, radzę to odkupić ten kanał, zrobić koszulki, szykuje się hit.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 11.07.2016, 20:46:25
  • 3
@Mordeusz: wlasnie to goladamlem i ta flaszka z gwinta na drugim planie nie da sie niezauwazyc

360

Nowe Chiny w budowie

Nowe Chiny w budowie

Krótki film obrazujący skalę rozwoju Chin a w szczególności obrazujący rozbudowę nowych dzielnic, które rosną jak grzyby po deszczu wokół każdej chińskiej metropolii. Może ktoś policzy dźwigi na odcinku 2 km?

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 06.07.2016, 09:31:12
  • 146
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    budownictwo
  • #
    azja
  • #
    kolej
  • #
    ciekawostki
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 10:58:34
  • 74
@piotr7557: W ich cywilizacji wolnosc slowa nie jest wazna (ryba zyje w wodzie a wilk w lesie i nie ingerujmy w to). Poza tym wiemy ze Zachod uzywa socialmediow to szpiegowania i wywolywania rewolucji. Jeszcze inna sprawa to kasa z social mediow, Chiny maja swoje odpowiedniki a polskie GG czy Nasza Klasa przegraly z Fesbukami, skypami itd. Chinczycy sie wzmacniaja w internecie i otworza sie jak beda zdolni wygrac walke o
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 12:51:59
  • 0
@danielsontheweb: Adidas juz kilka lat temu wycofał fabryki z Chin do Wietnamu i Bangladeszu, głównie ze względu na wzrost płac w Chinach http://english.vietnamnet.vn/fms/business/108480/nike--adidas-transfer-orders-from-china-to-vietnam.html
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 13:23:20
  • 0
@Agent0001: W tamtej fazie tak ale swiat co dekade sie zmienia i bardziej oplacalo im sie przeniesc do innych krajow Azji Poludniowo-Wschodniej.
P.S. Gdyby nie taki kraj jak Chiny to by sie np. w Indiach zainstalowali.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 13:48:06
  • 2
@JerryBoy: Ty wspominasz o kwestiach kulturowych a my tu o ekonomii. Równie dobrze Chińczyk może powiedzieć, że ma dość pijanych Polaków/Anglików, że niebezpiecznie wyjść nocą do parku, że po bramach jacyś blokersi i piszą "k..., ch..." na murach (w Chinach tych zjawisk nie ma), tak więc to zostawmy na boku bo każda cywilizacja względem drugiej jest inna i czesto społeczne zachowania wykluczają sie nawzajem.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 13:51:23
  • 9
Apropos tego artykułu z economist.com, który ktoś dodał do powiązanych oświadczam (i podaje linka), że ten sam portal jeszcze w 2008 roku pisał, że ceny mieszkań w Chinach będą spadać i że idzie kryzys a jak do tej pory ceny w mieście które posłużyło im za przykład (Shenzhen) wzrosły 3-krotnie!!! Tak więc zastanówcie się czy ten portal jest wiarygodny czy uczestniczy w wojnie informacyjnej po stronie USA i z prawdą nie ma
  • 1
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 14:26:54
  • 5
@kwsap: to nie przestawaj kupować bo bańka pęknie
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 15:23:48
  • 0
@stawo73: W Chinach wolno pisać prawdę o Tybecie ale amerykańskiej propagandy już nie. W kwestii Tybetu polecam ten link: http://raportzpanstwasrodka.blog.onet.pl/2013/01/07/cala-prawda-o-tyebiecie-nie-daj-sie-zwiesc/
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 17:04:03
  • -2
@JerryBoy: 80% powodow jakie podales to byly te kulturowe czyli:"rzygają smogiem, bekaniem, pierdzeniem, mlaskaniem, dłubaniem w nosie, zasranymi kiblami, bezczelnością i nieustannym cwaniakowaniem Chińczyków."
Smog jest problemem ale np w Kantonie (Nansha) moj kumpel sprawdza i mowi ze ma taki sam smog jak w Polsce tyle ze wilgotnosc powietrza i upaly sa nie do wytrzymania. Wiesz to jest tak ze obcokrajowcow jest coraz wiecej bo kasa sie liczy, dwoch ucieka a
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 18:12:57
  • 1
@JerryBoy: Trzy glowne chinskie grzechy jakie moge wymienic w XX wieku to:
1. polityka jednego dziecka
2. zatrute srodowisko
3. rewolucja kulturalna
Ale z drugiej strony trzeba przyznac ze bardzo sa zdeterminowani aby te bledy naprawic. W ich kulturze nie ma mozliwosci calkowitego odciecia sie od przeszlosci i zanegowania, oni wyciszaja te sprawy az pewnego dnia wszyscy zapomna o tym XX wieku ktory byl dla Chin jednym z gorszych w calej
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 18:14:39
  • 1
@JerryBoy: To tak jak nie mowi sie zle o zlych rodzicach tylko lepiej przemilczec temat, z czasem rodzice odejda, co bylo to bylo, wnuki juz nie beda wiedzialy ze dziadek bil babcie.

287

[ENG] Nadchodzi pęknięcie bańki kredytowej w Chinach

[ENG] Nadchodzi pęknięcie bańki kredytowej w Chinach

To już nie jest pytanie "czy", lecz "kiedy" poważne problemy uderzą w chińską gospodarkę. Przez 10 lat stosunek długu do PKB wzrósł z 160% do 260%, a w ciągu ostatnich dwóch lat podwoił się odsetek niespłacanych kredytów (do 5,5%). Zadłużenie gospodarki rośnie dwukrotnie szybciej niż gospodarka.

BarekMelka
z
economist.com
dodany: 06.07.2016, 12:05:40
  • 139
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    chiny
  • #
    geopolityka
  • #
    ciekawostki
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 12:57:58
  • 8
Odkąd mieszkam w Chinach (8 lat) to co roku słyszę/czytam analizy bardzo szanowanych zachodnich ekonomistów, że "za rok pęknie w Chinach bańka", z reguły ma ona związek z rynkiem nieruchomości. Skoro Polska jeszcze nie zbankrutowała w jej sytuacji to o Chiny bym się nie martwił. Szkoda, że te grona ekspertów, które na dziś przewidują kryzys w Chinach nie potrafią uporać się z kryzysem na swoim podwórku.
  • 21
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 13:02:45
  • 37
@Mastersoon: To nie ma nic wspólnego z prawicą bo prawica generalnie bardziej wierzy w Chiny niż lewaki. To jest wojna propagandowa lewicowych banksterów, którzy prowadzą wojnę informacyjną. Jak już wspomniałem w komentarzy poniżej, odkąd mieszkam w Chinach (8 lat) to co roku słyszę/czytam analizy bardzo szanowanych zachodnich ekonomistów, że "za rok pęknie w Chinach bańka" ale jakoś nie pęka.
A Twój komentarz będzie minusowany nie ze względu na to, że wierzysz
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 13:13:41
  • -42
@BarekMelka: Prawie całkowity brak kontroli nad mediami (wiekszosc nalezy do Niemiec), wiekoszosc banków i duzych funduszow jest w zachodnich rekach, brak jakiejkolwiek rozpoznawalnej marki na swiecie (jestesmy tylko podwykonawca), handel zdominowany przez obce sieciowki, ktore nawet podatkow nie placa, armia pod kontrola Wielkego Brata, zależność od prawa unijnego (czyt. niemieckiego), rosnące zadłużenie.
Gospodarka w Polsce ma się nie najgorzej ale nie nazwałbym jej gospodarką polską i póki Niemcy korzystają na naszej
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 13:39:48
  • 57
@BarekMelka No to macie na pokrycie moich słów dowód jak te samo źródło kłamało w 2008 roku (economist.com), że w Chinach polecą ceny mieszkań w dół, że firmy developerskie zbankrutują. Dla przykładu: w 2008 roku pisali, że ceny mieszkań w Shenzhen będą spadać a do dziś wzrosły one 3-krotnie!!! Tutaj macie link źródłowy http://www.economist.com/node/11605123
  • 11
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 13:58:27
  • -7
@volatile_pc: Odpisze jeszcze raz. Ten sam portal którego to znalezisko dotyczy (economist.com) podawał np. w 2008 roku, że zapadnie się rynek nieruchomości w Chinach, bazując na przykładzie miasta Shenzhen. Jak na dzień dzisiejszy to ceny nieruchomości wzrosły tam od 2008 roku aż 3-krotnie!!! Teraz przejrzałem sobie ich inne artykuły i u nich od 10 już lat (co roku) "w Chinach za rok pęknie bańka..." jakoś do dziś nie pękła. Tutaj jeden
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 14:01:58
  • -9
@volatile_pc: Jeszcze jedno bo błędne założenia przyjąłeś. Nie za kredyty kupili tylko w większości za gotówkę lub pierwsza wpłata około 50%. Na drugie mieszkanie (czyli takie pod wynajem) w Chinach można wziąść max. 60% kredytu a na trzecie 50%. Bardzo dużo osób kupuje bez kredytów, dorobili się na boomie przez ostatnie 2 dekady. Większość kupujących drugie, trzecie mieszkanie po prostu parkuje bezpiecznie (dyskusyjne) w ten sposób pieniądze.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 14:05:08
  • -6
@chbukowski: nie
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 14:08:49
  • 9
@Fleisch: raczej złoto (fizyczne)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 17:06:22
  • -8
@trololol: ;)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.07.2016, 18:07:11
  • -2
@Xardin: Zadluzenie Chin jest wewnetrzne a nasze zewnetrzne. Budwnictwo w Chinach jest tansze a mieszkania niz w Polsce drozsze dwa razy. Rzad jest zadluzony u ludzi a ludzie masowo kupuja mieszkania, mieszkania sa drogie bo ziemia (rzadowa jest strasznie droga) wiec to taki ukryty podatek zeby wyciagnac od ludzi kase zeby splacic dlug ktory rzad ma u ludzi (z depozytow prywatnych) ale plus taki że jest to zadluzenie wewnetrzne a drugi

54

Chinka mówi po polsku, Brexit i impreza

Chinka mówi po polsku, Brexit i impreza

Z życia Polaka w Chinach (tym razem mocno imprezowo)

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 04.07.2016, 21:11:37
  • 12
  • #
    brexit
  • #
    emigracja
  • #
    chiny
  • #
    azja
  • #
    vlog
  • #
    impreza

384

Jak wygląda mieszkanie w Chinach (od środka, ceny)

Jak wygląda mieszkanie w Chinach (od środka, ceny)

Chińskie mieszkanie od środka plus ceny (wynajem, kupno) oraz zwiedzamy dzielnicę Nanpu w Kantonie i inne z życia Polaka w Chinach.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 30.06.2016, 16:01:26
  • 147
  • #
    chiny
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    emigracja
  • #
    adammachaj
  • #
    raportzpanstwasrodka
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 16:22:16
  • 129
@StayAlive: 14:30 sie zaczyna. Masz racje, nastepnym razem bede to wyraznie zaznaczal.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 16:22:59
  • 12
@bcde: Juz za niedlugo.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:27:11
  • 8
@Cwirus: xiaomi redmi note 2
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:27:20
  • 3
@tmr: thx
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:29:18
  • 23
@KaluHeHe: Czynsz wychodzi 1 zl za metr (winda, smieci, ochrona, zielen, admnistracja, itd)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:29:39
  • 7
@gien: bo czlowiek jesc musi
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:34:29
  • 32
@KaluHeHe: Ziemia nalezy do cesarstwa i tak jest od n-tysiecy lat. Nie ma 100% wlasnosci. Mozesz sprzedac, kupic, dac w zastaw ale i tak jest to uzytkowanie wieczyste. I zeby byla jasnosc, to nie partia komunistyczna wprowadzila ale w Chinach od n-tysiecy lat tak jest, ziemia nalezy do panstwa.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:49:46
  • 10
@tmr: 110 ale zalozylem sie z kumplem o 250 zl za kg i razem sie odchudzamy. W zeszlym roku z tym samym kolega zaklad dal takie efekty http://raportzpanstwasrodka.blog.onet.pl/2015/05/31/dieta-glodowka-wyniki-zakladu/
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:52:31
  • 2
@KaluHeHe: gaz prad woda internet kazdy placi osobno
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:56:06
  • 4
@KaluHeHe: nigdy na to nie zwracam uwagi, mam rachunek to place i tyle, nie mam pojecia bo to mala rzecz dla mnie
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 17:56:36
  • 15
@highlander: ok
Bolanren
Bolanren
Bolanren 30.06.2016, 18:41:41
  • 42
@jakub-putz: za kiedys :)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 03.07.2016, 19:22:50
  • 0
@tomi13: dokladnie, wiecej relacji juz za miesiac

332

37mln Rosjan żyje bez kanalizacji a rząd wydaje kasę na badania nad teleportacją

37mln Rosjan żyje bez kanalizacji a rząd wydaje kasę na badania nad teleportacją

Te dane przerażają. Rosja to kraj dysponujący bronią atomową i wysyłający ludzi w kosmos, ale aż 37 milionów obywateli tego kraju nie ma kanalizacji. Toalety mają... na podwórku.

Zdejm_Kapelusz
z
rmf24.pl
dodany: 23.06.2016, 16:39:30
  • 78
  • #
    polityka
  • #
    rosja
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    neuropa
  • #
    swiat
Bolanren
Bolanren
Bolanren 24.06.2016, 00:43:03
  • 3
I te 37 mln (o ile wierzyc źródłu) mieszka pewnie na zapadłej Syberii gdzie gestosc zaludnienia i zabudowy na pewno nie ma ekonomicznego uzasadnienia aby budowac siec kanalizacyjna a pozatym ziemia i tak zamarznieta kopac sie nie da. Ciekawe ile osob na Alasce ma dostep do kanalizacji a Amerykanie tyle kasy wydają na wojny i inne dżender...
Pozatym pewnie maja jakies "nielegalne" szmba bo kto sie tam projektami i pozwoleniami na budowe

376

Jak przetrwać w Chinach

Jak przetrwać w Chinach

Niech was nie zmyli miniaturka - to kolejny odcinek z Chin od ładnej podróżniczki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

hatterka
z
youtube.com
dodany: 22.06.2016, 18:05:24
  • 62
  • #
    swiat
  • #
    ladnapani
  • #
    globstory
  • #
    chiny
  • #
    podroze
Bolanren
Bolanren
Bolanren 24.06.2016, 00:08:23
  • 4
@Muko: Bardzo pozytywnie. Ja bym moze troszke inaczej okreslil pewne sprawy ale inaczej wyglada to z pozycji turysty, ktory dopiero co przyjechal i jest turysta a co innego osoba ktora mieszka w Chinach x lat i mowi po chinsku, zna wszystkie opcje, np. kwestia zeby pieniadze wymieniac w banku i nosic ze soba kwitek to wywolalo na mojej twarzy automatyczny usmiech ale oczywiscie turystom polecam wymieniac w bnaku i nosic kwitek

388

Tak się rozbudowują nowe Chiny

Tak się rozbudowują nowe Chiny

Nowa dzielnica Kantonu, Nansha. Mój film autorski i chyba od końca lipca będę tam mieszkał.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 21.06.2016, 12:34:17
  • 113
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    adammachaj
  • #
    azja
  • #
    ekonomia
  • #
    emigracja
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.06.2016, 12:46:49
  • 9
@Transhumanista: Okolo 6 tys PLN
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.06.2016, 21:30:26
  • 4
@WielkiMistrzZakonu: Szukam tam mieszkania i jestem na biezaco z cenami. Nansha 70 km od centrum Kantonu to defacto inne miasto tyle ze skomunikowane metrem. Nie mam powodow klamac, bo niby jakie?
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.06.2016, 21:33:01
  • 0
@Cheater: Przeciez to jakis "kibel" nawet to z bieda nie ma nic wspolnego, nawet biedak jak nie jest pijakiem to mieszka lepiej. To foto to jakis zlom, ktory mozna znalezc wszedzie (wszedzie tam gdzie sie makulature i zlom jeszcze oplaca skupowac).
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.06.2016, 21:34:23
  • 1
@mmichal: Bylem n-razy ale dzieki za komentarz.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 22.06.2016, 07:46:23
  • 0
@asdasdce2w: Nie za bardzo rozumiem. Ja nie pracuje w IT.

481

Chińska znieczulica - czemu w Chinach się nie pomaga.

Chińska znieczulica - czemu w Chinach się nie pomaga.

Wypadek na chińskiej drodze. Ofiara leży na asfalcie... pełno gapiów nikt nie próbuje pomóc, wiele osób nagrywa sytuację i robi zdjęcia. Czy jest wytłumaczenie tego zjawiska? Paradoksalnie jest.

FlaszGordon
z
janekzdzarski.natemat.pl
dodany: 14.05.2016, 19:46:31
  • 183
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    kultura
  • #
    ciekawostki
  • #
    prawo
  • #
    znieczulica
Bolanren
Bolanren
Bolanren 21.06.2016, 21:37:04
  • 0
@etnomaniek: Faktycznie tak jest ale z drugiej strony nikt nie donosi. W sumie roznie bywa ale przypadkow olania udzielenia pomocy jest duzo wiecej niz w Europie za to nikt tez na psy i na skarbowy nie donosi. Ot kazdy zyje swoim zyciem.
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • R.....e
    R.....e
    konto usunięte
  • 372
  • 137
  • #
    swiat
  • #
    chiny
  • #
    jedzenie
  • #
    uboj
  • #
    ciekawostki
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się

361

Z życia Polaków w Chinach

Z życia Polaków w Chinach

Żarcie i picie na krzywy ryj

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 05.05.2016, 21:17:06
  • 83
  • #
    kultura
  • #
    chiny
  • #
    azja
  • #
    podroze
  • #
    jedzenie
  • #
    libertarianizm
Bolanren
Bolanren
Bolanren 05.05.2016, 21:17:42
  • 21
A oto inne podobne historie na naszym blogu (nie kasowali mnie, jadłem za darmo)
http://raportzpanstwasrodka.blog.onet.pl/2014/02/28/chiny-zycie-adam-machaj/
http://raportzpanstwasrodka.blog.onet.pl/2013/01/04/w-polsce-to-predzej-bym-w-morde-dostal/
  • 20
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 11:04:29
  • 1
@ozzie: Ponoc na wyspie Hainan sa takowe ale ja tam nie bylem
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 11:05:00
  • 2
@prop: Nagrywam spontanicznie a telefon mam zawsze pod reka, sprzet lezy w domu
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 11:08:59
  • 2
@Transhumanista: Wpierw robota musi przyjsc do niego, mówimy o starszych ludziach z glebokiej prowincji o niskim IQ, czesto nie potrafiacych mówic po chinsku. Ci ludzie w kazdym systemie sa skazani na ubostwo, no chyba ze beda dostawali zasilki i tego sie obawiam bo nagle z 70 milinow biednych zrobi sie 200 mln.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 11:10:15
  • 1
@Frality: Cebula lepsza niż czosnek :) Jam Pan Polak.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 18:52:15
  • 0
@Ventrue: Tak jest w Twojej cywilizacji (zbiorze wartosci). Chiny to całkiem inny film, ja nie robie nic wiecej co dla lokalesów jest norma i tyle.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 18:53:06
  • 2
@kopalina: Łatwo jest wyrwac, ciezko wejsc w cos powaznego.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 18:54:00
  • 0
@typowy_informatyk: To było ogłoszone, ja zamawiajac żarcie nie miałem pojecia ze tak to sie skonczy
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 18:57:35
  • 0
@Olbor: Psycholog tlumaczy ze wolny rynek wcale nie jest taki dobry a to co widziales w Chinach to tylko zludzenie? Ja pie!@#$%le ale mózgi w UE wyprane na amen.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 06.05.2016, 19:01:14
  • 1
@quartzu: Tak czy inaczej w imie demokracji (glosowania) 85% moich filmow wchodzi na glowna wiec czym ja mam sie przejmowac. Widzowie mnie oceniaja, rynek eliminuje a ja mam sie dobrze.

5

Chiny od A do Z - chinolista.pl - Pokazuję jak jest.

Chiny od A do Z - chinolista.pl - Pokazuję jak jest.

Jest moc. Autor wydaje się być młodszym bratem Maxa Kolonki.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 03.05.2016, 15:42:54
  • 4
  • #
    ekonomia
  • #
    chiny
  • #
    azja
  • #
    polityka
  • #
    ciekawostki
  • #
    korwin
Bolanren
Bolanren
Bolanren 03.05.2016, 15:49:57
  • 0
Film trwa 10 minut, @demonoman zakopał po 2 minutach od dodania argumentując, że materiał się nie nadaje. Stawiam dużo, że nie widział tego materiału wcześniej.
  • 1

357

Korwin bardziej prywatnie

Korwin bardziej prywatnie

Kolejna relacja z Chin: szampan, limuzyna, w fabryce, kot, jazda jeepem, śniadanie, itd.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 02.05.2016, 17:25:12
  • 94
  • #
    polityka
  • #
    jkm
  • #
    knp
  • #
    korwin
  • #
    kapitalizm
  • #
    chiny
Bolanren
Bolanren
Bolanren 02.05.2016, 18:26:34
  • 69
@smaily: A jak mam mówić? "Janusz"?

115

Chcącemu nie dzieje się krzywda

Chcącemu nie dzieje się krzywda

Jedzenie z ulicznej knajpy w mieście Changsha. Bez ZUS-u, bez kasy fiskalnej, bez SANEPID-u oraz jakichkolwiek innych pozwoleń i licencji.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 27.04.2016, 15:35:24
  • 41
  • #
    jedzenie
  • #
    gotowanie
  • #
    chiny
  • #
    libertarianizm
  • #
    kapitalizm
  • #
    ciekawostki
Bolanren
Bolanren
Bolanren 27.04.2016, 16:04:51
  • -8
@ufolufol: Myślę, że do jedzenia w przypadkowej garkuchni na ulicy, która nie ma pozwoleń itd. również ta formuła pasuje.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 27.04.2016, 16:50:15
  • -12
@simperium: To juz dawno i nie prawda. Poszly kary smierci za to. Szukalem takiego oleju na biodiesel i nie ma.

357

Tak oto wygląda wieś w Chinach

Tak oto wygląda wieś w Chinach

Wieś Xiangpiao, okolice miasta Shaoyang, prowincja Hunan. Dosyć ubogi region jak na Chiny.

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 26.04.2016, 00:05:51
  • 48
  • #
    chiny
  • #
    azja
  • #
    wies
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    podroze
  • #
    turystyka
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 07:29:17
  • 60
@Ziombello: Przeliczylem sie, ten jeden okazał sie być chrześcijaninem z Pakistanu tak więc hulaj dusza piekła nie ma. Nie bał się Allacha i pił ale wieprzowiny już nie jadł. U nich chrześcijanie też nie mają zwyczaju jedzenia wieprza bo nawet nie ma gdzie kupić, jest ich na tyle mało że generalnie życie codzienne siłą rzeczy wiodą jak muzułmanie. I jak by to było w Pakistanie to piwka też by tak ostentacyjnie
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 13:11:24
  • 38
@Refuse2Xist: Jak bym tak robił to i inne sceny zaczął bym dobierać. To wykrzywiłoby obraz rzeczywistości więc lepiej niech zostanie to niezaścielone łóżko, brudna wiocha i fajne życie w Chinach takie jakim ono realnie jest. :)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:07:15
  • 7
@MarnaImitacjaTuwima: Wies na prowincji Hunan sa ubogie i wyludnione. Powod: oprocz niskodochodowego rolnictwa nie ma tam przemyslu; powód: wysyłka kontenera z prowincji Hunan do portu morskiego kosztuje tyle co wysylka kontenera z wybrzeża Chin do Europy (ogólnie powiedziane). Konsekwencja: wyludnienie wsi (głównie przez młodych obrotnych rządnych szybkich zysków), zapoczatkowanie programu transportu kolejowego z Chin centralnych do Europy (ale jeszcze wiele wody w Jangcy upłynie nim przełoży sie to na przenoszenie fabryk
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:15:12
  • 3
@Endrius: Taki zwyczaj, u nas trąbienie znaczy "ch... jak jedziesz", w Chinach trąbienie znaczy "uważaj bo ja też tu obok jestem".
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:17:00
  • 1
@ra_328: Dokładnie, w ferworze nagrywania przeliczyłem się. Niedowiarki będą miały argument że kłamałem ale w sumie co za różnica czy 5 czy 6, nagram jeszcze kiedyś sytuację jak jadą w 7 (dzieci bez kasków).
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:17:43
  • 0
Taki zwyczaj, u nas trąbienie znaczy "ch... jak jedziesz", w Chinach trąbienie znaczy "uważaj bo ja też tu obok jestem"


@Stivo75: Powtarzam komentarz jaki napisałem powyżej: Taki zwyczaj, u nas trąbienie znaczy "ch... jak jedziesz", w Chinach trąbienie znaczy "uważaj bo ja też tu obok jestem"
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:19:33
  • 0
@Drake1: Święta racja, policzyłem tornister jako dodatkowe dziecko-pasażer :)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:20:24
  • 12
@JerryBoy: tylko co to za zdjęcie, skąd to jest?
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:23:44
  • 2
@roknasilowni: Jest Polak co tak zrobił, wyszukaj goscia ma bloga pod dziwna nazwa I love your mici (moze pisane łącznie). On kupił motor i objechał Chiny.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:24:46
  • 1
@rethar: dzieki za linkowanie i dzieki za znajomosc mojego bloga (badz co badz wpis bardzo archiwalny)
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:26:04
  • 1
@Refuse2Xist: Zapraszam do Chin, naprawdę warto i naprawdę robi się coraz trudniej (wizowo np.).
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:43:19
  • 2
@CwanyWacek: Pojecie wzgledne. Mozna powiedziec ze sie prawie nie uczylem za to bylem na glebokiej wodzie i sila rzeczy zycie zmuszalo do mowienia...
Bolanren
Bolanren
Bolanren 26.04.2016, 14:44:32
  • 0
@PanDzikus: Tak to wygląda, tak to jest i bylo zorganiozowane. U nas pokarm spozywa sie nozem i widelcem a w Azji pałeczkami. Nie wszedzie jest tak samo na świecie.

485

Janusz Korwin-Mikke testuje uliczną knajpę w Chinach

Janusz Korwin-Mikke testuje uliczną knajpę w Chinach

Oczywiście bez SANEPID-u, bez ZUS-u oraz bez kasy fiskalnej

Bolanren
z
youtube.com
dodany: 15.04.2016, 23:11:39
  • 204
  • #
    chiny
  • #
    korwin
  • #
    jkm
  • #
    knp
  • #
    libertarianizm
  • #
    kapitalizm
  • #
    polityka
Bolanren
Bolanren
Bolanren 16.04.2016, 08:09:33
  • 17
@rzep: Tylko takie fapiao wydaja raz na 100 razy albo i rzadziej (norma) i nikt tego nie kontroluje (generalnie martwy przepis). Co do Sanepidu to on tam istnieje tylko sie nie czepia o syf w kuchni a wlasnie sciga tych co olej ze sciekow wylawiaja (proceder ukrucony skutecznie, teraz za taki walek grozi nawet kara smierci, oczywiscie dla tych co na duza skale to robia i stoja na gorze mafii ktora
Bolanren
Bolanren
Bolanren 16.04.2016, 08:16:22
  • -13
@rrdzony: Wiedziec tak ale nie zakazywac. Chce miec prawo żryć co mi się podoba. Jak sprzedaje komus rzecz A informujac go ze jest to rzecz B to go oszukuje ale jezeli sprzedaje komuś rzecz A i informuje go o tym i on sie godzi aby to kupić to jest sprawa tylko i wylacznie pomiedzy mna a nim.
Bolanren
Bolanren
Bolanren 16.04.2016, 08:28:15
  • 3
@rzep: Mialem sklep w galerii handlowej (nowoczesnej) ktorego nigdy nie zarejestrowalem, zadnego podatku nie zaplacilem i funkcjonowalem a w tamtejszym skarbowym powiedzieli mi "handluj i tyle" (bo otwarcie galerii nastapilo wczesniej niz budynek galerii zostal naniesiony na mapy a ja jeszcze Chin nie znalem i poszedlem sie zarejestrowac, calkowita samowolka i nikt nie robi problemow, wrecz przeciwnie). Ten przyklad obrazuje jak to sie dzieje w Chinach. Podejscie Europejczyka do litery prawa
  • <
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Strona 19 z 23
  • >

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 11.10.2015

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 28.01.2016

    Komentator
  • VIP
    od 19.12.2019

    VIP
  • Rocznica
    od 27.04.2022

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 14.10.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki