Ta A4 to jest koszmar, podróżowanie nią z Wrocławia w stronę Zgorzelca w piątki o godzinie 17, to moim zdaniem nieustanna 1,5 godzinna walka o życie. Wypadki to codzienność. Najgorszy jest brak wyboru, albo jedziesz 90 za tirami na prawym pasie, albo zapierniczasz w sznurku na lewym 160 za resztą aut. Zawsze do tego znajdzie się idiota który jedzie 200 i mruga długim żeby zjechać księciowi z drogi, najlepiej wjeżdżając pod tiry.
@vwb666: dokładnie tak. Jedyna autstrada w drodze z zachodu/na zachód, na której trzeba wytężyć zmysły i wyjątkowo uważać - jeśli nie chcesz jechać 90 za ciężarówkami. Kulminacja emocji jest na odcinku bez pobocza, z ograniczeniem 110km/h. Tam do wyboru jest:
1) jazda w kanapce między tirami - 90km/h, 2) łamanie ograniczenia na lewym i modlitwa albo 3) częste skakanie z lewego na prawy i zaprzyjaźnienie się z migającym/trąbiącym januszem na tylnym
Zawsze do tego znajdzie się idiota który jedzie 200 i mruga długim żeby zjechać księciowi z drogi, najlepiej wjeżdżając pod tiry. MASAKRA
@vwb666: Dziwne, że jeszcze nikt ciebie nie zwyzywał od miszczów lewego pasa. Gdzie ci właściciele lakierni i holowników sobie poszli z tego wykopu? ( ͡°͜ʖ͡°)
Jeździjcie dalej ciule na zderzaku, na pewno zdążycie wyhamować. W Niemczech jakoś da się karać, za zbyt małą odległość przed poprzedzającym pojazdem. U nas już nie potrafią.
@TakBardzoNieanonimowy: Przestaniesz #!$%@?ć o tym mistrzu lewego pasa pod każdym komentarzem? Przecież to sensu nawet nie ma. Zielonka konto od tygodnia, a już cały wykop wyzywa.
Pozdrawiam kierowcę autokaru, widać że ma doświadczenie. Gdyby jeszcze tak każdy kierowca był czujny na obojętnie jakich rodzajach dróg, a zwłaszcza na szybkiego ruchu i zachowywał bezpieczną odległość (a przynajmniej dostatecznie dużą, aby móc wyhamować choćby podczas takich niespodzianek), strat i tragedii byłoby znacznie mniej.
Ci z tyłu nie byli skupieni i nagrywający dostał w tyłek ( ͡°ʖ̯͡°) Nagranie bardzo pomocne, warto mieć kamerkę.
@TakBardzoNieanonimowy: Na A4 i w zasadzie na każdych innych autostradach i większości ekspresówek powinny być najzwyczajniej 3 pasy ruchu. Prawy dla ciągników siodłowych i tych którzy lubią bardzo wolną i ekonomiczną jazdę (przykładowo te 90 km/h), środkowy dla normalnych użytkowników, a lewy dla wszystkich pozostałych. Każdy byłby zadowolony. W dodatku pieniądze z podatków byłby zainwestowane w poprawę bezpieczeństwa, wygodę w ruchu lądowym i poprawiłoby samopoczucie kierowców, a ja i setki tysięcy
@ameliniowyguzik: Ale NIE uderzył i to się liczy. Autobus z ludźmi wyhamował, ale nowoczesne osobówki z wykopu już nie umieją, bo przecież na autostradzie nikt nie ma prawa stać. ( ͡°͜ʖ͡°)
@TakBardzoNieanonimowy nie, tak się kończy jeżdżenie na zderzaku. Jak mnie to wkurza. Jadę sobie autostrada czy inna drogą, trzymam sobie bezpieczną odległość od auta z przodu i zawsze znajdzie się jakaś menda co myśli, że to miejsce dla niego i wjeżdża. Już pomijam fakt , że po wyprzedzaniu mnie zaraz przed maskę wyjeżdżają. Kij wam w dupe!
A zauważyliście, że większość aut biorących udział w karambolu to zawodowi kierowcy? Dwie lawety, dostawczak... Gdzie ich doświadczenie? Chyba raczej zgubiła ich rutyna. Zawsze jeżdżą na zderzaku i nic się nie stało. Jak widać, do czasu.
Do prawie identycznej sytuacji doszłoby na A4 na wysokości bodaj Kłaja 3 dni temu. Trzeci raz zdarzyło mi się na A4, ażeby wyhamować do całkowitego zatrzymania pojazdu, po czym spieprzać na awaryjny/trawę, bo w lusterku widziałem na zblokowanych hamulcach dojeżdżający do mnie pojazd. *OGLĄDAJCIE SIĘ W LUSTERKA I OD RAZU WŁĄCZAJCIE AWARYJNE NA AUTOSTRADACH - to może Wam życie uratować, Mirki*
@xibit: Problem w tym, że o ile na wysokości Kłaja masz 2 pasy i awaryjny, tak na trasie Wrocław-Zgorzelec jest dwa pasy bez pasa awaryjnego i wysepki awaryjne co jakiś czas. Tam wystarczy że Januszowi chłodnica w Passacie padnie, to zamiast wjechać na awaryjny i wzywać lawetę blokuje cały pas, ruch jest duży, robią się korki, jedzie Sebix 200km/h nie udaje mu się wyhamować i bach... mamy oba pasy zablokowane i
Problem w tym, że o ile na wysokości Kłaja masz 2 pasy i awaryjny, tak na trasie Wrocław-Zgorzelec jest dwa pasy bez pasa awaryjnego i wysepki awaryjne co jakiś czas.
@QBA__: w bogatej Bawarii też są takie odcinki - trzeba jechać wolniej (zgodnie z widocznością i przyczepnością) i trzymać odstęp, recepta na rozwiązanie problemu karamboli
Tak nienawidzę w Polsce tego przyzwyczajenia do trzymania się czyjejś dupy. W Niemczech za to jest sroga kara, nawet mają chyba system monitoringu na autostradzie, który to sprawdza. Trzeba być kretynem bez wyobraźni by na drodze szybkiego ruchu trzymać się tak blisko innego pojazdu.
@Teoriawojny: Dziwnym zbiegiem okoliczności, polscy Janusze blokujący lewy pas, tuż po przekroczeniu granicy w magiczny sposób uczą się kultury ( ͡°͜ʖ͡°) Widać np. kolumnę TIRów na polskich tablicach i przez wiele kilometrów żaden żadnego nie wyprzedza przez 5min. Magia? ( ͡°͜ʖ͡°)
co to kogo rusza mandat 300zł czy nawet te 500zł xD
@bepavuy: Tu nawet nie chodzi o kwotę, tylko świadomość nieuchronności tego mandatu i 15min stracone na kontrolę policyjną i wypisanie mandatu. Janusz będzie wyprzedzał przez 5min, bo przecież ma blokadę ustawioną na 2km/h więcej niż TIR jadący przed nim, więc zaoszczędzi na tym 10min na trasie 400km. Jakby kilka razy dostał nawet symboliczne 100zł i 1pkt, ale stracił na tym
Polska szkoła jazdy na autostradach - debile jadący lewym pasem na zderzakach, każdy #!$%@? na tego przed sobą że go blokuje, a w szczególności na bus który ma czelność jechać lewym pasem. Odstępu jak wiadomo nie można zostawiać bo jeszcze ktoś z prawego pasa będzie miał czelność wjechać przed maskę :D
@shuukre: Autostrada w PL to dziki zachod, ale to wychodzi z braku nauki jazdy na autostradzie... niewiem jak wy, ale ja na nauce jazdy nigdy nie wjechalem na autostrade, a jak robilem C, to tez nie bo ,,panie, kto za viatoll zaplaci...`` i wlasnie taki jest poziom nauki, co potem widac na drodze...
Mam samochód z aktywnym tempomatem który trzyma zadaną odległość od auta poprzedzającego. Gdy ustawię sobie bezpieczną odległość to zawsze jakaś menda wciska się w lukę, auto zwalnia aby zachować odstęp a wtedy kolejna menda się wciska i tak w kółko Macieju.
@ultra no właśnie nie, taki idiota nie rozumie że po prostu jadę za kimś wolniejszym I trzymam odległość, bo wiem czym się to moze skończyć. Zazwyczaj jak się rozluźni to znikam gdzies na horyzoncie.
Komentarze (354)
najlepsze
1) jazda w kanapce między tirami - 90km/h,
2) łamanie ograniczenia na lewym i modlitwa albo
3) częste skakanie z lewego na prawy i zaprzyjaźnienie się z migającym/trąbiącym januszem na tylnym
@vwb666: Dziwne, że jeszcze nikt ciebie nie zwyzywał od miszczów lewego pasa. Gdzie ci właściciele lakierni i holowników sobie poszli z tego wykopu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ci z tyłu nie byli skupieni i nagrywający dostał w tyłek ( ͡° ʖ̯ ͡°) Nagranie bardzo pomocne, warto mieć kamerkę.
źródło: comment_5jyhU3dGEjMradBZM9wliSYZMtXrZq7V.jpg
Pobierz@Anal_i_zator: Oprócz tego co napisałeś, to przyczyna wydaje się być jasna - ograniczenia są dla lamusów, trzeba #!$%@?ć.
źródło: comment_FvrvC8QNfETD0IfwNKzUf5N6gk40fAmU.jpg
Pobierz*OGLĄDAJCIE SIĘ W LUSTERKA I OD RAZU WŁĄCZAJCIE AWARYJNE NA AUTOSTRADACH - to może Wam życie uratować, Mirki*
Tam wystarczy że Januszowi chłodnica w Passacie padnie, to zamiast wjechać na awaryjny i wzywać lawetę blokuje cały pas, ruch jest duży, robią się korki, jedzie Sebix 200km/h nie udaje mu się wyhamować i bach... mamy oba pasy zablokowane i
@QBA__: w bogatej Bawarii też są takie odcinki - trzeba jechać wolniej (zgodnie z widocznością i przyczepnością) i trzymać odstęp, recepta na rozwiązanie problemu karamboli
@Teoriawojny: Dziwnym zbiegiem okoliczności, polscy Janusze blokujący lewy pas, tuż po przekroczeniu granicy w magiczny sposób uczą się kultury ( ͡° ͜ʖ ͡°) Widać np. kolumnę TIRów na polskich tablicach i przez wiele kilometrów żaden żadnego nie wyprzedza przez 5min. Magia? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@bepavuy: Tu nawet nie chodzi o kwotę, tylko świadomość nieuchronności tego mandatu i 15min stracone na kontrolę policyjną i wypisanie mandatu. Janusz będzie wyprzedzał przez 5min, bo przecież ma blokadę ustawioną na 2km/h więcej niż TIR jadący przed nim, więc zaoszczędzi na tym 10min na trasie 400km. Jakby kilka razy dostał nawet symboliczne 100zł i 1pkt, ale stracił na tym
@shuukre: Albo Janusz nigdy się nie zreflektuje, żeby może wrócić na swój pas i będzie tak blokował lewy przez 2h ( ͡° ͜ʖ ͡°)