Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko244
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Arriva
Arriva
Profil firmowy

Arriva

Dołączył 7 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 4047
  • Znaleziska 1146
  • Mikroblog 2901
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 24
kolin4
kolin4
kolin4
04.11.2025, 10:13:28
  • 1
W sumie to Burry nie odkryl ameryki odnosnie banki na ai.

Byl pierwszym rozponawalnym gosciem ktory powiedzial to glosno.

#gielda
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 04.11.2025, 11:49:17 via Wykop
  • 1
@kolin4: A ja wyjdę naprzeciw. Każdy kto gada o bańce AI, to osoba z małą wyobraźnią. Każdy ekonomista powinien wiedzieć jak AI wpłynie na świat w przyszłości ( ͡° ͜ʖ ͡°) Nie ma żadnej bańki, to po prostu raczkująca technologia. W ogóle z waszego grona wzajemnej adoracji, która jest sceptyczna do AI, to ktoś z niego w ogóle korzysta?
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 04.11.2025, 12:36:53 via Wykop
  • 0
@kolin4: No dobrze, nie można negować tego, że zawsze może przyjść kryzys, ale spójrz na to z innej strony. Słyszałeś kiedyś o cyklach koniunkturalnych Kondratiewa? Nawet jak przyjdzie kryzys, przy założeniu, że AI będzie bardzo solidnym narzędziem, to każdy kryzys będzie już raczej dużo krótszy :)
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 04.11.2025, 12:49:40 via Wykop
  • 0
@Zoltrix__: Tesla leciała na stracie parę lat, Google's cloud też. Wystarczy, że taka technologia jest w stanie zwiększyć produktywność w przedsiębiorstwie/firmie/korporacji np. poprzez automatyzację jakichś zadań.
  • Odpowiedz
Dalegor_
Dalegor_
04.11.2025, 10:37:09
  • 3
Czym jest efekt skali i na czym polega jego potęga?
#gielda
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 04.11.2025, 11:41:44 via Wykop
  • 0
@Dalegor_: Potęga polega na liczbach, pozdrawiam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
tomkom
tomkom
02.11.2025, 19:53:20
  • 36
Gdyby sławni ludzie korzystali z porad na tagu
#gielda
tomkom - Gdyby sławni ludzie korzystali z porad na tagu
#gielda

źródło: 1181506-untitled-design-2023-04-10t143412.671

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 03.11.2025, 00:45:50 via Wykop
  • 1
@tomkom: Ja tam się nauczyłem grać na tagu, oczywiście poza tagiem też.
  • Odpowiedz

642

Brak prac domowych, czyli krzywda liczona w miliardach złotych

czy min. Nowacka powinna karnie odpowiedzieć za nieodpowiedzialne wdrażanie eksperymentów społecznych? w artykule przedstawiono kalkulację kosztów społecznych pseudoreformy edukacji z ubiegłego roku

krabojad
z
infor.pl
dodany: 31.10.2025, 17:18:51
  • 309
  • #
    edukacja
  • #
    prawo
  • #
    mojkrajtakipiekny
  • #
    nauka
  • #
    spoleczenstwo
Arriva
Arriva
Arriva 31.10.2025, 22:12:40 via Wykop
  • 13
@Arkass: Powodzenia w nauce matematyki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 09:41:17 via Wykop
  • 0
@neib1: Akurat matematyki nie da się nauczyć inaczej niż poprzez przerobienie n-tej ilości zadań i zrozumieniu istoty problemów, teorii itp. Matematyka jest najlepszym przykładem i jest to idealnie uwidocznione, bo w naszym kraju jest bardzo mało matematyków. Ja osobiście byłem taki "nieuczony", ale wziąłem się w garść, więc chyba wiem jak to wygląda od kuchni? Czy żałuję? Nie, matematyka bardzo mi się przydaje w życiu. Weźcie się do roboty....
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 09:46:47 via Wykop
  • -1
@kopawdupeswiniom: Tak korzystam z matematyki i ekonomii codziennie. Wy na studiach chyba nie byliście, tam sobie prace domowe samemu robisz. Dzięki temu nawet sporo udało mi się zarobić. Właśnie programu powinno być więcej, ale powinien być możliwość elastycznego doboru przedmiotów przez jednostkę.

@Qullion Dokładnie. Nie każdy będzie matematykiem, polonistą, lektorem etc. Każdy ma słabe i silne strony i warto to zrozumieć, by każdy mógł się rozwijać zgodnie z jego
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 12:38:50 via Wykop
  • 0
@Arkass: Słuchaj ja z tym nie mam żadnych problemów. Zdolność do logicznego rozwiązywania problemów, którego można świetnie zaczerpnąć z rozwiązywania zadań matematycznych nie musi być dla każdego. Każdy jest kowalem swojego losu, a jak ktoś nic nie robi to sam jest sobie winny :)
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 14:40:12 via Wykop
  • -1
@Qullion: matura to wstęp na studia, a aktualnie bez studiów nie da się dostać (przeważnie, bo pewnie znajdą się takie jednostki) do wielu branż. Jak ktoś nie chce mieć studiów, to w ogóle nie musi się uczyć, ale powinien rozwijać umiejętności w innych aspektach. Wiedza ogólna też jest przydatna, poza tym kto nie zna historii, tego czeka powtórka z niej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 15:28:13 via Wykop
  • -1
@Qullion: Tak jest. Są klasy podstawowe, później szkoła średnia i kto chce iść dalej zdaje maturę itd. Przecież matura to nie jest jakiś bardzo trudny poziom do ogarnięcia. Do matury możesz się przygotować w dwa lata, na spokojnie.
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 15:32:36 via Wykop
  • 0
@Arkass: Wybacz, mam dużo pracy na głowie i ostatnim co chcę robić to kłócić się w internecie o prace domowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jasne to powiedz mi jaka jest granica dla limes dążącego do 0, z prawej strony, z wyrażenia 1/x ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 16:19:08 via Wykop
  • 0
@Arkass: To w czym problem wejść sobie na taki Desmos i zobaczyć jak wygląda wykres? Czyli przyznajesz jednak, że z tym rozwiązywaniem problemów to jednak tak nie do końca? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja byłem matematycznie totalnym dnem, zaczynałem od zera, ale trafiłem na pasjonata, który sam wytłumaczył mi matmę lepiej niż wszyscy nauczyciele szkół wczesnych do tej pory. Dzisiaj przyznaję osobiście, że może nawet jeśli
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 17:09:30 via Wykop
  • 0
@Arkass: A widzisz ja akurat uczyłem się o surówce i bardzo dużo wyniosłem z prac domowych :) Prace domowe powinny być proste i pozwalać utrwalać materiał, a nie być za karę. Jednak są łatwe i trudne tematy.
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 17:31:38 via Wykop
  • 0
@Arkass: A może zrobić pracę domowe, z odpytywaniem dla chętnych (na ocenę) ( ͡° ͜ʖ ͡°)?
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 18:36:08 via Wykop
  • 0
@Arkass: Technologia nie służy do tego, o czym piszesz. Tym bardziej solidne umysły będą jeszcze bardziej zyskiwać na rynku. Pomyśl tylko co będzie można robić na giełdzie, jak będziemy mieć taki rozwój :)
Rynek się wyreguluje. Powstaną inne mechanizmy, a inne przestaną działać. W każdym bądź razie najważniejszy jest rozwój od gospodarek po jednostki.
pepedros
pepedros
pepedros
25.10.2025, 17:40:24
  • 2
aż kusi, żeby w poniedziałek kupić CCC
#gielda
pepedros - aż kusi, żeby w poniedziałek kupić CCC
#gielda

źródło: image

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 25.10.2025, 19:31:42 via Wykop
  • 0
@Jestem_robotem123: I tak i nie. To trzeba standardowo tak, wyczuć moment. Jednak nie ma co się śpieszyć, bo można się wywieźć i niepotrzebnie czekać na powrót.
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 26.10.2025, 10:20:18 via Wykop
  • 1
@Jestem_robotem123: Nie, to znaczy, że musisz skorzystać z ich usług. Dobrze, że mówisz krzyż na drogę. Ostatnio pomogłem pewnej zagubionej Pani dojść do celu, po strasznie nieciekawym rejonie. Powiedziała żeby mnie Bóg błogosławił. Jeżeli to będzie działać, to call me back, lubię z wykopkami robić pieniążki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ty nie masz wyczuć momentu, ty masz wyczuć trend. Wywieźli mnie na Pepco parę złotych, zrobiłem
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 26.10.2025, 13:10:32 via Wykop
  • 0
@Jestem_robotem123: Ja gram już razem z nimi, a dopiero w pewnym momencie przeciwko nim, ale to tyczy się w gruncie rzeczy wszystkich graczy giełdowych. Jeśli wyczaisz negatywny pesymizm, który nie jest stosunkowo zasadny do papieru i jest w miarę ogarniający zarząd, to jest duża szansa, że papier odbije. Przykład: Pepco. BTW. ma ktoś zdjęcia tego gościa od pepco w bikini? Bo akurat miałem przerwę od tagu.
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 01.11.2025, 12:32:32 via Wykop
  • 0
@kopawdupeswiniom: To ty nie czytasz, ja piszę tylko o matematyce. Nie będę rozmawiał z takim dnem co od razu wyzywa ad personam. Mnie pomogły bardzo dużo, jednak po co mam ci się chwalić? Najlepszym wyznacznikiem jest zasób twojego portfela i zadowolenie twojej rodziny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gdzie ty mi w ogóle odpisałeś na ten komentarz typie. Zostaw mój tag giełda w spokoju, to ziemia dla
  • Odpowiedz
aliciiiia_b_b
aliciiiia_b_b
15.10.2025, 11:15:30
  • 3
Tej, Miraski jaka jest Wasz strategia odnośnie realizowania zysków? W ogóle dziwnie się czuję, jako totalny noob, a na niektórych spółkach +80% (ewidentnie będzie krach - to przecież nie może tak wyglądać by zieloni w te klocki zarabiali tak lekko).
O co mi chodzi, ano o to, że kiedy spieniężacie i co robicie dalej? Wiem, że niektórzy mają strategię LTR. Ale w nie wszystkich spółkach ma ona sens. Poza tym, TRZEBA PAMIĘTAĆ
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 15.10.2025, 19:34:58 via Wykop
  • 1
@Jimmy_PoP: Wszystko na giełdzie jest spekulacja. Kupujesz akcje i liczysz, że wzrosną. W 5-10 lat nawet silne spółki mogą w tym czasie wzrosnąć 1000% i spaść 100% ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
hipeklego
hipeklego
13.10.2025, 15:32:17
  • 4
wlaśnie zostałem zwolniony bo PolaK Polakowi Polakiem... I tak się żyje w tym kraju
( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 13.10.2025, 15:35:35 via Wykop
  • 1
@hipeklego: Kiedy życie daje Ci cytryny, zrób z nich lemoniadę. Pokaż im i znajdź lepszą pracę, zasługujesz na to ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Konigstiger44
Konigstiger44
13.10.2025, 14:53:05
  • 34
#gielda Screan na pamiątkę, sprzedane ( ͡° ͜ʖ ͡°) ludzie mówią że tu kiepskie polecajki a tu @cytr0netx99 ładna propozycje pod spekulacje na surowce krytyczne zapodał. Pewnie będzie rosło dalej ale 3600$ droga nie chodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°) po połowie teraz na etf Russel2000 i sp500 healtcare bo te indeksy mocno w tyle za nasdaqiem i topką sp500
Konigstiger44 - #gielda Screan na pamiątkę, sprzedane ( ͡° ͜ʖ ͡°) ludzie mówią że tu ...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 13.10.2025, 15:03:54 via Wykop
  • 4
@Konigstiger44: Gratulacje wyniku i gratulacje estymacji przez Pana wyrocznie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oby jak najwięcej takich trade'ów.
  • Odpowiedz
UczesanyPedryl
UczesanyPedryl
11.10.2025, 10:20:35
  • 4
Świat jest żałosny, że dalej daje się nabierać na tanie sztuczki tego karakana, ten kmiot:

1. Ma mikroudary i nie ogarnia co się w okół niego dzieje.
2. Sra pod siebie bo już zwieracze mu nie trzymają.
3. Pod napletem ma tak wyleżakowany ser kamember, że Melania już od dawna mu loda nie robi.
4. Gdyby dostał lekkiego klapsa w dziąsło na opamiętanie od 20 latka to obudziłby się w kostnicy.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 11.10.2025, 10:29:14 via Wykop
  • 3
@UczesanyPedryl: Wiesz, że to nie on powoduje spadki? Nawet gdyby nic nie powiedział to byłoby grubo, bo to big techy ciągnęły USA, a tutaj pojawił się ktoś kto zagroził ich pozycji.
  • Odpowiedz
kwmd
kwmd
kwmd
05.10.2025, 06:40:53
  • 3154
#systemkaucyjny to są jakieś jaja, że @MKiS_GOV_PL i my Polacy będziemy zasilać portfele głównie jakichś Duńczyków, którzy są beneficjentami rzeczywistymi spółki Polski System Kaucyjny S.A... Brawo.

#systemkaucyjny #butelki #ekologia #kaucja #lidl #smieci
kwmd - #SystemKaucyjny to są jakieś jaja, że @MKiSGOVPL i my Polacy będziemy zasilać ...

źródło: G2NB-ifW0AAunm6

Pobierz
  • 164
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 09:04:42 via Wykop
  • 0
@Kuklak: Wszystkie zagraniczne?
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 09:27:27 via Wykop
  • 3
@Templar: Ciekawe jaki będzie ostatecznie ich udział w rynku. Sam fakt, że cały system opiera się na tylu podmiotach jednocześnie już tworzy pole do nadużyć.

Dlaczego nie możemy zostawić takich kwestii gminą i jednostką organizacyjnym danych województw? Przy okazji minimalizując koszt śmieci ogółem? Np zamiast na automaty (którego koszt konserwacji wcale nie będzie musiał być taki mały) moglibyśmy wyłożyć na jednostki segregacji śmieci i odpadów.
Ja osobiście tego nie rozumiem.
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 09:42:55 via Wykop
  • 0
@Kuklak: Nie prawda, Kaufland nie jest Polski. Przeraża mnie to co piszesz.
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 11:19:53 via Wykop
  • 1
@Templar: To ty tak mówisz. Napisz mi w takim razie jakie działania zostały wprowadzone żeby to zmienić i podnieść efektywność?
To jest skandal, że środki z nieoddanych butelek mają zostać w systemie kaucyjnym! Kolejny mechanizm, który posłuży w przyszłości jeszcze większej kontroli, bo jak inaczej nazwać system oparty na nagrodach i karach pieniężnych.

Zróbmy nasz mały teoretyczny model:
Załóżmy, że koszt wyprodukowania butelki to 10 groszy, a koszt jej utylizacji to
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 11:22:40 via Wykop
  • 1
@Templar: Pozwolę sobie rozdzielić swoje myśli, żeby nie mieszkać ich znacząco.
Poza tym to co mówisz to nie jest przykład tego, że gminy są nieefektywne i trzeba im zabrać. To jest przykład, że ostatecznie powinniśmy usprawnić działanie jednostek organizacyjnych!

To co teraz oddamy wszystkie przetargi dla firm prywatnych?

@Kuklak: @Templar Jaki będzie koszt obsługi tych maszyn, ich konserwacji, wymiany? Przecież każdy mechanik będzie musiał do nich przyjechać
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 11:49:48 via Wykop
  • 1
@Kuklak: Mechanicy to mogą też mogą być kierowcami. Wprowadzenie systemu kaucyjnego z dużym prawdopodobieństwem sprawi, że towar przez nich sprzedawany (recykling śmieci) będzie wyznaczony przez linię popytu (ostatecznie większa cena za to samo). A przecież znaczna część konsumentów przerzuci się na opakowania 5L. Czyli, że cały czas będziemy płacić za to samo, a w zasadzie podwójnie, bo zamiast wszystko traktować jako jedno i znaleźć uniwersalne rozwiązanie traktujemy to oddzielnie przez
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 12:14:48 via Wykop
  • 2
@Templar Czyli jak dojdzie do zmowy operatorów będziesz bardziej zadowolony, niż gdyby środki te przeznaczyć np. na krajowego operatora obsługującego wywóz śmieci i zajmującego się recyklingiem (nawet jak nie dojdzie do zmowy to ponosimy koszt obsługi tego i względem lat koszty będą tylko rosły). Mógłby działać na zasadach wolnego rynku jak Orlen.
To jest taki absurd, że to wasza strona wyśmiewa drugą, wyzywa i znieważa od tych mniej inteligentnych, co jest
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 12:21:56 via Wykop
  • 1
@muckfods: Tak? Drugi np. jest powiązany z taką niemiecką firmą działającej w branży utylizacji śmieci ( ͡° ͜ʖ ͡°) 3-ci z kolei jest powiązany takimi znanymi sklepami wielko powierzchownymi.
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 12:26:11 via Wykop
  • 1
@Templar: No czyli sam przyznajesz, że to takie rozmontowywanie kapitana państwo? Spółka, która robi to teraz i tak to będzie robić dalej, tylko że ma jeszcze większą kontrolę nad zakresem cen i ma szansę nagle operować na rynku konkurencji monopolistycznej! Kapitalny pomysł!
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 12:44:53 via Wykop
  • 2
@Templar: No właśnie! Hahahaha czyli jeszcze potwierdzasz, że cały system ma opierać się na wyzysku! Przecież to co powiedziałeś to jest forma haraczu! Jaka to jest sprawiedliwość dla tych najbiedniejszych, których pokarał los, którzy nie mogą żyć samodzielnie!
Takich osób jest bardzo dużo. A co jeżeli butelka mi się pogniecie i system nie przyjmie mi ją na kaucje? Dlaczego nie wprowadzą kodu kreskowego, QR, czy czegokolwiek żeby można było zgnieść
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 12:52:35 via Wykop
  • 1
@teiteoer: I co to zmienia? Chcesz oddać tak naprawdę strategiczny element z punktu widzenia ekonomicznego, z swojego życia, by jednostki mogły na tym zarabiać?
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 13:15:47 via Wykop
  • 1
@muckfods: To jest tylko jeden z motywów dlaczego dziś do Ciebie piszę. Temat jest o wiele szerszy i głębszy. Pomijam, że prace trzeba będzie wykonać 2 razy, bo raz podjechać do automatów, a dwa pod gospodarstwa domowe po pozostałe odpady (w tym butelki 5L).
Co więcej takie maszyny trzeba będzie konserwować, naprawiać, wymieniać, co tworzy dodatkowe koszt.
Ba! 7 podmiotów tworzy konkurencję monopolistyczną. Tutaj moje pytanie, czy ostatecznie jako, że
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 13:32:48 via Wykop
  • 1
@Templar: No właśnie to się tylko tak wydaje, diabeł tkwi w szczegółach.
Butelki 5l są tylko przykładem, że ten sam typ odpadu jest taktowany inaczej. To co, nagle w ogóle przestaniemy wyrzucać plastiki?
No ja na pewno po zakupie butelki 5L będę przelewał 5L wody z innej butelki żeby wykorzystywać ją wielokrotnie!
Spójrz na to szerzej.

Ja chciałbym po prostu zwrócić uwagę na to, że w całym tym porywie zapominamy
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 13:37:46 via Wykop
  • 2
@Templar: Teraz będą musieli 2 razy. A co z ludźmi, którzy będą musieli pokonać odległość autem na terenach miejskich? A jak w Dino robią zakupy tylko raz w miesiącu a normalnie korzystają z lokalnych sklepów wiejskich to w domyśle mają już składować butelki przez miesiąc, albo płacić haracz.
A co z osobami, które rzadko wynoszą śmieci, bo np. jeździ na wózku a zakupy zamawia przez dostawcę (kuriera). Czy dla takich
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 13:52:16 via Wykop
  • 0
@muckfods: Wybacz, rzadko się udzielałem w takich tematach.
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 14:02:55 via Wykop
  • 0
@Templar: Tworzę problemy, których nie ma? Uważasz, ze moja sąsiadka jest nic nie znaczącym problemem!? MOPS... dobra nie mamy o czym gadać. Nie jestem już nawet pewny, czy wiesz jak wyglądają realia.
A dlaczego nie mam zacząć zamawiać raz w miesiącu 100 L wody, w beczkach 5L?
https://zakupy.auchan.pl/products/woda-%C5%BAr%C3%B3dlana-niegazowana-baniak-%C5%BCywiec-zdr%C3%B3j-5-l/00281457?srsltid=AfmBOoqse7OfpeOi4rsMH9AptAMad8_O4J74aQkdr0s-8hpi70oLXGpx
Proszę to butelki 5L, które czekają na stan klęski żywiołowej. Cały czas możesz je kupić. Ja jako, że obawiam się bardzo klęsk i
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 14:23:35 via Wykop
  • 0
@Templar: W Polsce osób niepełnosprawnych jest 4 miliony osób, z czego 400 tysięcy to osoby, które są niezdolne do samodzielnej egzystencji. W 2023 osób z upośledzeniem ruchu było 1 400 000 osób! Czyli to jest 3% społeczeństwa. Uważasz, że 3% społeczeństwa to nic nie znacząca grupa?


Aha czyli to w porządku jeszcze bardziej obciążać opiekunów takich osób (by wykonywali więcej pracy) w sumie na nasz koszty....
Czyli jednak mogę
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 14:35:31 via Wykop
  • 0
@Templar: I uważasz, że to jest w porządku przenosić obowiązek za coś co płacimy w podatkach na obywateli? W ogóle nie odnosisz się do mojego ważnego postulatu wobec wolności jednostek a mechanizmów zahaczające w jakimś stopniu o totalitaryzm.
A jeszcze raz jak ten system ma niby pomóc ekologicznie?
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 14:50:11 via Wykop
  • 0
@Templar: No dobrze a jak wyglądała zmiana struktury konsumpcji po wprowadzeniu systemu? Czy konsumpcja (ilość butelek sprzedanych) się zmieniła? Bo może właśnie część konsumentów zaczęła korzystać z butelek 3,001, 5L, kupiła soda stream, zamontowała filtr odwróconej osmozy i przestała po prostu kupować butelki PET.

Kolejna sprawa jakie będą systemy kontroli tych podmiotów? Skąd pewność, że takie świetne wyniki nie zostały uzyskane nie dlatego, że system jest efektywny tylko dlatego, że ktoś
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 15:03:15 via Wykop
  • 0
@Templar: W takim razie zapytam wprost. Skąd pewność, że ktoś nie znalazł sposobu i nie wprowadza butelek do systemu bokiem?
A co z starymi plastikami? Teraz koszt ich wywozu się zmniejszy?
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 15:42:49 via Wykop
  • 0
@Templar: No właśnie, ale jak powszechnie wiadomo przedsiębiorstwa ostatecznie przerzucają koszty na konsumentów, w zależności od elastyczności na danym rynku.

Mam wrażenie, że nasze argumenty zaczynają się mijać. Ja nie przekonam Ciebie, w końcu to tylko teorie, Ty nie przekonasz mnie, bo jestem osobą, która posługuje się danymi i faktami.
Mam nadzieję, że moje obawy to tylko puste słowa, które nie znajdą potwierdzenia w rzeczywistości. Zobaczymy z czasem jak ostatecznie ten
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 17:09:06 via Wykop
  • 0
@Templar: Czyli po rozmowie ze mną jesteś w 100% przekonany, że wszystko jest ok i innego rozwiązania nie ma?

@486DX2 Bzdura, bo system trzeba opłacić, pensję dyrektorowi i pracownikom opłacić, maszyny konserwować i naprawić.
Nie osiągają zysku w domyśle ekonomicznym, ale wciąż muszą osiągnąć zysk by wyjść minimum na zero. Problem jest taki, że kto będzie to realnie kontrolował? Skąd pewność, że przez regulacje taki podmiot odbierający śmieci nie
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 17:30:19 via Wykop
  • 0
@486DX2: Czym to finansują, jakimi środkami, skąd pozyskanymi? Czyli będą finansować to naszymi pieniędzmi pozyskanymi z opłaconych kaucji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Templar: Dajmy jako przykład serwis maszyn. Skąd wiesz, że za część nie będą liczyć marży 200%? Przecież dostawcy części do maszyn to już nie organizacje non-profit. Tak samo jak ma wyglądać sama procedura odbioru śmieci? To podmioty takie jak Remondis będą podjeżdżać
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 06.10.2025, 14:23:11 via Wykop
  • 0
@abbondanza: Jak na razie sam tylko gadasz, a nawet nie ustosunkowałeś się do moich słów.
Jeżeli to są takie bezsensowne komentarze, to chyba nie będziesz miał problemu by je zanegować? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dlaczego uważasz, że inni odkryli nieograniczone pokłady głupoty, a ty sam jesteś tutaj nieskazitelnie czysty?
Jeżeli sam nie umiesz uszanować zdania innych nie licz na to, że inni będą szanować twoje zdanie.
Tylko później nie płacz,
  • Odpowiedz
Templar
Templar
05.10.2025, 11:11:09
  • 242
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 05.10.2025, 13:08:29 via Wykop
  • 7
@Templar: Jakie działania zostały wprowadzone żeby to podnieść efektywność obecnego systemu?
Jaki jest sens żeby np. taki Remondis musiał 2 razy podjechać po to samo, bo raz do automatów a drugi pod gospodarstwa dobowe, bo przecież plastiki nadal będą (np. 5L butelki).

Zróbmy nasz mały teoretyczny model:
Załóżmy, że koszt wyprodukowania butelki to 10 groszy, a koszt jej utylizacji to 50. Przy założeniu, że rocznie zużywamy 5,28 miliarda litrów wody, z czego 75%
  • Odpowiedz
witam12
witam12
03.10.2025, 09:02:59
  • 1690
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 152
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 03.10.2025, 09:06:11 via Wykop
  • 1553
@witam12: @ruut: Przecież ten cały system to śmiech na sali. Może i nie będzie bardziej ekologicznie, ale za to wywóz śmieci podrożeje ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 03.10.2025, 11:08:30 via Wykop
  • 55
@gasu_kurobikari: Dokładnie, nie rozumiem dlaczego odchodzimy od naszego rodzimego rozwiązania 5 kubłów. Pieniądze, które zostały przeznaczone na całą organizację tego mogliśmy po prostu przeznaczyć na sortownie śmieci. A co jeżeli (zakładając hipotetycznie) jestem niepełnosprawny i nie mogę chodzić? Jedzenie kupuje dowozem to w jedną stronę dostanę butelki, a kto te butelki ode mnie odbierze? Wiem, że to skrajny przypadek, ale tacy ludzie istnieją. Wszyscy zostajemy obciążeni w imię ekologii, zamiast
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 03.10.2025, 11:55:22 via Wykop
  • 23
@red7000: Czyli teraz to konsument ma chodzić z 10 butelkami żeby ostatecznie odzyskać po 30 minutach 5 zł. Dlaczego ja mam tracić życie i pieniądze, bo oni nie potrafią zrobić systemu, który będzie wydajny i będzie przystępny dla każdego? Dlaczego obciążamy konsumenta w taki sposób, a zarządzanie kapitałem powierzany zagranicznym jednostkom?
"Żelazna klatka racjonalności" - poczytaj, już Weber o tym pisał.
To już dawno nie ma nic wspólnego z ekologią,
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 03.10.2025, 12:11:00 via Wykop
  • 1
@red7000: No dobrze a co w sytuacji, kiedy zapłacę podatek i nie zwrócę butelki? Np. załóżmy, że porwali mnie kosmici. Co wtedy stanie się z zapłaconą kaucją?
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 03.10.2025, 22:39:02 via Wykop
  • 1
@abbondanza: Kupie 5l i po problemie. Tu nie chodzi o butelkę tylko o sposób wprowadzenia tego w życie. Przenoszenie podatków na konsumenta przy jednoczesnym zabieraniu środków gminom nie jest w porządku. To, że nie ogarniasz ekonomii i nie znasz jej podstaw, tego jak w przyszłości może mieć to wpływ na nasze życie to się nie wypowiadaj.
Druga sprawa nie jesteśmy na ty i sobie nie pozwalaj. Tak możesz z rodziną
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 03.10.2025, 23:00:18 via Wykop
  • 0
@abbondanza Jestem Panem, niedługo Twoim Panem. Ujadające pieski to ty, gardzisz sobą. Ty jesteś tym mitycznym polaczkiem. Wyszczekany to ty jesteś i tylko tyle. Obywatel drugiej kategorii będzie mi mówił co ja mam robić. Siedzisz tam to pilnuj swojego czubka. Nie podważaj, bądź posłuszny, kupuj, reprodukuj.

Ps. Co zrobiłeś w swoim życiu?
  • Odpowiedz
Arriva
Arriva
Arriva 04.10.2025, 11:30:12 via Wykop
  • 0
@Kintaro1985: @gorobei Tak, dokładnie! Nie byłoby problemów, gdyby nie fakt, że traktują Polskę jako europejski kraj 3 świata. Widać to szczególnie po ETS 2, czy nawet przy sprawach dotacji z KPO.

@ShadowSad Cały proces w obecnej formie został zapoczątkowany za PIS. Ja przestaje już rozdzielać partie polityczne. Zobacz, że istnieją 2 główne obozy, o różnych poglądach (przyciągnięcie jak największej liczby osób), ale jak przychodzą pewne pomysły wszyscy głosują
  • Odpowiedz
hrmpf
hrmpf
03.10.2025, 07:26:24
  • 197
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 03.10.2025, 09:08:37 via Wykop
  • 18
@Janusz_herbu_sKoryBut_Wisnioweczka: Jak nie zmusza? Jeżeli jest wywoływana presja ekonomiczna to oczywiście, że jesteśmy zmuszani. Dlaczego nie wprowadzą dwóch rodzajów butelek bez i z kaucją dla chętnych? Dlaczego znowu wyprowadzamy pieniądze z kraju? W imię ekologii wydajemy gruby hajs u zagranicznych a sami co mamy za to? ETS2?
  • Odpowiedz
BrakWolnegoLoginu
BrakWolnegoLoginu
BrakWolnegoLoginu
02.10.2025, 15:03:42
  • 2
Dino zaczyna wygladac ciekawie #gielda
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arriva
Arriva
Arriva 02.10.2025, 20:16:00 via Wykop
  • 0
@BrakWolnegoLoginu: Szkoda, ze nie wypłacają dywidend. Do 2023 ich analiza finansowa wyglądała ciekawie, chyba muszę uzupełnić lata.
  • Odpowiedz

40

Ustronianka 3,001 litra wycofana ze sprzedaży. Jest oświadczenie sieci Kaufland

Pokaż treści 18+

Ustronianka 3,001 litra wycofana ze sprzedaży. Jest oświadczenie sieci Kaufland

1 października 2025 r. wystartował w Polsce system kaucyjny. Tymczasem w sklepach pojawiła się nowa, nietypowa butelka U

KekistaniRefugee
z
dlahandlu.pl
dodany: 02.10.2025, 17:25:10
  • 15
  • #
    systemkaucyjny
  • #
    bekazlewactwa
Arriva
Arriva
Arriva 02.10.2025, 18:31:27 via Wykop
  • -2
@jarek-grubby: Czemu?
Arriva
Arriva
Arriva 02.10.2025, 18:47:37 via Wykop
  • 5
@jarek-grubby: Masz rację, mogą sobie na to pozwolić. Zobacz, że jedynym Polskim marketem jest Dino.
Są mniejszą siecią patrząc na przychody. Pewnie mają gorsze umowy z kontrahentami niż więksi gracze.

621

Unia Europejska dąży do globalnej cenzury niepożądanych treści?

Unia Europejska dąży do globalnej cenzury niepożądanych treści?

W przekonaniu publicysty i jutubera Miłosza Lodowskiego nowe unijne prawo, jakie zaprowadził akt o usługach cyfrowych (DSA) oraz regulacje dotyczące reklamy politycznej (TTPA), jest narzędziem służącym cenzurze niepoprawnych politycznie głosów.

VoxClamantisInDeserto
z
wszystkoconajwazniejsze.pl
dodany: 01.10.2025, 18:51:19
  • 95
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    europa
  • #
    cenzura
  • #
    internet
  • #
    4konserwy
  • #
    swiat
Arriva
Arriva
Arriva 01.10.2025, 23:08:28 via Wykop
  • 4
@retall: Tak i szybko okazuje się, że każdy kto chociaż zakwestionował oficjalną linię partii prowadzi działania dezinformacyjne ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dokładnie w Covid tak było.

532

System kaucyjny ruszył. Gotowi na marnowanie życia w kolejkach po 50 groszy? oAu

System kaucyjny ruszył. Gotowi na marnowanie życia w kolejkach po 50 groszy? oAu

No to mamy ten słynny system kaucyjny. Wszyscy się cieszą, że będzie czysto, a ja wam powiem, co nas czeka: GIGANTYCZNE kolejki do butelkomatów, blokowane przez zawodowych zbieraczy. Zwykły człowiek machnie ręką na swoje 5 zł po 30 min czekania. To nie ekologia, to nowy podatek - od czasu

oAutach_pl
z
oautach.pl
dodany: 01.10.2025, 10:06:47
  • 185
  • #
    polska
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    wydarzenia
  • #
    ciekawostki
  • #
    heheszki
Arriva
Arriva
Arriva 01.10.2025, 16:29:58 via Wykop
  • -7
@Uaephean: To sarkazm rozumiem? Przecież w obecnej formie to zamordyzm ekonomiczny.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14
  • Strona 3 z 14
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 21.11.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 28.12.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 13.10.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking