Cześć wszystkim! 3 lata temu zacząłem pracować nad swoją pierwszą grą i dziś nadszedł moment na upublicznienie grywalnego dema. Jeśli lubisz dynamiczne strzelanki w klimacie retro - sprawdzaj teaser i pozostałe dane w poście!
Co to:
RAG3 to strzelanka 2D z widokiem z góry stworzona na bazie własnego, wieloplatformowego silnika. Rozgrywka polega na umiejętnym przechodzeniu poziomów, w trakcie którego eliminujemy wszystkie napotkane przeszkody. Podstawową cechą gry jest wyróżniająca dynamika. Przez większość czasu gra wymaga sporej koncentracji. Celem gry jest dostarczanie wrażeń i radości z walk z różnymi stworami podczas przemierzania różnego rodzaju lokacji (od labiryntów po otwarte światy).
Jedną z najbardziej wyróżniających cech gry jest mechanika manipulacji w czasie rzeczywistym. Gracz może spowolnić rozgrywkę na krótki okres czasu (bullet time) lub przenieść się w przeszłość. Ta funkcja jest ściśle zintegrowana z rozgrywką i może być używana w sposób w pełni dynamiczny. Mechanika manipulacji czasu jest całkowicie powiązana z fabułą. Tę możemy odkryć wyłącznie z poziomu gry.
Oprócz zwykłej gry dla jednego gracza, wersja demo zawiera również tryb multiplayer. Aktualna paczka umożliwia grę dla wielu osób w standardowym formacie deathmatch (tak jak przystało na grę w stylu retro).
Gra zawiera oryginalny soundtrack mojego autorstwa i autorską grafikę.
Przydatne linki:
- https://j3x.dev/rag3 - strona RAG3
- https://jul3x.itch.io/rag3 - link do pobrania demo
- https://github.com/jul3x/RAG3 - kod gry
Jeśli masz jakieś pytania lub feedback - uderzaj. Będę też wdzięczny za udostępnienia.
Dzięki!
Komentarze (128)
najlepsze
99% programistów 20k (czy 100k xD) z wykopu nawet nie wiedziałoby od czego zacząć.
Pytanie mam, mógłbyś odblokować wiadomości prywatne bądź się do mnie odezwać? :) Mam sprawę/pytanie :)
Jak bym miał robić grę to bym podobną robił.
Sprawdzę jutro jak się gra.
Mam nadzieję, że tak nie jest w grze, ale znając w życie to jest. Ja rozumiem gdyby tak było od wybuchów jakiś obok gracza, albo od uchlania się czymś, ale nie może być tak od strzelania.
A tak po za tym, to gra nie wygląda na to aby się czymkolwiek wyróżniała. Nie wygląda
W samym demo nie udało mi się jeszcze umieścić całej fabuły. Postapo, to nie zawsze wielkie ruiny i zniszczone miasta, ale zwyczajnie jeszcze tego nie zdradzam.
Jeśli szukasz cechy wyróżniającej - zagraj, sprawdź mechanikę manipulacji czasem w trakcie dynamicznej bitwy. A Twój pomysł, bardzo
@spietyprod: Na zwiastunie nawet tego nie zauważyłem. Teraz już wiesz co trzeba w kolejnym zwiastunie poprawić.