@Tolstoj-kot: Przecież przyhamował ich z 5 kmh w ciagu 5 sek, wiec nie #!$%@?. Jak chcesz ich bronić, to czemu kolega nie zwolni o te 5 kmh by szybciej go wyprzedził/ Jak bedziecie sie tak wyprzedzac, to zycze wam, by was kazdy tak blokował i w dupie mam, jak ciężką macie prace. Patrz na moje usta: MAM TO W DUPIE
Niech się wyprzedzają ale #!$%@? jak nie ma aut na lewym,a nie jedzie jeden za drugim 140 i więcej a taka pała się #!$%@? przed wszystkich zmuszając 20 aut do nagłego hamowania. Nie ma się co oszukiwać 70% kierowców tzw tirów to tępe wsioki,które mają wszystkich w dupie
@piker: nikt nikogo do takiej pracy nie zmusza, niby czemu ktoś miałby im współczuć? Ktoś współczuje sprzątaczkom,że po kimś rzygowiny sprzątają,albo strażakom,że muszą zmiażdżone trupy z wraków wyciągać? Jest wiele innych gorszych i trudniejszych zawodów,a nie oszukujmy się na tirach w większości jeżdżą nie grzeszący inteligencją ludzie.
Wiem, że wyprzedzające tzw. TIR-y wkurzają, mnie też, ale jakby tak wszyscy wzięli się są uczenie innych i regulowanie ruchu na własną rękę to zapanowałby chaos. Dlatego mimo wszystko nie popieram takich zachowań.
Niby tylko chwila wolniej te 2 minuty, niby tylko jeden tir, ale jak słusznie @AnonimNiepowiem żauważył, jak tych tirów jest na odcinku powiedzmy 200 i 20 z nich się wyprzedza to na trasie Łódź-Warszawa 80% czasu jedzie się 90km/h bo te łajzy muszą się wyprzedzać co chwila inny i nie da się normalnie jechać. O efekcie harmonijki na odległości 2km nawet nie wspomnę (hamowanie do ZERA z dupy bo tir 3km
@Mario7400: EFEKT HARMONIJKI. Przecież napisałem wyraźnie. Przy dużym ruchu na odcinku 2km jesli auta trzymają mały odstęp tworzy się efekt harmonijki jeśli ten na przodzie gwałtownie przyhamuje - każdy z tyłu hamuje lekko mocniej niż ten przed nim, aż auta po 1-2 kilometrach za nimi hamują do zera lub prawie. Nie miałeś nigdy takiej sytuacji na autostradzie, że wszyscy sobie jadą, nagle hamowanie
pierwszy jedzie 85km/h, ten za nim też 85km/h, ale już następny 84km/h bo ma lekko większą średnicę opon (nowe) i musi o cały kilometr niżej zejść żeby ich nie doganiać
Musi jechać wolniej, bo jak porusza się z tą samą prędkością to go dogania? Co ja własnie przeczytałem @piker:
prawidłowo, a miałbyć zakaz wyprzedzania się tirów na autostradach, takie stare sprzęty mają, że 90tką nie dają niektórzy jechać i inni muszą ich wyprzedzać?
Wyprzedzające się ciągniki siodłowe są wkurzające ale to nie znaczy od razu by ich i nie daj boże innych użytkowników "karać" swoją głupotą w ten sposób. Nie podoba się? To zgłaszać na policję a nie szeryfować w ten sposób.
Kierowcy osobówek narzekają na nich, a sami czasami nie są lepsi zapieprzając w terenie zabudowanym jak wariaci. Do każdego można się przyczepić.
W ub tygodniu spóźniłem się na spotkanie (a wyjechałem pół godziny wcześniej z domu) do
@AnonimNiepowiem: nie. Spóźniłeś się, bo za późno wyjechałeś. Zwalanie tego na innych to dziecinada. To że sobie wymyśliłeś, że przyjedziesz dany odcinek drogi w określonym czasie nie daje Ci żadnej gwarancji że tak będzie.
Bądź K*lczykiem. Wygraj przetarg na autostrade. Zrób na niej dwa pasy (tyle co w normalnym kraju na zwykłej drodze międzymiastowej). Pobieraj jednorazowo za przejazd tym szajsem tyle co za miesięczną winietę w normalnym kraju.
cytując portal 40ton.net "Otóż ograniczniki prędkości pojawiły się w Europie na przełomie lat 80-tych i 90-tych, z inicjatywy Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej, czyli bezpośredniego poprzednika Unii Europejskiej. Ogólnoeuropejskie przepisy, narzucające stosowanie ograniczników, weszły w życie 1 stycznia 1994 roku. Wówczas każdy nowy samochód ciężarowy o DMC powyżej 12 ton musiał zostać zablokowany na 90 km/h. Następnie, 1 stycznia 1995 roku, takie same normy objęły samochody używane, wyprodukowane po 1 stycznia 1988 roku i pracujące w transporcie międzynarodowym. Jeszcze rok później, a więc 1 stycznia 1996 roku, ograniczniki zaczęły zaś dotyczyć używanych ciężarówek z ruchu krajowego, również wyprodukowany po 1 stycznia 1988 roku.
Pewnym wyjątkiem byli na tym tle Brytyjczycy. Oni od początku obniżyli DMC z 12 ton na zaledwie 7,5 tony, w trosce o bezpieczeństwo. Sama Unia Europejska obniżyła zaś tonaże w roku 2005. Wówczas ograniczniki prędkości stały się obowiązkowe już w pojazdach o DMC powyżej 3,5 tony.
Dlaczego zdecydowano się na ograniczniki prędkości? Co ciekawe, jako jeden z głównych powodów wskazywano rozwój technologiczny. Urzędnicy zauważyli, że samochody ciężarowe są coraz bardziej dynamiczne, dysponując coraz mocniejszymi silnikami. Obawiano się, że będzie to skutkowało znacznym wzrostem prędkości maksymalnych i postanowiono zapobiegawczo je obniżyć. Ponadto limit 90 km/h miał ograniczyć zużycie paliwa, zmniejszy zużycie silników oraz materiałów eksploatacyjnych,, a także korzystnie wpłynąć na bezpieczeństwo.
@czterypalcewnatalce: tiry zgodnie z przepisami mogą jechać 80km/h. Nadal jest bufor w postaci 10km/h na wyprzedzanie. Tylko trzeba przestrzegać prawa.
Komentarze (383)
najlepsze
@Tolstoj-kot:
Przecież przyhamował ich z 5 kmh w ciagu 5 sek, wiec nie #!$%@?. Jak chcesz ich bronić, to czemu kolega nie zwolni o te 5 kmh by szybciej go wyprzedził/ Jak bedziecie sie tak wyprzedzac, to zycze wam, by was kazdy tak blokował i w dupie mam, jak ciężką macie prace. Patrz na moje usta: MAM TO W DUPIE
@Spejsonik: nawet więcej, większość z nich to są ameby umysłowe.
Jest wiele innych gorszych i trudniejszych zawodów,a nie oszukujmy się na tirach w większości jeżdżą nie grzeszący inteligencją ludzie.
Komentarz usunięty przez moderatora
@Mario7400: EFEKT HARMONIJKI. Przecież napisałem wyraźnie. Przy dużym ruchu na odcinku 2km jesli auta trzymają mały odstęp tworzy się efekt harmonijki jeśli ten na przodzie gwałtownie przyhamuje - każdy z tyłu hamuje lekko mocniej niż ten przed nim, aż auta po 1-2 kilometrach za nimi hamują do zera lub prawie. Nie miałeś nigdy takiej sytuacji na autostradzie, że wszyscy sobie jadą, nagle hamowanie
Musi jechać wolniej, bo jak porusza się z tą samą prędkością to go dogania? Co ja własnie przeczytałem
@piker:
a miałbyć zakaz wyprzedzania się tirów na autostradach, takie stare sprzęty mają, że 90tką nie dają niektórzy jechać i inni muszą ich wyprzedzać?
@yoshi314: DMC takiego zestawu to 40 ton (w wyjątkowych sytuacjach 44 tony) co daje masę ładunku poniżej 30 ton.
@AdamoSk: w fabryce siedzi Pan Zbigniew i ustawia w samochodach ręcznie blokadę? Raz temu tak, drugiemu trochę inaczej? XD
No nie, jest trochę inaczej
Kierowcy osobówek narzekają na nich, a sami czasami nie są lepsi zapieprzając w terenie zabudowanym jak wariaci. Do każdego można się przyczepić.
@KosmicznyPolityk: xDDDDDD
Chyba tirowcy co przejeżdżając przez wioski nie hamują tylko #!$%@?ą zestawem po 80 km/h...
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@AnonimNiepowiem: nie. Spóźniłeś się, bo za późno wyjechałeś. Zwalanie tego na innych to dziecinada. To że sobie wymyśliłeś, że przyjedziesz dany odcinek drogi w określonym czasie nie daje Ci żadnej gwarancji że tak będzie.
Wygraj przetarg na autostrade.
Zrób na niej dwa pasy (tyle co w normalnym kraju na zwykłej drodze międzymiastowej).
Pobieraj jednorazowo za przejazd tym szajsem tyle co za miesięczną winietę w normalnym kraju.
Zamiast kurtyny na scenę opada tona cebuli.
( ͡° ͜ʖ ͡°) ?
Dodałbym
Gdy czujesz, że może być przypał i afera, udaj że nie żyjesz
"Otóż ograniczniki prędkości pojawiły się w Europie na przełomie lat 80-tych i 90-tych, z inicjatywy Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej, czyli bezpośredniego poprzednika Unii Europejskiej. Ogólnoeuropejskie przepisy, narzucające stosowanie ograniczników, weszły w życie 1 stycznia 1994 roku. Wówczas każdy nowy samochód ciężarowy o DMC powyżej 12 ton musiał zostać zablokowany na 90 km/h. Następnie, 1 stycznia 1995 roku, takie same normy objęły samochody używane, wyprodukowane po 1 stycznia 1988 roku i pracujące w transporcie międzynarodowym. Jeszcze rok później, a więc 1 stycznia 1996 roku, ograniczniki zaczęły zaś dotyczyć używanych ciężarówek z ruchu krajowego, również wyprodukowany po 1 stycznia 1988 roku.
Pewnym wyjątkiem byli na tym tle Brytyjczycy. Oni od początku obniżyli DMC z 12 ton na zaledwie 7,5 tony, w trosce o bezpieczeństwo. Sama Unia Europejska obniżyła zaś tonaże w roku 2005. Wówczas ograniczniki prędkości stały się obowiązkowe już w pojazdach o DMC powyżej 3,5 tony.
Dlaczego zdecydowano się na ograniczniki prędkości? Co ciekawe, jako jeden z głównych powodów wskazywano rozwój technologiczny. Urzędnicy zauważyli, że samochody ciężarowe są coraz bardziej dynamiczne, dysponując coraz mocniejszymi silnikami. Obawiano się, że będzie to skutkowało znacznym wzrostem prędkości maksymalnych i postanowiono zapobiegawczo je obniżyć. Ponadto limit 90 km/h miał ograniczyć zużycie paliwa, zmniejszy zużycie silników oraz materiałów eksploatacyjnych,, a także korzystnie wpłynąć na bezpieczeństwo.