@krulkartonu: tutaj jest jeszcze ogromną różnica pomiędzy bateriami NMC (znaczna większość starszych elektryków) oraz LFP (od jakiegoś czasu większość elektryków ma takie) - prawdopodobieństwo samozapłonu tych drugich jest o rząd wielkości mniejsza. Nawet w przypadku uszkodzenia mechanicznego, te drugie się normalnie nie palą.
Z danych Państwowej Straży Pożarnej wynika, że w okresie styczeń-wrzesień 2025 r. średni czas trwania interwencji — czyli gaszenie, chłodzenie i zabezpieczanie pojazdu — trwał 2 godz. i 56 min
To jest czas od przybycia na miejsce, a nie czas pożaru
To najlepszy tl;dr, jaki mogłem zrobić, oryginał zmniejszony o 75% (jestem botem)
Wydarzenie w Warszawie
W dniu 15 sierpnia 2025 roku w podziemnym garażu sześciopiętrowego bloku w Warszawie doszło do pożaru samochodu elektrycznego, co zajęło straży pożarnej 3 godziny i 16 minut na ugaszenie oraz schłodzenie akumulatora. To pierwszy taki przypadek w Polsce, a dane Państwowej Straży Pożarnej, analizowane przez F5A New Mobility Research&Consulting, wykazały, że średnio w kraju płonęło 27 samochodów dziennie, przy
Komentarze (5)
najlepsze
vs
samochody elektryczne: 0,356
0,003... Teraz czekam na zestawienie jaki jest średni wiek spalonego ev i spalinowego auta....
To jest czas od przybycia na miejsce, a nie czas pożaru