@pawel_1980: trochę tam pisze :) do tego jeszcze dochodzą twórcy kompilatorów, a to dopiero jest asembleroza. Do tego dzisiejsze procesory są dużo bardziej skomplikowane niż takie jakieś 386
Pamiętam jak pisałem w Pascalu pod DOSa animację padającego, gromadzącego się i obsuwającego śniegu. Napisałem ale chodziło to tak koszmarnie wolno że było widać jak wolno odrysowywują się pojedyńcze pixele. Zastanawiałem się jak inni to robią że im tak płynnie to chodzi. Wtedy dowiedziałem się o trybie 13h. Z Pascala i BGI na ASMa i 13h przepisałem tylko standardowe rysowanie pixeli, lini etc. - reszta została. Moja animacja przyspieszyła wtedy tak bardzo
@luxkms78: to nie tryb 13H był tak wspaniały tylko architektura 8086 tak skopana. Bloki i offsety. Tryb 13H mieści całą pamięć ekranu w jednym bloku. Nie trzeba nic przesuwać.
Komentarze (4)
najlepsze
Do tego dzisiejsze procesory są dużo bardziej skomplikowane niż takie jakieś 386