Wpis z mikrobloga

@Amarok: Nawet nie wiedziałem, że jest coś takiego... :)

Właśnie pisałem do @JaDamian i @Max_Koluszky że można ograniczyć liczbę kolorów, rozmiar obrazu, ale to wciąż byłoby zbyt dużo. A potem się okazuje, że coś takiego już jest i działa.... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Majku_: no dobrze, ale nawet ograniczając się do czerni i bieli i tak nic by Ci to nie dało. Oglądałbyś wszystkie możliwości, czyli to, co się kiedyś wydarzy i to, co nigdy się nie stanie. Zwykły szum.
  • Odpowiedz
@Max_Koluszky: @Majku_: Nie wiem, czy to ma sens, ale przyszedł mi do głowy taki pomysł na zabawę: możnaby skorzystać z jakiegoś algorytmu obliczającego stopień podobieństwa między dwoma obrazami i dla jakiegoś danego obrazu (np. Mony Lisy) generować losowe obrazki i porównywać je z oryginałem. I potem brałoby ten najbardziej podobny. Ciekawe, czy po paru latach wygenerowałoby coś, co na ludzkie oko chociaż trochę przypomina oryginalny obrazek. W sumie,
  • Odpowiedz
  • 0
@Majku_: nawet 32*32 tylko biel i czerń (bez szarości) daje tyle możliwości ze pogubilbys się w szukaniu czegoś w tym ogromnie szumu
  • Odpowiedz
  • 0
@Majku_: ironia ironią, ale rozkminka fajna ;) śmiesznie byłoby np zobaczyć połączenie postaci ze średniowiecza z terazniejszymi np ;)
  • Odpowiedz
program graficzny, który na obrazie o określonym rozmiarze będzie w stanie wygenerować losowo każdy piksel w każdym kolorze to moglibyśmy na tych obrazach zobaczyć wszystko- przeszłość, przyszłość


@Majku_: To prawda. Ale oprócz prawdziwych obrazów miałbyś wtedy też wiele fałszywych. Jak byś ocenił ich poprawność? Czy można stworzyć program który to oceni wystarczająco szybko? Oprócz poprawności pozostaje też kwestia powtórzeń, wszelkiej maści translacji i transformacji tego samego obiektu, czy nawet zmiany kilku pikseli.

Ponadto, nie potrzebujesz losować pikseli. Możesz rozpatrzeć każdą możliwą kombinację bitów(dla danej skończonej planszy), co w praktyce oznacza że możesz zająć się samymi liczbami. Niestety, ilość możliwości dla planszy z pikselami to
  • Odpowiedz