Dopiero jak ktoś posiedzi kilka lat w unrealu zrozumie że większość rzeczy jest o kant dupy roztłuc bo jednak co gracz to inny komputer, a konsole to są laptopy na sterydach. Wszystko fajnie wygląda na prezentacjach, ale tylko produkcje AAA i oranie silnika na lewo i prawo da radę zrobić naprawdę zoptymalizowaną i ładnie wyglądającą grę.
@iErdo: jasne, ale gdzie wtedy te 60fps 4k ultra, o które tak często bezsensownie jest toczona piana. Aż przypominam sobie czytany ból tyłka przy wymaganiach Palgue Tale: Requiem.
@dasfddklfdslkfkx: częściowo też pewnie ma to swój wpływ. Chociaz podejrzewam, że głównym czynnikiem jest cena kart graficznych. Nowe modele wgl wystrzelono w kosmos, a dla okazjonalnych graczy jest to dużo za dużo. Gdyby nie było dużo konsolowych graczy, to gry byłyby robione
@airflame tylko to są, jeśli dobrze rozumiem, wymagania do uruchomienia wszystkich deweloperskich narzędzi. Wymagania gier zrobione na silniku mogą być znacznie mniejsze.
@nativ: Problem w tym, że każde UE wyglądało obłędnie na swoją premierę. A największy fuckup zaliczył chyba UE3 wraz z Gears of War w bodajże 2007 roku.
Unity w niczym nie jest zagrożone. Będzie tak jak było. Hype na graficzne możliwości, a i tak wygra kompatybilność, bo w niej są pieniądze, a gry to biznes. Unity ma swoją niszę i to nawet bardziej opłacalną od UE. Też jestem Unity devem.
@coolcooly22: intel ma spadek 39% w ciagu roku, nie 80%
na unity nigdy nie powstala zadna gra AAA. mimo ladnych demek technologicznych ktore od wielu lat unity pokazuje nie ma ani jednej takiej gry z dobra grafika.
Każdy wie że to co widać na pokazie silnika, na obecną chwilę nie uświadczysz w grach Bo gra AAA to duży świat, otoczenie, zwierzęta, wybuchy, walki, bohaterowie, NPC i wiele innych dodatków. a żeby to jakoś chodziło i było zoptymalizowane to nie ma szans by wyglądało tak jak na pokazie tego silnika
Nie orientuje sie zbytnio ale na chwilę obecną nie bylo chyba jeszcze dużej premiery gry AAA na silniku UE5
Czy jakiś programista pokusiłby się na ocenienie trrudności w skali 1/10 w budowie takiego projektu jak Unreal Engine?
@marxyz: każdy projekt który jest innowacyjny to 10/10, bo trzeba wymyślić coś, czego nie ma. Przeciętny programista rozwiązuje problemy które zostały już dawno rozpracowane wzdłuż i wszerz, więc może w każdej chwili poguglować na pomoc (oczywiście wiedza co wpisać w gugla to już jest umiejętność sama w sobie). Jeśli piszesz rewolucyjną technologię to
@robobat: bo grafika jest rozwijana i osiagnela rok 2022, ale fizyka ciagle stoi w 2002. Druga sprawa to woda - ciagle wyglada nienaturalnie (jak jakis ciekly metal)
Komentarze (110)
najlepsze
Przecież lhx to był cud. Magia.... Trzy dekady później zaczynam wierzyć że żyje w symulacji matriksa...
https://translate.google.pl/?sl=fr&tl=pl&text=foliage
@dasfddklfdslkfkx: częściowo też pewnie ma to swój wpływ. Chociaz podejrzewam, że głównym czynnikiem jest cena kart graficznych. Nowe modele wgl wystrzelono w kosmos, a dla okazjonalnych graczy jest to dużo za dużo. Gdyby nie było dużo konsolowych graczy, to gry byłyby robione
https://docs.unrealengine.com/5.1/en-US/hardware-and-software-specifications-for-unreal-engine/
U mnie działamy na Unity i nie chce mi się po robocie uczyć kolejnego silnika graficznego.
Ale UE wygląda obłędnie.
Unity w niczym nie jest zagrożone. Będzie tak jak było. Hype na graficzne możliwości, a i tak wygra kompatybilność, bo w niej są pieniądze, a gry to biznes. Unity ma swoją niszę i to nawet bardziej opłacalną od UE.
Też jestem Unity devem.
na unity nigdy nie powstala zadna gra AAA. mimo ladnych demek technologicznych ktore od wielu lat unity pokazuje nie ma ani jednej takiej gry z dobra grafika.
Bo gra AAA to duży świat, otoczenie, zwierzęta, wybuchy, walki, bohaterowie, NPC i wiele innych dodatków. a żeby to jakoś chodziło i było zoptymalizowane to nie ma szans by wyglądało tak jak na pokazie tego silnika
Nie orientuje sie zbytnio ale na chwilę obecną nie bylo chyba jeszcze dużej premiery gry AAA na silniku UE5
@BruceLeeOstateczneStarcieZPatusami: jest symulator autobusu w Berlinie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przecież to wymaga ogromnej wiedzy z technologii informatycznych, matematyki i fizyki
@marxyz: każdy projekt który jest innowacyjny to 10/10, bo trzeba wymyślić coś, czego nie ma. Przeciętny programista rozwiązuje problemy które zostały już dawno rozpracowane wzdłuż i wszerz, więc może w każdej chwili poguglować na pomoc (oczywiście wiedza co wpisać w gugla to już jest umiejętność sama w sobie). Jeśli piszesz rewolucyjną technologię to
Druga sprawa to woda - ciagle wyglada nienaturalnie (jak jakis ciekly metal)