Cześć wszystkim! 3 lata temu zacząłem pracować nad swoją pierwszą grą i dziś nadszedł moment na upublicznienie grywalnego dema. Jeśli lubisz dynamiczne strzelanki w klimacie retro - sprawdzaj teaser i pozostałe dane w poście!
Co to:
RAG3 to strzelanka 2D z widokiem z góry stworzona na bazie własnego, wieloplatformowego silnika. Rozgrywka polega na umiejętnym przechodzeniu poziomów, w trakcie którego eliminujemy wszystkie napotkane przeszkody. Podstawową cechą gry jest wyróżniająca dynamika. Przez większość czasu gra wymaga sporej koncentracji. Celem gry jest dostarczanie wrażeń i radości z walk z różnymi stworami podczas przemierzania różnego rodzaju lokacji (od labiryntów po otwarte światy).
Jedną z najbardziej wyróżniających cech gry jest mechanika manipulacji w czasie rzeczywistym. Gracz może spowolnić rozgrywkę na krótki okres czasu (bullet time) lub przenieść się w przeszłość. Ta funkcja jest ściśle zintegrowana z rozgrywką i może być używana w sposób w pełni dynamiczny. Mechanika manipulacji czasu jest całkowicie powiązana z fabułą. Tę możemy odkryć wyłącznie z poziomu gry.
Oprócz zwykłej gry dla jednego gracza, wersja demo zawiera również tryb multiplayer. Aktualna paczka umożliwia grę dla wielu osób w standardowym formacie deathmatch (tak jak przystało na grę w stylu retro).
Gra zawiera oryginalny soundtrack mojego autorstwa i autorską grafikę.
Przydatne linki:
- https://j3x.dev/rag3 - strona RAG3
- https://jul3x.itch.io/rag3 - link do pobrania demo
- https://github.com/jul3x/RAG3 - kod gry
Jeśli masz jakieś pytania lub feedback - uderzaj. Będę też wdzięczny za udostępnienia.
Dzięki!
Komentarze (128)
najlepsze
Tylko dlaczego te gry dalej nie mają tak miidnego gunplayu i tempa rozgrywki jak Quake?
No i piksele, qwa openGL juz w 1997 roku sie pojawił i zlikwidował ta przekleta pikseloze, a ci dalej do tego wracają, co za debilna moda?
@stara_bida: Prodeus, Ion Fury mają
a co do rozmycia tekstur... ostatnio grając w quake 2 zmieniłem ten parametr na brak filtrowania i wygląda to jednak według mnie lepiej. Wtedy rozmywanie robiło wrażenie, teraz w ogóle do niego nie tęsknię.
Poza tym, spoko, tylko jak dla starych dziadów jak ja za trudne, ciągle musiałem się respić :(
Można je zmniejszyć własnoręcznie już teraz, a niedługo powinienem dodać wersję z możliwością konfiguracji z poziomu gry. No i druga sprawa, jeżeli za trudne (nie miało być łatwe :D) - polecam zmniejszyć poziom trudności w ustawieniach ;)
Nowa wersja ze zmniejszonym screen-shakiem (i możliwością dostosowania wg uznania w 'Settings' -> 'General') jest już dostępna:
https://jul3x.itch.io/rag3/devlog/469411/rag3-post-demo-fixes-are-now-out
Dodatkowo doszły poprawki dla mniejszych rozdzielczości, poprawiona responsywność, małe szlify wizualne (głównie te powiązane z przezroczystością).