Pandolino bez pudła
![Pandolino bez pudła](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_Fe7S3hWwjyWFwlfo47m9fyXsvlp6tCxK,w300h194.jpg)
PKP wzbogaci się o 20 super pociągów Pandolino, które osiągają prędkość 250 km/h. Szkopuł w tym, że po polskich torach da się jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h. Idąc dalej, za cenę 430 milionów euro dałoby się kupić 40 pociągów, które osiągają wyżej wskazaną prędkość.
![ede](https://wykop.pl/cdn/c3397992/ede_6f3cd25ad0,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 115
Komentarze (115)
najlepsze
Tak to narzekają na przestarzałe pociągi w PKP, a gdy PKP chce im dogodzić kupując nowe to zaraz powiedzą, że nie opłaca się itp.
Wychylne pudło nie jest potrzebne pendolino by jechać 250 km/h, tylko aby na bardzo krętych odcinkach móc pojechać 10-30 km/h szybciej.
W jeździe 200 czy nawet 230 km/h po CMK brak wychylnego pudła w niczym nie przeszkadza.
Jak już wyżej zostało napisane od nowego rozkładu będzie można jeździć 200 km/h linią CMK, a dla niedowiarków zdjęcie ilustrujące fakt, że już kiedyś można
Nie wspominając, że swego czasu poszła fama, iż E-65
Pendolino pomykało po naszych torach 250km/h już w 1994r. (dalej chyba jest to rekord prędkości w Europie Środkowej). A regularny ruch 200km/h na CMK ma być wprowadzony w tym lub następnym roku, trwa też modernizacja niektórych odcinków do 250km/h. Do tej pory nie można było osiągać tam regularnie takich prędkości z powodu braku odpowiednich systemów bezpieczeństwa.
W 1994r pociągi tyle regularnie nie jeździły, choć tory technicznie się do tego nadawały. Teraz właśnie kończy się montowanie systemów bezpieczeństwa (np. sygnalizacyjnych) które są wymagane aby dopuścić szybki ruch pasażerski. A same pociągi mają być dostarczone w 2014 kiedy linia już prawie na pewno będzie gotowa, więc chyba teraz jest odpowiedni moment na takie zakupy. Gdyby zaczęto się nad tym zastanawiać za te trzy lata, to pewnie słychać byłoby