Troje nastolatków spłonęło w Cybertrucku. Tesla pozwana za wadliwe klamki

3 nastolatków nie mogło wydostać się z płonącego pojazdu z powodu wadliwego projektu klamek drzwi w Cybertrucku. Rodzice pozwali Teslę, wskazując, że dostęp do ręcznych dźwigni awaryjnych jest zbyt ukryty, przez co ani osoby z zewnątrz, ani wewnątrz nie mogły otworzyć drzwi.
- #
- #
- #
- #
- 159
- Odpowiedz







Komentarze (159)
najlepsze
@doeros: Ma schowane mechaniczne klamki, dostępne tylko dla pasażerów. Z zewnątrz ich nie ma więc ratownicy nie są w stanie otworzyć drzwi Tesli.
@muak47: Z tyłu, a tam najczęściej jeżdżą dzieci, mechniczne klamki są schowane w każdej Tesli i to dość głęboko. Dorośli nie są w stanie ich znaleźć w razie wypadku.
A zewnętrzne mechaniczne klamki mają tylko 3 i Y. Więc jak chcesz z zewnątrz wyciągnąć ludzi z płonącej Tesli to nie dasz rady.
@szpongiel: ale jaja, sprawdziłem i faktycznie. Dziwne ^^
nie miał - w artykule jest napisane że chłopak zbił szybę jakimś kijkiem po 10-15 uderzeniach
Ale spróbuj ściągnąć jakąś spalinówkę, która nie występuje w UE to jedna wielka droga przez mękę
@Rubbik nie ma żadnej męki, rejestrujesz co chcesz, kwestia czy dostaniesz ubezpieczenie i przegląd na takie auto.
Bezpieczeństwo? Co z tego, że jest mechaniczna klamka, powodzenia w sytuacji awaryjnej pamiętać gdzie ona jest. Odruchowo każdy spróbuję guziczkiem i zapomni o awaryjnej klamce, której nie uzywa na co dzień. Pamięć mięśniowa + podobieństwo rozwiązań są najważniejsze w przypadku awaryjnych sytuacji.
Oszczędność? Jaka to
@11mariom: Fanatycy tesli tego bronią jak oka w głowie.
@krebul: Można zrobić elektrycznie otwierane drzwi w bezpieczny sposób. Wystarczy
Pamiętam lata temu jak był wywiad z Muskiem na temat projektu pierwszych Tesli - gdzie przez godzinę opowiadał jakie to triki zastosowali, żeby zmniejszyć liczbę części w różnych mechanizmach - aż doszli do tematu klamki - która widać go strasznie bolała, bo, aby osiągnąć pożądany efekt wizualny, poświęcili główne
1) chciwy biznesmen bezkarnie testuje sobie "na produkcji" kosztem życia nieświadomych klientów, bo zarobi więcej miliardów jeśli:
- obniży koszty produkcji przerzucając na klientów testowanie spasowania, niedoróbek, błędów produkcyjnych i projektowych,
- innowacyjnością wyprzedzi konkurencję, która nie zaryzykuje zniszczenia marki wypuszczając aż takie buble jako pierwsza,
2) 4-fazowe, ściśle nadzorowane, szczegółowo regulowane przez szereg agencji na całym świecie i skupione na bezpieczeństwie testy kliniczne