@szeryfe: Hm chyba nie kojarzysz o czym tutaj mowia. Unity nie ma javascript, tylko unityscript, i znajomosc tego jezyka nie pomoze Ci w zaden sposob z html5, phonegapem i innymi. Zostal rozreklamowany jako javascript dla marketingu, a teraz sie TL pytaja "ale ja znam troche js to moze cos tam pomoge" >.<
Btw unity ma przestac wspierac unityscript, robiac tylko w c# - nareszcie
@Kalan: @sztacheta28: bo widzisz czasem, zwłaszcza w mobilkach trzeba wyjsc poza unity i dorobic cos w systemie, wtedy c# wystarczy, javascript na nic sie nie przyda. Zreszta zawsze ucz sie czegos wartościowszego, js jest ok, ale c# to zupelnie nowe możliwości.
@KRISTAL: chodziło chyba o to aby Ubisoft stworzył swój silnik który też potrafiłby wyeksportować grę 2-3 kliknięciami na inne platformy. No ale gdyby to było takie proste to by byłoby to dość powszechną praktyką:)
Fajne wprowadzenie! Chcialbym skomentowac kilka punktow:
Gry stworzone w Unity jak w innych silnikach są wolniejsze niż te napisane np. w Visual Studio
Nie jest to do konca prawda. Prawda jest ze piszac gre w bez uzycia silnika do gier, mozna ja lepiej zoptymaliowac i w teorii "wycisnac" zniej wiecej fpsow. Jest wiele czynnikow ktore bardzo czesto sa pomijane. Od kosztow skonczenia gry, po wymyslanie kola od nowa (pisanie wlasnego silnika). Wbrew pozorom Unity optymalizuje gry w nim pisane pod wieloma wzgledami i bardzo czesto sie okaze ze beda one szybsze niz te napisane w czystym C# i przez niedoswiadczonego programiste.
Komentarze (47)
najlepsze
Btw unity ma przestac wspierac unityscript, robiac tylko w c# - nareszcie
może w końcu ich porty były by lepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie jest to do konca prawda. Prawda jest ze piszac gre w bez uzycia silnika do gier, mozna ja lepiej zoptymaliowac i w teorii "wycisnac" zniej wiecej fpsow. Jest wiele czynnikow ktore bardzo czesto sa pomijane. Od kosztow skonczenia gry, po wymyslanie kola od nowa (pisanie wlasnego silnika). Wbrew pozorom Unity optymalizuje gry w nim pisane pod wieloma wzgledami i bardzo czesto sie okaze ze beda one szybsze niz te napisane w czystym C# i przez niedoswiadczonego programiste.